Omemba maršala Tita in fojb na slovitem italijanskem festivalu na obrate spravila poslance Svobode. Upravičeno?
POSLUŠAJ ČLANEK
Minuli konec tedna je v Italiji potekal sloviti glasbeni festival Sanremo. Dogajanje v dvorani Ariston je spet poskrbelo za številne rekorde gledanosti ter tudi za kakšen eksces, kakršnih smo na omenjenem festivalu že vajeni.
Tudi nekateri Slovenci, ki niso s Primorske in po večini ne spremljajo tega znamenitega festivala, so postali pozorni zaradi dogodka s petkovega večera. V petek je namreč festival sovpadal z italijanskim praznikom spomina žrtev fojb in množičnega odseljevanja prebivalstva iz Istre in Dalmacije. Voditelj Sanrema 2023 pa je v svojem govoru omenil tudi "milice maršala Tita, ki so Italijane metale v fojbe", in se poklonil žrtvam fojb.
Gre za posebej občutljivo tematiko z vidika prepleta zgodovine Slovenije in Italije, fašizma in zatiranja slovenske manjšine v Italiji. Zato so se na dogajanje pri naših zahodnih sosedih odzvali poslanci Gibanja svobode, ki so sanremskemu voditelju očitali potvarjanje zgodovine in zadevo celo primerjali tudi z mladimi Svobodnjaki v Avstriji, ki so pozvali proti slovenizaciji na Avstrijskem Koroškem.
A hkrati je treba priznati, da je po številnih spornih izjavah v preteklih letih letos tako na državnem nivoju kot na sanremskem odru bilo čutiti precej manj protislovenskega vzdušja. Zato nastopa ne moremo enačiti z mladimi Svobodnjaki, se strinja publicist Jurij Paljk.
Ravno v petek, 10. februarja, so Italijani obeležili dan spomina na žrtve povojnih pobojev ter množičnega odseljevanja italijanskega prebivalstva z območja Istre in Dalmacije po koncu druge svetovne vojne. Ker državna televizija Rai vsako leto prenaša sanremski festival, se na odru niso izognili tudi temu prazniku.
“Danes je dan spomina. Obeležujemo ga, da bi ohranili spomin na eno najbolj tragičnih poglavij naše zgodovine. Poboj na tisoče naših sodržavljanov, ki so jih milice maršala Tita vrgle v fojbe, in na eksodus stotisoče Italijanov, ki so morali zapustiti svojo zemljo in imetje,” je na odru med drugim dejal voditelj in umetniški vodja festivala Amedeo Umberto Rita Sebastiani – Amadeus.
Ob projekciji fotografij je nato prebral kratek odlomek iz knjige Deklica s kovčkom, ki govori o triletnem dekletu, ki mora po koncu vojne in izginotju očeta zapustiti svoj dom.
Na govor voditelja se je odzvala slovenska vladajoča stranka, Gibanje Svoboda. “Po pozivih mladih predstavnikov koroške veje avstrijske svobodnjaške stranke FPÖ pred deželnozborskimi volitvami, naj volivci z glasovanjem z oblasti umaknejo socialdemokratsko stranko SPÖ in s tem ustavijo ‘slovenizacijo’ dežele, smo lahko nekaj dni kasneje v italijanskem Sanremu poslušali zaskrbljujoče potvarjanje zgodovine,” so zapisali.
Kot so dejali, so izjave vsebovale selektivna dejstva, voditelj pa je z njimi manipuliral in izkrivljal zgodovinsko realnost in dogajanje. “Seveda obsojamo vse tragične dogodke in žrtve, povezane s fojbami in izseljevanjem, a smo prepričani, da je namerno prikrivanje fašističnih zločinov na obmejnem območju in vojaške okupacije nekdanje Jugoslavije s strani Italije nesprejemljivo,” so poudarili.
V Svobodi so prepričani, da gre pri omenjenih izjavah za nedopustno zlorabo festivala v Sanremu za enostransko prikazovanje naše skupne zgodovine, ki ni enoznačna oziroma črno-bela. “Še bolj zaskrbljujoče je, da je ‘poklon’ ob dnevu spomina na žrtve fojb in eksodusa bil, kot poročajo mediji, želja italijanskega ministra za kulturo. Medtem italijanska oblast že desetletja ignorira poročilo mešane italijansko-slovenske komisije, ki je podalo skupni vpogled v te dramatične in tragične dogodke, ter sistematično potvarja zgodovinsko dogajanje,” so dodali.
Naš sogovornik, zamejski novinar in publicist Jurij Paljk, pravi, da je slovenski bralki in bralcu težko predstaviti Sanremo, festival italijanske popevke, ki je mnogo več kot to, saj se teden dni v Italiji vse vrti okoli njega. »Letos je imel voditelj Sanrema pač smolo, ker je bil festival tudi na dan, ko se v Italiji spominjajo-spominjamo fojb, na oblasti je sedaj desnica, televizijska hiša RAI je državna in je zato bil voditelj nekako prisiljen med eno popevko in drugo, med enim predstavnikom gibanja LGTB-ja itd. in drugim, spregovoriti tudi nekaj besed o fojbah. Besede so bile pač take, kakršnih smo že leta vajeni, gotovo niso bile všeč zgodovinarjem in ne nam Slovencem, ki tu živimo. A sam ne bi dajal prevelike teže temu in tudi ne dejstvu, da je isti voditelj Sanrema prebral tudi pismo Zelenskega,« pravi Paljk.
Dodaja, da Italijani radi slišijo samo del resnice in to, kako so "brava gente – dobri ljudje". In v takem stilu moramo tudi razumeti ta poseg voditelja (skrajno levi na spodnji fotografiji).
https://twitter.com/mengoniteam/status/1624713579311116290?t=0YVV0HV02OT60Y8tJWT4Ww&s=19
Prepričan je tudi, da ne moremo primerjati besed mladih Svobodnjakov na avstrijskem Koroškem. "Vsaj po mojem mnenju tega ne moremo primerjati, je pa res, da je bila taka 'resnica', kot jo preprosti in povprečni Italijan hoče slišati o fojbah. Če bi hoteli ugovarjati Sanremu, bi mu morali odgovoriti s Sanremom, a tega nimamo. Sanremo traja teden dni, polemike po njem trajajo ponavadi slab mesec dni, potem nekaj popevk ostane, druge gredo v pozabo, nekateri se spomnimo pomanjkljivo oblečenih brhkih deklet, drugi tetoviranih bitij, ki so vse bolj fluidnega spola, če smem tako reči, tretji pa ga pozabijo takoj," še dodaja Paljk.
https://twitter.com/sanremo_en/status/1624695947304525824
Tudi nekateri Slovenci, ki niso s Primorske in po večini ne spremljajo tega znamenitega festivala, so postali pozorni zaradi dogodka s petkovega večera. V petek je namreč festival sovpadal z italijanskim praznikom spomina žrtev fojb in množičnega odseljevanja prebivalstva iz Istre in Dalmacije. Voditelj Sanrema 2023 pa je v svojem govoru omenil tudi "milice maršala Tita, ki so Italijane metale v fojbe", in se poklonil žrtvam fojb.
Gre za posebej občutljivo tematiko z vidika prepleta zgodovine Slovenije in Italije, fašizma in zatiranja slovenske manjšine v Italiji. Zato so se na dogajanje pri naših zahodnih sosedih odzvali poslanci Gibanja svobode, ki so sanremskemu voditelju očitali potvarjanje zgodovine in zadevo celo primerjali tudi z mladimi Svobodnjaki v Avstriji, ki so pozvali proti slovenizaciji na Avstrijskem Koroškem.
A hkrati je treba priznati, da je po številnih spornih izjavah v preteklih letih letos tako na državnem nivoju kot na sanremskem odru bilo čutiti precej manj protislovenskega vzdušja. Zato nastopa ne moremo enačiti z mladimi Svobodnjaki, se strinja publicist Jurij Paljk.
Ravno v petek, 10. februarja, so Italijani obeležili dan spomina na žrtve povojnih pobojev ter množičnega odseljevanja italijanskega prebivalstva z območja Istre in Dalmacije po koncu druge svetovne vojne. Ker državna televizija Rai vsako leto prenaša sanremski festival, se na odru niso izognili tudi temu prazniku.
“Danes je dan spomina. Obeležujemo ga, da bi ohranili spomin na eno najbolj tragičnih poglavij naše zgodovine. Poboj na tisoče naših sodržavljanov, ki so jih milice maršala Tita vrgle v fojbe, in na eksodus stotisoče Italijanov, ki so morali zapustiti svojo zemljo in imetje,” je na odru med drugim dejal voditelj in umetniški vodja festivala Amedeo Umberto Rita Sebastiani – Amadeus.
Ob projekciji fotografij je nato prebral kratek odlomek iz knjige Deklica s kovčkom, ki govori o triletnem dekletu, ki mora po koncu vojne in izginotju očeta zapustiti svoj dom.
Nei giorni scorsi ho criticato alcune dichiarazioni su cui non ero d’accordo a Sanremo ma per onestà intellettuale vanno fatti i complimenti per aver ricordato la tragedia delle foibe, "una delle pagine più tragiche della nostra storia" come detto da Amadeus #sanremo23 pic.twitter.com/phLbRt9oFH
— Francesco Giubilei (@giubileif) February 10, 2023
Poslanci Svobode: Zaskrbljujoče potvarjanje zgodovine
Na govor voditelja se je odzvala slovenska vladajoča stranka, Gibanje Svoboda. “Po pozivih mladih predstavnikov koroške veje avstrijske svobodnjaške stranke FPÖ pred deželnozborskimi volitvami, naj volivci z glasovanjem z oblasti umaknejo socialdemokratsko stranko SPÖ in s tem ustavijo ‘slovenizacijo’ dežele, smo lahko nekaj dni kasneje v italijanskem Sanremu poslušali zaskrbljujoče potvarjanje zgodovine,” so zapisali.
Kot so dejali, so izjave vsebovale selektivna dejstva, voditelj pa je z njimi manipuliral in izkrivljal zgodovinsko realnost in dogajanje. “Seveda obsojamo vse tragične dogodke in žrtve, povezane s fojbami in izseljevanjem, a smo prepričani, da je namerno prikrivanje fašističnih zločinov na obmejnem območju in vojaške okupacije nekdanje Jugoslavije s strani Italije nesprejemljivo,” so poudarili.
V Svobodi so prepričani, da gre pri omenjenih izjavah za nedopustno zlorabo festivala v Sanremu za enostransko prikazovanje naše skupne zgodovine, ki ni enoznačna oziroma črno-bela. “Še bolj zaskrbljujoče je, da je ‘poklon’ ob dnevu spomina na žrtve fojb in eksodusa bil, kot poročajo mediji, želja italijanskega ministra za kulturo. Medtem italijanska oblast že desetletja ignorira poročilo mešane italijansko-slovenske komisije, ki je podalo skupni vpogled v te dramatične in tragične dogodke, ter sistematično potvarja zgodovinsko dogajanje,” so dodali.
Javni poziv zunanji ministrici Fajonovi
V svobodi so k "ostremu odzivu" pozvali tudi ministrico za zunanje zadeve Tanjo Fajon. Ta je na spletni strani SD med drugim zapisala, da ko govorimo o resnici, "ne smemo pozabiti tega, kako so dogodki v zgodovini potekali, torej kaj je bil vzrok in kaj posledica," ter da se moramo ogniti interpretacijam zgodovine z vidika enega samega naroda in nasprotovati vsakršni nacionalistično obarvani interpretaciji zgodovine.
Spomnila je tudi, da Italija še ni uradno sprejela Poročila mešane italijansko-slovenske komisije o fojbah, katerega vsebino lahko preberete na tej povezavi.
Ni pa uporabila nikakršnih diplomatskih protestov zoper Italijo, prav tako se ni odzvalo ministrstvo, ki ga vodi.
V svobodi so k "ostremu odzivu" pozvali tudi ministrico za zunanje zadeve Tanjo Fajon. Ta je na spletni strani SD med drugim zapisala, da ko govorimo o resnici, "ne smemo pozabiti tega, kako so dogodki v zgodovini potekali, torej kaj je bil vzrok in kaj posledica," ter da se moramo ogniti interpretacijam zgodovine z vidika enega samega naroda in nasprotovati vsakršni nacionalistično obarvani interpretaciji zgodovine.
Spomnila je tudi, da Italija še ni uradno sprejela Poročila mešane italijansko-slovenske komisije o fojbah, katerega vsebino lahko preberete na tej povezavi.
Ni pa uporabila nikakršnih diplomatskih protestov zoper Italijo, prav tako se ni odzvalo ministrstvo, ki ga vodi.
Taka "resnica", kot jo preprosti in povprečni Italijan hoče slišati o fojbah
Naš sogovornik, zamejski novinar in publicist Jurij Paljk, pravi, da je slovenski bralki in bralcu težko predstaviti Sanremo, festival italijanske popevke, ki je mnogo več kot to, saj se teden dni v Italiji vse vrti okoli njega. »Letos je imel voditelj Sanrema pač smolo, ker je bil festival tudi na dan, ko se v Italiji spominjajo-spominjamo fojb, na oblasti je sedaj desnica, televizijska hiša RAI je državna in je zato bil voditelj nekako prisiljen med eno popevko in drugo, med enim predstavnikom gibanja LGTB-ja itd. in drugim, spregovoriti tudi nekaj besed o fojbah. Besede so bile pač take, kakršnih smo že leta vajeni, gotovo niso bile všeč zgodovinarjem in ne nam Slovencem, ki tu živimo. A sam ne bi dajal prevelike teže temu in tudi ne dejstvu, da je isti voditelj Sanrema prebral tudi pismo Zelenskega,« pravi Paljk.
Dodaja, da Italijani radi slišijo samo del resnice in to, kako so "brava gente – dobri ljudje". In v takem stilu moramo tudi razumeti ta poseg voditelja (skrajno levi na spodnji fotografiji).
https://twitter.com/mengoniteam/status/1624713579311116290?t=0YVV0HV02OT60Y8tJWT4Ww&s=19
Prepričan je tudi, da ne moremo primerjati besed mladih Svobodnjakov na avstrijskem Koroškem. "Vsaj po mojem mnenju tega ne moremo primerjati, je pa res, da je bila taka 'resnica', kot jo preprosti in povprečni Italijan hoče slišati o fojbah. Če bi hoteli ugovarjati Sanremu, bi mu morali odgovoriti s Sanremom, a tega nimamo. Sanremo traja teden dni, polemike po njem trajajo ponavadi slab mesec dni, potem nekaj popevk ostane, druge gredo v pozabo, nekateri se spomnimo pomanjkljivo oblečenih brhkih deklet, drugi tetoviranih bitij, ki so vse bolj fluidnega spola, če smem tako reči, tretji pa ga pozabijo takoj," še dodaja Paljk.
https://twitter.com/sanremo_en/status/1624695947304525824
IL TRASH DI SANREMO 2023 aspettavo questo video come il natale pic.twitter.com/wFztTYgLUi
— nali???? (@frangiacort4) February 13, 2023
Zadnje objave
Pogum in drznost neizkušenih avstrijskih vojakov (18. del)
2. 11. 2024 ob 19:00
12-letnik v ljubljanski šoli sošolcem grozil z nožem in oponašal Hitlerja
2. 11. 2024 ob 17:00
Politični zgled Aleksandra Čeferina
2. 11. 2024 ob 15:00
Kardinali slovenskega rodu
2. 11. 2024 ob 12:30
Jutri bodo zaprli zadnji Leninov muzej v Evropi
2. 11. 2024 ob 9:58
Po obalni kolesarski poti Parenzana
2. 11. 2024 ob 9:00
Jedrska tragikomedija
2. 11. 2024 ob 6:00
Ekskluzivno za naročnike
Pogum in drznost neizkušenih avstrijskih vojakov (18. del)
2. 11. 2024 ob 19:00
12-letnik v ljubljanski šoli sošolcem grozil z nožem in oponašal Hitlerja
2. 11. 2024 ob 17:00
Politični zgled Aleksandra Čeferina
2. 11. 2024 ob 15:00
Prihajajoči dogodki
NOV
02
Orgle opoldne 2024: koncert Danijele Slane
12:00 - 14:00
NOV
02
Rok Škrlep: Recept za srečo (snemanje predstave)
19:00 - 21:00
NOV
03
NOV
03
Šmartnovanje 2024
11:00 - 16:00
NOV
04
Video objave
Izbor urednika
Zakaj vsi sveti ni isto kot dan mrtvih
1. 11. 2024 ob 8:18
Zvjezdan Radonjić: »Očiščenje sodnega sistema se žal ne bo zgodilo«
31. 10. 2024 ob 6:00
Pokojni čakajo, da se jih usmilijo zanikovalci resnice
29. 10. 2024 ob 15:00
Udarec po družinah, ki so že danes diskriminirane
28. 10. 2024 ob 9:00
32 komentarjev
baubau
Slej ko prej bo konec in bo prišla tudi sodba...pravična.
MEFISTO
Sodba bo, če bo, šele po njihovi smrti. Sicer si pa kaj več od kozlovske sodbe ne moremo obetati.
Sonatine
Italijanskim prijateljem iz San Rema ni v zvezi z zl9čini diktatorja Tita in njegovih milic prav nič očitati. O klavcu so povedali zgolj in samo resnico. V fohbe pa krvavoroki ni metal zgolj Italijanov, temveč tudi slovenske domoljube. In to človeşko spako, nagnusnega množičnega morilca in diktatorja časti naša vladna garnitura z diktatorjem Murgljanskim na čelu. Ostudno, necivilizirano in nehumano. Holobjak in komunajzli, sram naj vas bo! Ampak zares sram!
MEFISTO
Moram opozoriti bralstvo, da je v primeru komunističnih zločinov zelo težko pretiravati.
Komunisti so namreč vedno pobili veliko več ljudi kot so pripravljeni priznati celo pod težo dokazov.
V državnem zboru pa imamo celo stranko, ki se sama hvali, da je ponosna naslednica zveze komunistov.
In dolgoletni dioktator tovariš Tito je bil celo razglašen za enega največjih zločincev 20. stolletja in se je na lestvici teh uglednih mož uvrstil na odlično 10. mesto.
Za primerjavo, Adolf Hitleritler se je uvrstil šele na tretje mesto, ker sta ga s prvega in drugega mesta ipodrilila dva še večja komunistična zločinca.
debela_berta
Italijani in njihovo ‘jokanje’ o fojbah, hujšega primera potvarjanja zgodovine težko človek najde...
Še vedno ne odprejo fojbe v Bazovici, šment ti šment... ker točno vedo, da dol ni nič, ne pa stotine žrtev, kot lažejo že 80 let...
korosec.france
GRE ZA KOMPLEKS IN GRE ZA MATRICO, KI JO RAZREŠUJE SAMO RESNICA !
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poglejmo zelo na kratko vidik absolutno obstoječe permanentne kolaboracije slovenskih komunistov & OF z italijanskim okupatorjem, podobno z nemškim, ki je med slovenskim narodom naredil najhujše strahote, zato tudi žrtev skoraj 100.000 med Slovenci vseh barv.
Komunisti , ob nesposobnih voditeljih Vaških straž (saj so bili samo navadni neizobraženi vaški ljudje) in ob še zelo sporni vlogi nedorasle slovenske RK Cerkve, so s Italijani sklenili svinjski pakt in družno uničili VSE POSTOJANKE VAŠKIH STRAŽ predvsem z italijanskimi topovi in topničarji - zajetih je bilo, s Turjakom vred, natančno 1040 nedolžnih Vaških stražarjev- ki so jim "sodili" v Ribnici - takoj ustrelili 60 ljudi, na Turjaku vse ranjene vključno z očetom tovarišice mateje Kožuhove-Kučanove organistke, ki še danes v Reporterju laže, da je bil oče po partizanih ubit, ker, da"je bil župan", nič kje...dr.Kožuh je na poziv reševal le življenja stražarjev po Hipokratovi zdravniški zaprisegi natanko na gradu Turjak, ki so ga s topovi stolkli komunisti Slovenci in fašisti-komunisti Italijani.In sodili so jim še na mega farsičnem komun-partizanskem Ljudskem sojenju , po Brglezovem Naravnem pravu in jih 16 takoj zaklali, med njimi župnika Turka iz Begunj- preostale so farsično "oprostili" ,vendar pa zvezane vodili v različne smeri in jih zločinsko pobili. Še najbolj so se partizanski "borci" odlikovali z zverinskim pokolom na mačkovcu na Blokah, kjer so jih 46 zaklali in nikoli pokopali, tako, da so jih raznašale divje zveri po gozdu vse do leta 1992 ! Tam so jih pustili
v strahovlado Narodu in nihče si ni niti upal, da bi kosti pobral in znesel na pokopališča...
VSA ITALO FAŠISTIČNA VOJSKA, KI JE POSTRELILA NA TISOČE TALCEV PO LJUBLJANSKI POKRAJINI IN V LJUBLJANI SAMI IN POŽGALA NA DESETINE SLOVENSKIH ČUDOVITIH VASI, JE TAKO NA OSNOVI POGODBE MED KOMUNISTI EDA KARDELJA IN IVANA MAČKA MATIJE KOLABORANTSKO ZAPUSTILA SLOVENIJO ABSOLUTNO NEKAZNOVANA ZA EN SAM ZLOČIN - samo v lagerje na Rabu in v bližini meje so spravili 35.000 slovenskih družin - tisoči se zaradi lakote niso vrnili, premnoge so prinesli, ker hoditi niso mogli - poznam sorodstvo, ki je NASTRADALO v italijanskem, pobijanju in požiganju in v lagerjih, ker so Italijane napadli , kakor, partizani!
Ne nikogar niso napadli. Iz daljave iz gozda so spustili par rafalov po Italijanih, brez, da so koga zadeli, taki so bili dogovori, laški pezdetje in kurji tatovi pa so kot podivjani strahopetci navalili na nedolžne vasi.
PO NEKDAJ POŽGANIH VASEH NAD LJUBLJANO, PO VSEJ NOTRANJSKI IN DOLENJSKI ŠE DANES V NEBO ŠTRLIJO ZIDOVJA PORUŠENIH DOMOV - NA SREDI PA STOJI MARSIKJE PARTIZANSKI SPOMENIK O "HRABREM NOB BOJU SLOV:PARTIZANOV!" KI SO ZBEŽALI V GOZD IN SE TAM ZABAVALI, KO SO ITALIJANI POBIJALI LJUDI, ŽIVINO IN SO KURILI STOLETNE DOMAČIJE !
Nikoli, nikjer v Sloveniji ne obstaja kraj kjer bi narodnoosvobodilni partizani in njihove jurišne skupine "hrabrih borcev" navalile in jurišale na Italijane, ki so streljali talce, popolnoma nedolžne ljudi, na Italijane, ki so požigali stoletne prigarane domačije in hleve, kozolce in kašče, NIKOLI. Enega samega primera ni!
NASPROTNO!
Partizani/komunisti so načrtno dražili, sprovocirali točno to, kar so hoteli v hudem komunističnem naklepu in to je, da Italijani morijo, požigajo in vozijo v kanc lagerje - vse s ciljem, da nekaj tlačenih ljudi prestopi na njihovo stran in hkrati neti sovraštvo do Italijanov -točno kar so potrebovali za pohod na Oblast !
Pošastni demoni, kaj živali so fine ! Nič vas ni ustavilo, da ste odšli v Onostranstvo nemi, gluhi in butasti do zadnjega pod strašno prisego partijski Omerti-tiho do zadnjega. Samo zato, da boste ostali vi in vaše potomstvo na spisku lastnikov privilegijev.
Pošastno.In ogabno.
Teodor
Resnica je pač resnica, tudi če je okrnjena. Bo kdo trdil, da naši jugonostalnični komunisti govorijo resnico in samo resnico, brez pravljičnih dodatkov in zamolčanja neprijetnih dejstev?
Najprej se naj pomete pod svojim pragom, potem pa se ozira drugam.
APMMB2
Vsako pretiravanje nečemu služi.
Prav gotovo junaški boj NOB ni realen. Pretiravanja pa služijo pred vsem tistim, ki imajo od tega koristi. Nihče ne trdi, da se Slovenci nismo uprli okupatorju. Nihče ne trdi da ni bilo bojev. Kljub temu pa je pri tem mnogo pretiravanja, celo laži, kar pa postavlja partizane v dvomlnjiv položaj.
Podobno je s fojbami, pa naj opišem njihovo usodo v očeh Milana Kučana, ki s eje odvijala v Slovenskih medijih in jo je možno izkpati na plano in potrditi mojo izjavo.
Kmalu po osamosvojitvi so postale fojebe dejstvo in bruhnile v javnost. Takrat je predsednik države fojbe zanikal. Ni jih bilo, je izjavil. Pa so na dan prišli dokazi in fojb ni bilo mogoče zanikati in predsednik je sicer nerad, a venarle fojbe priznal. Potem so prišle na dan številke. Zanesljivo pretirane. In predsednik je izjavil: saj je bilo v fojbe zmetanih samo 3.000 ljudi. Vse to se je odvilo v dobrega pol leta.
Pa se vprašam, ali je 3.000 izvensodno pomorjenih tako minoren zločin,ki ni vreden obravnave? Ali je umoriti 3.000 ljudi nekaj običajnega, ki lahko gre v pozabo.
Potem se pojavi neki rasputin, ki nas o fojbah obvešča na podoben način kot bivši, a še danes zelo aktiven predsednik Kučan. Res je, bile so fojbe, bile so žrtve, ampak v glavnem so partizani, kdo p drugi, pobili v glavnem Slovence.
Pazite logiko. Slovence je lahko pobijati, zakaj se potem Italijani zgražajo?
Iz kazenskega prava je znano,da je vsak umor zločin.
Ali so ubili enega človeka, ali več, ni pmembno. Za vsak umor je potrebno najti zločinca, in ga kaznovati..
Tega s partizani ni nihče naredil, ni dovoljeno. Zato je celoten NOB zločinski.
Nihče ne more zanikati, da zločinov ni bilo. Ve pa se katera formacija jih je storila. Potem pa pride do tega, da so vsi zločnci. Torej vsi partizani so zločinci. Ali je to res? Ali je to pošteno? Ne.
Ni pošteno za tiste partizane,ki s poboji in fojbami niso imeli nič, pa vednar jih obdaja osbodba zločina. To je zaradi tega, ker se za zločini skrivajo dejanski zločinci in za svoj ščit jemljejo vse partizane. Partizanov pa se ne sme obsojati, zato so se zločinci skrivali za poštenimi in domoljubnimi, zavednimi partizani.
Imamo pa zgodovino, ki naj razišče, kdo je bil zločinec in naj tiste ožigosa,ostale pa naj postavi v panteon junakov.
Pa si pogljmo zločin v ulici Rosseti. Vemo, da so ga storili partizani,ki so ubili tri domoljube, tri zavedne Slovence.
Do danes se ne ve, kdo je umoril te tri zavedne Slovence. Senca je padla na vse partizane. Italijani zločina niso naredili, naredili so ga partizani.
To mi je hudio. Moji predniki so bili partizani in se junaško borili za to, da je Primorska , vsaj delno Slovenska. Vem, da nihče med njimi ni naredil nobenega zločina. Pa vednar je senca padla tudi na njih, ponosne Slovence. Ali je to pošteno?
Prav tako ni pošteno, da vse Italijane štejemo za fašiste.
Fojbe so bile. Bile so zločin. So madež na partizanskem boju za svobodo. Ve se kdo jih je ukazal in zakaj teh ne ožigosajo in jih prikažejo kot zločince? Zakaj morajo krivdo nostiti vsi partizani?
helena_3
Globok poklon za ta komentar, APMMB2!
rasputin
APMMB2, ne vem, ali si res tako za luno ali se hote sprenevedaš, da mi podtikaš popolno neresnico. Citiram: "Potem se pojavi neki rasputin, ki nas o fojbah obvešča na podoben način kot bivši, a še danes zelo aktiven predsednik Kučan. Res je, bile so fojbe, bile so žrtve, ampak v glavnem so partizani, kdo p drugi, pobili v glavnem Slovence. Pazite logiko. Slovence je lahko pobijati, zakaj se potem Italijani zgražajo?" V komentarju sem jasno napisal, da italijanska stran tolmači fojbe kot posledico sovraštva do Italijanov, da pa je to vprašljivo oziroma je po mojem mnenju netočno, ker je komunistom šlo veliko bolj za ideološke razloge, ne glede na narodnost. Fašisti slovenskega porekla pa so bili v očeh komunističnih partizanov izdajalci in so bili še posebej tarča represalij. Ne nazadnje so italijanski komunistični partizani ravno tako pobijali lastne ljudi, ker so bili fašisti, se pravi iz ideoloških razlogov. V Milanu so jih množično metali v plavže. Tega pa se Italijani nočejo spominjati ob njihovem dnevu spomina na fojbe. Enak vzorec je bil v Trstu in Gorici. Pobijali so komunisti zaradi ideoloških razlogov, Slovence in Italijane. Ni šlo za maščevanje nad Italijani. To pa ne pomeni, da so komunisti lahko pobijali Slovence, kot ti podlo podtikaš. Očitno si pravi naslednik ideologije sovraštva, ki vidi največjega sovražnika v lastnih ljudeh.
rasputin
Pa si pogljmo zločin v ulici Rosseti. Vemo, da so ga storili partizani,ki so ubili tri domoljube, tri zavedne Slovence. Martin Brecelj je napisal knjigo z naslovom anatomija političnega zločina, v kateri je podrobno analiziral vse okoliščine trojnega umora v Ulici Rossetti in prišel do ugotovitve, da naj bi eden od morilcev bil narodni heroj Blisk. To naj bi Blisk sam izpovedal na smrtni postelji osebi, ki je hotela ostati anonimna.
rasputin
Mimogrede: V časih, ko smo hodili vse kupovat v Italijo, ker je bilo ceneše kot v Jugoslaviji, smo občasno zavili tudi k nekim sorodnikom. Ob osamosvojitvi so nam sorodniki končno zaupali, da so partizani leta 1945 ponoči vdrli v njihovo hišo in odpeljali očeta in brata, ki se nista nikoli več vrnila. Vsa povojna leta so to prikrivali, ker so se bali, da smo lahko neke vrste jugošpiclji.
Kaj pa vem
Ko pišem o dogodkih med II sv. vojno ponavadi omenjam komuniste, ker res nočem nikomur narediti krivice. Moram vam pa povedati, da je partija menila, po vstopu SZ v vojno, da bo vojne kmalu konec z zmago SZ seveda, morali so pohiteti z razrednim bojem. V naših krajih so se s strani partizanov zgodili strašni zločini, ko ni bilo nikjer še nobene vaške straže, sploh pa ne domobrancev. Bila je narodna zaščita, ki je opremljala tiste v hosti. Ti so se pozneje pridružili vaškim stražam, pri zločinih partizanov niso želeli sodelovati. Partizanska stran se bo morala sama distancirati od zločinov, če si bo hotela oprati ime. V knjigi Slovenski razkol je omenjen tudi moj stric. Ni se želel pridružiti partizanom, zagrozili so mu s smrtjo, vendar tako, da oni ne bodo krivi. To se je tudi zgodilo! Ob napadu na kolono Italijanov so "izgubili" puško, ki je imela na kopitu vrezano ime mojega strica.
Kraševka
APMMB2, se pridružujem vašemu mnenju. Tudi moja družina je bila aktivna v NOB in podpori partizanov. Očetov brat, je končal v NEMŠKEM taborišču, ker je zbiral prispevke za partizane. Skoraj vsi Primorci so se borili za pošteno stvar in SVOBODNO Slovenijo. Po koncu vojne pa so Komunisti izvajali REVOLUCIJO, ki je pobila na 10.000 Slovencev. Glede ZLOČINA - Via Rosseti v Trstu pa je tipičen vidik - KOMUNISTIČNEGA potvarjanja dogodkov in metanje krivde -zločinov na druge - nedolžne ljudi. Pisatelj in zgodovinar Brecelj, je izdal knjigo "Anatomija političnega zločina". In v tej knjigi je podana sled, da je ZLOČIN zakuhal "heroj Blisk", ki je bil med vojno in še po njej, na Krasu in v Trstu - "strah in trepet". Ene dobre besede še nisem slišala o Blisku, pa so mu vseeno Komunisti v Sežani postavili spomenik. Ta SPOMENIK Blisku pokaža, kako Komunisti zavrženo ČASTIJO ZLOČINCE. To je višek NEMORALE!
Kraševka
rasputin, Blisk ni prišel do smrtne postelje. Kako naključje, da je Blisk, ki je toliko ljudi postrelil, padel pod strelom lastnega sina. Na LOVU, naj bi se zgodila nesreča. Lahko to poimenujemo "zakon narave"?
rasputin
Kraševka, imaš prav. Res ga je ustrelil sin. Brecljevo knjigo sem bral že pred časom in si očitno nisem dobro zapomnil, zdaj je pa ne najdem, da bi preveril, kaj piše v njej. Vsekakor se spomnim, da je neka anonimna priča zatrdila, da ji je Blisk zaupal, da je bil med morilci v Ulici Rossetti. Možno je tudi, da Blisk ni umrl takoj na licu mesta in je kljub vsemu dočakal smrtno posteljo. Ne vem, ugibam.
Kaj pa vem
Kjer koli so komunisti dobili oblast, so za njimi ostala množična grobišča. Italijani, prebrisani kot so, so seveda povsem pozabili kaj so storili Slovencem v letih pred II svetovno vojno. Za komuniste se pa itak ve, da so pobijali prave in na zalogo tudi morebitne sovražnike.Očitno ni v interesu nikogar, da se natančno razišče, kdo leži v fojbah. Pričevalci povedo, da je bežalo iz Jugoslavije "manjvredno" kmečko in verno prebivalstvo, ne glede na narodnost.
Kaj pa vem
"Svoboda" naj se skulira! Podpiram idejo Urške Klakočar, da se o zgodovini NOB v šoli pove kaj več, seveda če bo med gradivi tudi verodostojna zgodovinska knjiga Jožeta Možine Slovenski razkol.
Andrej Muren
Dejstvo je, da nas je ta "slavna" NOB postavila v isto vrsto z nacisti in fašisti. To nas je že na začetku stalo Gorice, Trsta in še kaj, da o južni Koroški ne govorimo.
MEFISTO
"Reka, Trst, Gorica, naša je pravica!", je bil komunistični slogan prvih let komunistične okupacije.
debela_berta
Da te ni sram za te besede...
MEFISTO
Debeli_berti, zakaj naj bi ga bilo sram za svoje besede? Mar te niso v šoli učili, da so komunistični partizani pobili več Slovencev in drugih nedolžnih ljudi kot nacisti in fašisti skupaj? Mimogrede, številka pobitih Slovencev se še vedno giblje okrog okroglih 1oo.ooo.
Kraševka
Andrej Muren, imate prav. Nečedna dela TITOISTOV, so naredili veliko škodo sosedom, predvsem pa največ umorov, so Titoisti - izvajali na lastnem narodu. Soglašam, da se Tita razglasi za ZLOČINCA in da mu posmrtno oduzamejo vsa priznanja, ki so mu bila izročena - na podlagi ZLAGANE ZGODOVNINE!
helena_3
Me kar "v luft vrže", ko slišim za potvarjanje zgodovine.
Zgodovina so dejstva, so dejanja - tega se ne da POTVARJATI. Možne so različne interpretacije teh dogodkov, a to dejanj samih ne spremeni.
Gospodje in gospe iz Svobode naj malo vzamejo v roke dela pokojnega pisatelja Borisa Pahorja. Se jim bo malo odprlo obzorje glede "potvarjanja zgodovine".
debela_berta
Italijani in njihovo 'jokanje' o fojbah, hujšega primera potvarjanja zgodovine težko človek najde..
MEFISTO
Pri nas je resnica nezaželena, v Italiji bi jo pa kar prepovedali.
Tako vsemogočna je Svoboda, za katero smo morali prisilno žrtvovati svobodo.
rasputin
To, kar so počeli partizani, ko so osvojili Trst in Gorico, je seveda skrajno zavržno. Toda število deportiranih in izginulih ljudi niti slučajno ni tako veliko, kot trdijo govorci na tem prazniku fojb in eksodusa.
Poleg tega je seznam žrtev deportacij, ki ga je pripravila mešana komisija slovensko italijanskih zgodovinarjev razkrila, da je bila večina žrtev fojb Slovencev. To je razvidno iz njihovih priimkov, večinoma sicer italijaniziranih, a slovenskega izvora. Še bolj je to vidno pa njihovem kraju rostva, saj so bili večinoma rojeni na podeželju okrog Trsta in Gorice, kjer italijanskega življa skoraj ni bilo. Italijani trdijo da so bile deportacije Tržačanov in Goričanov predvsem izraz sovraštva do Italijanov, toda ta teza je zelo vprašljiva. Šlo je za maščevanje nad dašisti in še zlasti nad slovenskimi fašisti, ki so jih partizanismatrali za izdajalce, podobne domobrancem, ki so sodelovali z Nemci. Komunističnim partizanom se je veliko bolj šlo za ideološke razloge kot nacionalne.
Slovensko-italijanska mešana komisija zgodovinarjev je že pred leti pripravila o fojbah t.i. belo knjigo, ki pa je italijansko stran praktično ne omenja, ker so ugtovitve zgodovinarjev precej drugačne od bombastičnih izjav predstavnikov politike in drugih na dan spomina na fojbe in eksodus. Število žrtev naju bi bilo okrg 1500. Prav zato, ker italijanska stran noče priznati tega dejstva, se niso nikoli odločili za izkop posmrtnih ostankov fojbe na Bazovici, ker bi se verjetno izkazalo, da je v njej znatno manj žrtev, kot zdaj trdijo.
Pomembno pa je tudi, kako je do tega praznika v Italiji sploh prišlo. Ko so v Italiji gradili avtoceste, so naleteli na množična grobišča, za katera so naprej domnevali, da so v njih žrtve nemške okupacije Italije, potem pa se je izkazalo, da gre za žrtve italijanskih partizanov, ki so v skladu z revolucionarno komunistično doktrino podobno kot naši partizani izvajali množične eksekucije fašistov.
Italijanska neofašistična desnica je to seveda s pridom izkoristila za svojo politično rehabilitacijo, češ da fašizem česa takega nad rojaki ni počel in da so italijanski komunisti bili hujši od fašistov. Razvnel se je spor med levico in desnico, ki je kar nekaj časa okupiral italijansko politiko, končal pa se je s spravnim dejanjem, namreč s sprejemom zakona o dnevu spomina na fojbe in eksodus Italijanov iz Istre in Dalmacije.
Namesto, da bi se italijanska levica in desnica na veke spopadali med sabo zaradi zgodovinskih grehov, kot se spopadata naša levica in desnica, sta medsebojne obtožbe usmerili proti "slavokomunistom".
Rimska volkulja je tako sita, koza pa cela. Bo kdaj našim politikom kapnilo kaj podobnega?
P. Kos
Razpravljati o tem ali je žrtev stotisoč ali "le" 1500 je sila zavržno. Dejstvo je, da je bila Titova komunistično socialistična oblast zločinska oblast, ki je svojo krvoločnost dokazala, nenazadnje in na žalost, tudi nad lastnim narodom.
rasputin
Spoštovani g. Kos, zakaj bi bilo navajanje številk zavržno? Kaj pa, če je tvoje zlonamerno besedičenje zavržno?! Za moje pojme je. Nekateri govorci ob Dnevu spomina na fojbe so šli tako daleč s svojim pretiravanjem, da so trdili, da je v njih končalo stotisoče ljudi. Ali naj zdaj potrdim tem lažem, ker je navajanje realnih številk po tvojem mnenju zavržno?! Seveda je zavržno, četudi bi enega samega človeka vrgli v brezno. Na začetku svojega komentarja sem poudaril, da jer bilo početje partizanov, ko so osvojili Trst in Gorico, zavržno. Tako zavržno, da so Angleži in Britanci zahtevali, da se partizanska vojska umakne, kar se je tudi zgodilo, in nikoli več ni prišla nazaj. Ampak tistim katerim je cilj druge polivati z gnojnico, seveda ni mar za dejstva. Važno je blatiti.
Kraševka
Dober prikaz, razputin.
Sonatine
rasputin, a je sploh pomembno, čigavih žrtev, sl9venskih ali italijanskih, je bilo v fojbah več? Nehajmo se že sprenevedati o tem nagnusnem zločinu in ga relativizirati, jot to počno svobodnjakih, ki v genih nosijo zapise svojih klavskih dedov. Vse skupaj je zavržno, nagnusno in takšnemu relativiziranju zločina ninmesta v 21. stoletju. Fuj in fej! Na bruhanje mi gredo častilci zločinca in njegovih zločinov. Ne hvala, NE v imenu Slovenije in ne v imenu državljanov in državljank Slovenije, NE v mojem imenu! Sram naj jih bo in vse, ki zločine zagovarjate, relativizirate ali kako drugače zmanjšujete njihov pomen. Vse skupaj se mi resnično že gnusi.
rasputin
Sonatine, dejstva so dejstva. Če se ti zdi, da dejstva niso pomembna, potem beri pravljice. Tvoje doživljanje dejstev pa je pač tvoja reakcija nanje. Svoje moralno ogorčenje zaradi partizanskih zločinov usmeri v njegove storilce ali njihove podpornike. Zakaj naj bi šlo za relativiziranje zločinov, če povzemam ugotovitve zgodovinarjev o dejanskih dejstvih, v nasportju z italijanskimi politiki, ki lažejo svoji javnosti? Tvoj cilj ni resnica, temveč zlivanje gnojnice po ljudeh, ki s temi zločini nimajo nič. Moj komentar je bil uperjen zoper dvoličnost uradne italijanske politike, ki pozablja na fašistične zločine nad Slovenci in pozablja tudi na zločine italijanskih partizanov nad Italijani v okviru izvensodnih eksekucij zoper nosilce fašističnega režima po njegovi kapitulaciji. To ne pomeni "relativiziranja" partizanskih zločinov, pomeni preprosto, da ima vsaka medalja dve plati in je treba pogledati obe. https://www.ilgiornale.it/news/cultura/esecuzioni-torture-stupri-crudelt-dei-partigiani-paura-e-844311.html
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.