Premier Golob obljublja nadomestno gradnjo v mesecih. Kako realne so takšne obljube?

POSLUŠAJ ČLANEK
Predsednik vlade Republike Slovenije Robert Golob je v luči ogromne škode, ki so jo povzročile nedavne poplave, napovedal gradnjo 100 montažnih hiš na mesec.
Je to sploh izvedljivo? S kakšnimi preprekami se bo soočal ta načrt? Največji problem naj bi bila ravno državna birokracija ...
Kot je v oddaji Odmevi poudarila novinarka RTV Rosvita Pesek, so župani občin premierja Roberta Goloba opozorili glede prostorskih načrtov ter da stvari z novogradnjami ne bodo šle tako hitro. Treba je pripraviti načrte, določiti zemljišča, ki jih v večini občin nimajo.
“Res je, da je v naši državi v zadnjih 30 letih nekaterim uspelo tako zakomplicirati sistem, da naj bi zdaj čakali sedem let za pridobitev gradbenega dovoljenja. Mi bomo spremenili pravila, če bo potrebno, da bomo preskočili ta del, in ko bomo dobili zemljišče, bomo poskrbeli, da bo na tem zemljišču možna gradnja,” je odgovoril premier.
Vlada je v kontaktu z največjimi proizvajalci montažnih hiš v Sloveniji, po njihovih zagotovilih naj bi imeli kapacitete za gradnjo 100 hiš na mesec. Problem pa je zemlja, ki je država v občinah nima. Zato so pozvali župane, ki so se zavezali, da bodo poskrbeli za varna, protipoplavna zemljišča, na katerih lahko te montažne objekte začnejo graditi.
V prispevku oddaje Planet 18 je premier poudaril, da ne gre za zemljišča, ki so danes namenjena za gradnjo. Če je zemljišče dostopno, s komunalno opremo, ga bodo po potrebi tudi prekvalificirali.
Po poročanju portala Svet24 se je Golob po seji vlade skupaj z nekaterimi ministri srečal tudi s predstavniki vseh treh občinskih združenj. Kot je po srečanju pojasnil kočevski župan in predsednik Skupnosti občin Slovenije Vladimir Prebilič, je možnost nadomestnih gradenj za ljudi, ki so ostali brez strehe nad glavo, zagotovo ena od glavnih prioritet, pri čemer pa je treba iskreno povedati, da nekatere gradnje ne bodo prišle več na lokacije, ki so bodisi neobstoječe bodisi so dokazano nevarne.
Po besedah Prebiliča bo treba spremeniti občinske prostorske načrte in najti nadomestna varna zemljišča, kjer se bodo ti objekti lahko gradili. A je pri tem ključno, da pride do skrajne pohitritve postopkov, saj namreč občine, ki so bile najbolj prizadete, danes ne razpolagajo z zemljišči, na katerih bi lahko začeli s temi gradnjami. Postopki spremembe občinskega prostorska načrta pa so dolgotrajni, načrti se po njegovih besedah usklajujejo tudi sedem let in več.
“Naš cilj je, da se to strne v leto ali dve, a dosti hitreje ne bo šlo, saj so postopki resnično zapleteni.” Vlada jim je sicer dala zagotovilo, da je to “absolutno prioriteta številka ena, na nas občinah pa je, da zavihamo rokave in pridemo s spremembami občinskih prostorskih načrtov na pristojno ministrstvo.”
Občine so po zakonu o urejanju prostora dolžne zagotavljati zemljišča za stanovanjsko preskrbo, a jih večina tega ne počne, je za Siol povedal Črtomir Remec, direktor republiškega stanovanjskega sklada in predsednik Inženirske zbornice Slovenije.
V Sloveniji je prostorsko načrtovanje že dolga leta pomanjkljivo, opozarjajo strokovnjaki z Inženirske zbornice Slovenije in Zbornice za arhitekturo in prostor.
"Seveda obstajajo hidrološke, geološke in druge relevantne študije o terenu, a podatki niso zbrani v enotnem informacijskem sistemu, s čimer bi bili mnogo bolj pregledni in učinkoviti," pravi Remec. Številne občine tudi nimajo sprejetih prostorskih načrtov, delajo z začasnimi načrti, polnimi izjem, ki pa so se zdaj izkazale za težavo. Kot dodaja Remec: "Stroke je v Sloveniji več kot dovolj, ampak radi iščemo luknje v zakonih ter pravilnikih in jih izigravamo."
Kaj bi bilo treba spremeniti in kako? "Sam sem prepričan, da nimamo slabih zakonov, le izvajamo jih ne. Slediti bi jim morali v dobri veri in pozitivno, ne pa iskati lukenj, pomagalo bi tudi, če bi bil vsak uradnik na občini pripravljen proaktivno pomagati, ne pa samo zavračati vlog. Po drugi strani pa so tudi vlagatelji pogosto površni in nedosledni, pol dokumentov jim manjka, zato se postopki pogosto zelo zavlečejo," pojasnjuje Remec.
Sam tudi ni optimističen glede poenostavitev postopkov. "Velikokrat smo že poskušali, ampak so se navadno tam, kjer se je skrajšal postopek, hitro pokazale nove, drugačne težave. Vemo tudi, da v marsikateri občini nimajo prostorskih načrtov zato, ker lahko tako delajo bolj po domače. Največ bi naredili, če bi pravila in zakone dosledno upoštevali na obeh straneh, tako na vlagateljski kot uradniški. Da ne bo več pomembno le, da boš dobil gradbeno dovoljenje, ampak da boš dobil dovoljenje za varno gradnjo," poudarja Remec.
Umeščanje zemljišč v prostor je sistemsko zahtevno in navadno traja nekaj let, zato predsednik slovenske inženirske zbornice poudarja, da bo proces nujno potreboval medresorsko usklajevanje med več ministrstvi.
Kmalu po tem, ko so se vode pričele umirjati, je s Prevalj na Koroškem prišla novica o novem mostu za pešce, ki povezuje desni breg Meže in Leše s centrom Prevalj. Nadomešča kritično poškodovan most v neposredni bližini, v prispevku za portal Outsider piše arhitekt Matevž Granda.
T. i. Ambrožev most odpira zelo pomemben razmislek o prostorski zakonodaji. Rekordni čas izgradnje je bil mogoč zaradi uničujočega obsega okoljske katastrofe. Če bi v normalnih okoliščinah želeli postaviti takšen most, bi samo birokratski postopki in pridobivanje dovoljenj trajali več mesecev, če ne celo let.
Naša zakonodaja namreč ne omogoča pragmatičnih, pametnih in hitrih rešitev, ampak spodbuja dolge birokratske postopke, ki nerazumno podražijo vsak poseg v prostor in prelagajo končne rešitve v nedoločeno prihodnost. Ni prilagojena posledicam ekstremnih podnebnih dogodkov, ki očitno postajajo vse pogostejši. Zakonodaja, kot jo imamo, na papirju ščiti stroko, v praksi pa je klub temu ogromno nestrokovnih posegov. Zakonodaja, ki bi jo potrebovali, bi morala predvideti hitre odzive.
Kakšna bi bila ta zakonodaja? Najbrž ne z dodatnimi akti, členi, zakoni, spremembami zakonov, ampak z manj birokratskimi postopki in več osebne odgovornosti. Lahko bi imeli krizne strokovne skupine, sestavljene iz krajinskih arhitektov, urbanistov, vodarjev, ekologov in inženirjev, ki bi vsako pobudo hitro ovrednotili, preverili varnosti in stabilnost, ter izdali dovoljenje, zaključuje Granda.
Je to sploh izvedljivo? S kakšnimi preprekami se bo soočal ta načrt? Največji problem naj bi bila ravno državna birokracija ...
Kot je v oddaji Odmevi poudarila novinarka RTV Rosvita Pesek, so župani občin premierja Roberta Goloba opozorili glede prostorskih načrtov ter da stvari z novogradnjami ne bodo šle tako hitro. Treba je pripraviti načrte, določiti zemljišča, ki jih v večini občin nimajo.
“Res je, da je v naši državi v zadnjih 30 letih nekaterim uspelo tako zakomplicirati sistem, da naj bi zdaj čakali sedem let za pridobitev gradbenega dovoljenja. Mi bomo spremenili pravila, če bo potrebno, da bomo preskočili ta del, in ko bomo dobili zemljišče, bomo poskrbeli, da bo na tem zemljišču možna gradnja,” je odgovoril premier.
Vlada je v kontaktu z največjimi proizvajalci montažnih hiš v Sloveniji, po njihovih zagotovilih naj bi imeli kapacitete za gradnjo 100 hiš na mesec. Problem pa je zemlja, ki je država v občinah nima. Zato so pozvali župane, ki so se zavezali, da bodo poskrbeli za varna, protipoplavna zemljišča, na katerih lahko te montažne objekte začnejo graditi.
???????????????? ???????????????????????? ????????????Š????????????!
Počivavška še danes po sodiščih vlačijo zaradi kao nepravilnih nakupov zaščitne opreme. V igri je bilo tisoče življenj!
Danes je cena parcele kakršno imamo državljani za državo prevelika, zato bodo gradili na črno.
TO NALAGA ŽUPANOM PREMIE ! pic.twitter.com/YRIIbx5mAa
— Dolinarjev_vnuk (@Dolinarjev_vnuk) August 11, 2023
V prispevku oddaje Planet 18 je premier poudaril, da ne gre za zemljišča, ki so danes namenjena za gradnjo. Če je zemljišče dostopno, s komunalno opremo, ga bodo po potrebi tudi prekvalificirali.
Nujna je skrajna pohitritev postopkov
Po poročanju portala Svet24 se je Golob po seji vlade skupaj z nekaterimi ministri srečal tudi s predstavniki vseh treh občinskih združenj. Kot je po srečanju pojasnil kočevski župan in predsednik Skupnosti občin Slovenije Vladimir Prebilič, je možnost nadomestnih gradenj za ljudi, ki so ostali brez strehe nad glavo, zagotovo ena od glavnih prioritet, pri čemer pa je treba iskreno povedati, da nekatere gradnje ne bodo prišle več na lokacije, ki so bodisi neobstoječe bodisi so dokazano nevarne.
Po besedah Prebiliča bo treba spremeniti občinske prostorske načrte in najti nadomestna varna zemljišča, kjer se bodo ti objekti lahko gradili. A je pri tem ključno, da pride do skrajne pohitritve postopkov, saj namreč občine, ki so bile najbolj prizadete, danes ne razpolagajo z zemljišči, na katerih bi lahko začeli s temi gradnjami. Postopki spremembe občinskega prostorska načrta pa so dolgotrajni, načrti se po njegovih besedah usklajujejo tudi sedem let in več.
“Naš cilj je, da se to strne v leto ali dve, a dosti hitreje ne bo šlo, saj so postopki resnično zapleteni.” Vlada jim je sicer dala zagotovilo, da je to “absolutno prioriteta številka ena, na nas občinah pa je, da zavihamo rokave in pridemo s spremembami občinskih prostorskih načrtov na pristojno ministrstvo.”
Pomanjkljivo prostorsko načrtovanje
Občine so po zakonu o urejanju prostora dolžne zagotavljati zemljišča za stanovanjsko preskrbo, a jih večina tega ne počne, je za Siol povedal Črtomir Remec, direktor republiškega stanovanjskega sklada in predsednik Inženirske zbornice Slovenije.
V Sloveniji je prostorsko načrtovanje že dolga leta pomanjkljivo, opozarjajo strokovnjaki z Inženirske zbornice Slovenije in Zbornice za arhitekturo in prostor.
"Seveda obstajajo hidrološke, geološke in druge relevantne študije o terenu, a podatki niso zbrani v enotnem informacijskem sistemu, s čimer bi bili mnogo bolj pregledni in učinkoviti," pravi Remec. Številne občine tudi nimajo sprejetih prostorskih načrtov, delajo z začasnimi načrti, polnimi izjem, ki pa so se zdaj izkazale za težavo. Kot dodaja Remec: "Stroke je v Sloveniji več kot dovolj, ampak radi iščemo luknje v zakonih ter pravilnikih in jih izigravamo."
Nedosledno upoštevanje zakonodaje
Kaj bi bilo treba spremeniti in kako? "Sam sem prepričan, da nimamo slabih zakonov, le izvajamo jih ne. Slediti bi jim morali v dobri veri in pozitivno, ne pa iskati lukenj, pomagalo bi tudi, če bi bil vsak uradnik na občini pripravljen proaktivno pomagati, ne pa samo zavračati vlog. Po drugi strani pa so tudi vlagatelji pogosto površni in nedosledni, pol dokumentov jim manjka, zato se postopki pogosto zelo zavlečejo," pojasnjuje Remec.
Sam tudi ni optimističen glede poenostavitev postopkov. "Velikokrat smo že poskušali, ampak so se navadno tam, kjer se je skrajšal postopek, hitro pokazale nove, drugačne težave. Vemo tudi, da v marsikateri občini nimajo prostorskih načrtov zato, ker lahko tako delajo bolj po domače. Največ bi naredili, če bi pravila in zakone dosledno upoštevali na obeh straneh, tako na vlagateljski kot uradniški. Da ne bo več pomembno le, da boš dobil gradbeno dovoljenje, ampak da boš dobil dovoljenje za varno gradnjo," poudarja Remec.
Umeščanje zemljišč v prostor je sistemsko zahtevno in navadno traja nekaj let, zato predsednik slovenske inženirske zbornice poudarja, da bo proces nujno potreboval medresorsko usklajevanje med več ministrstvi.
Pozitiven zgled
Kmalu po tem, ko so se vode pričele umirjati, je s Prevalj na Koroškem prišla novica o novem mostu za pešce, ki povezuje desni breg Meže in Leše s centrom Prevalj. Nadomešča kritično poškodovan most v neposredni bližini, v prispevku za portal Outsider piše arhitekt Matevž Granda.
T. i. Ambrožev most odpira zelo pomemben razmislek o prostorski zakonodaji. Rekordni čas izgradnje je bil mogoč zaradi uničujočega obsega okoljske katastrofe. Če bi v normalnih okoliščinah želeli postaviti takšen most, bi samo birokratski postopki in pridobivanje dovoljenj trajali več mesecev, če ne celo let.
Naša zakonodaja namreč ne omogoča pragmatičnih, pametnih in hitrih rešitev, ampak spodbuja dolge birokratske postopke, ki nerazumno podražijo vsak poseg v prostor in prelagajo končne rešitve v nedoločeno prihodnost. Ni prilagojena posledicam ekstremnih podnebnih dogodkov, ki očitno postajajo vse pogostejši. Zakonodaja, kot jo imamo, na papirju ščiti stroko, v praksi pa je klub temu ogromno nestrokovnih posegov. Zakonodaja, ki bi jo potrebovali, bi morala predvideti hitre odzive.
Kakšna bi bila ta zakonodaja? Najbrž ne z dodatnimi akti, členi, zakoni, spremembami zakonov, ampak z manj birokratskimi postopki in več osebne odgovornosti. Lahko bi imeli krizne strokovne skupine, sestavljene iz krajinskih arhitektov, urbanistov, vodarjev, ekologov in inženirjev, ki bi vsako pobudo hitro ovrednotili, preverili varnosti in stabilnost, ter izdali dovoljenje, zaključuje Granda.
Povezani članki
Zadnje objave

Tri krave – Alex Katz
5. 12. 2023 ob 19:42

Nenamerne posledice zasega ruskega premoženja v času vojne v Ukrajini
5. 12. 2023 ob 13:51
Ekskluzivno za naročnike

Tri krave – Alex Katz
5. 12. 2023 ob 19:42

Zakaj je Pirc Musarjeva pomilostila tihotapce in kakšne so njihove zgodbe?
4. 12. 2023 ob 14:33
Prihajajoči dogodki
DEC
07
Komedija Avdicija, ekipa 2
20:00 - 21:40
DEC
08
Sklep jubilejnega Grozdetovega leta
10:00 - 11:30
DEC
08
DEC
09
Javni rožni venec na Kongresnem trgu
06:30 - 07:15
DEC
09
Dan odprtih vrat na Škofijski gimnaziji Vipava
09:00 - 12:00
Video objave

Odmev tedna: Kadrovske zagate in prisilno delo
1. 12. 2023 ob 20:31

Vroča tema: Obnova po poplavah poteka prepočasi, vsak večji dež nas spravi na obrate!
29. 11. 2023 ob 18:35

Odmev tedna: Kravje kupčije
24. 11. 2023 ob 20:37
Izbor urednika

Čari "prekarnega dela" in država, ki ne zaupa svojim državljanom
28. 11. 2023 ob 7:22

Pretresljive zgodbe rešenih otrok, ki so jih ugrabili teroristi Hamasa
27. 11. 2023 ob 18:31

Naj vas cenejše gorivo ne zavede: država si pri bencinu in nafti jemlje vse več
21. 11. 2023 ob 20:41
20 komentarjev
Stajerska2021
Glavni "fajtarji" so naznanili, da bodo šli delat, vendar brez fotografiranja.
Pozor!
Niti "skromnega" obroka glavna fajtarka ne použije, da se ne slika ob hrani, ki si jo trpa v usteca!
Sedaj pa sporočajo, da ne bodo objavljali fotografij!
Verjamem, da ne bodo, ker niso in ne bodo niti blizu lopate!
Potem tudi nimaš kaj objavljati!
MEFISTO
Zanima me hudi, zakaj so danes na plačan dela prosti solidarnostni dan na cestah proti morju in Gorenjski prometni zastoji in gneča, in zakaj je na cestah proti Zgornji Savunjski dolini ter Koroški promet rdek in tekoč?
MEFISTO
Ima kdo kakršnokoli informacijo o tem, kje danes IgorP krvavi pot poti pri odstranjevanu naplavin na Koroškem ali Zgornji Savinjski dolini, saj je bil eden redkih, če že ne edini, ki se je zavzemal za plačan prosti solidarnostni dan?
jozo
Kot za vsakim golobom bo tudi za tem ostalo nič drugega kot kup dreka!
Friderik
Mitja, hvala. Vsaj eden, ki napiše nekaj smiselnega.
Mimogrede, ni države v Evropi, ki bi v 30 letih tolikokrat spremenila svojo gradbeno in prostorsko zakonodajo. V tem smo kot Roglič, neprekosljiv. Po navadi države napišejo pravila o graditvi objektov in pustijo vsaj 40 let, da funkcionira. Mi pa vsake par let, kot, da v glavi ne bi bilo vse v redu. Tudi ni države, ki bi plačevala in vzdrževala gradbeno inšpekcijo, ki že desetletja nič ne dela.
debela_berta
Janezu Ivane bi z golimi rokami sam so sezidal, popravil in obnovil????
MEFISTO
Mojega prijatelja IgorjaP moram še enkrat razočarati.
Premier Golob dokazano hitreje govori kot misli. Ne more skriti, da mu je življenje potekalo ob zlati žlici v zlati kletki in da od blizu ne pozna življenja navadnih ljudi, ki ne živijo od levičarske politike.
Namesto da bi z resno in odločno besedo potolažil ljudi, da bo država vsem, ki so ob ujmi izgubili domove, zgradila nadomestne hiše ali sanitrala obstoječe in da bo pri tem do največje možne mere upoštevala njihove želje ter potrebe, se premier neprestano zapleta v nedorečene podrobnosti.
Opracionalizacijo naj prepusti pristojnim ministrstvom, kjer jmu ministrstev in zaposlenih ne manjka, saj menda ni brez hska povečal število nepotrebnih ministrste, ki so skupaj z zatečenimi zaposlila armado nezaposljivih ali težko zaposljivih levičarskih kadrov, da se baje že dogaja, da tam, kjer ni dela niti za enega človeka, garajo po trije levičarji. Sam pa naj zaostri nadzor nad njihovim delom, da se zanje ne bo vedelo le na plačilni dan.
Kaj mu je naprimer bilo treba že prvi dan govoriti o getoizaciji brezdomcev z montažnimi hišami, za katere je manjkala le še lokacija in nadaljevati z vrstnimi hišami ter časovnicami, ki so zanj že pregovorno velika težava.
Mitja
Premierjev "Občina naj zagotovi zazidljiva zemljišča, država pa bo gradila" je popolnoma napačna usmeritev. Pravilno bi bilo: država naj zagotovi zemljišča, posamezniki pa bodo gradili, občina pa bo zagotovila občinsko infrastrukturo.
Kajti država s prepletom vseh omejitev, kot so območja erozije, plazljiva območja, kmetijska zemljišča, območja nature, območja zveri, taki in drugačni varovalni pasovi,.. de facto omejuje gradnjo na vseh zemljiščih. Da so državne karte v dobršnem delu, milo rečeno "smešne", je potrebno dokazovati s študijami, elaborati,.. in na koncu ti po dolgem času (nekaj mesecev) milostno podeli pozitivno mnenje. Nato sledi novo mnenje in na koncu še pridobitev gradbenega dovoljenja. Vse to je pristojnosti države!
Zato je tudi mnenje Črtomira Remca smešno, ko trdi, da je urejanje prostora z Občinskimi prostorskimi načrti (OPN) lažje. Če bi sam izbiral med starimi prostorskimi ureditvenimi pogoji (PUP) in OPN, bi zanesljivo izbral PUP.
Ta tragedija se je zgodila v občinah z relativno redko poselitvijo, kjer se pozidava ureja povsem drugače kot v Ljubljani!
Ta tragedija se je zgodila zaradi izjemnih količin dežja in s tem visokih vod. Govori se o 500 letnih vodah. Zavedam se, da je za tistega, ki je živel v hiši vsega skupaj 6 mesecev in nato novo hišo izgubil, več kot tragično. Vendar ni smiselno upoštevati tako visokih vod za bodoče načrtovanje. Da ne obremenjujem z vodo, si predstavljajte da hišo gradite varno za potres z računsko povratno dobo 475 let (kar je sedaj predpisano). Vendar lahko po 6 mesecih pride do potresa z računsko povratno dobo 1000 let in hiša se podre. Ali bomo sedaj hišo, katere življenjska doba je (po predpisih za beton) 50 let, gradili varno, da se ne podre tudi pri hudem potresu?
Država naj sprosti zemljišča za pozidavo (vsaj) na provinci in ljudje bodo znali sami zgraditi zanje primerne hiše. In upam da ne bodo montažne, Kajti poplavljeno montažno hišo lahko samo podreš, pri zidani pa se stanje lahko sanira. V potrditev temu predlagam obisk Planine pri Rakeku, kjer je bil pred nekaj leti, del naselja poplavljen v višino več kot 2 m, ampak ljudje so objekte sanirali in življenje gre naprej.
Slavc Žust
Navedel bom samo dve dejstvi, na kateri sem bil opozorjen na Twiterju: Referendum o vodah leta 2021 - je bil politično zlorabljen in smo zaradi njega IZGUBILI najmanj dve leti za delo na vodotokih! NIKA je zavajala in lagala! Glavna je pa nesporno golobova ODPOVED 160 milijonom evropskih EUR za protipoplavne ukrepe pred tremi tedni. In zaključek: Nika in Golob - NESPORNO: KRIVA STA!
debela_berta
Pred zid z njima!!!
APMMB2
Nekaj izkušenj z nadomestnimi gradnjami smo v Sloveniji pridobili ob katastrofalnem potresu v Posočju.
Tam so bile razmere zelo podobne, kot so sedaj v poplavah.
V potresu so bile porušene vasi s specifično pozidavo. Podobno je sedaj v polavah.
Manjši del poplavljenih hiš je v strnjenih stanovanskih naseljih. Za nadomestno gradnjo takšnih hiš pride v poštev gradnja montažnih hiš, saj bi v bistvu nadmestli enako z enakim.
Bistveno drugačen pristop pa je potreben pri nadomeščanju kmetij, ki obsegajo poleg stanovanske hiše še celo vrsto gopsodarskih polopij in kar je pokmembno, vezane so na obdelovalno zemljo. Podoben je primer obrtniških delavnic, kjer se v stanovanjskem objktu nahaja tudi obrtniška delavnica in prizidki za dopolnitev dejavnosti.
Podoben primer smo imeli tudi v Železnikih, pa kolikor je znano, so se tam lotili sanacije poplavljenih objektov in le manjši del so predstavljale nadomestne gradnje.
Zavedati se moramo, da so v polavah prizadeti objekti, ki se nahajajo v ozkih dolinah in hudournikih in ki jih v zaledju ogrožajo plazovi.
Strokovnjaki morajo najprej analizirati polavno varnost poplavljenih objktov in varnost pred plazovi.
Večina objktov je ogrozila podivjana voda, ki pa je nastala pred vsem zaradi neurejenih hudournikov. Z ureditvijo hudournikov se lahko zagotovi poplna varnost, kar nam dokazujejo območja, kjer so bila ustrezno protipolavno urejena.
Večino plazov, ki so se sprožili in ogrožajo objekte, je možno sanirati. Za sanacijo so potrebne raziskave in projekti. Država mora zagotoviti pred vsem strokovno pomoč prizadetim, se pravi, da v najkrajšem času pridobijo projekte sanacije plazov in strokovni pristop k sanaciji, pa seveda tudi ustrezno finačno pomoč.
Tukaj je potrebno opozoriti na nevarnost ustanavljanja protipolavnih pisarn, po vzgledu protipotresnih pisarn v Posočju.
V te pisarne je oblast nabutala nesposbne birokrate , ki so bolj ali manj zavirali sanacijo in zapravljali denar, namesto da bi z znanjem pomagali prizadetim strokovno sanirati poškodovane objekte in jim zagotoviti dovolj sredstev.
Naj za primer navedem dejstvo: ko si občan gradi hišo v lastni režiji ga stane 100.000 €, ko pa jo gradi državni sklad pa stane enaka hiša 200.000 €. Naj se k tej ugodtovitvi oglasijo prizadeti iz Posočja in potrdijo, koliko so več plačali za sanacijo svojih objektov zaradi pisarne, ki bi jim morala pogati ne pa zavirati sancije
Državo po tej poti pozivam, da čim prej ustanovi delovno skupino strokovnjakov, ki bo pripravila analizo vzrokov katastrofalnih polav in določi ukrepe sa sanacijo vodotokov.
Pri tem je potrebno določiti varna območja za gradnjo nadomestnih objktov in določiti poplavljene objekte, ki jih je mogoče sanirati.
Podobno je potrebno sanirati plazove.Zanesljivo je večino ogroženih objektov mogoče rešiti s sanacijo plazov.
Ob takšni analizi se bo izkazalo, da je nadomestnih gradenj na novih lokacija pravzaprav malo, da je mogoče sanirati večino objktov, za sanacijo pa je potrebno zagotoviti sredstva in poenostaviti razdelejvanje pomoči.
Nikakor pa se zgledovati po Posočju!
Realist
Gasilcem je obljubljal denarno nadomestilo 63€/dan!? Kako je že s tem? Alora, gasilci ne čakajo več tega denarja tip blefira.
Kateri proizvajalec mont hiš izdela 100 hiš v 1 mesecu??!! Ga ni junaka.
MEFISTO
Golobov problem je, da rad preveč govori in obljublja na pamet.
Mefisto je naprimer napovedal, da bod Slovenci v znak solidarnosti z nesrečniki, ki so bili grozovito ošlkodovani v ujmah, dan solidarnosti preživeli na morju, doma in v tujini.
Premier Golob ga je skušal demantirati, češ da dan solidarnosti ni namenjen temu, da bi ga preživeli na morju.
Danes se že cel dan valijo proti slovenskem in hrvaškem morju nepregledne kolone avtomobilov.
Mefisto je torej imel, premier Golob pa ni imel prav.
IgorP
MEFISTO ne ve, da je že na deset tisoče Slovencev imelo to vplačano že pred meseci! MEFISTO samo laže, žali ...... Kaj bo z nadomestnimi gradnjami bomo pa še videli!
stanko
Se poponoma strinjam.
Kaj pa vem
Se strinjam, Mefisto ima prav!
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.