Ekskluzivno: »Depolitizacija« RTV je izbranim novinarjem prinesla neverjetno visoke plače

Vir: Borut Živulović / BOBO
POSLUŠAJ ČLANEK

Zdi se, da so se nekateri na RTV dobro okoristili z »depolitizacijo«. Pridobili smo novo dokumentacijo iz RTV-ja iz katere je razvidno, da je vodstvo nekaterim zaposlenim povišalo plače tudi do neverjetnih 22. plačnih razredov. S tem je uprava povzročila nove, velikanske stroške in ni čudno, da RTV primanjkuje denarja. Do vrtoglavih povišanj plač so bili praviloma upravičeni izbrani novinarji informativnega programa TV Slovenija. Celo nekaterim novinarjem s srednješolsko izobrazbo so dvignili plače na 3.100 evrov. 

RTV Slovenija se sooča s hudimi finančnimi težavami, zato ji je vlada Roberta Goloba nazadnje namenila še dodatnih 15 milijonov evrov davkoplačevalskega denarja. Vodstvo RTV poziva vlado naj znatno poviša RTV prispevek. Trdi, da naj bi bilo zaradi pomanjkanja denarja prisiljeno radikalno krčiti program, zmanjševati plače in odpuščati zaposlene.

Uradni dokumenti kadrovske službe RTV kažejo, da je vodstvo RTV nekaterim zaposlenim izdatno povišalo plače na račun davkoplačevalcev. Podatki o plačah za več kot 2200 zaposlenih na RTV kažejo, da so plače za veliko večino ostale nespremenjene. Izstopajo pa številke tistih, ki so pod prejšnjim vodstvom vodili stavko, protestirali pred RTV in podprli vladajočo koalicijo pri »depolitizaciji«. Slednja je javno RTV dokončno spremenila v državno RTV. Dvigi plač so preprosto neverjetni. Zneski, ki jih navajamo so bruto zneski. Velika večina Slovencev, ki kot davkoplačevalci financiramo vrtoglave plače novinarjev na RTV, lahko o takšnih zneskih le sanja.

Nagrajena Kaja Jakopič

Z »depolitizacijo« je najbolj pridobila Kaja Jakopič. Slednja je bila novinarka na spletnem portalu RTV in je bila ena od voditeljic upora proti prejšnjemu vodstvu RTV, proti odgovornemu uredniku Igorju Pirkoviču ter ena od glasnih kritikov prejšnje desnosredinske vlade. Jakopičeva je napredovala za rekordnih 22. plačnih razredov, v 60. plačni razred.

Čez noč se je njena plača povišala za neverjetnih 2.276 evrov bruto. V času stavke političnih aktivistov je skrbela za prevzem portala MMC, ki je bil eden od glavnih komunikacijskih kanalov političnih aktivistov s slovensko javnostjo. Vključila se je v podporo vladnim načrtom za izvedbo »depolitizacije« RTV. Kritiki ji očitajo, da je pisala članke v katerih je zagovarjala izrazito »proruska stališča« do vojne v Ukrajini. Tik pred vojno je namreč objavila članek v katerem je za zaostrovanje odnosov med Rusijo in Ukrajino obtožila Zahod, zlasti ZDA. Trditve so napačne, saj je avtorica teh člankov Kaja Sajovic in ne Kaja Jakopič. Na leto bo RTV imel samo z novo plačo Kaje Jakopič za 27.312 evrov dodatnih stroškov. Zagovarja stališča, ki so blizu stranki Levica.

Asta Vrečko, vodilna političarka Levice se je udeležila protesta in nagovorila politične aktiviste na RTV. Vir: Borut Živulović / BOBO

Nagrajen Zvezdan Martić

Zvezdan Martič je korenito napredoval iz 45. v 61. plačni razred. S tem si je novo vodstvo bistveno povišalo plače v primerjavi s prejšnjim vodstvom. V zgodovino se bo vpisal kot prvi vodja RTV Slovenije, ki je odpustil številne zaposlene ali jim znižal plače, ob soglasju Sveta delavcev, ki ga vodi Ilinka Todorovski.

Zvezdan Martić Vir: posnetek zaslona RTV SLO

Nagrajena Ksenija Horvat

Pridobila je Ksenija Horvat, direktorica TV Slovenija. Bila je ena vodilnih političnih aktivistov, ki so vodili stavko informativnega programa in podpirali »depolitizacijo«. Že pred tem je uživala izredno visoko plačo. Na mesec je posnela zgolj en sam intervju oziroma pogovor z gostom, v dolžini 50 minut. Kolegi na POP TV so nam potrdili, da novinarji na POP TV za tak pogovor potrebujejo 16 ur dela. Za Horvatovo je bila to delovna obveznost v celem mesecu. Pred »depolitizacijo« je imela 45. plačni razred, zdaj je napredovala v 60. plačni razred ali za 1.134 evrov.

V zgodovino se bo vpisala kot prva direktorica TV Slovenije, ki je delu zaposlenih nezakonito znižala plačo, jih nezakonito pošiljala na čakanje, jim prepovedala vstop v RTV, nekatere tudi nezakonito odpustila. V zgodovino se je vpisala tudi z najnižjo gledanostjo informativnih oddaj TV Slovenija v zgodovini.

Znana je po seksualni aferi z nekdanjim direktorjem TV Slovenija Janezom Lombergarjem, o kateri so pred leti pisali vsi slovenski mediji. Številni mediji so poročali tudi o njenem prijateljevanju z znano politično aktivistko Niko Kovač.

Slednja je bila ena od najpomembnejših vladnih zagovornikov »depolitizacije«. Zato ni čudno, da je Ksenija Horvat kot prijateljica Kovačeve postala direktorica TV Slovenija. Horvatova je zamenjala vse svetovalce direktorja televizije (postavila jih je še Natalija Gorščak; dr. Valentin Areh in Uroš Urbanija nista izvedla nobenih zamenjav). Za edinega svetovalca si je izbrala najboljšega prijatelja Nike Kovač, neizkušenega in mladega Roka Smoleja.

Ksenija Horvat Vir: Borut Živulović / BOBO

Nagrajen Rok Smolej

Rok Smolej je med tistimi, ki so precej pridobili od poznanstva z Niko Kovač in zaradi »depolitizacije« RTV. Smolej je napredoval v 53. plačni razred in si zvišal plačo za 1.063 evrov.

Nika Kovač in Rok Smolej. Vir: Facebook Nika Kovač

Nagrajen Robert Pajek

Pridobil je Robert Pajek. Uslužbenec, ki je na RTV skrbel za delitev službenih telefonov zaposlenim. Zaposleni na RTV so ga izvolili v Svet RTV kot predstavnika delavcev. Pajek je ves čas odločno nasprotoval prejšnjemu vodstvu, podpiral stavko v informativnem programu in se tudi javno angažiral v podporo vladni »depolitizaciji« RTV.

Iz 37. plačnega razreda so mu povišali plačo v 51. plačni razred. Danes prejema plačo že za 58. plačni razred. Čez noč je začel prejemati za 2.189 evrov višjo plačo. Na leto bo RTV imel samo s plačo Roberta Pajka za 26.268 evrov dodatnih stroškov.

Nagrajen Andrej Trček

»Depolitizacijo« je aktivno podpiral tudi uslužbenec pravne službe RTV, javnosti povsem neznani Andrej Trček. Novo vodstvo ga je imenovalo kot člana Uprave RTV. Trček je bil eden od ključnih mož, ki so izvedli velike kadrovske čistke tistih javnih uslužbencev, ki so jih označili kot neprimerne.

Številne so odpustili, številne poslali domov na čakanje z lažnim izgovorom, da ni dela, številnim so nezakonito zmanjšali plače. Andrej Trček je čez noč iz 40. plačnega razreda je napredoval v 59. plačni razred in pridobil za dobrih 2000 evrov višjo plačo. Na leto bo RTV imel samo s plačo Andreja Trčka za 24.000 evrov dodatnih stroškov.

Nagrajen Franci Pavšer

Dobro se je znašel še en član Uprave RTV. Franci Pavšer je bil pred depolitizacijo športni novinar in eden od organizatorjev protestov zoper prejšnje vodstvo ter eden od aktivistov kampanje v podporo vladnim načrtom »depolitizacije«. Plača se mu je zvišala iz 42. v 59. plačni razred. Trenutno njegova plača znaša 4.475 evrov, čeprav je že mesece na bolniški in ne hodi v službo. Po naših virih naj bi se Pavšer sprl z ostalimi člani vodstva, zlasti z Martićem, ker mu slednji ni želel odobriti stalnega dela od doma in so zahtevali, da vsak dan prihaja v službo.

Pavšer naj bi zato protestno odšel na bolniško. Viri z vodstva RTV so nam potrdili, da je na dolgotrajni bolniški zato je bilo toliko bolj bizarno, ko smo ga lahko videli na zabavi v Postojni. Tam se je zabaval in popival v družbi z nekaterimi znanimi športniki, med njimi je bil tudi Peter Vilfan, znan košarkar in politik stranke ljubljanskega župana Zorana Jankovića in kasneje Stranke Alenke Bratušek. Peter Vilfan je na svojem Facebook profilu objavil spodnjo fotografijo iz zabave, na kateri je drugi z leve veseli Franci Pavšer.

Vir: Facebook Peter Vilfan

Vilfan je pod zgornjo fotografijo napisal: »V gostilni Čuk v Postojni je bilo tako kot nekoč! Veselo in zabavno ob obujanju čudovitih spominov!« Ko so uporabniki socialnih omrežij videli zgornjo fotografijo so Francija Pavšerja obtožili zlorabe bolniške odsotnosti. Očitali so mu, da je že tri mesece na bolniški, hkrati pa hodi na zabave. Takrat je Vilfan fotografijo in z njo napis takoj izbrisal.

Po poročanju Reporterja, naj bi si Pavšer na bolniški ogledal tudi eno od nogometnih tekem na evropskem prvenstvu v Nemčiji. Že takoj po nastopu mandata člana uprave pa je odpotoval na Japonsko, kjer si je avgusta lani ogledal svetovno prvenstvo v košarki. Pavšer je novinarju Reporterju potrdil, da je bil na omenjeni zabavi v Postojni. Na vprašanje, ali si je tudi ogledal nogometno tekmo na evropskem prvenstvu v Nemčiji, pa jim ni odgovoril. Izjavil je: »Na bolniški sem z razlogom in zdravje mi je po vseh letih dela v korist javnega zavoda na prvem mestu. Počnem stvari, ki so v korist mojemu zdravju in v skladu z dogovorom z zdravnikom

Številni uslužbenci RTV-ja so besni, ker »depolitizirano« vodstvo RTV ni sprejelo nikakršnih sankcij proti Pavšerju, hkrati pa posmehljivo dodajajo: »vrtoglavo visoka plača Pavšerja je gotovo v korist njegovega zdravja«. Na leto bo RTV imel samo s plačo Francija Pavšerja za 20.316 evrov dodatnih stroškov.

Nagrajena Polona Fijavž

Od »depolitizacije« je imela znatne koristi Polona Fijavž. Po tem, ko so Jadranko Rebernik, odgovorno urednico informativnega programa prisilili k odstopu, so politični aktivisti na njen položaj imenovali Polono Fijavž. Fijavževa je blizu političnim ciljem Levice. Tudi njej je uspelo veliko napredovanje. Napredovala je za 10. plačnih razredov oziroma v 58. plačni razred, kar je enako kot je še pred dvema letoma dobival celo direktor televizije. Pridobila je za 1.628 evrov višjo plačo oziroma plačo v višini 4.483 evrov. 

Polona Fijavž je izvedla največje kadrovske rošade v zgodovini RTV. V sodelovanju z »depolitiziranim« vodstvom je zamenjala praktično vse programske urednike, kar se v zgodovini RTV še ni zgodilo. Odstavila in zamenjala je številne urednike, voditelje oddaj in novinarje, ki so jih označili za »janšiste«.

Polona Fijavž. Vir:Top News.

Na mesta pomembnih urednikov je postavila najvidnejše politične aktiviste, ki so vodili stavko novinarjev informativnega programa ter podpirali vladno koalicijo pri »depolitizaciji«. Na nekatera najvišja uredniška mesta je nezakonito postavila celo ljudi s srednješolsko izobrazbo kot so Gregor Drnovšek, Jan Novak ali Vesna Pfeiffer. Hkrati se bo Polona Fijavž skupaj s Ksenijo Horvat vpisala kot prva, ki ji je uspelo doseči rekordno nizko gledanost osrednjih informativnih oddaj TV Slovenija. Gledanost omenjenih oddaj še nikoli v zgodovini ni bila tako nizka.

Napredovanje Tine Gruden Marculj

Pri kadrovskih čistkah je izdatno sodelovala vodja kadrovske službe Tina Gruden Marculj, ki je zaposlenim izročala nezakonite odredbe o odstranitvi z delovnega mesta, o prepovedi vstopa v zgradbo RTV, o nezakonitih prekinitvah pogodb o zaposlitvi ali odločbe o nezakonitem zmanjševanju plač. Marculj prejema plačo iz 60. plačnega razreda, kar je več kot je pred dvema letoma prejemal celo generalni direktor.

Napredovanje izbranih novinarjev informativnega programa

Poleg ključnih vodij političnega aktivizma na RTV je »depolitizirana« uprava poskrbela za znatna povišanja plač tudi drugih političnih aktivistov, ki so izstopali na protestih in podpirali vlado v načrtih za spremembe na RTV.

Marta Razboršek je napredovala v 57. plačni razred, kar je več kot je pred dvema letoma prejemal direktor televizije. Maša Hladen Tomažin je napredovala v 51. plačni razred in čez noč pridobila 1.156 evrov višjo plačo. Boštjan Kogovšek in Vesna Pfeiffer sta kljub srednješolski izobrazbi napredovala v 50. plačni razred. Le za razred nižjo plačo ima novinarka Tanja Gobec, ki ima prav tako srednješolsko izobrazbo in si je pridobila 49. plačni razred.

Za primerjavo: še pred petimi leti novinar s srednješolsko izobrazbo nikakor ni mogel dobiti več kot 39. plačni razred, saj je po zakonu o javnih uslužbencih za vse višje razrede obvezna univerzitetna izobrazba. Na RTV si zakon razlagajo po svoje, inšpekcije molčijo.

Vir: Borut Živulović / BOBO

Erika Žnidaršič je napredovala v 60. plačni razred, kar je enako kot je pred dvema letoma prejemal kar generalni direktor RTV. Ilinka Todorovski je napredovala v 58. razred; Elen Batista Štader je napredovala v 57. plačni razred; Igor E. Bergant ima 58. plačni razred; Ladika Dejan v 56. plačni razred; Manica Janežič Ambrožič in Eugenija Carl v 55. plačni razred; Tanja Starič v 54. plačni razred; Saša Kranjc v 53. plačni razred; Katarina Veselič Golob v 52. razred; Jelena Ašičić v 52. razred; Jasmina Jamnik v 51. razred. Vsi imenovani imajo danes občutno višje plače celo od starejših in bolj izkušenih urednikov Dnevnika ali Odmevov, kot je Aleš Malerič, ki ima 48. plačni razred. Za njim zaostaja le Gregor Drnovšek s srednješolsko izobrazbo in ima 46. plačni razred.

Podpora najmlajšim aktivistom

Politični aktivisti pri napredovanju po »depolitizaciji« niso pozabili na najmlajše kolege, ki so z njimi protestirali pred RTV in aktivno podprli vladno koalicijo pri »depolitizaciji«. Adrijan Bakić je napredoval v 50. plačni razred; Petra Marc je napredovala v 47. plačni razred, enako tudi mladi Rok Šuligoj.

Za primerjavo omenimo, da je imel še pred leti najvišje postavljeni in plačani urednik Dnevnoinformativnega programa 48. plačni razred, najvišji odgovorni urednik pa 52. plačni razred. Pod »depolitiziranim« vodstvom so te razrede in te plače dosegli »pravi novinarji« že s komaj 10 letnimi delovnimi izkušnjami.

Napredovanja pod prejšnjim vodstvom

Pogledali smo tudi kako je bilo v času prejšnjih vodstev. V času, ko sta bila generalna direktorja Igor Kadunc in Andrej Grah Whatmough. Pogledali smo kako so plače povečevali direktorji TV Slovenija: Natalija Gorščak, dr. Valentin Areh in Uroš Urbanija.

Uradni podatki Kadrovske službe RTV kažejo, da se pod Igorjem Kaduncem, Natalijo Gorščak in dr. Valentinom Arehom ni zgodil niti en podoben primer, kot je postala običajna praksa tokratnega vodstva pod Zvezdanom Martićem in Ksenijo Horvat. Nismo odkrili niti enega primera, ko bi kdorkoli od zaposlenih napredoval za tako veliko število plačnih razredov. 

V času generalnega direktorja Andreja Grah Whatmough in direktorja TV Slovenija Uroša Urbanije pa smo zasledili dva takšna primera, znova v informativnem programu. Direktor Uroš Urbanija je mlademu novinarju informativnega programa Nejcu Krevsu, ki je imel 36. plačni razred povišal plačo za kar 13. plačnih razredov v 49. plačni razred. Boštjan Veselič Golob, ki ima sicer srednješolsko izobrazbo pa je napredoval za 10. razredov in sicer iz 39. v 49. razred. Sedanje vodstvo mu je odvzelo samo en razred, kar pomeni, da ima kljub srednješolski izobrazbi še vedno 48. plačni razred. To sta bila le dva primera.

Laži o visokih plačah 

Z novim »depolitiziranim« vodstvom je RTV dobila na desetine primerov, ko so zaslužnim aktivistom iz informativnega programa čez noč drastično povišali plače. Primer je zrel za kazensko ovadbo, vendar inšpekcije gledajo stran. Športni, kulturni in drugi novinarji so ostali pozabljeni. Niso dobili povišanja plač.

Povsem pozabljeni so ostali ustvarjalci razvedrilnega programa. Politični aktivisti so pozabili tudi na snemalce, kamermane, montažerje, asistente, režijske delavce. Hkrati pa so svoje sovraštvo usmerili do nekdanjih ustvarjalcev oddaje Panorama in lažno trdili, da so imeli visoke plače.

Iz dokumentov o plačah na RTV, ki smo jih pridobili je jasno razvidno, da so bile lažne obtožbe, ki so se v vseh večjih slovenskih medijih pojavljale na račun Panorame. Ob tem se zdi neverjetno, da lažnih novic pred objavo ni nihče preveril ali da bi jih vsaj skušal preveriti. Mi smo to storili in ugotovili naslednja dejstva.

Vir osnovne foto: Twitter

Le en urednik Panorame - Natalija Schlauer je imela 48. plačni razred, ostali voditelji in uredniki so imeli 45. plačni razred, novinarji pa so bili uvrščeni od 33. do 41. plačnega razreda. Te plače, ki so jih politični aktivisti Helena Milinković, Ksenija Horvat in Eugenija Carl lažno v javnosti razglašali za »ekscesno visoke« so v primerjavi z zgoraj navedenimi plačami aktivistov neprimerljivo nizke.

Gonji proti novinarskim kolegom se je pridružil dr. Marko Milosavljević, vodja novinarske katedre na FDV, ki je lagal, da je bila Panorama politični projekt Janševe vlade. Gonji so se pridružili nekateri novinarski kolegi z RTV, ko so lagali o domnevno neverjetno visokih plačah Panorame, kar so povzemali največji slovenski mediji, brez da bi en sam preveril resničnost takšnih podatkov pri Kadrovski službi RTV.

Širjenje lažnih novic je pospešeno spodbujala tudi Eugenija Carl, novinarka RTV, ki je lažno trdila, da so voditelji Panorame mesečno dobili kar 5000 evrov plače. Ob tem je pripomnila: »torej več kot voditelji  Dnevnika, Odmevov ali preiskovalni novinarji Tarče.« Ko smo primerjali plače smo ugotovili, da niti en urednik, voditelj ali novinar Panorame ni imel 5000 evro mesečne plače, niti en ni imel višje plače od voditeljev Dnevnika ali Odmevov. Šlo je za popolno laž.

Eden od naših kolegov z Dela nam ni znal povedati zakaj drugi slovenski mediji molčijo. Je pa komentiral: »Ob tem se zdi zaskrbljujoče, da so novinarji javne RTV, ki danes ustvarjajo osrednji informativni oddaji Dnevnik ali Odmevi, v slovenski javnosti povsem odkrito širili laži o plačah na Panorami. Postavlja se vprašanje ali so informativne oddaje TV Slovenija sploh še lahko kredibilen vir informacij?«

Zgoraj navedeni vrtoglavi zneski plač političnih aktivistov jasno kažejo, da so bile plače univerzitetno izobraženih ustvarjalcev Panorame precej nižje od tistih, kot jih imajo danes politični aktivisti na RTV. Bile so celo nižje od tistih, kot jih imajo danes aktivisti s srednješolsko izobrazbo. Kljub temu so slovenski mediji pisali: »Panorama, škandalozna polomija TV Slovenija: bajne plače voditeljev in četrt milijona za oddajo

V gonji proti novinarskim kolegom Panorame, njihovi diskretizaciji in žaljenju se je pridružil še tednik Reporter, ki je trdil, da gre za »oddajo Janševih vojščakov«, čeprav ni vsebovala niti enega prispevka, ki bi hvalil Janšo, SDS ali kritiziral predsednika vlade Roberta Goloba ali katerokoli vladno stranko. Novinarje so označili za sovražnike in »janšiste« zato so morali biti del političnih čistk oziroma Golobove »depolitizacije« RTV.

Ker so prav uredniki večine največjih slovenskih medijev skupaj z Društvom novinarjev Slovenije, skupaj z vladno koalicijo zahtevali in podpirali »depolitizacijo« RTV je pričakovano, da pravzaprav nihče ne poroča o rekordnih plačah politično pravih novinarjev na RTV, o rekordno nizki gledanosti in o drugih težavah RTV.

Plače v številkah

»Depolitizirano« vodstvo RTV SLO je ob grožnji finančnega kolapsa razlagalo, kako bo treba zategovati pas. Zvezdan Martič in Ksenija Horvat sta trdila, da bo morda treba zniževati plače zaposlenim in da gledalce čaka še manj programa. Istočasno je vodstvo daleč od oči javnosti objavilo več internih razpisov, s katerimi so izbrancem precej povišali plače. Medtem je direktorica TV Slovenija Ksenija Horvat (3. decembra 2023) v podkastu Dela dejala, da je finančna situacija tako huda, da si je celo sama pripravljena znižati plačo, da bi javna RTV preživela: »Pripravljena sem se tudi sama odpovedati kakemu razredu, če bom ocenila, da to koristi dobrobiti naše hiše oziroma prihodnosti javnega zavoda.«  

Plače izbrancev občutno višje

Plače si seveda ni znižala. Njena plača je po podatkih, ki smo jih pridobili v uredništvu Domovine, še vedno 4.929 evrov bruto. Tudi njen partner Janez Lombergar od javnega zavoda RTV prejema kar 4.902 evra. Plača direktorice TV Slovenija je za 300 evrov višja od plače, ki jo je leta 2021 prejemal direktor dr. Valentin Areh. Lombergar ima danes, ko je direktorica njegova partnerka, za 600 evrov višjo plačo v primerjavi z letom 2021. Prejema še dodatek, ker je že upokojen. 

Zdaj že odstopljeni predsednik uprave Zvezdan Martič je prejemal plačo 5.384 evrov, kar je bistveno več kot njegov predhodnik Andrej Grah Whatmough, ki je leta 2021 prejemal 4.660 evrov. Vrtoglavo plačo ima tudi Ilinka Todorovski, članica sveta RTV Slovenija iz vrst zaposlenih, za katero nam noben vir na RTV ni znal razložiti, kaj dela in ali sploh prihaja v službo. Se je pa Todorovski redno udeleževala protestov. Skupaj prejema kar 4.859 evrov bruto, kar je celo več, kot je pod prejšnjo upravo prejemal generalni direktor RTV. Ko RTV še niso prevzeli politični aktivisti, je leta 2021 prejemala 600 evrov manj. Nova urednica prvega informativnega programa Televizije Slovenija Polona Fijavž je prejela 4.483 evrov bruto plače. 

Laži o Panorami

Prav aktivisti z vrtoglavimi plačami so novinarjem ukinjene Panorame očitali nerazumno visoke plače. Ksenija Horvat je celo trdila, da so imeli »ekscesno visoke plače«. Po pregledu dokumentacije, ki smo jo pridobili, lahko ugotovimo, da je bila njena izjava neresnična, zato se zdi, da je z lažmi želela v javnosti diskreditirati določene novinarje. Novinarji in uredniki Panorame so v resnici imeli za 8,61 odstotka nižjo povprečno plačo od povprečne plače drugih novinarjev RTV Slovenija, čeprav so opravili kar 75 odstotkov več dela. En zaposleni na Panorami je bil voditelj, urednik, turnusni urednik in voditelj ene oddaje. Za isto delo danes v informativnem programu pod Polono Fijavž potrebujejo kar štiri ljudi. Na lestvici 300 najvišjih plač na RTV SLO tako nismo našli nikogar od urednikov ali novinarjev nekdanje oddaje Panorama.  

Nova uprava RTV je poskrbela za številne aktiviste, ki so nastopali proti desnici in proti prejšnjemu vodstvu. 

Poskrbeli za srednješolce

Nova uprava RTV je hitro poskrbela tudi za številne druge aktiviste, ki so nastopali proti desnici in proti prejšnjemu vodstvu. Bogato je bila nagrajena srednješolka Vesna Pfeiffer, ki dela kot urednica, čeprav bi za delovno mesto, ki ga zaseda, morala imeti najmanj magisterij. Verjetno je ena redkih delavk v Sloveniji ali celo v EU, ki s srednješolsko izobrazbo prejema kar 3.374 evrov bruto plače.  

Voditelj Saša Krajnc prejema 4.119 evrov plače, medtem ko Jasmina Jamnik prejema 3.353 evrov plače. Srednješolca Gregorja Drnovška so postavili na najpomembnejši položaj znotraj informativnega programa in mu podarili funkcijo vršilca dolžnosti urednika notranjepolitičnih in gospodarskih oddaj na TV SLO, za katero je zahtevana visokošolska izobrazba. Kasneje je inšpekcijska služba ugotovila, da nima zahtevane izobrazbe. Zato mu je vodstvo RTV podarilo drug naziv, a urednikovanje neuradno po naših virih še vedno opravlja, čeprav pred tem ni imel nikakršnih uredniških izkušenj. Decembra lani je prejel 2.888 evrov bruto. Aktivistka in sindikalistka Helena Milinković, ki ima prav tako srednješolsko izobrazbo, pa prejema 2.881 evrov bruto. Bolje jo je odnesel srednješolec Jan Novak, ki prejema kar 3.307 evrov plače.  

Srednješolca Gregorja Drnovška so postavili na najpomembnejši položaj znotraj informativnega programa in mu podarili funkcijo v. d. urednika oddaj na TV SLO, za katero je zahtevana visokošolska izobrazba. 

Poglejmo še nekaj plač, ki v finančno zelo težkem obdobju bodejo v oči. Voditeljica Dnevnika Elen Batista Štader ima 4.831 evrov plače, urednica zunanje politike Marta Razboršek 4.817 evrov. Erika Žnidaršič prejema 4.816 evrov bruto plače, od leta 2021 so ji plačo povišali za kar 700 evrov. Za zvestobo je bil bogato nagrajen tudi Dejan Ladika s 4.742 evri plače. Manica Janežič Ambrožič prejema 4.568 evrov plače. Med »težkokategornike« se uvrščajo tudi novinarka Evgenija Carl s 3.792 evrov plače, srednješolec Boštjan Kogovšek s 3.481 evrov plače in srednješolka Tanja Gobec s 3.394 evrov plače.  

Dobro plačani voditelji Odmevov

Dobro plačani ostajajo voditelji Odmevov. Rosvita Pesek prejema 4.872 evrov, leta 2021 je dobila 400 evrov manj.  

Pridobila sta tudi Igor E. Bergant in Tanja Starič, vodilna obraza političnih aktivistov na RTV. Igor Evgen Bergant dobi 4.781 evrov plače, čeprav vodi le osem Odmevov na mesec. Za primerjavo: Uroš Slak, ki vodi primerljivo oddajo 24UR Zvečer, vodi vsak mesec 20 oddaj. Bergant ima tako dovolj časa, da v prostih dnevih vodi različne prireditve za zasebna podjetja in vladne institucije ter prejema dodatna plačila. Tanja Starič ima 4.205 evrov plače.  

Vse manjkajoče ure, ki jih voditelji Odmevov dosežejo vsako leto zapored, se avtomatično izbrišejo. Nekateri menijo, da gre za sanjsko službo. 

Poskrbeli so za podmladek

Močno so se na lestvici plač povzpeli tudi mlajši in manj izkušeni novinarji, ki so v kritičnih trenutkih odločno podprli vladno »depolitizacijo« RTV in so se, kakor so trdili, »postavili na pravo stran zgodovine«.  

Petra Marc, novinarka informativnega programa, je še leta 2022 zasedala 40. plačni razred, danes ima že 47. razred oziroma skoraj 2.500 evrov plače. Takšno plačo je imela ena najbolje plačanih urednic in voditeljic Panorame Andreja Gregorič Berdajs. Petra Marc, ki ima komaj deset let novinarskih izkušenj, se je proslavila z odločnimi nastopi in na izrednih sestankih s prejšnjim vodstvom RTV izražala svoje ogorčenje, nasprotovanje, posredovala zahteve in terjala odgovore na svoja vprašanja. Pod novim vodstvom Zvezdana Martiča in Ksenije Horvat mladi aktivistki kaj takega ne pade na pamet. Kljub radikalnemu krčenju programa in odpuščanjem vodstvu ni postavila niti enega vprašanja. Povišana je bila v 47. plačni razred, kar je več, kot so pred leti dosegli uredniki Dnevnika in Odmevov. 

Ogorčenje dela zaposlenih

Nekatere uslužbence RTV, ki ne sodijo med elito, smo seznanili z navedenimi plačami. Sprva nihče ni verjel, da gre za resnične podatke. Zato smo znova poudarili, da gre za uradne podatke, ki smo jih preko naših virov pridobili iz kadrovske službe RTV. Mnogi zaposleni so bili ogorčeni. Nekdanji sodelavec Panorame, ki ne želi biti imenovan, je za Domovino izjavil: »Pri vseh vrtoglavih plačah na RTV je res sprevrženo, da so nam na Panorami očitali ekscesno visoke plače! Te plače nam je določila kadrovska služba, in to na podlagi zakonodaje, ki upošteva delovno dobo, izkušnje in izobrazbo, vrsto in obseg dela, ki smo ga opravljali. Zdaj vidimo, da so bile naše plače relativno nizke. Danes imajo višjo plačo izbranci s srednješolsko izobrazbo, čeprav opravijo le 25 odstotkov dela, ki smo ga morali opraviti mi.«  

Vir: Borut Živulović / BOBO

Novinarka informativnega programa TV Slovenija nam je pojasnila: »Nisem stavkala pod prejšnjim vodstvom in ne bom stavkala niti zdaj. Tisti, ki so na RTV z 'depolitizacijo' zlezli do korita, so si zagotovili vrtoglave plače. Druge so odpustili ali kazensko premestili izven informativnega programa. Del novinarjev to podpira, drugi moramo molčati, ker ne želimo izgubiti služb. Vemo, kaj se je zgodilo z Valentinom Arehom. Bil je najizkušenejši novinar in urednik, pa sta ga Zvezdan Martič in Natalija Gorščak kljub temu odpustila.« Eden od športnih novinarjev je bil kratek: »Očitno je sporočilo iz RTV naslednje. Kaj bi študirali! Tudi s srednjo šolo lahko dobite sanjsko službo. Za skoraj nič dela dobite vrtoglavo plačo. Pridite v informativni program RTV, samo prave politične usmeritve morate biti!« 

Povsem pozabljeni so snemalci in kamermani RTV: »Plače so povišali samo izbrancem iz informativnega programa. Tistim, ki so stavkali pred RTV. Vsi drugi smo za njih 'drek', nepomembneži, ki moramo služiti novinarjem, zlizanim s politiko. Javna RTV je uničena. Ne obstaja več. Prevzeli so jo koristolovci, ki gledajo zgolj na svoj žep in so ob tem pripravljeni paktirati tudi z vladnimi politiki, samo da se ne bi nič spremenilo in bi ohranili privilegije.«  

Povsem pozabljeni so snemalci in kamermani na RTV. 

Razočarani so montažerji in montažerke slike: »Jaz sem stavkala pred RTV pod prejšnjim vodstvom, ker so nam obljubljali, da bodo za vse nas poskrbeli. Zdaj vidim, da so poskrbeli le za svoje riti. RTV nikoli ni bila tako nizko, kot je zdaj. Upravo so prevzeli ljudje, ki nimajo niti najmanjšega pojma o televiziji. Program je slab, večino oddaj so ukinili, ponavljamo oddaje, stare več let. Imamo 2.200 zaposlenih, toda ko iščemo ljudi, ki bi morali nekaj narediti, nikogar ni mogoče najti. Ksenija Horvat, Polona Fijavž in druščina iz informativnega programa so si povišali plače, na druge so pozabili. Pokvarjenci! Razočarana sem! Naj ukinejo to prekleto RTV, pa gremo vsi na zavod za brezposelne. Mi, zaposleni v tehničnih poklicih, bomo takoj našli službe, politični novinarji pa so nezaposljivi, saj ne znajo nič delati.« 

Aktivisti so si razdelili visoke plače ter poskrbeli za rekordno nizko gledanost. 

Ne le, da so si aktivisti na RTV razdelili izjemno visoke plače. Poskrbeli so, da so se celo vpisali v zgodovino, in to z rekordno nizko gledanostjo. Zvezdan Martič in Ilinka Todorovski sta obljubljala kakovosten program in višjo gledanost. Direktorica TV Slovenija Ksenija Horvat se je hvalila, da gledanost raste in da se zaupanje gledalcev močno krepi. Na laž jih je postavil tednik Reporter, ki je odkril, da je gledanost TV Slovenija najnižja v zgodovini! Če si je še lansko leto TV Dnevnik ogledalo komaj 21 odstotkov gledalcev, je odgovorni urednici Poloni Fijavž z uredniki s srednješolsko izobrazbo uspelo povprečno gledanost Dnevnika v mesecu maju (delovni dnevi med 14. in 24. majem) še dodatno znižati na pičlih 17,2 odstotka tistih, ki so bili tedaj pred malimi zasloni. Rekordno nizko gledanost beležijo tudi Odmevi. Odmeve je maja letos gledalo pičlih 11,2 odstotka tistih, ki so sedeli pred televizijo. Maja lani je oddajo spremljalo 13 odstotkov, pred leti še 22 odstotkov gledalcev.  

Objavljeno v: Tednik Domovina, št. 154, str. 25-27.

Naroči se Doniraj Vse novice Za naročnike

Ekskluzivno za naročnike

Izlake, razglednica, Valvasor
Valvasorjeve Izlake
20. 7. 2024 ob 16:30

Prihajajoči dogodki

JUL
21
Jakobov sejem
08:00 - 14:00