Topla jesen je ustavila ruske sanje o zimskem miru
POSLUŠAJ ČLANEK
Če so klimatske spremembe letos poleti povzročale Evropi precejšnje težave, so se letošnjo jesen pokazale kot koristne. Visoke temperature, ki smo jih oktobra čutili po vsej Evropi, so vsaj za nekaj tednov prestavile začetek kurilne sezone, kar je vplivalo na umirjanje še vedno visokih cen plina in elektrike. Posledično so ruski upi o zmrznjeni Evropi zaradi blokade uvoza njihovih energentov začasno izpuhteli, saj je Evropski uniji poleg visokih temperatur uspelo v zadnjem času doseči tudi več kot devetdesetodstotno zapolnitev strateških rezerv plina.
Kljub temu se vojna v Ukrajini z nezmanjšano ostrino nadaljuje, čeprav se na Zahodu še vedno širijo govorice o možnem miru med Ukrajino in Rusijo. Pred kratkim je ameriški časopis Wall Street Journal poročal o neuradnih pogovorih ameriškega svetovalca za nacionalno varnost Jaka Sullivana s predstavniki Kremlja. Sullivan je te pogovore sicer potrdil, vendar je prejšnji petek obiskal Kijev, kjer je izrazil polno podporo Bele hiše Ukrajini. Njegovi pogovori s predstavniki Kremlja naj bi bili posvečeni Putinovim grožnjam o uporabi jedrskega orožja, ki jih slednji rad uporablja v svojih javnih nastopih.
Če natančneje preučimo izjave in nekatera dejanja Zahoda v zadnjih tednih, lahko dobimo vtis, da se številne zahodne države sprašujejo, kakšna je pot naprej, čeprav podpora Ukrajini ostaja na vrhu njihovega seznama prioritet.
Nemški kancler brez dvoma naslednji korak vidi v Pekingu, ki ga je obiskal prejšnji teden. Obisk, ki je razburil tako domačo nemško kot evropsko javnost, je bil namenjen krepitvi gospodarskih vezi med Nemčijo in Kitajsko. Del pogovorov je bil namenjen tudi Ukrajini in kitajskemu odnosu do Rusije. Kot smo že nekajkrat omenili, ima Putin od začetka vojne samo eno resno mednarodno partnerico: Kitajsko. Slednji pa vojna v daljši perspektivi ne ustreza, še posebej če bo Zahod zaostril svoja stališča o njenih trgovskih povezavah z Rusijo.
A ne glede na namene Nemčije o kanclerjevem obisku v Pekingu je obisk bil kritiziran z vseh strani. Nemška ministrica za zunanje zadeve Annalena Baerbock je tako spomnila svojega šefa, da je v koalicijski pogodbi Kitajska omenjena ne samo kot partner, ampak tudi kot sistemski tekmec. V Evropi je obisk razburil veliko ljudi zaradi solističnega pristopa Scholza, ki je odšel v Peking sam, brez zaveznikov in predstavnikov EU. Le nekaj dni zatem se je na mednarodnem sejmu v Šanghaju ustavil predsednik Evropskega sveta Charles Michel, ki je v svojem nastopu med drugim pozval članice EU, naj zmanjšajo odvisnost Evrope od kitajskega gospodarstva.
Čeprav pogajanja med Kijevom in Kremljem ostajajo na mrtvi točki, je ukrajinski predsednik Volodimir Zelenski Jaku Sullivanu med njegovim obiskom v Kijevu dal vedeti, da po njegovem za mir z Rusijo ni več potreben Putinov odhod, čeprav ostali pogoji ostajajo nespremenjeni. Če si Putin še vedno želi miru, bo Rusija morala zapustiti vse okupirano ozemlje, plačati odškodnino in predati vse svoje državljane, ki so odgovorni za vojne zločine. Začetek pogovorov o novem dogovoru o izvozu ukrajinskega žita preko Črnega morja so tudi na pogajalski mizi. Prejšnji dogovor je Rusija sicer prelomila, a je se pomorski transport žita preko Črnega morja kljub temu nadaljeval, čeprav z manjšo intenzivnostjo.
Tako je sedaj vsem glavnim akterjem jasno, da vojne v Ukrajini še dolgo ne bo konec. ZDA in EU nadaljujeta s posredovanjem finančne in vojaške pomoči Ukrajini, ki še naprej dosega zmage na terenu. Zima sicer počasi ustavlja večje vojaške operacije, a ruske sile nadaljujejo z bombardiranjem ukrajinske (zlasti energetske) infrastrukture. Vse kaže, da na kratek rok mir ni dosegljiv. Zahod in Ukrajina nimata nobenega razloga za popuščanje Rusiji, ki počasi izgublja vojno. Trenutno vidimo, da se je ruski avtoritarni sistem v Ukrajini do krvi urezal v roko, in dokler bo krvavel, se tega demokracije povsod po svetu lahko veselijo.
Kljub temu se vojna v Ukrajini z nezmanjšano ostrino nadaljuje, čeprav se na Zahodu še vedno širijo govorice o možnem miru med Ukrajino in Rusijo. Pred kratkim je ameriški časopis Wall Street Journal poročal o neuradnih pogovorih ameriškega svetovalca za nacionalno varnost Jaka Sullivana s predstavniki Kremlja. Sullivan je te pogovore sicer potrdil, vendar je prejšnji petek obiskal Kijev, kjer je izrazil polno podporo Bele hiše Ukrajini. Njegovi pogovori s predstavniki Kremlja naj bi bili posvečeni Putinovim grožnjam o uporabi jedrskega orožja, ki jih slednji rad uporablja v svojih javnih nastopih.
Če natančneje preučimo izjave in nekatera dejanja Zahoda v zadnjih tednih, lahko dobimo vtis, da se številne zahodne države sprašujejo, kakšna je pot naprej, čeprav podpora Ukrajini ostaja na vrhu njihovega seznama prioritet.
Scholz je odšel na Kitajsko brez zaveznikov
Nemški kancler brez dvoma naslednji korak vidi v Pekingu, ki ga je obiskal prejšnji teden. Obisk, ki je razburil tako domačo nemško kot evropsko javnost, je bil namenjen krepitvi gospodarskih vezi med Nemčijo in Kitajsko. Del pogovorov je bil namenjen tudi Ukrajini in kitajskemu odnosu do Rusije. Kot smo že nekajkrat omenili, ima Putin od začetka vojne samo eno resno mednarodno partnerico: Kitajsko. Slednji pa vojna v daljši perspektivi ne ustreza, še posebej če bo Zahod zaostril svoja stališča o njenih trgovskih povezavah z Rusijo.
A ne glede na namene Nemčije o kanclerjevem obisku v Pekingu je obisk bil kritiziran z vseh strani. Nemška ministrica za zunanje zadeve Annalena Baerbock je tako spomnila svojega šefa, da je v koalicijski pogodbi Kitajska omenjena ne samo kot partner, ampak tudi kot sistemski tekmec. V Evropi je obisk razburil veliko ljudi zaradi solističnega pristopa Scholza, ki je odšel v Peking sam, brez zaveznikov in predstavnikov EU. Le nekaj dni zatem se je na mednarodnem sejmu v Šanghaju ustavil predsednik Evropskega sveta Charles Michel, ki je v svojem nastopu med drugim pozval članice EU, naj zmanjšajo odvisnost Evrope od kitajskega gospodarstva.
Vse kaže, da na kratek rok mir ni dosegljiv. Zahod in Ukrajina nimata nobenega razloga za popuščanje Rusiji, ki počasi izgublja vojno.
Ukrajina ne popušča in vojna se nadaljuje
Čeprav pogajanja med Kijevom in Kremljem ostajajo na mrtvi točki, je ukrajinski predsednik Volodimir Zelenski Jaku Sullivanu med njegovim obiskom v Kijevu dal vedeti, da po njegovem za mir z Rusijo ni več potreben Putinov odhod, čeprav ostali pogoji ostajajo nespremenjeni. Če si Putin še vedno želi miru, bo Rusija morala zapustiti vse okupirano ozemlje, plačati odškodnino in predati vse svoje državljane, ki so odgovorni za vojne zločine. Začetek pogovorov o novem dogovoru o izvozu ukrajinskega žita preko Črnega morja so tudi na pogajalski mizi. Prejšnji dogovor je Rusija sicer prelomila, a je se pomorski transport žita preko Črnega morja kljub temu nadaljeval, čeprav z manjšo intenzivnostjo.
Tako je sedaj vsem glavnim akterjem jasno, da vojne v Ukrajini še dolgo ne bo konec. ZDA in EU nadaljujeta s posredovanjem finančne in vojaške pomoči Ukrajini, ki še naprej dosega zmage na terenu. Zima sicer počasi ustavlja večje vojaške operacije, a ruske sile nadaljujejo z bombardiranjem ukrajinske (zlasti energetske) infrastrukture. Vse kaže, da na kratek rok mir ni dosegljiv. Zahod in Ukrajina nimata nobenega razloga za popuščanje Rusiji, ki počasi izgublja vojno. Trenutno vidimo, da se je ruski avtoritarni sistem v Ukrajini do krvi urezal v roko, in dokler bo krvavel, se tega demokracije povsod po svetu lahko veselijo.
Zadnje objave
Primerjava starega in novega sistema obračunavanja
14. 10. 2024 ob 15:00
Po Anžetu Logarju tudi Eva Irgl izstopila iz SDS. Bo naslednji Dean Kaloh?
14. 10. 2024 ob 14:23
Nov obračun omrežnine: previdnost ne bo odveč
14. 10. 2024 ob 11:50
Vrnitev v šestdeseta?
14. 10. 2024 ob 6:00
Kako ustreči …
13. 10. 2024 ob 18:33
Predlog za film: Favstina
13. 10. 2024 ob 15:04
Iz Kranjske Gore čez mejo do Belopeških jezer
13. 10. 2024 ob 12:05
Krompirjeve pogačice s šampinjoni
13. 10. 2024 ob 9:00
Ekskluzivno za naročnike
Primerjava starega in novega sistema obračunavanja
14. 10. 2024 ob 15:00
Nov obračun omrežnine: previdnost ne bo odveč
14. 10. 2024 ob 11:50
Vrnitev v šestdeseta?
14. 10. 2024 ob 6:00
Prihajajoči dogodki
OCT
15
Oblast se ozira nazaj, domoljubi pa naprej (Pogovor)
18:00 - 20:00
OCT
17
OCT
17
OCT
18
Štirje letni časi pod Celjskim stropom (koncert)
17:00 - 19:00
OCT
19
Vpliv gibanja na razvoj in učenje otrok (Seminar)
09:00 - 17:00
Izbor urednika
Bo nov sistem zaračunavanja omrežnine zadušil gospodarstvo?
11. 10. 2024 ob 15:00
Quo vadis, Bližnji vzhod?
8. 10. 2024 ob 15:00
(Pre)težki nahrbtnik kandidatke za evropsko komisarko
3. 10. 2024 ob 6:00
32 komentarjev
Peter Klepec
Povsem resno predlagam, da pustimo Rasputina, Frederika in Urosa Samca, da se izpojejo. Enkrat bodo menda nehali, razen, ce so placani od kolicine. Eno in isto ponavljajo v neskoncnost, po logiki "ponovi laz sto krat, pa bo postala resnica". Sedijo v svoji cumnati in kopirajo rusko propagando.
rasputin
Peter Klepec, jaz tebi predlagam, da komentiraš stvari, ne komentatorje. Bo šlo? Če misliš, da imam recimo jaz napačna stališča, ki ne temeljijo na dejstvih, ovrži jih. Bo šlo?
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Bogdaj - en lep dober dan vsem.
Ker nam najbolj avtentične in tekoče podatke o dogajanjih Ukrajini nudi internet
Vam beročim priporočam, da dnevno pogledate na spletno mesto,
ki ga dobite, če v Google okence za iskanje vtipkate besedi WAR in UKRAINE.
Zares junaški in herojski Ukrajinci
se dobro borijo, vzdržuujejo frontne linije,
najbolj težki boji trenutno potekajo pri kraju BAKHMUT
pred Donbasom,
kjer napadajo PutinMoskva RUSIJA t.i. VAGNER NAJEMNIKI KRIMINALCI.
V teh bojih je padlo cca 800 RUSOV-MOBILIZIRANCEV,
ki jih dajo v prvo bojno linijo, v 2. liniji so VAGNER-KRIMINALCI v 3. liniji pa je Putin artilerija.
Skratka - gre za boje najtežje možne vrste, ki pa jih UKRAJINCI HEROJSKO borijo.
Dodatne info lahko dobite na naslovih prispevkov,
ku pojasnjujejo obrobje dogajanja bojev v Ukrajini
npr.
"SANCTIONS ON RUSSIA ARE WORKING" Vir FRANCE24,
"ATCMCS MISSILS WILL BRING RUSSIA TO TEARS" Vir: RDI
Vojaško zločinskost Putn RUSI vojske pa pojasnjujejo in dokazuejo vdeo posnetki, ki dokazujejo, da Putin RUSI STRELJA IN UBIJA TUDI NEOBOROŽENE CIVILE, ŽENSKE IN OTROKE: vtipkajte v Gogle:
"UKRAINIAN INVESTIGATIORS UNCOVER HORROR OF RUSSIAN VIOLENCE" Vir CNN - posilstva, poboji mimoidočih civilistov, mučenja civilistov itd. s strani RUSOV.
Več kot očitno je,
da je mednarodna pomoč prebivalstvu in vojski Ukrajine - več kot upravičena - in vseh pohval in priznanj vredna.
Putin RUSIJA IZVAJA V UKRAJINI AGRESORSKO, OKUPATORSKO VOJAŠKO ZLOČINSKO VOJNO S STALNIMI ZLOČINI NAD CIVILNIM PREBIVALSTVOM-
Z NASILJE IN Z ZLOČINI, KI JE ENAKO ALI ŠE HUJŠE OD ZLOČINOV Hitler nacistične vojske.
Nadzor nad vojnimi zločini v Ukrajini izvaja posebno telo-organ OZN.
L.r.
vztrajnik Odbora 2014,Janez Kepic-Kern, 70 let, ex OK knjižničar v LJ, nečlan strank in neformalnih združenj, nenaročen, od nikogar plačan – osebni zapis, nealkoholik sem, nekaznovan: ne želim replik in ne odgovarjam na replike t.i. proputinistov, zagovornikov komunsocializma, sovražnikov slo RKC vere in Cerkve itd.
p.s.
n internetu dobite tudi podatke o tem, da se prostovoljci RUZIJE, DAGESTANA, TATAROV itd. pridružujejo herojski vojski UKRAJICE.
zUDI PODATKE O UPORIH V ptin rusi vojski NPR.
"MUTININGS RUSSIAN CONSCRPTS..." Vir: SUN
ter o bojni odločnosti v vrstah vojske UKRAJINCEV ki je samo še narasa po zadnjih Putin zločinskih raketiranjih mest in civilnega prebivalstva Ukrajine, V KATERIH JE BILO UITIH S STRANI PUTIN VOJAŠKO ZLOČINSKE VOJSKE - TUDI ZELO VELIKO CIVILISTOV, ŽENSK IN OTROK.
"UKRAINIAN SOLDIERS WARNS RUSSIAN FORCES..."WE WILL KILL YOU".
SKRATKA : Putin VOJAŠKO ZLOČINSKA VOJSKA ZAVESTNO IN NAMERNO IZVAJA
GENOCID
NAD CIVILNIM PREBIVALSTVOM Ukrajine.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Dodaja še opravičilo - za nekaj tipkopisnih napak v mojem zgornjem zapisu. Glede v ZDA NASTOPAJOČIH J. Sachsa in ex polk. McGregorja moram pa povedati, da gre za dva ZGODOVINARSKO o Ukrajini verjetno NERAZGLEDANA ČLOVEKA, ki sta oba upokojena in stara preko 60 let. Enako je dobro vedeti, da v ZDA živi nad 10 milionov ljudi RUSKEGA POREKLA. Zato je možno, da ta dva UPOKOJENCA - javno nastopata - domnevno - po nareku in domnevno - tudi za PLAČILO S STRANI PRORUSKEGA, PROPUTIN LOBIJA V ZDA. Dvomim, da sta SACHS IN MCGREGOR - ŽE KDAJ BILA V Ukraini. Enako zagotovo tudi NIKOLI NISTA ŽIVELA POD SKRAJNO SPORNO VLADAVINO V. PUTINA IN NJEGOVIH GENERALOV TER - MNOŽIČNE EX KGB - V SEANJI Putin RSIJI. Torej, mnenja teh dveh ljudi - so zelo obrobna-penzionistična in v primeru tudi plačanosti njunega mnenja - so moralno ZELO SPORNA. L.r. vztrajnik Odbora 2014,Janez Kepic-Kern, 70 let, ex OK knjižničar v LJ, nečlan strank in neformalnih združenj, nenaročen, od nikogar plačan – osebni zapis, nealkoholik sem, nekaznovan: ne želim replik in ne odgovarjam na replike t.i. proputinistov, zagovornikov komunsocializma, sovražnikov slo RKC vere in Cerkve itd. p.s. beroči si raje oglejte NEDVOMNO AVTENTIČNE POSNETKE PUTIN RUSI VOJAŠKIH ZLOČINSTEV NAD CIVILISTI V TRPEČI Ukrajini, npr. "ATROCITIES UNCOVERED IN THE LIBERATES RGIONS OF UKRAINE" Vir: ABC NEWS "INVESTIGATIONS WAR CRIMES IN UKRANE" Vir: FIFTH ESTATE IN EU načrt obnove Ukrajine "INTERNATIONAL EXPERT CONFERENCE ON THE RECOVERY, RECONSTRUCTION AND MODERNIZATION OF UKAINE" Vir: EU
rasputin
“UKRAINIAN INVESTIGATIORS UNCOVER HORROR OF RUSSIAN VIOLENCE” Vir CNN – posilstva, poboji mimoidočih civilistov, mučenja civilistov itd. s strani RUSOV. *** Prva žrtev vsake vojne je resnica. CNN je toliko verodostojen vir kot je bila Goebelsova nazi propaganda. Ameriški nasportniki so vedno podobni Hitlerju, sami pa so heroji, ki se po vsem svetu borijo za demokracijo. Samo še otroci lahko verjamejo tem lažem. Ko bo čas, da se bodo zadeve lahko nepristranko preiskale, bo mogoče ugotoviti, kdo in v čigavem imenu ter zakaj je počel vojne zločine. Vojne zločine počneta obe strani. Ukrajinska vojska izvaja genocid nad rusko manjšino, zločine pa potem pripiše ruski armadi. Nek ukrajinski vojak je pred kamero prostodušno priznal, da pobijajo ljudi kot prašiče... Človeku se obrača želodec ob tej nesmiselni vojni za ameriške geopolitične interese.
rasputin
JKK, posebej zate, ki se spoznaš na zgodovino Ukrajine, dajem link na članek v Insajderju, kjer je govor o tem, koliko Ukrajincev je živelo leta 1894 v Odesi in koliko jih živi danes. Podatki za leto 1894: Rusi: 188.082 oseb Judje: 112.235 oseb Poljaki: 13462 oseb Nemci: 8897 oseb Grki: 5272 oseb Francozi: 1129 oseb Ukrajinci: 0 oseb https://insajder.com/svet/odesa-razglednica-s-stevilom-zivecih-ukrajincev-nekoc-toda-kaksne-so-jezikovne-zahteve-v-tem Moja teorija je, da so bili Ukrajinci tako prestrašeni pred Rusi, ki so jih zatirali in izkoriščali za poceni delovno silo, da so se enostavno razglasili za Ruse in so s tem takoj napredovali v sloj gospodarjev. Saj se strinjaš, anede? Danes pa je v Odesi menda 90% Rusov, ki pa ne smejo govoriti rusko, ker je demokratična Ukrajina diktatorsko prepovedala uporabo ruskega jezika, ker bi sicer rusko prebivalstvo v Odesi in drugod nedemokratično zatiralo Ukrajince, ki tam živijo in jih izkoriščalo za poceni delovno silo, če sem si prav zapomnil tvoje teorije.
rasputin
Zato je možno, da ta dva UPOKOJENCA – javno nastopata – domnevno – po nareku in domnevno – tudi za PLAČILO S STRANI PRORUSKEGA, PROPUTIN LOBIJA V ZDA. Dvomim, da sta SACHS IN MCGREGOR – ŽE KDAJ BILA V Ukraini. (...)Torej, mnenja teh dveh ljudi – so zelo obrobna-penzionistična in v primeru tudi plačanosti njunega mnenja – so moralno ZELO SPORNA. *** Imaš najmanjši dokaz, da zo trditev, ali gre enostavno za klevetanje brez najmanjših dejstev, ki bi dokazovala to? Osebno mislim po tem, kar sem poslušal Sachsa, da Sachs misli, da so bile ameriške vojne po padcu berlinskega zidu zgrešene, kar je po moje funkcionalno, pravno in moralno povsem točno. Svet od razrušenja Afganistana, Iraka, Sirije, Libije itd, nima popolnoma nič, razen gorja, ki ga je prineslo razrušenje teh držav in številne žrtve teh vojn. Kar zadeva vojno v Ukrajini, pa Sachs, kot tudi mnogi drugi ameriški analitiki, ugotavlja, da Amerika nikakor ni nedolžna v ukrajinski tragediji, ki se je začela z z ameriškim državnim udarom v Kijevu leta 2014, ki je sprožil državljansko vojno, ki je po osmih letih prerasla v vojno med državama. Sachs opozarja, da ameriška politika v Ukrajini vodi v 3. svetovno vojno in jedrsko apokalipso. Je to nekaj, kar bi bilo obsojanja vredno, nemoralno, nespametno? To je glas razuma, ki so ga vojni hujskaći na obeh straneh Atlantika povsem izgubili. Kar zadeva MacGregorja pa je to vojak, oficir, ki se je boril v nesmislenih ameriških vojnah in se dobro zaveda, da je Ukrajina še ena od nesmislenih ameriških avantur, katere glavni cilj je ohraniti milijardni tok denarja v ameriški oboroževalni sektor. Podobno razmišlja tudi drugi veteran, upokojeni polk. Richard Black, ki se je boril v vietnamski vojni. Gre za človeka, ki imata vojaško kariero, zveze v ameriških vojaških krogih in verodostojne informacije, ki jih mediji ne objavljajo. Namesto, da skušaš diskreditirati ljudi z integriteto, ki so daleč iznad tvojega nivoja, se raje vprašaj, kakšne reference imaš ti, da lahko podajaš tovrstne kritike brez vsake utemeljitve v dejstvih.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
NISEM TI DOVOLIL IN NEDOVOLIM TI, DA SE OBRAČAŠ NAME - Z NAVAJANJEM mojega imena, ki je pravo - za razliko od "tvojega trapastega vzdevka". Tvojih afnasih pleteničenj - ne bom komentiral, ker kažejo le na tvojo - domnevno - TOTALNO NEVEDNOST o zgodovini Rusije in Ukrajine oz. nerusov Ukrajincev. V Ukrajini so imeli MOSKVA IMPERIALNI RUSI do avtohtonih Ukrajincev - podoben odnos - kot so ga imeli NEMŠKI AVSTRIJCI - do naših prednikov Slovencev v njih cesarstvu A-O. Torej formano so Ukrajince šteli - za kot RUSE, S ČIMER SO ZANIKOVALI NJIH NERUSKI JEZIK, NERUSKI ROD IN UKRAJINSKONERUSKO KULTURO. Pomembne Ukrajince npr. slavnega pisatelja Gogolja so si pa kar prilastii in ga vtaknili v RUSKO KNJIŽEVNOST. Čprav je bil Gogolj seveda - Ukrajinec - HOHOL. To sem napisal v info normalnim, beročim tu, PROPUTINISTI IN PRORUSI imajo takointako - domnevno - "nedojemljive glave". Po takih glavah - so domnevno -prepoznavni. ŠALA Domnevam, da imajo tudi RUSKE ROME - KALDERAŠE - za RUSE. Konec ŠALE L.r. vztrajnik Odbora 2014,Janez Kepic-Kern, 70 let, ex OK knjižničar v LJ, nečlan strank in neformalnih združenj, nenaročen, od nikogar plačan – osebni zapis, nealkoholik sem, nekaznovan: ne želim replik in ne odgovarjam na replike t.i. proputinistov, zagovornikov komunsocializma, sovražnikov slo RKC vere in Cerkve itd. p.s. cečo s pisatelji imajo RUSI - težave: njihov najbolj pomembni književnik PUŠKIN je namreč v pesnitvi BAHČISRAJSKA FONTANA - izpričal pretežno poseljenost KRIMA s krimskimi TATARI. Tista FONTANA SE NAMREČ NAHAJA V PALAČI , V SEDEŽU TATARSKEGA KANATA na Krimu, v tatarskem kraju BAHČISARAJ na Krimu. Morda bodo RUSI - cenzuriali Puškina - A BO TEŽKA: Obstojita namreč tudi OPERA IN BALET - Bahčisarajska fontana. Puškin jo je na njega lastne oči videl - to FONTANO - SOLZA - ko je bil v izgnanstvu na Krimu. .
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
No, glede obeh upokojenih ZDA - JAVNO NASTOPAJOČIH o vojni v Ukrajini: - ekonomist J. Sachs - je bil kot sporen ekonomski svetovalec - nerazvitim državam - veliko kritiziran, - ex polk. D. McGREGOR pa ni bil sprejet za uradnega ZDA svetovalca za vojaške zadeve. Kaj onadva, če sploh kaj vesta o krimskih Tatarih, o nerusih Ukrajincih itd. - to vesta onadva sama. Njuna mnenja so - taka "navadna, sleherniška, penzionistična". CNN - je tak kakršen je, čeobjavi pričevanja neposrednih žrteb RUSI NASILJA NAD UKRAJINCI CIVILLISTI - je to OK, verodostojno. Navedel sem rudi druge vire. DA URADNIH Moskva virov - ne omenjam. Ta so pa res - dno od verodostojnosti. Po srednjih ocenah je bilo v Ukrajini ubitih že 90.000 MLADIH Putin vojakov. L.r. vztrajnik Odbora 2014,Janez Kepic-Kern, 70 let, ex OK knjižničar v LJ, nečlan strank in neformalnih združenj, nenaročen, od nikogar plačan – osebni zapis, nealkoholik sem, nekaznovan: ne želim replik in ne odgovarjam na replike t.i. proputinistov, zagovornikov komunsocializma, sovražnikov slo RKC vere in Cerkve itd.
rasputin
Uf, vaša gnada, spet sem prekršil protokol obračanja na vašo častitljivo in prevzvišeno visokost. Iskreno se opravičujem in ponovno ponižno prosim za posredovanje protokola, po katerem se lahko obračam na vašo ekscelenco. Dokler tega protokola ne dobim, se bom obračal na vašo prevzetnost po starem. ************ Pomembne Ukrajince npr. slavnega pisatelja Gogolja so si pa kar prilastii in ga vtaknili v RUSKO KNJIŽEVNOST. Čprav je bil Gogolj seveda – Ukrajinec – HOHOL. **** Ampak Gogolj je pisal v ruščini. Ruske knjige pa so zdaj prepovedane v Ukrajini, kot so bile prepovedane slovenske knjige pod fašistično Italijo. Ups...
rasputin
njihov najbolj pomembni književnik PUŠKIN je namreč v pesnitvi BAHČISRAJSKA FONTANA – izpričal pretežno poseljenost KRIMA s krimskimi TATARI. *** Menda so prvi raziskovalci izpričali popolno naseljenost Amerike z Indijanci.
rasputin
– ex polk. D. McGREGOR pa ni bil sprejet za uradnega ZDA svetovalca za vojaške zadeve. *** Bil je zaposlen v ameriški vojski. Boril se je na fronti. Kot kaže, je kasneje spregledal, da so bile ameriške vojne nesmiselne. To je seveda zavrlo negovo vojaško kariero, je pa dokaz njegove osebne rasti.
Friderik
Nemčija rešuje sebe. Zakaj bi še druge? Že samo za WV je izguba ruskega 140 milijonskega trga velik udarec, ki ga lahko kompenzira Kitajska. Tudi druge države se bodo pred grozečo deindustrializacijo reševale po svoje. Meni se zdi, da je "bratstvo" v ekonomiji samo takrat, ko je vsega dovolj. Ko se pričenja pomanjkanje, je pa reši se kdor se more.
Friderik
Pred dnevi je bil na Portal+ objavljen prispevek Jeffery Sachsa o ameriški zunanji politiki. Avtor ni kdorkoli.
Madison
Ne, Friderik, Sachs res ni kdorkoli, temveč je bogat ameriški ekonomist in svetovni vplivnež, ki se je odločil, da bo v javnosti glasno sviral po Putinovih putinističnih notah. Lahko se seveda vprašamo, kakšne koristi ima Sachs od tega početja oziroma kdo ga za to plačuje. Ali morda verjamete, da Sachs to počne zastonj? Sachsov spis ali bolje rečeno proputinistični pamflet o Ukrajini na Portalu+ je tak, kot bi bil prepisan od "uradne" lažne putinistične propagande, povzete iz ust Putina, Lavrova, Solovjova, putinistične marionete Lukašenka in drugih putinističnih jastrebov. Sachs v svojem proputinističnem pamfletu niti enkrat ni obsodil Putinove agresije na Ukrajino! To je od vse tiste Sachsove pisarije najbolj povedno! Zaradi takšnega stališča, ki dokazuje, da Sachs opravičuje in upravičuje Putinov podivjani ekspanzionizem - tako zasedbo nesporno ukrajinskega ozemlja Krima leta 2014 kot tudi agresijo na suvereno evropsko državo Ukrajino leta 2022 - je vsa Sachsova proputinistična plozarija neverodostojna - gre za navaden 'bollocks', pošteno povedano. Sachs ne upošteva temeljnega dejstva, da so vse evropske države, ki so se po letu 1990 osvobodile izpod totalitarnih komunističnih režimov, med temi tudi Ukrajina, popolnoma suverene države! Suverene države države same odločajo o zavezništvih, ki jih sklepajo z drugimi državami, vključno z zaveznišivom NATO! NATO je obrambno zavezništvo med številnimi različnimi državami s sedežem v Bruslju. NATO ni izključno ameriška domena, kot se trudi to predstaviti ameriški ekonomist Sachs! Sachs o Janukoviču piše, kot da je šlo za najbolj normalnega demokratičnega voditelja, čeprav vsi vemo, da je bil Janukovič bogat in skorumpiran oligarh, ki je omogočal, da se je korupcija vgnezdila na oblasti in se pri tem sam močno osebno okoristil. Takoj ko je prišel na oblast, je Janukovič z lažnimi obtožbami stlačil v zapkr svojo najmočnejšo politično nasprotnico Julijo Timošenko. Janukovič je bil diktator. Vladal je s pomočjo tajne policije. Bil je zelo podobna Putinova marioneta kot je dandanašnji beloruski diktator Lukašenko. Sachs se zavestno postavlja na stran ruskega agresorja Putina, ko navaja agresorjeve argumente za agresijo na suvereno državo Ukrajino! Podobno, utemeljeno na popolnoma istih lažnih argumentih, kot jih je nakopičil Sachs, se razpisuje tudi glavni proputinistični propagandist rasPutin na Domovini. V zadnjem času ste tudi vi, Friderik, postali zelo podoben proputinistični "pametnjakovič" kot rasPutin, le da niste agresivni kot rasPutin. Morda pa ni naključje, da se pod mojimi komentarji na vaše komentarje, največkrat oglaša rasPutin namesto vas.
Friderik
No Madison, istega mnenja, kot Sachs je tudi Trump. In še številni . Imajo svoje prepričljive argumente. Kar se pa NATA tiče se motite. 100% je to ameriška tvorba namenjena izključno njihovim geostrateškim potrebam. Mi v Evropi smo samo številke in kupci produktov njihove vojaške industrije ter "donatorji " ozemlja za njihove številne vojaške baze. Če bi imeli evropejci kaj ponosa, bi jih izterali na njihov kontinent, saj se do evropskih držav obnašajo, kot da smo njihove kolonije.
rasputin
Sachs v svojem proputinističnem pamfletu niti enkrat ni obsodil Putinove agresije na Ukrajino! *** Zakaj bi jo? Rusija je prišla na pomoč svoji manjšini, ki jo je proameriški skrajno nacionalistični (neonacistični) režim obsodil na iztrebljenje. Ruska manjšina v Ukrajini je potisnjega v položaj kot so ga imeli Judje v nacistični Nemčiji: ali se poberejo iz Ukrajine ali se pustijo pobiti ali se "spreobrnejo", se pravi, se odrečejo svoji narodnosti, svojemu jeziku in svoji kulturi ter se prisilno asimilirajo in postanejo Ukrajinci. Podobne opcije so imeli na primer Slovenci pod pod fašistično Italijo. Saj si menda Primorec in upam, da razumeš, kaj to pomeni, če te napade lastna država, ker nisi pripadnik večinskega naroda.
rasputin
Se moram popravit: Judje v nacistični Nemčiji niso imeli možnosti spreobrnjenja v Nemce.
Peter Klepec
Da se vam ljubi s tema dvema debatirati?
Peter Klepec
Sachs je psihopat.
rasputin
Peter Klepec, Sachs je ugleden profesor, ki ve kaj govori, za razliko od tebe.
Peter Klepec
Sicer pa, mnogo psihopatov je uglednih in tudi vedo kaj, predvsem pa zakaj govorijo, kar govorijo. Takih svetovalcev sem od blizu videl kar nekaj, od Svetovne Banke naprej. Vsem po vrsti se je napolnil lasten zep, medtem ko so smrtno resno “resevali” reveze. Bljak!
rasputin
Vedno bolj očitno je postaja, kaj globalizem dejansko pomeni. Ne gre za globalno povezan svet, ki je vodno bolj gospodarsko in interesno prepleten, pri čemer so regionalni centri avtonomni, temveč gre za to, da Zahod, predvsem Amerika, izvaja globalno, planetarno dominacijo. Kitajska v tem pogledu ni partner, sploh ker preti prehiteti Zahod, temveč je tekmec, če ne že kar sovražnik. Ameriško izzivanje v zvezi s Tajvanom kaže, da je Kitajska na dobri poti, da postane sovražnik Zahoda. Partner Zahoda, zaveznik, je samo tisti, ki se ukloni Washingtonu, kot se mu je uklonila Evropa.
Če bi se Kitajska v Tajvanu ujela v past, kot se je Rusija v Ukrajini, bi imeli še eno regionalno vojno s pretno eskalacije v jedrsko vojno. Ponovil bi se scenarij sankcij zoper Kitajsko, ki naj bi skupaj z izčrpavajočo vojno ustavile silovit kitajski razvoj, kateremu smo bili priče v zadnjih desetletjih, Amerika pa bi na ta način uspela ohraniti svoj gospodarski in vojaški primat, ki je zdaj resno ogrožen. Toda povsem jasno je, da bo Kitajska prej ali slej prehitela Ameriko in Zahod. Številke in trendi govorijo sami zase.
Zahodni globalizem, ki je pravzaprav ameriški imperializem, je vedno večja nevarnost za svetovni mir. Če je Amerika doslej izvedla vrsto državnih udarov, povzročila vrsto državljanskih vojn in regionalnih vojn, nastaja zdalj vedno večja nevarnost za splošno svetovno vojno. Tragikomične so razlage washingtonskih jastrebov, da gre v zvezi z ameriškimi vojnami za širjenje demokracije. Povsod tam, kjer je Washington posredoval v zadnjih desetletjih, so nastale, poleg razrušenja držav in številnih žrtev, dolgoletne državljanske vojne, ki so napalavile samodržce različnih vrst, od vojaških do verskih, samo demokracije ni nikjer.
Tudi v Ukrajini ameriški državni udar ni ustvaril demokracije, temveč jo je odpravil, na njeno mesto pa je postavil sebi lojalen marionetni, skrajno nacionalistični (neonacistični) režim, ki je sprožil državljansko vojno z vojaškim napadom na rusko manjšino, ki jo je obsodil na iztrebljenje - ob mižanju in odobravanju vsega Zahoda.
Kje so tu kakšne zahodne demokratične vrednote? Ukrajina je de facto in de iure diktatura, saj je Zelenski prepovedal opozicijske stranke in opozicijske medije, država pa izvaja eksterminacijo ruske manjšine, fizično in z eksodusom ali z nekakšno prisilno "spreobrnitvijo" Rusov v Ukrajince. To so počeli nacifašisti in stalinisti. Zahod pa govoriči, da v Ukrajini brani demokracijo pred diktaturo. Zahod v resnici brani ameriški imperializem, ameriški imperij, ki želi nadvladati ves svet pod krinko demokracije, ki je dejansko tudi na Zahodu ni. Zahodu iz ozadja dejansko vlada kapitalska, plutokratska elita, ki jo sestavljajo zlasti finančni lordi. Politiki so le njihove lutke, ki nastopajo na političnem odru.
Svetnik
Tovariš Rasputin, Kitajska je totalitarna država, Amerika je demokratična. Vsekakor je bolje, da je demokratična država močna, totalitarne pa ne, kot obratno.
rasputin
Ne razumem, kaj hočeš povedati. Če ti je všeč ali pa ne, Kitajska bo po gospodarski moči kmalu prehitela Ameriko. Ima pač 1,4 milijarde ljudi in se zelo hitro razvija. Ravno to je razlog, da skuša Washington ustaviti skokovit razvoj Kitajske prek izzivanja vojne na Tajvanu. Vojna pa ni dobra za nikogar, razen za ameriške militariste. Amerika si je že v Vitenamu polomila zobe, ko je skušala Vietnamcem vsiliti svojo nadvlado. S Kitajci si jih bo še toliko bolj in toliko prej.
Jonz
Tovariš Rasputin. Ne bi s svojimi skrajno levim in hkrati skrajno proruskim packanjem, mazali po katerem od portalov, ki je bolj po vaši meri? Sem vsekakor ne sodite.
rasputin
Jonz, resnica boli, anede? Ko ni argumentov, potem udri ad personam. Če ti misliš, da je ta portal namenjen ameriškim lažem, jaz verjamem, da ni tako. Zaenkrat še.
Svetnik
Dobro veš, kaj hočem povedati. Povem osnovno dejstvo. Če bi bila Kitajska res tako kul, kot praviš, ali pa Rusija, bi se ti že zdavnaj preselil tja. Dejansko se je pa zgodilo obratno. Medtem, ko je bila Kitajska atraktivna tam nekje od konca 90ih in do sedanjega predsednika, ki je obrnil trend in si utrdil oblast. Tisto, v kar sem prepričan, je, da je svoboda posameznika tisto, kar pripelje razvoj in blaginjo. Kitajska gre v drugo smer, zato se stvari prestavljajo v Indijo in druge države. Ti slepo sovražiš Ameriko in potem si želiš nekaj, kar bi objektivno gledano bili slabše tudi zate.
Peter Klepec
Tega Rasputin ne sme razumeti. Ni njegova funkcija.
Gregor
@rasputin čist preresno jemlješ vse skupaj in čeprav imaš marsikaj prav, moraš imeti enake vatle, bit včasih pragmatejčejši, širši (Big picture), ne pa se zapičit v malenkosti, kot da ne bi bile povezane. - "Ameriško izzivanje v zvezi s Tajvanom" kaj predlagaš? Da velike države pohrustajo male? Da si države ne smejo iskat zavezništev? Get real. Tajvanci imajo pravico, do svobodnih odločitev, Kitajska pa ima na voljo tudi druge mehanizme, za širjenje vpljiva (posebej ob njihovi gospodarski moči, imajo prav enake kot ZDA). To bi veljalo tudi za Rusijo in uKrajino. Samo narcisistični totalitarci ne poznajo enkovrednih debat. Poznajo samo nasilje. - tudi (takrat opozicijska) OF je prepovedala opozicijo! V vojni so stvari kompleksne in opozicija potencialna notranja grožnja (posebej financirana s strani RUsije). Stvari niso tako enostavne in imej enake vatle za OF! Skuliraj se in se osredotoči na probleme, ki jih lahko rešiš ;)
rasputin
Kitajska in Rusija sta, kakršni pač sta. To je stvar državljanov teh držav. V vsakem slučaju sta upoštevanja in spoštovanja vredni državi. Nikogar ne slepo sovražim, tudi ne Amerike. Nasprotno. Američane spoštujem kot inovativno in podjetniško nacijo. Žal pa so tudi Američani ujetniki svoje globoke države, ki jim nelegitimno vlada iz političnega zakulisja. Upam, da se bodo nekega dne osvobodili tega jarma, z njimi pa ves Zahod. Razumi, če moreš.
rasputin
Gregor, hvala za tvoje nenaprošene nasvete (unsolicited advices). Psihologi menijo, da so ljudje, ki dajejo nasvete, za katere niso naprošeni, nekakšni control freaki, skratka, ljudje, ki bi radi nadzirali in usmerjali druge. Poglej si spodnji video, če te zanima stališče psihologov glede tega. https://www.youtube.com/watch?v=KBCJFWpydIg Tajvan ni mednarodno priznana država. Kitajska vodi v odnosu do Tajavana politiko ene države, ki jo med drugim priznavajo tudi ZDA, ki tudi niso priznale Tajavana kot samostojne države. Kitajska je sprejela stališče, da se mora Tajvan ponovno združiti s Kitajsko do sredine tega stoletja. Se pravi, da so problem ponovne združitve pragmatično porinili za nekaj desetletij v prihodnost. Kdor odpira ta problem zdaj, so ZDA, ki očitno hočejo po vzoru Ukrajine prek Tajvana spraviti Kitajsko v vojno, ki naj vključno s sankcijami zavre skokovit kitajski razvoj, ki preti ogroziti dosedanji ameriški gospodarski in vojaški svetovni primat. Toda Ameriki ne bo uspelo, da bi ohranila svoj svetovni primat. Vojna v Ukrajini deluje kot katalizator procesov multipolarizacije v nasportju z dosedanjim tridesetletnim obdobjem ameriškega unipolarizma, ko so bile ZDA po razpadu Sovjetske zveze edina svetovna supersila. Vidni znak multipolarizacije je povezovanje držav t.i. svetovnega Juga, oblikovanje alternativnih mednarodnih finančnih institucij in dedolarizacija svetovne trgovine. Vedno več držav, doslej okrog 50, se odloča, da v mednarodni trgovini ne bodo več uporabljale dolarja, temveč lastno valuto, kitajski juan, ruski rubelj ali indijsko rupijo. Zahod postopno izgublja svoje pozicije. Ni več edini, ki poseduje visoko tehnologijo in poceni izdelke široke potrošnje. Zahod ima ca milijardo prebivalcev, preostali svet pa skoraj 7. Številke same po sebi kažejo sliko dogajanja in njegov predvideni razvoj.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.