Razpravi med Pečečnikom in Klakočar Zupančičevo ob bok: Državo imamo, a je ne spoštujemo, gospodarstvo pa demoniziramo
Kljub temu, da je bilo na temo odnosa med zasebnim napram javnemu, socialnim napram socialističnemu in kapitalnim napram kapitalističnemu, na Domovini precej zapisanega (nazadnje članek Janija Lovšina), ostaja dejstvo, da se premalo poudarja bistvo slovenskega problema. Skoraj nihče, še posebej pa ne naša (para)pravna država, ne razmejuje oz. ločuje, na eni strani kvalitetne produkcije in neobhodnosti dobrega in uspešnega zasebnega sektorja od skorumpiranih posameznikov in »mafijskih« združb, ki zaradi svojega statusa, zvez in brezkompromisnosti skozi svoj poslovni model izčrpavajo družbeno bogastvo. Kot tudi ne, na drugi strani, med kvalitetnim vitkim javnim servisom, ki je osnova za uspešen poslovni okvir zasebnega sektorja, ter prenapihnjenostjo taistega sistema in izkoriščanjem socialnih korekcij.
Pri nas se tako ene kot druge v sferah javnega in zasebnega meče v isti koš, pri tem pa še umetno ustvarja dodatne konflikte zato, da lahko »izkoriščevalci« iz obeh polov svoj poslovni model živijo in izkoriščajo v nedogled. Problem niso pokvarjeni kapitalisti in požrešni javni sektor. Problem je dejstvo, da pravna država ne funkcionira, s tem pa tudi ne pravična in enakomerna porazdelitev tako kapitalnega kot tudi socialnega bremena med tiste, ki večinoma ustvarjajo, in tiste, ki večinoma potrebujejo. Dober državni model namreč zagotavlja, da eni zgolj ne kapitalizirajo in drugi ne zgolj porabljajo. Izkoriščanje sistema na eni in drugi strani pa mora biti sankcionirano enako dosledno, ne glede na to, kateri opciji kdo pripada. Naš državni model pa je pripeljan do točke, ko so delo, ustvarjanje, poštenost in resnična socialna pravičnost arhaične lastnosti, ki so bolj kot ne popolnoma neuporabne v »modernem« slovenskem štetju.
Problem je dejstvo, da pravna država ne funkcionira, s tem pa tudi ne pravična in enakomerna porazdelitev tako kapitalnega kot tudi socialnega bremena med tiste, ki večinoma ustvarjajo in tiste, ki večinoma potrebujejo.
Zato seveda ni pravo vprašanje, kako je mogoče, da druga najpomembnejša oseba v državi (po funkciji je predsednik parlamenta takoj za predsednikom države) podcenjevalno pokroviteljsko »kara« gospodarstvo in gospodarstvenike, od katerih pravzaprav »živi«, kot tudi nima smisla večno kritiziranje javnega sektorja s strani gospodarstva. Vse to so zgolj anomalije in nezmožnost videnja širše slike, kar kaže na sistemsko težavo, ki se odraža v zavoženem sodstvu, neprofesionalnih in zbanaliziranih medijih (v državi imamo praktično enega raziskovalnega novinarja) in vseobsegajoči globoki državi, kar na koncu posledično rezultira v vsesplošni kadrovski primanjkljaj v politiki, ki je z vsakim volilnim obdobjem bolj in bolj očiten.
Ni težava, če v svojih privatno poslovnih mehurčkih nekritično problematiziramo preobsežen javni sektor ali pa grabežljivost podjetnikov, ne more pa biti to javno sprejeti diskurz najvišjih predstavnikov države in gospodarstva. Kaj naj si potem mislimo ostali, obsojeni na životarjenje znotraj takega državnega modela?
Zakaj jih vedno znova izvolijo?
Problem seveda ni od včeraj in pismo, ki ga je spisal Pečečnik, je zgolj posledica trenutnih neprimernih praks na eni strani. A vprašanje je potem zakaj realni sektor na volitvah voli posameznike, za katere je vnaprej jasno, da jim ponujajo preživete antistimulativne modele? In zakaj odziv taistega sektorja na konstantne žalitve ni bolj enoten in glasen. Zahtevanje podpisov za ustavno presojo novele zakona od tistih, ki jih večinoma pravzaprav niso volili niti jih v predvolilnem času jasno podprli (sem sodi recimo tudi izrazito progospodarsko usmerjena predvolilna kampanja stranke Konkretno, ki se ni prebila v parlament) je prav tako licemersko kot sprenevedanje glede »kapitalističnosti« s strani nekoga, ki pravzaprav na račun tega istega kapitala dobro živi.
Ker kapitalizem ni zgolj kapitalistično izkoriščanje v smislu izčrpavanja, utaje davkov in bogatenja na tuj račun, kot tudi ni socializem zgolj raj socialne pravičnosti. Pri enem gre tudi za do sedaj najuspešnejši razvojni model znotraj državnih okvirjev, ki zagotavlja blagostanje in udobno življenje veliki večini, pri drugem pa za preživeti poizkus delitve tistega, kar nisi ustvaril niti zaslužil. V enem se tako sicer lahko skriva t. i. »izkoriščanje človeka po človeku«, a tudi v drugem, preizkušeno, splošna revščina in pomanjkanje ter končni zlom sistema.
Državo hvala bogu imamo, a je več kot očitno ne spoštujemo, gospodarstvo je po mednarodnih kriterijih uspešno, a ga demoniziramo na vsakem koraku, veliko ljudi v javnem sektorju trdo dela, a ustvarjamo splošni vtis, da je vsak javni uslužbenec zgolj parazit. In tako živimo v paralelnih svetovih kapitalističnih malikov in socialističnih idealov ter posledično splošnega nezadovoljstva, ki ga oblastniške prakse in nesposobnost enotnega nastopa gospodarskega lobija zgolj poglabljajo. Pristajanje na idejo, da se mora najprej sistem zlomiti zato, da bo lahko zrasel na novih temeljih boljši, pa je enako nevarno kot utopija, da bomo z istim pristopom, istimi ljudmi in istimi praksami dosegli drugačen rezultat. Pa če se eni še tako razburjajo zaradi tega.
Smo sploh lahko optimisti? Vsekakor svojemu sinu svetujem učenje jezikov.
Zadnje objave
Podjetje Domel o začetkih, preizkušnjah in vrednotah
10. 10. 2024 ob 12:30
Anže Logar po izstopu iz SDS napoveduje, da bo do konca leta ustanovil svojo stranko
10. 10. 2024 ob 9:58
Ali minister Poklukar resnično skrbi za našo večjo varnost?
10. 10. 2024 ob 6:00
110 let od prve svetovne vojne: Ognjeni krst je bil popoln! (15. del)
9. 10. 2024 ob 18:00
Anže Logar je izstopil iz SDS, ni pa povedal, zakaj
9. 10. 2024 ob 15:24
Suženjstvo skozi čas in krivda »belega človeka«
9. 10. 2024 ob 15:00
Ekskluzivno za naročnike
Podjetje Domel o začetkih, preizkušnjah in vrednotah
10. 10. 2024 ob 12:30
110 let od prve svetovne vojne: Ognjeni krst je bil popoln! (15. del)
9. 10. 2024 ob 18:00
Suženjstvo skozi čas in krivda »belega človeka«
9. 10. 2024 ob 15:00
Prihajajoči dogodki
OCT
12
Sejem Dobrote šmarske dežele
08:00 - 13:00
OCT
12
OCT
12
Moravške noči astronomije
17:00 - 12:00
OCT
15
Oblast se ozira nazaj, domoljubi pa naprej (Pogovor)
18:00 - 20:00
OCT
17
Video objave
Drzni zmagovalci - Štefan Pavlinjek: "Vsak podjetnik bi moral biti pilot."
3. 10. 2024 ob 18:00
Izbor urednika
Quo vadis, Bližnji vzhod?
8. 10. 2024 ob 15:00
(Pre)težki nahrbtnik kandidatke za evropsko komisarko
3. 10. 2024 ob 6:00
14 komentarjev
Friderik
Odlično povedano. Res nikdar v teh 30 letih demokracije nisem slišal gospodarstvenikov za kaj se oni zavzemajo, koga od političnih akterjev podpirajo, gospodarski program katere stranke jim je po godu itd.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Glede natančnih, verodostojnih podatkov
o realnem načinu izgradnje in financiranja izgradnje ORLOVSKEGA Plečnikovega
stadiona za Bežigradom v LJ
moram dodati še, da so ta sedaj propadajoči in s strani MOL
nezadovoljivo "upravljani" objekt naše slo kulturne in gradbeniške dediščine
dogradili
slovenski katoliški fantje iz slo katoliške župnijske zveze ZFO - LETA 1939.
Z LASTNI NEPLAČANIM PROSTOVOLJNIM "KULUK" DELOM.
Pridobili so tudi eno DONACIJO, ki jim je omogočila izvedbo
zaključnih del na - slo katoliškem, ORLOVSKEM DRUŠTVENEM STADIONU,
poznanem kot Plečnikov stadion Bežigrad.
Podatke o navedenem najdete v glasilu ZFO - "KRES" (1930-1941), letniki za leta 1938-1940
kar je tudi od doma dostopno v DIGITALNI KNJIŽNICI Nuk-a,
pod NUK D LIB.
Pridobili so tudi eno DONACIJO, ki jim je denarno omogočiLa izvedbo zaključnih del na stadionu. TOREJ: Plečnikov društveni KATLIŠKI stadion je bil izgrajen izključno društveno-katoliško, brez DINARJA sofinanciranja strani tedanje države ali tedanje slo RKC CERKVE.
Več o tem bo izčrpno v moji ORLE. ZFO in ZDK - počastitveni knjigi o ORLIH dr. J. E. Kreka in dr. Korošca, ki izide letos, v A4 formatu, Z VELIKO dkumentarnih fotografij in umetniških ilustracij.
L.r.
vztrajnik Odbora 2014,Janez Kepic-Kern, 70 let, ex OK knjižničar v LJ, nečlan strank in neformalnih združenj, nenaročen, od nikogar plačan – osebni zapis, nealkoholik sem, nekaznovan: ne želim replik in ne odgovarjam na replike t.i. proputinistov, zagovornikov komun-socializma, sovražnikov slo RKC vere in Cerkve itd Imam jih blokiarne, njih branja nevrednih zapisov ne vidim, ne berem.
Moji KONTAKTNI podatki so na internetu pod mojim d.o.o. SLOVENIANA – za POLNO PREDSTAVLJENE, resno sodelovanje: za
razvoj pozitivnih vse- slovenskih domoznanskih društev, muzeji “ORLOV” itd.
vztrajnik Odbora 2014,Janez Kepic-Kern, 70 let, ex OK knjižničar v LJ, nečlan strank in neformalnih združenj, nenaročen, od nikogar plačan – osebni zapis, nealkoholik sem, nekaznovan: ne želim replik in ne odgovarjam na replike t.i. proputinistov, zagovornikov komun-socializma, sovražnikov slo RKC vere in Cerkve itd Imam jih blokiarne, njih branja nevrednih zapisov ne vidim, ne berem. Moji KONTAKTNI podatki so na internetu pod mojim d.o.o. SLOVENIANA – za POLNO PREDSTAVLJENE, resno sodelovanje: za
razvoj pozitivnih vse- slovenskih domoznanskih društev, muzeji “ORLOV” itd.
LEP koledar SLOVENIANA 2023 – ŽE DELIM – TISTIM,
za katere mislim,, da jim ga je smotrno podariti.
P. Kos
"Čestitam" g.Napast! To pa je domovinska vzgoja (kar se lahko razbere v zaključku)!?
Tudi zaradi takega načina zavedanja stanja družbe, smo kjer smo.
Stane Taskov
Pristajanje na idejo, da se mora najprej sistem zlomiti zato, da bo lahko zrasel na novih temeljih boljši, pa je enako nevarno kot utopija, da bomo z istim pristopom, istimi ljudmi in istimi praksami dosegli drugačen rezultat. Pa če se eni še tako razburjajo zaradi tega.
Pa dajmo malo argumentirati, zakaj je Slovenija žal že tako daleč, da je zlom sistema edina opcija, da bi prišli do boljšega. Matematično rečeno je zlom sistema potreben pogoj, da pridemo do boljšega, nikakor pa to ni zadosten pogoj. Kot nam je duhovito razložil razliko med potrebnim in zadostnim pogojem pokojni prof. dr. Tomšič: vpis na faks je potreben pogoj, da lahko diplomirate, nikakor pa to ni zadosten pogoj.
Slovenija drsi vedno bolj v levo že 30 let. Postopek je vedno hitrejši, prekinitve tega procesa pa so vedno krajše. Deluje tudi naravna selekcija: ljudje se sistemu prilagodimo in s tem postanemo odvisni od njega, torej njihov zagovornik, ali pa se odselimo (tako kot vi po tihem računate za svoje otroke). Torej nosilci, ki bi obrnili trend, izumiramo. Če nas je že do sedaj bilo premalo, nas bo samo še bolj premalo.
Potrebno je dobiti nove nosilce. Kako? Prilagojeni so postali odvisni od sistema ali se odseljeni. Na masovno vrnitev odseljenih pred spremembo sistema ni za računat, saj ni odstranjen vzrok njihov izselitve. Novih nosilcev (mladih), je vedno manj, pa še ti so oprani v šolstvu. Prilagojeni, od sistema odvisni, ne bodo tvegali nedovisnosti, ker jim bo to poslabšalo standard. Tisti, ki se v Slovenijo priseljujejo, se priseljujejo zaradi vzpostavljenega sistema (ugodnosti!) in so proti spremembi.
Odvisni bodo prenehali podpirati sistem, ko od njega ne bodo dobili ničesar več. To pa je z drugimi besedami zlom sistema.
Ja, zlom sistema je nevaren. Napačno pa je to interpretirati, da gremo na vse ali nič. Smo v stanju: če ne boš šel na vse ali nič, boš imel nič.
Zelo bi bil vesel, če bi se na to temo razvila debata in (verjetno naivno) upam, da se avtor odzove na sklepanje. Ali pa da mi Domovina da svoj prostor, da iščemo rešitve preko člankov. Nekoč so mi jih nekaj celo objavili, potem pa so začeli moje prispevke metati v koš. Upam, da to ni znak njihove prilagoditve sistemu.
Gregor
Popolnoma se strinjam. <b>Zlom sistema ni samo nevaren ampak je zelo verjeten (končni) cilj ekipe globoke države.</b> Verjetno imajo zelo dodelan načrt, kako si bodo razdelili državo in preostanek premoženja. Pričaklovati, da nas bo desnica ali neko hipotetično zavedno ljudstvo po zlomu rešilo je do strajnosti naivno razmišljanje. Desnica ni v stanju obdržati niti ene same vlade v zadnjih 30letih in zakaj bi sedaj bilo drugače? ps: zakaj vas Domovina ne objavlja? ker imajo oni svoje probleme (in ego, kar pa je itak značilna ovira za uspeh desnice). Potrebujemo več podobnih medijev.
Kaj pa vem
Pri nas imamo že od nekdaj take zakone, da je treba zmerom hoditi po robu. Mislim, da se to dela namerno, saj se ljudi tako lažje obvladuje. Podjetniki niti nimajo časa, da bi se šli kakšen aktivizem, njihovi zaposleni pa itak brez težav padejo na leve "fore". Saj vemo, naj je še tako dobra plača, vedno se najde kdo, ki ima še več. Da je brezplačna kava, čaj, sok...to ne pomeni nič, čeprav delodajalca tudi to stane.
Ljubljana
Folk ki ima oprane.mozgane pac ne razume.nicesar.
Voli najslabse mozne antislovence.
Slovenija pod levimi vladami, pa naj gre za drnovsek ropovo ali pahorjevo ali siviljsko mizarsko pac tako potone v vseh ozirih, da jih manj kot dva mandata jansevih in bajukove vlade pac ne moreta izvleci.
Sedanja vlada bo drzavo dotolkla.
In kje se bo nasel nov jeklen drzavnik kot je g.Jansa ? Bo sploh se mogoce zavozeno popraviti?
Bojim se da ne!
Demografsko propadanje, pomanjkanje kljucne delovne sile, zadolzenost, unicenje volje do studija in postenega podjetnistva kot posledici uravnilovke in nedelovanja pravosodja, narod brez odgovornosti a z zahtevami zase, slabi obeti...
Kraševka
Imate prav. Delovanje te vlade, nam res daje zelo slabe obete za bodočnost države in SLOVENSKEGA naroda. Škodo, ki jo bo v vladi povzročila Levica, se DESETLETJA ne bo dalo sanirati.
rasputin
Zakaj se podjetniki ne izpostavijo? Zakaj ne nasprotujejo parazitski politiki?
Saj niso norci, da bi tvegali napad države v obliki roja inšpektoric in inšpektorjev, ki lahko uničijo podjetje, če se globoki državi tako zahoče.
Podjetnik, ki hoče sebi dobro, je bolje, da je politično korekten, se pravi lojalen do večno vladajoče levice, ki znori, če se slučajno po čudežu desnica zavihti na Gregorčičevo, kdor ji pri tem pomaga ali aktivno sodeluje, pa je nič manj kot fašist.
Ljubljana
Dovolj je da bi sli na volitve in uporabljali zdravo pamet. Pa zgleda da je.nimajo.
Kraševka
DOBRO POVEDANO.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Bogdaj - dober večer vsem.
K sreči na področju ekonomije in realnega gospodarstva deluje zakon ponudbe in povpraševanja.
Tem žal našim slo domnevnim "po- ali neo-stalinistom" - političnih tovarn s polit direktorji - zagotovo ne bo uspelo obnoviti.
Glede ustreznega statusa in primerne namembnosti ORLOVSKEGA Plečnikovega stadiona - sem že povedal - pred par dnevi. Gre za izključno društveni, izključno KATOLIŠKI objekt - zgrajen z delom in z denarjem Slovencev - katolikov.
O tem sem obvestil tudi USTREZNE POSLANCE IN USTREZNE SLO POLIT STRANKE.
VSAKDO LAHKO MOJE NAVEDBE PREVERI - NA INTERNETU:
KONKRETNO v t.i. "digitalni knjižnici" NUK- a: v Google okence vneste
" NUK D LIB", nato greste na PERIODIKA, nato na ZGODOVINSKI ČASOPISI in v abc seznamu najdete ORLOVSKO revijo MLADOST: o izgradnji in o financiranju PLEČNIKOVEGA STADIONA - vse bistveno piše v Mladosti letniki 1923-1929.
L.r. Janez Kepic-Kern
rasputin
Stara mama, že davno pokojna, mi je povedala nekakšen vic, ki gre nekako takole: Janezek je hodil v šolo, učiti pa se mu ni dalo. Raje se je igral s prijatelji, streljal vrabce s fračo, lovil ribe ipd. Naučil se je samo, da ima konj glavo, grivo, trup, košat rep in štiri noge s kopiti. Ko je učiteljica poklicala Janezka pred tablo in mu dejala, naj pove kaj o Zdravljici, je Janezek začel: Zdravljica je pesmica, ki govori o konju, ki ima glavo, grivo, trup, košat rep in štiri noge s kopiti. Če ga je učiteljica povprašala o Cankarju, je dejal, da je to konj, ki ima glavo, grivo, trup, košat rep in štiri noge s kopiti. Karkoli je učiteljica vprašala Janezka, je dobila vedno isti odgovor o konju, ki ima glavo, grivo, trup, košat rep in štiri noge s kopiti. Vsaka podobnost tega vica s tvojimi zapisi je povsem neslučajna.
MEFISTO
Rasputin, vrnil si se!? Boš zdaj umaknil kak drug nick?
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.