Planet TV ni več del T-2 sheme. Politična spletka ali le previsoke zahteve?

POSLUŠAJ ČLANEK

Včeraj je slovenski medijski svet zatresla novica, da na platformi televizijskega ponudnika T-2 ne bo več mogoče gledati treh programov, ki spadajo v okrilje Planet TV – torej Planet, Planet 2 in Planet Eva. T-2 je v sporočilu za javnost povedal, da je Planet TV v novi pogodbi želel občutno več denarja od T-2, na kar niso mogli pristati. Ob tem so poudarili, da se vseeno trudijo, da bi se s Planet TV le dogovorili.

Na drugi strani je precej ogorčenih gledalcev Planet TV v izklopu Planet TV iz omrežja T-2 videlo politično dejanje, češ da je čudno, da se je to zgodilo kmalu po novici, da je Uroš Urbanija postal novi odgovorni urednik Planet TV.

Ni prišlo do dogovora

»Obveščamo vas, da z današnjim dnem naši trije kanali: Planet TV, Planet 2 in Planet Eva ne bodo več vidni na omrežju T-2. Trudimo se doseči nov dogovor, da bi naročniki T-2 še naprej lahko spremljali naš program,« so včeraj v obvestilu na Facebooku zapisali pri Planet TV. Enako je kmalu potrdil tudi T-2. »Naši naročniki od danes naprej ne morejo več spremljati omenjenih programov. Razlog za to je, da je Planet TV z novo pogodbo zahteval občutno višjo ceno za predvajanje svojih programov,« so zapisali.

Dodali so, da so ves čas verjeli v pravočasno sklenitev nove pogodbe, vendar je skušal Planet TV s svojim zahtevkom pomembno dvigniti cene in pogoje sodelovanja spremeniti do mere, ki je v družbi T-2 ne moremo sprejeti. »Posledični izklop programov Planet TV tako izkazuje naše trdno stališče, da kot operater ne moremo pristajati na tovrstne pritiske izdajateljev televizijskih programov. V primeru sprejetja novih pogojev bi morali v družbi T-2 občutno dvigniti tudi cene mesečnih naročnin televizije v naših obstoječih paketih, kar pa nikakor ni v skladu s pričakovanji naših uporabnikov,« so še zapisali kot svoj argument.

Dodali so še, da naročniki, ki bodo občutili spremembe, a se z njimi ne strinjajo, lahko v skladu z zakonom o elektronskih komunikacijah v 60 dneh od izdaje obvestila odstopijo od naročniške pogodbe brez plačila ali kakršnih koli dodatnih stroškov. Morebitne zapadle ali neplačane obveznosti je vseeno treba poravnati.

Gre res za previsoke zahteve ali za »politično« spletko?

V praksi je, da ponudniki televizijskih in spletnih storitev, kot je T-2, plačujejo komercialnim televizijam (javna RTV je tukaj izjema) za to, da so prisotne na njihovih platformah. Plačilo je seveda odvisno od gledanosti ter tudi od želja uporabnikov, ki si nekatere televizijske programe želijo videti.

Če si torej ponudnik želi imeti med svojo ponudbo tudi programe neke TV, jim mora za to plačati. Od tega, koliko posamezne televizije zahtevajo od ponudnika storitev za to, da so umešene v njihovo shemo, je na koncu odvisna cena paketa tega ponudnika. Ali povedano drugače – glede na število uporabnikov nekega operaterja ali ponudnika storitev si ta lahko preračuna, koliko lahko ponudi televizijam za to, da jih umesti v svojo shemo. Če neka televizija od njega zahteva preveč, se bo najbrž tudi vprašal, ali mu dovolj prinaša, da jo ima interes uvrstiti v svojo televizijsko shemo.

Ob tem je treba omeniti, da je imela T-2 po podatkih poslovnega imenika bizi.si v letu 2022 27 tisoč evrov čistega dobička ter 40,4 milijona evrov dolgoročnih in 153,6 milijonov evrov kratkoročnih dolgov. Podatki za leto 2023 še niso znani.

Čeprav so same številke seveda poslovna skrivnost, pa je povsem logično, da je marsikdo v tej zgodbi videl tudi prvi odstrel »Janševe« Planet TV, ki ima seveda madžarske lastnike in ki je nastopala precej kritično do sedanje oblasti z različnih televizijskih platform. Še bolj je vse skupaj zapletla novica pred nekaj tedni, da je odgovorni urednik Planet TV postal Uroš Urbanija, ki je znan tudi kot »Janšev« človek, zato marsikdo v tem vidi konstrukt proti televiziji, ki je kritična do oblasti. Za naša vprašanja Urbanija do zaključka redakcije ni bil dosegljiv.

Če bi se začelo dogajati, da bodo zgledu T-2 sledili tudi drugi operaterji in ponudniki storitev in Planet TV izbrisali iz svoje sheme, potem bomo lahko govorili o cenzuri. Vprašanje je tudi, koliko gledalcev gleda Planet TV in kako velik bo pritisk na T-2, da Planet TV spet sprejme v svojo shemo. 

Planet TV naj bi bil tretji najbolj gledan ponudnik vsebin, kot je mogoče razbrati iz spodnjega tvita.

Mnogi so bili na omrežju X zelo kritični do poteze T-2, spet drugi pa jo razumejo.

Naroči se Doniraj Vse novice Za naročnike