Repe in Pirjevec obračunala z Dežmanom, ne pa z njegovimi argumenti. Ta jima predlaga, naj se "spravita z resnico"
POSLUŠAJ ČLANEK
Po Titu Turnšku in poslancu SD Marku Koprivcu sta na nacionalko protestno pismo zaradi Možinovega intervjuja z dr. Jožetom Dežmanom naslovila tudi dr. Jože Pirjevec in dr. Božo Repe.
S stališča "mednarodno uveljavljenih znanstvenikov", kot sta se poimenovala, sta na osebni ravni obračunala tako z Jožetom Možino kot z dr. Jožetom Dežmanom. Zgodovinskih dejstev in argumentov, navedenih v intervjuju, pa nista v ničemer zanikala.
Dr. Dežman je v današnjem odgovoru navedel, da se je tovrstna orkestracija "titofilne strokovne srenje" z medijskim obdelovanjem občinstva zgodila že nekajkrat poprej. A odkrivanje resnice teče naprej, zato Dežman kolegoma svetuje, da se "spravita z resnico".
Jože Možina in dr. Jože Dežman sta "vstajo" v levičarski srenji sprožila z intervjujem na nacionalni televiziji, v kateri je Dežman med drugim navedel, da je partizanska vojska v času okupacije in neposredno po njej ubila več Slovencev kot okupatorjevih vojakov in sicer večino po vojni in ne med njo ter tudi več neoboroženih oseb kot oboroženih.
A tako Tit Turnšek kot novi poslanec SD Marko Koprivc, in sedaj profesorja zgodovine dr. Jože Pirjevec in dr. Jože Repe, navedenih zgodovinskih dejstev v svojih javnih pismih sploh niso izpodbijali.
Repe in Pirjevec sta se Možine in Dežmana lotila predvsem z diskreditacijo na poklicni in osebni ravni. V Sloveniji obstaja politična moč, ki "ljudi na RTV postavlja na določeno funkcijo, jih kot "ugledne" potem na novinarskih in uredniških mestih tudi vzdržuje do naslednje (morebitne) funkcije, jim zagotavlja nedotakljivost, jim po političnih zvezah podeljuje nagrade …" sta zapisala za Jožeta Možino.
"Kot mednarodno uveljavljena znanstvenika pa verjameva, da v državah in medijih, ki naj bi si jih RTV jemala za zgled, študent s takim izdelkom (izdelki) ne glede na temo zagotovo ne bi prišel čez uvodni seminar študija novinarstva, kaj šele, da bi prav dolgo ostal v kredibilnem javnem ali zasebnem mediju (če ne gre ravno za politično-propagandistična glasila)," sta dodala glede večkrat nagrajenega novinarja nacionalne TV.
Kot pravita, sta se nesramnega besednjaka iz intervjuja vajena v "zasebno-strankarskih medijih, na spletnih straneh, v anonimnih mailih in telefonskih klicih, včasih tudi na ulici ali trgovini."
Presenetilo pa ju je predvsem dejstvo, da "del tega že dolgo nazaj preselil na javno televizijo", ter da ta "primitivno-bifejski žargon" direktor javne televizije zagovarja v imenu "samostojnosti" novinarjev.
Jožetu Dežmanu med drugim očitata, da je "zgolj fakultetni študij zgodovine" pod programom B z "velikim razumevanjem Filozofske fakultete" in tudi podporo vrstnika Boža Repeta končal krepko v srednjih letih, ko sta oba podpisana že dolgo bila univerzitetna profesorja. K doktorskem študiju na teološki fakulteti pa se naj bi Dežman po njunih besedah zatekel, ker mu doktorata iz zgodovine "na kakšni od visokošolskih institucij ni uspelo dokončati."
"V nobenem pogledu torej nisva njegova »kolega«, kot naju naziva, da bi s pomočjo Možine in javne televizije ustvaril lažni vtis, da je del istih, z mednarodnimi merili stalno preverjanih akademskih krogov," trdita.
Z večdesetletnim nastopanjim v javnosti, neštetokrat tudi na javni RTV, sta Repe in Pirjevec po njunih besedah dokazala, da sta "strpna in kultivirana sogovornika, ki zagovarjata demokracijo in pluralizem mišljenj." Kljub osebnim žalitvam na njun račun pa sta se z Dežmanom in njegovimi "konstrukti, lažmi in relativizacijami" že večkrat soočila.
Kot še pravita zgodovinarja, sicer nimata iluzij, da vsi sprejemajo njune poglede. "Gotovo pa je nekaj: ne glede na to, ali naju kdo mara ali ne, nama profesionalne kredibilnosti ne more odvzeti. Niti javna televizija s svojimi »poklicnimi in etičnimi« merili."
Zaključujeta z mnenjem, da bi se na javni televiziji moralo marsikaj spremeniti. "A se očitno pod vašim vodstvom in urednikovanjem Manice J. Ambrožič ne bo," očitata generalnemu direktorju Kaduncu v javnem pismu, objavljenem v tedniku Mladina.
"Vsekakor se lahko samo čudim, kako brata v trpljenju najdeta čas, da mi posvetita toliko pozornosti. Žal pa mi je, da si nista vzela časa, da bi odgovorila na moje pomisleke ob njunih po njunem mnenju grandioznih delih," pa se je na njuno pisanje v Reporterju odzval Jože Dežman.
Pri tem navaja nedavne Pirjevčeve besede iz Primorskega dnevnika, v katerih je dejal, da so "Tito, Kardelj in šte¬vilni drugi gradili pred vojno in med njo svojo politiko na ukani," ko so ljudem zagotavljali, da je Sovjetska zveza 'cvetoči vrt' človeštva, sami pa so dobro vedeli, da ni tako. Nato je Pirjevec Stalinov režim primerjal še s Hitlerjevim, ker je "povzročil prav toliko ali še več trpljenja, smrti in gorja."
Dežman se v odgovoru sprašuje, ali se Repe strinja s tem, da so slovenski stalinisti ukanili slovenski in druge jugoslovanske narode in da so sodelovali pri uničenju ideje socializma (kar je Pirjevec prav tako navedel).
"Pa vendar odkrivanje resnice teče naprej," pravi Dežman in dodaja, da vsem sodelujočim v tokratni kampanji za "utišanje Dežmana in "likvidacijo" Možine" predlaga, naj se "spravijo z resnico in naj bodo vsaj enkrat za spoznanje manj predvidljivi in dolgočasni."
S stališča "mednarodno uveljavljenih znanstvenikov", kot sta se poimenovala, sta na osebni ravni obračunala tako z Jožetom Možino kot z dr. Jožetom Dežmanom. Zgodovinskih dejstev in argumentov, navedenih v intervjuju, pa nista v ničemer zanikala.
Dr. Dežman je v današnjem odgovoru navedel, da se je tovrstna orkestracija "titofilne strokovne srenje" z medijskim obdelovanjem občinstva zgodila že nekajkrat poprej. A odkrivanje resnice teče naprej, zato Dežman kolegoma svetuje, da se "spravita z resnico".
Jože Možina in dr. Jože Dežman sta "vstajo" v levičarski srenji sprožila z intervjujem na nacionalni televiziji, v kateri je Dežman med drugim navedel, da je partizanska vojska v času okupacije in neposredno po njej ubila več Slovencev kot okupatorjevih vojakov in sicer večino po vojni in ne med njo ter tudi več neoboroženih oseb kot oboroženih.
A tako Tit Turnšek kot novi poslanec SD Marko Koprivc, in sedaj profesorja zgodovine dr. Jože Pirjevec in dr. Jože Repe, navedenih zgodovinskih dejstev v svojih javnih pismih sploh niso izpodbijali.
Repe in Pirjevec sta se Možine in Dežmana lotila predvsem z diskreditacijo na poklicni in osebni ravni. V Sloveniji obstaja politična moč, ki "ljudi na RTV postavlja na določeno funkcijo, jih kot "ugledne" potem na novinarskih in uredniških mestih tudi vzdržuje do naslednje (morebitne) funkcije, jim zagotavlja nedotakljivost, jim po političnih zvezah podeljuje nagrade …" sta zapisala za Jožeta Možino.
"Kot mednarodno uveljavljena znanstvenika pa verjameva, da v državah in medijih, ki naj bi si jih RTV jemala za zgled, študent s takim izdelkom (izdelki) ne glede na temo zagotovo ne bi prišel čez uvodni seminar študija novinarstva, kaj šele, da bi prav dolgo ostal v kredibilnem javnem ali zasebnem mediju (če ne gre ravno za politično-propagandistična glasila)," sta dodala glede večkrat nagrajenega novinarja nacionalne TV.
Kot pravita, sta se nesramnega besednjaka iz intervjuja vajena v "zasebno-strankarskih medijih, na spletnih straneh, v anonimnih mailih in telefonskih klicih, včasih tudi na ulici ali trgovini."
Presenetilo pa ju je predvsem dejstvo, da "del tega že dolgo nazaj preselil na javno televizijo", ter da ta "primitivno-bifejski žargon" direktor javne televizije zagovarja v imenu "samostojnosti" novinarjev.
Jože Dežman je v intervjuju Pirjevca in Repeta posredno označil za "titofilna zgodovinarja" ter tudi v kontekstu "obrtno in sicer rahlo zaplankanih zgodovinarjev".
"Kolegi Repe, Pirjevec in drugi še vedno tiščijo glavo v pesek in živijo v starih časih. To je brezupna patologija."
"Kolegi Repe, Pirjevec in drugi še vedno tiščijo glavo v pesek in živijo v starih časih. To je brezupna patologija."
Jožetu Dežmanu med drugim očitata, da je "zgolj fakultetni študij zgodovine" pod programom B z "velikim razumevanjem Filozofske fakultete" in tudi podporo vrstnika Boža Repeta končal krepko v srednjih letih, ko sta oba podpisana že dolgo bila univerzitetna profesorja. K doktorskem študiju na teološki fakulteti pa se naj bi Dežman po njunih besedah zatekel, ker mu doktorata iz zgodovine "na kakšni od visokošolskih institucij ni uspelo dokončati."
"V nobenem pogledu torej nisva njegova »kolega«, kot naju naziva, da bi s pomočjo Možine in javne televizije ustvaril lažni vtis, da je del istih, z mednarodnimi merili stalno preverjanih akademskih krogov," trdita.
Z večdesetletnim nastopanjim v javnosti, neštetokrat tudi na javni RTV, sta Repe in Pirjevec po njunih besedah dokazala, da sta "strpna in kultivirana sogovornika, ki zagovarjata demokracijo in pluralizem mišljenj." Kljub osebnim žalitvam na njun račun pa sta se z Dežmanom in njegovimi "konstrukti, lažmi in relativizacijami" že večkrat soočila.
Kot še pravita zgodovinarja, sicer nimata iluzij, da vsi sprejemajo njune poglede. "Gotovo pa je nekaj: ne glede na to, ali naju kdo mara ali ne, nama profesionalne kredibilnosti ne more odvzeti. Niti javna televizija s svojimi »poklicnimi in etičnimi« merili."
Zaključujeta z mnenjem, da bi se na javni televiziji moralo marsikaj spremeniti. "A se očitno pod vašim vodstvom in urednikovanjem Manice J. Ambrožič ne bo," očitata generalnemu direktorju Kaduncu v javnem pismu, objavljenem v tedniku Mladina.
Dežman odgovarja: Zakaj ne odgovorita na pomisleke o njunih delih?
"Vsekakor se lahko samo čudim, kako brata v trpljenju najdeta čas, da mi posvetita toliko pozornosti. Žal pa mi je, da si nista vzela časa, da bi odgovorila na moje pomisleke ob njunih po njunem mnenju grandioznih delih," pa se je na njuno pisanje v Reporterju odzval Jože Dežman.
Pri tem navaja nedavne Pirjevčeve besede iz Primorskega dnevnika, v katerih je dejal, da so "Tito, Kardelj in šte¬vilni drugi gradili pred vojno in med njo svojo politiko na ukani," ko so ljudem zagotavljali, da je Sovjetska zveza 'cvetoči vrt' človeštva, sami pa so dobro vedeli, da ni tako. Nato je Pirjevec Stalinov režim primerjal še s Hitlerjevim, ker je "povzročil prav toliko ali še več trpljenja, smrti in gorja."
Dežman se v odgovoru sprašuje, ali se Repe strinja s tem, da so slovenski stalinisti ukanili slovenski in druge jugoslovanske narode in da so sodelovali pri uničenju ideje socializma (kar je Pirjevec prav tako navedel).
dr. Jože Dežman: "Taka orkestracija komunističnih veteranov in titofilne strokovne srenje z običajnim medijskim obdelovanjem občinstva je potekala že nekajkrat. Naj omenim najprej poskuse prepovedi projekta in nato napade na projekt (vključno s fizičnimi grožnjami) Med kljukastim križem in rdečo zvezdo (2001) in naprej, poskus prepovedi predvajanja dokumentarca Zamolčani – moč preživeta (2004), obsodbe, javne pozive itd. ob mojem imenovanju za direktorja muzeja novejše zgodovine, bolj ali manj trajna kampanja zoper delo komisije vlade za reševanje vprašanj prikritih grobišč z viškom po vstopu v morišče in grobišče v rovu sv. Barbare, da o tem, da so mi leta 2016 komunistični veterani skušali prepovedati vstop v Bohinj, niti ne govorim."
"Pa vendar odkrivanje resnice teče naprej," pravi Dežman in dodaja, da vsem sodelujočim v tokratni kampanji za "utišanje Dežmana in "likvidacijo" Možine" predlaga, naj se "spravijo z resnico in naj bodo vsaj enkrat za spoznanje manj predvidljivi in dolgočasni."
Povezani članki
Zadnje objave
Oljenka z Brezij s podobo leva, psa in merjasca
15. 9. 2024 ob 19:15
Ko gospa ministrica postane Pehta (Kekec, 2. del)
15. 9. 2024 ob 15:28
Film: Pater Pij
15. 9. 2024 ob 12:27
Ocvrta jajca s paradižnikom
15. 9. 2024 ob 9:00
Mar nam je
15. 9. 2024 ob 6:00
Razkrivamo blamažo novinarke MMC RTV Kaje Sajovic pri pisanju o Venezueli
15. 9. 2024 ob 0:37
Odkrili močno povezavo med zdravjem črevesa in možgani
14. 9. 2024 ob 19:15
Delo
14. 9. 2024 ob 15:25
Ekskluzivno za naročnike
Ocvrta jajca s paradižnikom
15. 9. 2024 ob 9:00
Delo
14. 9. 2024 ob 15:25
Preberite: nova - 165. številka Domovine
11. 9. 2024 ob 6:10
Prihajajoči dogodki
SEP
18
Delavnica izdelovanja terarijev
18:00 - 19:30
SEP
20
Kam le čas beži - 70 let ansambla Štirje kovači
19:00 - 22:00
SEP
24
SEP
26
Video objave
Odmev tedna: "Izkušen politik ne bi nikdar blebetal takšnih zadev"
13. 9. 2024 ob 23:02
Odmev tedna: Krvavo obarvane roke Ane Kučan
6. 9. 2024 ob 22:51
Izbor urednika
Odmev tedna: Krvavo obarvane roke Ane Kučan
6. 9. 2024 ob 22:51
Vroča polemika po Magnificovem koncertu
5. 9. 2024 ob 16:20
V katerih letih se najbolj postaramo?
30. 8. 2024 ob 21:15
47 komentarjev
IgorP
Slovenec kremenit
Slovensko Koroško so zabarantali Slovenci na plebiscitu 10.10. 1920, bilo jih je več kot Avstrijcev a večino so dobili Avstrijci!
Kugy
Igor Koroško niso zabarantali K,Slovenci. Preprosto niso želei v Srbsko državo, ker niso verjeli v bratenje jug. narodov. Hoteli so ostati tam na znanem kjer so živeli vsaj 600 let pod isto oblastjo, kljub želji po samostojnosti. Če bi takrat Slovenci lahko odločali bi izglasovali samostojno državo, kar jim je po mednarodnem pravu omogočil Karlov manifest. Pa se preds. Wilson jim je bil naklonjen. Vendar so nasi vrli voditelji verjeli v SHS in pristali v kraljevini, ki je bila bistvenio slabsa od prejsnje. Verjami, da ce bi bil plebiscit na celotni Slovenji, bi se narod raje odločil za republiko Nemška Avstrija kot za Srbe. Srbi so bili takrat, kot tudi Italjani nasi sovražniki. Slovenski fantje med njimi tudi moj stari oce so krvaveli na Srbski fronti in tudi Italjanski ne samo na Soči. Srbska in IT. vojska je zasedla nas življenski prostor kot okupator.
APMMB2
Igor, ko ti dokazujemo, da nimaš prav, da si zeveden, potem ne moreš govoriti o razumu. Lahko rečeš, da si trmast, da si nepopustljiv v svojem prepričanju, ne mrešpa govoriti o razumu. Ker pač ne uporabljaš razuma, si nerazumen in samo to ti očitam. Če to opazijo drugi razpravljavci razen tebe, potem si pač dovolim storiti še kraka naprej. Lahko zatrdim da si top.!
IgorP
Igor APMMB2 Kdo pa lahko trdi, da nisi ti klerikano-domobransko zaveden??? Ne mi o zavedenosti! Kdor verjame v nekaj neobstoječega(bog), je lahko tudi zaveden in nerazumen!!!
IgorP
APMMB2
Igor ne govori o razumu, ker ga nimaš in to dokazuješ s svojimi replikami!
S tem stavkom žališ na osebni ravni!!! Se zavedaš tega??? Kot vsi, imam pravico razmišljati in po svoje gledati na zadevo! Če ne razmišljam po domobransko, še ne pomeni, da zagovarjam komuniste!! Tebi podobni pa zaradi nasprotovanju komunistom, partizanom ne priznate niti tistega, kar so dobrega naredili!!!!! In ravno zaradi tega prihaja do podobnih zborovanj, ker bi radi izbrisali nekaj, kar je nemogoče! Mrtvi domobranci so edina stvar na katero se opirate v tem spopadu. Res žalostno!!!
Kraševka
APMMB2 -
Lepo si na šoroko razložol REVOLUCIJO in partizanstvo. Upam, da bo sedaj IGOR le ločil, med partizani NOB in REVOLUCIJO. To so dve stvari.
IgorP
Kraševka, oboje dobro ločim! Žal pa ti ne priznaš partizanom tistega dobrega, kar so naredili za ozemlje današnje Slovenije!
lojze19
"Borci" so v Kopru nosili transparente "IZDAJA JE NAJVEČJI ZLOČIN NARODA". Sprašujem se, kaj so hoteli s tem povedati?
Ljudstvo, narOd so izdali in ga prodali tuji ideologiji, zdaj se pa s tem hvalijo (ali samoovajajo!)
APMMB2
Igor ne govori o razumu, ker ga nimaš in to dokazuješ s svojimi replikami. Dejstvo je, da so boljševistični komunisti prevzeli partizanski odpar v Sloveniji in s svojimi politkomisarji vodili partizansko vojsko. To je jasen dokaz, da komunistom ni šlo toliko za osvoboditev, saj ji je bilo jasno, da bodo nacisti poraženi na drugih frontah in ne na slovenskih tleh.pa tudi ne v Jugoslavji. Zato so naredili vse, da zmagajo v revoluciji, krvavi boljševistični revoluciji. V ta namen so že zelo zgodaj začeli pobijati svoje politične nasprotnike in uprizarjati gnusne zločine, ki so jih praviloma želeli pripsiati izdajalcem ali pa kar okupatorju. Kot Primorcu naj te spomnim na zločin v ulici Rosseto v Trstu, kjer so partizanski boljševiki ubli sestro slavnega Pinka Tomažiča in njenega zaročenca. Zakaj? Samo zato, ker zaročenec ni bil komunist, ampak ugledni krščanski demokrat. Na podoben način so pobijali vse, ki niso bili na partizanski strani, če ravno so bili proti okupatorju, tako Italijanom, kot kasneje Namcem. Žalostno je, da so se lotili tudi preganjanja duhovnikov, saj so ti kot goreči domoljubi med ljudmi uživali velik ugled, ker pa seveda niso mogli sodelovati z barbarskimi boljševiki, so jih preganjali in celo pobijali. Večini Primorcev je pomenil Simon Gregorčič vse, pa so ga komunisti črtači in ga med Primorci ni več, če ravno je prav on s svojimi poezijami bodril Slovence, da so se upirali fašizmu.
Pod komunističnim terorjem in uvozom srbskih miličnikov in vojakov na Primorsko so seveda zatrli slovenstvo in sedaj je primorska le še konglomerat balkanskega življa brez identitete in tudi brez zgodovin, kar sam izpričuješ in se celo hvališ, da ti tako narekuje razum. Klje le imaš razum?
Kraševka
nejo,
Jaz pa ,mislim, da partizani niso zmagali v državljanski vojni. Bili so so KOMUNISTI, ki so bili med vodilnimi, le izkoristili so partizane za svojo zmago.
Marsikateri partizan se z REVOLUCIJO ni strinjal. Toda iz strahu je bil tiho. Tisti, ki so morali streljati "na ukaz :"ali streljaš, ali si sam ustreljen!", pa so imeli traume celo življenje. Ni tako enostavno tudi obtoževat vse partizane.
Če bi leta 1945 naredili demokratičen referendum in vprašali partizane ali naj vladajo samo KOMUNISTI ali tudi KRŠČANSKI SOCIALISTI - sigurno ne bi bil izglasovan ENOPARTIJSKI SISTEM.
Jernej
Igor. Partizani so zmagali v slovensko-jugoslovanski državljanski vojni. Z 2.svetovno vojno pa ninmajo nič, ker so zmagali zahodni zavezniki in Rusi.
IgorP
Mene vodi razum, ne politika!! Partizanom priznavam zasluge za Primorsko, če pa ne bi bilo partizanov nikjer po Jugoslaviji, bi pač kralj Peter veselo prišel nazaj, mi pa bi še vedno bili Dravska banovina!!! Nobeden pa ne more predvidevati, kako bi bilo, če bi se velesili glede Jugoslavije odločili za fifty:fifty kot sta se želeli!! V kakšni kvazi državi bi potem bili Slovenci??? Državi kot je bil SHS, ki je obstajala od 28.10 1918 do 1.12. 1918??? Pa Hrvati bi nas "pojedli" v njej!!!
AlojzZ
Razum??? Potem bi pa morali zaključiti z: "Premalo podatkov za sklep."
Jernej
Zdaj "slavnima" zgodovinarjema Repetu in Pirjevcu že ni všeč skoraj pravkar nastavljena Manica Ambrožič, še manj jima je všeč Kadunc.
Za urednika jima predlagam naj nastavita znanega Janeza Čučka, ki se je že tako osramotil s knjigo o slovenski politični emigraciji z naslovom Sramota umira počasi (zanj zelo dober naslov), za generalnega direktorja pa kar Janeza Vipotnika ali pa kakšno drugo pokojno korifejo partijskega diktatorskega režima.
Proti tem korifejam seveda ne Repe in ne Pirjevec ne bi imela nič . Kje so tisti časi, ane Pirjevec in Repe?
Kraševka
Igor, ko pišeš : "Če ne bi bilo 2. s. vojne, bi bila Primorska še vedno ITALIJANSKA". Ali veš kdo je sprožil 2.s.v. ?
To vojno je sprožil HITLER, ko je skupaj s STALINOM napadel POLJSKO 1.9.1939. Temu paktu se je leto kasneje pridružil še Musolini. Nastala je os - RIM-BERLIN-Moskva. Tako, da je v resnici osodba vseh treh IZMOV - tako Nacizma, Fašizma in Komunizma upravičena. Tito je bil na začetku te vojne, kot Stalinov oficir- Dimitrov v Španiji. To je napisal v knjigi angleški oficir, ki ga je osebno poznal. Tito pa o tistem letu ni hotel nikoli razpravljati. Ja vsi ti MOŽJE so "ZASLUŽNI", da je izbruhnila 2.s.vojna.
Pri nas pa se obsoja samo 2 IZMA, med tem, ko se tretjega NEUPRAVIČENO ČASTI.
MEFISTO
Pa res, Kraševka, fašizem in fašizem sta pri nas prepovedana, komunizem, ki je hujši od fašizma in nacizma skupaj, bi morali pa častiti.
MEFISTO
Zadnja novica!
NATO je razglasil najvišjo stopnjo bojne pripravljenosti, ker se v Kopru, ki je blizu meje z Italijo in Hrvaško, zbirajo nepregledne strumne formacije borcev, kruhoborcev in drugih bojevnikov.
Tudi prva letalonosilka se je menda že zasidrala na varni razdalji od Kopra.
Kraševka
APMMB2, zelo lepo in nazorno ste opisali BORBO Slovencev za SVOBODNO domovino.
Vse je res, kar ste napisali. Le dopolnila bi, kar ste že sami ugotovili, da se je Primorska Duhovščina zelo borila za PRAVICO Slovencev in brez duhovnikov cela generacija mladih sploh ne bi znala pisati Slovensko. Duhovniki so pri verouku nadomestili ŠOLO, kot jo je prej imela že Avstrija. Duhovnikom so po letu 1945, za nagrado ponudili zapore in preganjanja - kar je v knjigi zapisal tudi spoštovani ZGODOVINAR E. Pelikan; "Za nagrado so dobili kazen".
Na KRASU so duhovniki podpirali partizane. NISO pa podpirali KOMUNIZMA. Partizani so bili v 95% Kristjani. Le partizanski VRH je bil KOMUNISTIČNI. Manjšina je s svojo komunistično "krutostjo" dejansko ustrahovala tudi svobodomiselne krščanske partizane.
In tista Komunistična manjšina se je sedaj tudi v Sloveniji z MARIBORSKO REVOLUCIJO povzpela na položaje. Gremo proti Venezueli.... Žalostno !
APMMB2
Igor, ker ne poznaš zgodovine, so tvoji komentarji žaljivi, da ne rečem bedasti.
Komunisti so se ob nastopu okupacije proglasili za EDINE borce za osvoboditev Slovenije. Vsi, ki so med okupacijo nudili odpor, pa jih niso kontrolirali komunisti, so bili proglašeni za izdajalce in so jih komunisti napadali in pobijali.
Takšni nasprotniki so bili četniki ali plava garda, kakor so jih poimenovali, to so bili Ttigrovci in seveda večni sovražnik RKC.
Četniki so bili pravzaprav bojevniki Jugoslovanske vojske, ki so prešli v ilegalo in so se borili za osvoboditev Jugoslavije.
Seveda so bili nasprotniki komunistov, saj so ti v bistvu izvajali državni prevrat in so med drugim tudi imeli v programu odstaviti kralja. legalnega suverena Kraljevine Jugoslavije.
O Tigrovcih se sedaj že ve več, med vojno pa so bili nasprotniki komunistov. Komunisti so jih proglasili za nasprotnike in sovražnike. Naprtili so jim pridevnik izdajalci, če ravno so se borili za osvoboditev Primorske. Da ti pojasnim, kaj pomeni TIGR, Trst, Gorica, Istra, Reka. Torej, borili so se za osvoboditev sloveskih ozemelj, ki so pripadala Italiji. Seveda komunistom to ni šlo v račun, saj so si Tigrovci prizadevali priključitev k Sloveniji tudi Istro in Reko, kar so zgodovinsko gledano slovenska ozemlja, saj so vedno pripadala ali Kranjski, Goriški, ali Trsu, nikoli pa ne Hrvaški. Komunistična trgovina pa je večji del Istre in Reko podarila bratski boljševistični republiki Hrvaški, tako kot je Gorico podarila Komunistični republiki Italiji. Tako smo po zaslugi komunistov, pred vsem Kardelja in Kidriča Slovenci izgubili Istro in Gorico. TIGR so komunisti dolgo šteli za nezaželjeno organizacij. Sedaj so na vodilno esto postavili komunist Ogana in sedaj se mora TIGR bratiti z NOB. Takšni so kmunisti.Toliko da veš.
Potem je tukaj še RKC. Brez RKC ne bi bilo ne Slovencev, ne Sloveije. Med obema vojnama je bila RKC vodilna politična sila v Sloveniji in kot taka največja pretnja komunistični boljševiški revoluciji, zato je bila tudi največji nasprotnik partizanom, tisti bojševistični sili, ki je izvajala boljševistično revolucijo v Sloveniji. Da je to resnica nam izpričujejo žrtve. Največ Slovencev so med okupacijo pobili partizani. Med pobitimi Slovenci pa je bilo največ katolikov in tudi mnogo duhovnikov. Kolikor jih niso uspeli pobiti med vojno, so jih pobili po vojni. Razen pobojev so izvajali teror že med vojno, po vjni pa še posebej, saj so mnogi bežali na tuje, da so si rešili svoja gola življenja, pred podivjanimi krvoloki, ki so terorizirali ljudi in plenili vse povprek in so sledi teh razbojništev vidne pe danes. Še dane je na tsoče hktrarjev zaplenjenih kmetijskih zemljišč neobdelanih in jih zarašča gozd. Na desettisoče objektov je zapuščenih in propada, ker so bili zaplenjeni, nacionalizirani, izropani, slabo vzdrževani in sedaj se rušijo in so priče divjanja revolucinarjev.
Tudi o prikritih moriščih in grobovih se ni smelo dolgo časa govoriti. Prav ta konspirativnost priča , da so poboji bili zločin, ki so ga morali vodilni komunisti prikrivati, da so ohranili videz junaštva in poštenja. Pa ni tako, danes veo, da je bil partijski vrh v celoti morilski, da so bili vsi morilci in hudodelci, ki jih je morala varovati udba. Sedaj udbe ni več in jih varujejo lažnjivi kakademiki kakršna sa Repe in Pierazzi.
Seveda te o tem nihče ni mogel podučiti, ker te ni smel in te še danes ne sme. Saj če kdo spregovori resnico, se zaletijo z vsemi sredstvi vanj, tako kot to počno retardirani člani ZB in nekateri akademiki, ki so akademiki samo zato, da lažejo in poneumljajo ljudi. Resnica pa se ne da. Prihaja na dan in bo zamagala.
IgorP
Dolga razlaga, a vse že znano! Govorim o zaslugah partizanov za pridobitev Primorske! Ne verjamem v "dobre vile", ki bi ti kar nekaj dale!! In verjetno se vsi strinjamo, da če ne bi bilo 2. sv. vojne, bi Primorska še vedno bila v Italiji!!!
MEFISTO
Primorcev to ne bi prizadelo, saj jih je tako menda velik del tudi italijanskih državljanov, ker so to državljanstvo sprejeli v zadnjih letih Titove jugovine.
APMMB2
Napisal sem, da je potrbno zvezo borcev prepovedati!
To pot pa pozivam kakademike, da iz SAZU vržejo Pirjevca in Repeta. Ta dva delata akademiji sramoto in če se to ne zgodi je potrebno vse akademike enačiti s Pirjevcam in Repetom. Bodo akademikim preneslai takšno sramoto.?Akademiki zganite se, še je čas!!
IgorP
Torej, kdo se je pripravljen odpovedati Sloveniji v mejah, ki so jih pomagali zagotoviti tudi partizani in komunisti(Primorska)??? Samo eno razlago si želim, da je Primorska v Sloveniji po zaslugi koga drugega kot pa NOB in partizanov!!!!!!
helena_3
Igor - priporočam ti, da si prebereš kakšne spomine Tržaškega Slovenca Borisa Pahorja - boš zvedel, kako je bilo v resnici s cono A in cono B in zakaj smo izgubili Trst. Če te to v resnici zanima. Mi ti lahko razlagamo v nedogled, ampak ti boš svoje trobil naprej.
MEFISTO
Ne, Igor, mi hočemo še tisti del Primorske, ki so se ji odpovedali ali pa jo zapravili partizani oziroma komunisti. Si pozabil, Reka, Trst, Gorica, naša je pravica!
IgorP
V dani politični situaciji je Jugoslavija iztržila za Slovenijo čimveč, kar je lahko!! Slovenec kremenit, da bi dobili še več bi se pa zato moral boriti še kdo razen partizanov! Nekateri so raje kolaborirali in čakali na "dobre vile". Da se je pa lahko po vojni vpilo:"Trst - Gorica, naša je pravica", so pa zopet zaslužni partizani! Če bi velesile to ozemlje po vojni prepustile Italiji, bi bilo to ozemlje za vedno izgubljeno! To so dejstva, podrobnosti niso pomembne, pa če nasprotniki partizanov to priznate ali ne!!!!
MEFISTO
Potem ko so se Titovi komunisti na tržaškem in drugod po zamejski Promorski proslavili z nasiljem in fojbami in ko so slovensko Koroško zabarantali za domobrance, v dani situaciji res ni bilo mogoč nič iztržiti.
MEFISTO
Zakaj vam ne morem dopovedati, da jutrišnjega protestnega shoda borcev v Kopru ne bo!!?
V Kopru, Izoli in Piranu ter drugod na slovenski obali se kopa in sonči preveč Nemcev, da bi si jih borci drznili motiti.
Kraševka
Kristjan - lepo ste udejanili to, kar priporočajo na filofaksu v Ljubljani.
Debela berta, ti ki so sežigali knjige za časa Cankarja, vašega komentarja ne morejo brati, ker že "spijo".
Je pa še vedno nekaj živih tistih. ki so v LJUBLJANI 27.7.1945 požgali VELIKO knjig, kjer je bil omenjen BOG ali pa je dišalo po VERSKI KULTURI in njeni ZGODOVINI. Ta dan je bilo požganih veliko več knjig, kot jih je Reformacija. Pa tega ZGODOVINSKE knjige ne učijo. Tudi Repe in Pirjevec se tega izogibata. - Taka je URADNA STROKA.
MEFISTO
To bo, če bo, in če si bodo upali iz gozdov in šikare, srdit protestni shod.
Če je bil tako imenovani borec NOV 9.maja 1945 star 15 let, je danes star najmanj 88 let.
Sledi logično vprašanje ali jih bodo varovali kordoni miličnikov ali medicinskih sester in zdravnikov?
debela_berta
Še v času Cankarja ste sežigali knjige, sedaj pa komentarje brišete, hehe
MEFISTO
Si že kaj grenkega povedala na račun levih in skrajno levih sredinskih strank kontinuitete ter Nove Slovenije. Tudi jaz sem nekaj časa mislil, da je za vse domovina samo ena.
Kraševka
mimi 1953 - imaš prav !
Pirjevec in Repe - branita svoje privilegije in se gresta nelojalno konkurenco. To, da nadaljujeta Titivo ZGODOVINOPISJE, jim predstavlja ZASLUŽEK. Tega pa nikakor nočeta deliti z nikomer !
Glede ŠTUDIJA, ki ga opočitata Dežmanu pa naj povem to:
Na tržaškem je še živ Pirjevčev profesor (nekdanji senator v Rimu - komunist) gospod Stojan Spetič. Njega sem slišala, ko je v večji družbi pripovedoval o Pirjevcu, kot študentu na UNIVERZI v Trstu. Spetič je poučeval RUŠČINO. Vedno je mislil, da je Pirjevec Italijan, ker kot študent v Trstu ni nikoli spregovoril niti ene SLOVENSKE besede, tudi če je bil obkrožen s Slovenci. Toda, ko je SPETIČ pregledoval pismeno nalogo iz RUŠČINE, je pri Pirjevcu zasledil med ruskimi besedamo kar precej SLOVENSKIH. Spetič se je temu čudil ter ga poklical k sebi in mu dejal:
- " Noben Italijan, ki ne pozna ruske besede, ne bo v tekstu uporabil SLOVENSKE. Iz te naloge sem te spoznal, da si Slovenec." Seveda mu je Pirjevec pritrdil.
Vprašanje je, zakaj se je Pirjevec, tudi med Slovenskimi profesorji in študenti, izdajal kot Italijan. Mogoče ve Igor Omerza, ki je to raziskoval. - Sicer pa se je Pirjevčeva družina, po koncu CONE A - 15.9.1947, preselila iz Sežane v Trst. Niso hoteli živeti v Titovi Jugoslaviji.
MEFISTO
Pirjevec je to, kar mu v danem trenutku prinese več denarja. Do nadaljnjega je znova tržaški Slovenec.
helena_3
"Dežman pa naj najprej pove, kdo je zmagal v 2. sv. vojni na tleh Slovenije!"
Ti je povedala že Mimi in ti še jaz povem: Američani in njihovi zavezniki v boju proti Hitlerju. Rusi so bili tudi zraven, ampak jih ne poudarjam preveč - zaradi tega, kar so počeli na Poljskem.
IgorP
Helena So zmagovalci partizani ali domobranci?? To je vprašanje! Pusti Američane in Ruse!!!!
helena_3
Nobeden od teh.
MEFISTO
Igor mar ne veš, da so zmagovalci partizani, ker so krvavo premagali lasten narod.
MEFISTO
Posebno obvestilo!
Iz urada Tita Turnška, predsednika ZZB za vrednote NOV je prišlo obvestilo, da je protestni shod v Kopru zoper dr. Jožeta Možino in dr. Jožeta Dežmana dokončno odpovedan.
Borci in aktivisti NOV ter revolucionarji, rojeni po letu 1945, namreč ne tvegajo zapustiti varno zavetje gozdov in šikare, ker se v slovenskem morju kopa veliko Nemcev.
IgorP
opazovalec
otrok satana, Bog, Pravičnega......oh kakšne besede...... a tebe Luč razuma(razsvetljenstvo) še v 21. stoletju ni dosegla in še vedno verjameš klerikalnim dogmatikom????
MEFISTO
Mar naj naseda komunističnim in drugim rdečim "prosvetiteljem"?
IgorP
Dežman pa naj najprej pove, kdo je zmagal v 2. sv. vojni na tleh Slovenije! Potem se naj "spravi s svojo resnico poraženca" in šele potem se naj, kot poraženec, začne izgovarjati na žrtve!!! Pa zabijte si v glavo, da v Jugoslavijo(Slovenijo) niso prinesli zmage Sovjetski tanki, ampak partizani!!! Povejte en primer v zgodovini, da bi se zmagovalec odpovedal pridobljeni zmagi v korist poraženca!!!!
j.malovrh
V katerem mestu, ali vsaj vasi, so partizani zmagali? Lp Joze
MEFISTO
Igor, v drugi svetovni vojni so zmagali anglo američani in Rusi. Zaradi partizanov bi se lahko Nemci, kot sem ti že povedal, sončili in senčili v Sloveniji, dokler se ne bi naveličali.
MEFISTO
V Hudi jami in v drugih krajih žalostnega spomina.
IgorP
V kateri vasi ali mestu so pa zmagali domobranci???? So zmagali v avstrijskih vaseh in mestih, kamor so strahopetci pobegnili namesto, da bi se borili proti brezbožnim komunistom!!!! So to vaši junaki????
IgorP
Slovenec kremenit Partizani v Sloveniji in Jugoslaviji so s svojim delovanjem na to ozemlje vezali kar precej močne nemške enote, ki bi jih lahko zato Nemci uporabili drugje!! Tudi zato jih zavezniki vabijo na praznovanje dneva D!!! Enostavno so del zavezniške koalicije, medtem ko domobranci ne!!!
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.