Putin in Erdogan v Sočiju usklajevala, kdaj sta na istem in kdaj nasprotnem bregu glede vojn v Ukrajini in Siriji
POSLUŠAJ ČLANEK
Ruski predsednik Vladimir Putin in njegov turški kolega Recep Tayyip Erdogan sta se sestala v južnem ruskem črnomorskem letovišču Soči na drugem osebnem pogovoru v manj kot treh tednih, in sicer v zapletenem kontekstu prepletanja in nasprotovanja interesov.
Pomočniki voditeljev so pogovore v Sočiju predstavili kot nadaljevanje pogovorov, ki sta jih 19. julija opravila v Iranu, takrat ob prisotnosti ajatole Ali Hameneja in so se nanašali na vprašanja, kot so brezpilotna letala, pošiljke žita iz Ukrajine, energijske krize in vojne v Siriji.
"Upam, da bomo danes lahko podpisali ustrezen memorandum o razvoju naših trgovinskih in gospodarskih vezi," je dejal Putin. "Verjamem, da bo današnje srečanje odprlo povsem drugo raven v turško-ruskih odnosih," je dejal Erdogan.
Turčija, članica Nata in dolgoletna kandidatka za članstvo v EU, je odločilno prispevala k sklenitvi sporazuma med sprtima državama o nujnem ponovnem začetku pošiljanja ukrajinskega žita po Črnem morju. Turčija je namreč v veliki meri odvisna od Rusije in Ukrajine pri preskrbi z žitom. Rusija je leta 2021 predstavljala 56% turškega uvoza žita v višini 2,24 milijarde dolarjev, medtem ko je uvoz iz Ukrajine znašal 861 milijonov dolarjev.
Mednarodni ugled turškega voditelja se je okrepil s sporazumom, s katerim se je obnovil izvoz ukrajinskih in ruskih kmetijskih proizvodov, kar je zmanjšalo grožnjo svetovni prehranski varnosti. Erdoganovo potovanje, ki je že njegovo osmo v Rusiji od začetka leta 2019, sledi tristranskemu srečanju s Putinom in iranskim predsednikom Ebrahimom Raisijem v Teheranu prejšnji mesec.
"Turčija je s svojo vlogo pri sporazumu o žitu uspela postati ruski diplomatski posrednik v mednarodni skupnosti," je dejal Eyup Ersoy, gostujoči raziskovalec na Inštitutu za bližnjevzhodne študije na King's College v Londonu.
Putin se je pred začetkom pogovora voditeljev zahvalil Erdoganu za vlogo Turčije pri posredovanju pri dogovoru o izvozu ukrajinskega žita, ki je omogočil tudi pošiljke ruske hrane in gnojil. Velik poudarek je bil na gospodarskih zadevah, pri čemer je Putin izrazil upanje, da bodo pogovori okrepili trgovinske in gospodarske vezi.
https://twitter.com/celik/status/1555534208550014980
Sirska državljanska vojna, ki že več kot desetletje uničuje državo, povzroča regionalno humanitarno krizo in priteguje različne akterje, od ZDA do Rusije, se že leta nezadržno bliža koncu. Predsednik Bašar al Asad je ob podpori Irana in Rusije vojaško zmagal v konfliktu, ki se je začel, potem ko je njegova vlada leta 2011 nasilno zatrla civilne proteste.
Oborožen upor, ki je sledil, je kmalu prerasel v regionalno in globalno posredniško vojno, v kateri so na vrhuncu spopadov radikalne islamistične skupine, vključno z Islamsko državo, prevzele nadzor nad obsežnimi območji države. Pozneje so izgubile skoraj vse ozemlje, ki so ga nadzirale, zaradi nenehnih protivojnih napadov provladnih sil in koalicije zahodnih vojsk pod vodstvom ZDA.
Agencija Združenih narodov za begunce ocenjuje, da je od začetka spopadov Sirijo zapustilo 5,6 milijona ljudi, kar pomeni veliko obremenitev za sosednje države in Evropo. Tudi ko se konflikt konča, ni jasno, kdaj in ali sploh se bodo lahko vrnili.
Turčija pa že dolgo grozi z napadom na kurdske skupine ob meji, vendar ne želi tvegati oboroženega spopada z Rusijo, kot se je zgodil leta 2015, ko so Turki sestrelili rusko letalo. Turčija se tako osredotoča predvsem na privolitev Moskve v turško vojaško operacijo na severu Sirije ali vsaj na to, da ji ne nasprotuje. Rusija, ključna podpornica predsednika Bašarja al Asada, namreč nadzoruje večino zračnega prostora severne Sirije.
Gospodarske vezi med Rusijo in Turčijo so postale še pomembnejše za obe državi, saj Ankara obupno išče tuje naložbe, Moskva pa išče načine, kako zaobiti zahodne sankcije, zaradi katerih je v veliki meri izključena iz svetovnega finančnega sistema.
Rusija je ključna dobaviteljica energije Turčiji, saj je lani zagotovila četrtino njenega uvoza surove nafte in skoraj polovico njenega nakupa zemeljskega plina. Rosatom, ruska državna jedrska korporacija, gradi jedrsko elektrarno v Sredozemlju, ki naj bi po predvidenem dokončanju leta 2026 zagotavljala 10 odstotkov turških energetskih potreb.
Turčija postaja pomembna pretovorna točka za blago, namenjeno v Rusijo, saj številna zahodna tovorna podjetja zaradi strahu pred kršitvijo sankcij ne opravljajo več prevozov v Rusijo. Država ostaja tudi priljubljena destinacija za ruske turiste. Leta 2019 je Turčijo obiskalo sedem milijonov ruskih turistov, kar je bilo največje število turistov iz katere koli države, preden je pandemija koronavirusa drastično zmanjšala število tujih potovanj.
"Vojaško-tehnično sodelovanje med državama je stalno na dnevnem redu in že samo dejstvo, da se naše sodelovanje razvija na tem občutljivem področju, kaže, da je celoten obseg naših medsebojnih odnosov na zelo visoki ravni," je v sredo po poročanju tiskovne agencije Interfax novinarjem povedal Dmitrij S. Peskov, tiskovni predstavnik ruskega predsednika.
Leta 2019 je Turčija namreč kupila ruske protiraketne baterije S-400 in predlagala, da bi jih lahko kupila še več, s čimer je razjezila Washington, ki je odpovedal prodajo ameriških bojnih letal F-35 in sankcioniral turško obrambno industrijo. Erdogan je lani dejal, da Turčija razmišlja o več skupnih korakih v obrambni industriji z Rusijo, vključno z bojnimi letali in podmornicami.
Pomočniki voditeljev so pogovore v Sočiju predstavili kot nadaljevanje pogovorov, ki sta jih 19. julija opravila v Iranu, takrat ob prisotnosti ajatole Ali Hameneja in so se nanašali na vprašanja, kot so brezpilotna letala, pošiljke žita iz Ukrajine, energijske krize in vojne v Siriji.
"Upam, da bomo danes lahko podpisali ustrezen memorandum o razvoju naših trgovinskih in gospodarskih vezi," je dejal Putin. "Verjamem, da bo današnje srečanje odprlo povsem drugo raven v turško-ruskih odnosih," je dejal Erdogan.
Turško mediatorstvo v Ukrajini
Turčija, članica Nata in dolgoletna kandidatka za članstvo v EU, je odločilno prispevala k sklenitvi sporazuma med sprtima državama o nujnem ponovnem začetku pošiljanja ukrajinskega žita po Črnem morju. Turčija je namreč v veliki meri odvisna od Rusije in Ukrajine pri preskrbi z žitom. Rusija je leta 2021 predstavljala 56% turškega uvoza žita v višini 2,24 milijarde dolarjev, medtem ko je uvoz iz Ukrajine znašal 861 milijonov dolarjev.
Mednarodni ugled turškega voditelja se je okrepil s sporazumom, s katerim se je obnovil izvoz ukrajinskih in ruskih kmetijskih proizvodov, kar je zmanjšalo grožnjo svetovni prehranski varnosti. Erdoganovo potovanje, ki je že njegovo osmo v Rusiji od začetka leta 2019, sledi tristranskemu srečanju s Putinom in iranskim predsednikom Ebrahimom Raisijem v Teheranu prejšnji mesec.
"Turčija je s svojo vlogo pri sporazumu o žitu uspela postati ruski diplomatski posrednik v mednarodni skupnosti," je dejal Eyup Ersoy, gostujoči raziskovalec na Inštitutu za bližnjevzhodne študije na King's College v Londonu.
Putin se je pred začetkom pogovora voditeljev zahvalil Erdoganu za vlogo Turčije pri posredovanju pri dogovoru o izvozu ukrajinskega žita, ki je omogočil tudi pošiljke ruske hrane in gnojil. Velik poudarek je bil na gospodarskih zadevah, pri čemer je Putin izrazil upanje, da bodo pogovori okrepili trgovinske in gospodarske vezi.
https://twitter.com/celik/status/1555534208550014980
Dogovarjanje o prihodnosti vojskovanja v Siriji
Sirska državljanska vojna, ki že več kot desetletje uničuje državo, povzroča regionalno humanitarno krizo in priteguje različne akterje, od ZDA do Rusije, se že leta nezadržno bliža koncu. Predsednik Bašar al Asad je ob podpori Irana in Rusije vojaško zmagal v konfliktu, ki se je začel, potem ko je njegova vlada leta 2011 nasilno zatrla civilne proteste.
Oborožen upor, ki je sledil, je kmalu prerasel v regionalno in globalno posredniško vojno, v kateri so na vrhuncu spopadov radikalne islamistične skupine, vključno z Islamsko državo, prevzele nadzor nad obsežnimi območji države. Pozneje so izgubile skoraj vse ozemlje, ki so ga nadzirale, zaradi nenehnih protivojnih napadov provladnih sil in koalicije zahodnih vojsk pod vodstvom ZDA.
Agencija Združenih narodov za begunce ocenjuje, da je od začetka spopadov Sirijo zapustilo 5,6 milijona ljudi, kar pomeni veliko obremenitev za sosednje države in Evropo. Tudi ko se konflikt konča, ni jasno, kdaj in ali sploh se bodo lahko vrnili.
Turčija pa že dolgo grozi z napadom na kurdske skupine ob meji, vendar ne želi tvegati oboroženega spopada z Rusijo, kot se je zgodil leta 2015, ko so Turki sestrelili rusko letalo. Turčija se tako osredotoča predvsem na privolitev Moskve v turško vojaško operacijo na severu Sirije ali vsaj na to, da ji ne nasprotuje. Rusija, ključna podpornica predsednika Bašarja al Asada, namreč nadzoruje večino zračnega prostora severne Sirije.
Energetski in orožarski tokovi
Gospodarske vezi med Rusijo in Turčijo so postale še pomembnejše za obe državi, saj Ankara obupno išče tuje naložbe, Moskva pa išče načine, kako zaobiti zahodne sankcije, zaradi katerih je v veliki meri izključena iz svetovnega finančnega sistema.
Rusija je ključna dobaviteljica energije Turčiji, saj je lani zagotovila četrtino njenega uvoza surove nafte in skoraj polovico njenega nakupa zemeljskega plina. Rosatom, ruska državna jedrska korporacija, gradi jedrsko elektrarno v Sredozemlju, ki naj bi po predvidenem dokončanju leta 2026 zagotavljala 10 odstotkov turških energetskih potreb.
Turčija postaja pomembna pretovorna točka za blago, namenjeno v Rusijo, saj številna zahodna tovorna podjetja zaradi strahu pred kršitvijo sankcij ne opravljajo več prevozov v Rusijo. Država ostaja tudi priljubljena destinacija za ruske turiste. Leta 2019 je Turčijo obiskalo sedem milijonov ruskih turistov, kar je bilo največje število turistov iz katere koli države, preden je pandemija koronavirusa drastično zmanjšala število tujih potovanj.
"Vojaško-tehnično sodelovanje med državama je stalno na dnevnem redu in že samo dejstvo, da se naše sodelovanje razvija na tem občutljivem področju, kaže, da je celoten obseg naših medsebojnih odnosov na zelo visoki ravni," je v sredo po poročanju tiskovne agencije Interfax novinarjem povedal Dmitrij S. Peskov, tiskovni predstavnik ruskega predsednika.
Leta 2019 je Turčija namreč kupila ruske protiraketne baterije S-400 in predlagala, da bi jih lahko kupila še več, s čimer je razjezila Washington, ki je odpovedal prodajo ameriških bojnih letal F-35 in sankcioniral turško obrambno industrijo. Erdogan je lani dejal, da Turčija razmišlja o več skupnih korakih v obrambni industriji z Rusijo, vključno z bojnimi letali in podmornicami.
Zadnje objave

Je Klemen Slakonja z imitacijo storil napako?
9. 2. 2025 ob 15:27

Prof. dr. Metka Zorc: »Melania izžareva neverjetno energijo, milino in dobroto«
9. 2. 2025 ob 12:30

Čudoviti slap Rinka
9. 2. 2025 ob 9:00

Deset zapovedi 21. stoletja (9. zapoved)
9. 2. 2025 ob 6:00

V poslovni coni Tezno v Mariboru večji požar
8. 2. 2025 ob 20:44

[Film] Gledali smo: Iskanje vere ali prebujenstvo?
8. 2. 2025 ob 19:13

Limonin kolač
8. 2. 2025 ob 17:12
Ekskluzivno za naročnike

Čudoviti slap Rinka
9. 2. 2025 ob 9:00

Deset zapovedi 21. stoletja (9. zapoved)
9. 2. 2025 ob 6:00

[Film] Gledali smo: Iskanje vere ali prebujenstvo?
8. 2. 2025 ob 19:13
Prihajajoči dogodki
FEB
15
Valentinov romantični operni koncert za zamudnike
20:00 - 22:00
MAR
01
MAR
03
POTOHODCI: Goriški camino - peš od Ogleja do Svete Gore
18:00 - 20:00
MAR
10
MAR
21
Mednarodni festival Čili in čokolada
10:00 - 21:00
Video objave
Izbor urednika

Prof. dr. Metka Zorc: »Melania izžareva neverjetno energijo, milino in dobroto«
9. 2. 2025 ob 12:30

Deset zapovedi 21. stoletja (9. zapoved)
9. 2. 2025 ob 6:00

Tri leta svobode, ki to nikoli ni bila
7. 2. 2025 ob 6:00

Sobodajalci vladi očitajo, da se uničuje steber slovenskega turizma
6. 2. 2025 ob 6:00
34 komentarjev
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Že mož od ruske carske plemkinje gospe Jelizavete B., ki je nas v Kranju v OŠ v 1960.letih naučila ruski jezik
- carski mornariški visok oficir B.
je napisal pomembno knjigo "VOPROS BOSPORA" - VPRAŠANJE BOSPORJA -ki je aktualna - še danes. Gre za "lastništvo" in prehod tega izhoda iz Črnega morja. Ki ga sedaj seveda nadoruje - Turčija.
Tudi BOSPOR je pomemben element odnosov medPutin Rusijo in Turčijo.
L.r.
vztrajnik Odbora 2014,Janez Kepic-Kern, 70 let, ex OK knjižničar v LJ, nečlan strank in neformalnih združenj, nenaročen, od nikogar plačan – osebni zapis, nealkoholik sem, nekaznovan.
Ne odgovarjam na “reply” zapise na tem portalu pišočih ANONIMNIH domnevno ex KP, ZK SD itd. piscev IN VULGARNIH polit PROVOKATORJEV, KI JIH TUDI NE VIDIM OZ. JIH NE BEREM, KER JIH IMAM POD “BLOKADO” – Njih ex KP, ZK, SD, AKE-NELEVICA, PROPUTIN ITD. polit packarijje – naj lepijo kar na portale “MLADINE”, SD, Levica”, “Svoboda”, MMC RTVSLO, NECENZURIRANO itd, ČE JIM BODO DOVOLILI
uros.samec
Vi ste pa res puščoba Janez KK. " Ne poznate nobenega Ukrajinca..." Če bi vsaj napisali, da poznate Ukrajinke, bi človek še razumel, da pokate od ponosa.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Temu "afnegunc" in domnevno zlobnemu proPutin čenčaču od "urosa.samca" niti ni vredno odgovarjati - tudi o nerusinjahUkrajinkah kot o večini resnih stvari - nima pojma. K mojemu spodnjemu zapisu o starejši, a zagotovo zelo OK knjigi o BOSPORU. TOČEN NASLOV TE KNJIGE je: "PROBLEM BOSPORA", napisal pa jo je ruski plemič in visok carski mornariški oficir, gospod Aleksandr BUBNOV, izšla je leta 1935 ko je bil predavatelj na Kraljevi mornariškii akademiji v DUBROVNIKU. Toliko. L.r. Janez KK
Marjana
Se strinjam in dodajam: Turcija je nekaksno "kukavicje jajce" v Natu in avtokracija! Sodelovanje z Rusijo jim pride prav, ker se jim cedijo sline po Cipru... Radi bi celega, s posredovanjem leta 1974 so to dokazali, k sreci jih je mednarodna skupnost ustavila!
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Skratka. kolikor jaz zmorem spremljati in dojeti realnost dogajanj v Ukrajini
- vidim preprosto PUTINN-RUSI - POSTALINSKO ZABLODO
- da NARODOV - pravzaprav - NI
oz.
da so pravi NAROD le Rusi,
KI SO SE FORMIRALI V MOSKVA, VOLGA , PETROGRAD OKOLJU ZA ČASA CARSKE Rusije po vojni z NAPOLEONOM.
A s tem, da skušajo sedanji postalin Rusi ohranjati svojo NADNACIONALNOST
IN IMPERIALNOST
na vsem ogromnim teritorijem ex carske in SZ Rusije
so se
UJELI V NEVARNO - LASTNO - PAST.
Premalo
JE LJUDI PO NARODNOSTI - RUSI
za kontrolo in za uspešno delovanje tako ogromne države.
Premalo je
ljudi po narodnosti RUSOV, že za običajno normalno delovanje gospodarstva
PRIVATNIH DRUŽINSKIH KMETIJ IN OBRTI - PRAKTIČNO NIMAJO
ali pa so šele - v obnavljanju.
Tudi državni aparat, javni sektor itd rabijo - ogromno ljudi - RUSOV.
Ker
Putin RUSI - še vedno hočejo biti nekakšna - SUPERSILA, zato
morajo imeti veliko ljudi RUSOV - v policiji in v VOJSKI
razmetano od VLADIVOSTOKA do Evrope.
LJUDI, VOJAKOV PO NARODNOSTI - RUSOV
za zasedbo Ukrajine - Putin Rusi - preprosto - NIMAJO DOVOLJ, narodno - Rusov.
Zato je ta vojna
v UKRAJINI - ZA PUTIN RUSE - ŽE VNAPRREJ - IZGUBLJENA. L.r. Janez KK
rasputin
Ex (ne)alkoholik, Ukrajina je vojno že izgubila. Njena armada je dotolčena. Počakaj še malo in boš videl, kakšen konec bo imela avantura Bidena in Zelenskega. Zelenskega bo ukrajinska vojska sama odstavila, da rešijo državo pred popolnim propadom, demokrati pa bodo po zaslugi Bidena izgubili naslednje volitve, četudi bodo šteli lažne glasovnice še pol leta po volitvah. Mogoče se bodo prebudili celo evropski hlapci, in bodo spoznali, da jih Biden in Zelenski pehata v pogubo. Pregovor pravi: Lahko imaš nekaj časa za norca nekaj ljudi, ne moreš pa imeti ves čas za norca vseh ljudi.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Tvoje pobožne želje nekoga, ki ne pozna nobenega Ukrajinca. Nič od zapisanega ni res. A zdaj ste proPutini - za TRUMPA ? Ali kako? Res čudno. L.r. Janez KK
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
HE, HE - SE STRINJAM S TEBOJ "rasPUTIN" - NE PUSTI SE IMETI - ZA NORCA. PREVERI DEJSTVA NA KRAJU SAMEM. ŠALA Ko boš odhajal iz tvojega BIFEJA - poglej v SONCE, točno ugotovi na kateri strani neba - je VZŠLO. Sonce hvalabogu vsak dan vzhaja na isti strani neba, ki ji rečemo VZHOD. Vzameš torej pot pod noge in dneve dolgo hodiš v smer, ki ji rečemo - VZHOD. Spotoma toliko korigiraš smer poti, da ne zgrešiš - razsežne UKRAJINE. V UKRAJINI se boš prvič v tvojem življenju pogovarjal z NERUSI-UKRAJINCI. Dotlej pa raje ne piši javno o Ukrajini, ker o dogajanjih tam NIMAŠ NITI NAJBOLJ OSNOVNEGA POJMA. Bodi priden in stori - tako. konec ŠALE L.R. Janez KK
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Ampak - treba je priznati, da je ta trgovina med TURČIJO in PUTIN RUSIJO - res nenavadna. In vsaj meni osebno - PONIŽUJOČA - za PUTINA. Namreč: Turčija kupujje ZEMELJSKI PLIN od Putin RUSIJE, HKRATI PA TURČIJA DOKAZANO prodaja odlične vojaške drone BAYRAKTAR - Ukrajini. S temu turškimi vojaaškimi droni je Ukrajina v SEDANJI VOJNI UNUČILA VELIKO PutinRUSI TANKOV itd. Da o SEŽGANIH mlladih Rusih - Putin vijakih v teh TANKIH itd. - tu - niti - NE PIŠEM. Čudno medsebojno trgovino se gredo ti "VZHODNJAŠKI DIKTATORJI". Ni kaj ? L.r. Janez KK
rasputin
Verjetno je tudi vest o silno učinkovitih turških dronih še eden od lažnih mitov, ki jih producira ukrajinska propaganda. Saj to je tudi edino, na kar se spozna nori diktator Zelenski. Če je njegov namen uničiti Ukrajino, potem je izbral pravo politiko. Ubogi Ukrajinci, ki so padli v roke ameriških rusofobnih jastrebov in ukrajinskih amerofilnih neonacistov. Kaj hujšega jih ni moglo doleteti.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Gospod "Tehnicol" tvoja domneva je popolnoma - pravilna.
V Ukrajini so se na Putin strani primorani boriti Rusi iz revnih ruskih delavskih družin in tudi v velikem številu umirajo razmesarjeni in SCVRTI v slabih ruskih TANKIH.
Kar si lahko ogledate na internetu pod UKRAINA WAR itd.
ZA Putina SO SE SEVEDA PRIMORANI BORITI IN UMIRATI FANTJE IZ NERUSKIH REPUBLIK Putin federacije - tistih neruskih narodov, ki jim ni uspelo uiti it ex SZ Rusije. Pa PLAČANCI - BRUTALNO-MORILSKI PLAČANCI zloglasnih skupin - DA JIH POIMENSKO - NE NAŠTEVAM.
Rusi - fantje iz BOLJ SITUIRANIH PROPUTIN DRUŽIN že najdejo način, da jim ni treba iti v PRVE FRONTNE VRSTE V UKRAJINI.
Starejši bolj situirani proPutin USI SISTEMČIKI in penzionisti pa seveda posedajo po KAVARNAH MOSKVE IM EX LENINGRADA in zabavljaj čez revne im garaške NERUSE UKRAJINCE - češ - kakšni "nacisti" da so,, ker nočejo biti pod PUTIN RUSIJO.
nA SLIKI ZGORAJ JE pOTIN - "PONIŽAN".
TURKI SO PRODALI VELIKO RES ODLIČNIH turških dronov "baryaktar" - Ukrajincem, ki s temi TURŠKIMI "baryaktat" DRONI MNOŽIČNO IN ZELO ISPEŠNO UNIČUJEJO - PUTIN TANKE, KAMIONE ITD.
Putin - na sliki je - "PONIŽAN". PRIMORAN JE SPREJETI VSAKRŠNE TURŠKE POGOJE.
č.r. Janez KK
rasputin
Ex (ne)alkoholik, ki te razjeda sovraštvo do Rusije: Erdogan rabi Putina kot dojenček rabi materino mleko. Turčija ima skoraj vse elektrarne na ruski plin, brez tega pa njeno gospodarstvo crkne. Erdogan seveda ni bebec, kot so evropski politiki, in Turčija ne misli narediti gopodarskega samomora zaradi senilnega Bidena in norega Zelenskega kot Evropa. Biden in njegova marioneta Zelenski sta glavna krivca za vojno v Ukrajini. Ne le, da nista naredila nič, da bi ustavila etnocid in genocid nad ukrajinskimi Rusi in preprečila vojno, temveč sta naredila vse, da bi do vojne prišlo, zlasti prek ameriškega obljubljanja, da bo Ukrajina vstopila v Nato (Biden) in prek topovskega obstreljevanja Donbasa (Zelenski in predhodniki), zaradi katerega je umrlo najmanj 13 tisoč ljudi, večinoma ruskih civilistov, iz Donbasa pa se je moralo preseliti v Rusijo okrgo 2 milijona ljudi - še pred ruskim napadom na Ukrajino. Človek, ki privoščljivo sadistično uživa v opisovanju nesrečnih smrti vojakov v ruskih tankih, pa je lahko samo psihopat brez empatije. Zelo podobno si se ti farizejski moralist izražal tudi v zvezi z nesrečo ruske podmornice Kursk, ki so jo po tvoje nalašč potopili sami mornarji. Človek, skesaj se, preden pride Matilda pote, ker te sicer čaka peklenski ogenj.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Pa ? Kaj stokaš in javkaš ? Nisem trdil, da so Rusi ogromno A- PODMORNICO KURSK - namensko - potopili - sami. Povedal sem le, da so se zaradi lastne tehnične nenatančnosti in malobrižnosti - POTOPILI - SAMI. Podobno je z ruskimi tanki, so nenatančno narejeni in municija v njih - kar sama eksplodira - ob prvem zadetku tanka. GLEDE RUSKE MANJŠINE V UKRAJINI: tisti Rusi so bili v Ukrajino POLITIČNO NASELJENI PO 1. IIN 2. VOJNI. zagotovo niso bili kaka lepo prilagojena in do nerusov Ukrajincev spoštljiva stara manjšina - iz časov Kijev Rusije, ker tako stare ruske manjšine v Ukrajini ni bilo oz. je izginila pred stoletji. GLEDE POLIT-EKONOMSKE MANJŠINE RUSOV, KI JE STARA MAX. 100 LET - PA NIČ NE DE, RUSIJA JE VELIKA, SLABO POSELJENA. Do Ukrajincev - zagotovo izgnani Rusi - niso imeli spoštljivega odnosa. In zagirivo jim je šlo za okoriščanje na račun Ukrajicev. IN SO BILI ZAGOTOVO ZELO AROGANTNI DO - DOMAČINOV, DO KRAJINCEV - NERUSOV. L..r. Janez KK
uros.samec
Ponavljate ene in iste stvari. Ne vem ali res nočete razumeti poante? V primerjavi z vsemi konflikti v katere je bila vpletena Amerika zadnjih recimo 70 let, je razlog za ta konflikt stokrat bolj kredibilen in ne temelji na lažeh. Putin je imel preprosto dovolj kopičenja orožja na njegovem dvorišču, Zelenski ni spoštoval sporazuma Minsk 2 in je državo prepuščal v roke neonacistom in mafiji. Putin je poskušal še z sporazumom, ki sta ga ponudila Sholz in Macron, a Zelenski je izbral konflikt in tvegal vse nepotrebne smrti. Kar se tiče teh vaših tankov, dajte si dopovedati, da Rusija ni v vojni, torej ne more uporabiti vsega arzenala. Uporablja tisto kar ima v izobilju, največ na svetu in jih ni škoda. Ker jih je pač toliko. Če bi res brskali po internetu bi vedeli, da Ukrajinska vojska krši mednarodna pravila bojevanja, kar razgalja zadnje AI poročilo o stanju v Ukrajini, lastne ljudi uporablja kot živi ščit, Zelenski pa zgolj laže, laže in izsiljuje. Zapustili so ga že skoraj vsi bližnji sodelavci. Propaganda jim uspeva zgolj zaradi ton podarjenega orožja, sicer pa njihova vojska razen tega, da požgejo kak most, zapičijo kako zastavo in se potem umaknejo med civiliste, niso sposobni. Putin pa ne bo odnehal. Nikoli. Glede na dejstvo kaj je počela Amerika 70 let, res ne vem zakaj bi odnehal. Ko boste sestopili iz svojega namišljenega pediestala vsevednosti, si na internetu preberite koliko smrti je povzročila Ameriška vojska v konfliktih, kjer niso imeli kaj iskati. In sedaj so na pragu nove provokacije, ki bo če eskalira v konflikt, nekaj povsem drugega kot vse ostalo do sedaj. Američani, ti večni morilci in orožarski profiterji bodo uničili svet. Američani in ne Putin.
rasputin
Ex nealkoholik, pripoveduješ pravljice kot vedno. Ukrajinci kot narod pod carsko Rusijo niso obstajali. Šele Sovjetska zveza je ustvarila ukrajinski narod, verjetno zato, da so Sovjeti kot internacionalisti zmanjšali moč ruskega naroda v okviru SZ.
rasputin
Ex alkoholik, Kar zadeva Kurska pa si skrajno privoščljivo in zlobno pisal o tej nesreči, kot da se nesreče dogajajo samo Rusom, ne pa tudi drugim. Tudi Američani so imeli neštevilne civilne in vojaške nesreče, ki pač nastanejo, ker absolutno popolna tehnologija ne obstaja, sploh pa ne obstajajo nezmotljivi ljudje, razen tebe, ki živiš v Svetukigani.
Friderik
Če se lahko med Rusijo inTurčijo, ( ki sta pra stari sovražnici ) doseže nek modus vivendi, neko sožitje, zakaj tega niso bili sposobni Ukrajinci?
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Zakaj ? Rusi in Turki - živijo ločemo, v Ukrajini pa so neavtohtoni Rusi, polit in ekonomsko po 1. in 2. vojni manjšina v Ukrajini - vsepovod nadoblastno odrivali prav Ukrajince-neuse - od boljših služb, od oblasti, niso in ne priznavajo nerusov Ukrajincev - za samostojen narod. Moški nerusi -Ukrajinci naj bi bili podplačana delovna sila-brez človeških, narodnih in političnih pravic. In vojaki oz. kanon-futer BOREČ SE ZA PUTIN-RUSE. Po mnenju Rusov - pa naj bi se Ukrajinke-nerusinje preživljale kar s prostitucijo, v smislu: "to je dovolj dobro zanje". "kaj tu ni jasno" - bi rekla ex poslanka FAKE NE-LEVICE Violeta T. L.r. Janez KK
rasputin
Ex (ne)alkoholik, ti pa res vedno najdeš pravo poanto: Rusi so vsega krivi v Ukrajini, celo za prostitucijo. Nisem si mislil, da imajo toliko denarja, da ga kar vsevprek razmetavajo za ukrajinske prijateljice noči. verjetno je tega kriv Rasputin, ki se je ponovno reinkarniral v Sibiriji, kjer živi podobno življenje kot njegov predhodnik, obdan z lepimi Sibirkami. Video pove več kot 1000 besed. https://www.youtube.com/watch?v=nIC4jAwk5Fo
Tehnicol
To bi verjel, saj je znano da v Rusiji ni življenje vredno nič. Tudi v Ukrajini se morajo boriti pripadniki manjšin, aziati, medtem ko moskovčani in petrogradčani pijejo kavice na terasah.
rasputin
Vse žrtve nepotrebne ukrajinske vojne so žrtve ameriškega pohlepa in želje po gospodovanju vsemu svetu - naj stane, kar hoče. Dokler so vojne daleč od ameriških obal, ameriške vladajoče elite niti malo ne gane, če umirajo tisoči ali pa milijoni nedolžnih ljudi. Zaradi ameriških vojn je po svetu od 2. svetovne vojne naprej umrlo več deset milijonov ljudi.
Madison
"... neko sožitje, zakaj tega niso bili sposobni Ukrajinci?" Friderik, za mirno sožitje med dvema država bi bilo potrebno sodelovanje obeh držav, ne samo Ukrajine, kot vi to naslavljate. Diktator Putin zaradi lastnih ekspanzionističnih apetitov po ukrajinskem ozemlju, po polotoku Krimu in ukrajinskih črnomorskih pristaniščih ter zaradi ruskega pohlepa po ukrajinskih rudnih bogastvih v Donbasu, nikoli ni zmogel pustiti suverene države Ukrajine pri miru! Vedno je hotel imeti močan vpliv na ukrajinsko politiko. In ko se je pokazalo, da Ukrajinci nočejo več skorumpirane Putinove marionete Janukoviča na oblasti, je Putin najprej okupiral Krim ter podprl proruske separatiste ter začel s svojo vojsko tolči po Donbasu.
Madison
Če želite bolje razumeti zapletene ukrajinsko-ruske odnose, raje prisluhnite resničnemu poznavalcu razmer v Ukrajini, kot putinističnemu propagandistu in apologetu rasPutinu: https://m.youtube.com/watch?v=MdbhfAkAnQ0
uros.samec
Vk si pa preberite zadnje AI poročilo o stanju v Ukrajini. To je tisto poročilo, ki predstavlja tega smrduha lažnivega Zelenskega v pravi luči.
rasputin
Madison, tvoje pravljice imajo lastnost kot vse pravljice: da niso resnične. Janukovič je bil izvoljen na demokratičnih volitvah. Če je dobil večino, pomeni, da je bila to volja Ukrajincev tudi neruskega porekla, saj samo z glasovi ruske manjšine ne bi mogel zmagati. Po državnem udaru, ki so ga s pomočjo Amerike izvedli neonacisti, pa je Amerika vzpostavila svoj marionetni režim v Ukrajini, ki je pripeljal do državljanske vojne, slednja pa je prerasla v vojno med državama. Če se Amerika ne bi vpletala v notranje zadeve Ukrajine, bi sedanje vojne ne bilo, Ukrajina pa bi bila cela, vključno s Krimom in Donbasom, čeprav živi tam večinsko rusko prebivalstvo. Ukrajinski Rusi so avtohtoni prebivalci in imajo za razliko od Amerike pravico, da se ukvarjajo s politiko v njihovi državi. Matična Rusija je prišla na pomoč svojim rojakom šele po državnem udaru, ko so se začele neonacistične represalije nad ruskim prebivalstvom, ki se jih ne bi sramoval niti Hitler. V Odesi so v samo enem napadu na rusko manjšino v neki zgradbi zažgali okrog 50 ljudi, ki so predhodno mirno protestirali proti etnocidnim zakonom, ki jih je sprejel Kijev. Tiste nesrečnike, ki so skakali iz oken goreče hiše, pa je drhal pobila s palicami in kamenjem kot stekle pse. Nasilje državljanske vojne se je potem nadaljevalo z osemletnim topovskim obstreljevanjem Donbasa, v katerem je umrlo najmanj 13 tioč ljudi, večinoma ruskih civilistov. Za nameček Ukrajina nikoli ni pristopila k izvedbi sporazumov iz Minska, po katerih bi Donbas ostal v okviru Ukrajine. Namesto sporazuma, je Kijev vodil vojno proti svoji manjšini, zaradi katere se je moralo iz Donbasa izseliti v Rusijo okrog 2 milijona ljudi. Vsega tega zahodna propaganda ne pove, kar je isto, kot da bi v času nacifašizma zamolčali nacistične zločine na Judi in drugimi narodi. Kar seješ, to žanješ. Kdor z mečem pokončuje, bo z mečem pokončan! Slava resnici!
rasputin
Ja, to pa je verodostojen vir, novinarsko čvekanje med samim dogajanjem brez potrebne zgodovinske distance, ki šele omogoča razumevanje širšega konteksta ukrajinske tragedije. Ampak celo tem prispevku je povedano, da EU sama ni vedela, kakšno politiko naj zavzame do Ukrajine. Sicer pa z vidika Rusije ni bilo ključno morebitno približevanje Ukrajine EU, temveč njena vključitev Nato, na kateri je vztrajala Amerika, za Rusijo pa je bilo to nesprejemljivo, kar je jasno in glasno povedala. Janukovič pa je v nekem intervjuju sam povedal, zakaj se ni odločil za tesnejše sodelovanje z Zahodom. Razlog je bil v tem, da je Zahod pogojeval kredite, ki naj bi jih dobila Ukrajina, z zvišanjem vseh cen in zamrznitvijo plač, Rusija pa je ponudla ugodnejši kreditni paket, brez tovrstnega pogojevanja. Tisti, ki je dokončno podrl občutljivo politično arhitekturo v večnarodni Ukrajini, v kateri obstaja močna ruska manjšina, pa je bila Amerika, ki je v času Obame izvedla državni udar s pomočjo ukrajinskih neonacistov, kar je prek pro-ameriškega marionetnega režima pripeljalo Ukrajino v državljansko vojno, ki je prerasla v vojno med državama. Kar seješ, to žanješ! Kdor z mečem pokončuje, bo z mečem pokončan!
rasputin
Mimogrede: Zakaj neki Amerika zdaj izziva Kitajsko v zvezi s Tajvanom? Zakaj se ameriška elita igra z usodo Tajvancev, Kitajske, Amerike, vsega sveta? Za vsakogar, ki zna šteti do 5, je popolnoma jasno, da ne gre za obrambo zahodne demokracije pred kitajsko diktaturo, ki dolga desetletja Amerike niti malo ni motila, temveč gre za obrambo ameriškega gospodarskega in vojaškega primata v svetu. Kitajska nezadržno napreduje in samo vprašanje časa je, kdaj bo v vseh pogledih prehitela Ameriko in Zahod tako v gospodarskem kot vojaškem pogledu. Zato skuša Amerika nastaviti Kitajski enako past, kot jo je nastavila Rusiji in jo zvabiti v izčrpavajočo vojno, ki bo prek sankcij ustavila nadaljnji kitajski razvoj, Ameriki pa bi omogočila da ostane vodilna gospodarska in vojaška svetovna velesila. Za ta cilj je Amerika pripravljena pahniti Tajvan in Kitajsko v vojno, svet v še globljo gospodarsko krizo in tvegati 3. svetovno vojno. To je ameriška morala.
rasputin
Ha, ha, ex (ne)alkoholik, ti pa znaš najti pravega krivca za vse. Celo za pandemijo prostitucije v Ukrajini. Gotovo je to Rasputinovo maslo. Ta se je namreč že spet reinkarniral v Sibiriji kot njegov predhodnik. Tudi tsedanji Rasputin živi lagodno življenje, obdan z veselimi Sibirkami. Video pove več kot 1000 besed.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
V spopadu v Ukrajini se pojavlja -- nov pomemben element:
RUSKE MATERE ZAČENJAJO VZDIGOVATI SVOJ GLAS PROTI Putinu in generalom. L.t. Janez KK
rasputin
Ukrajinske matere si zaenkrat še ne upajo protestirati proti noremu diktatorju Zelenskemu, ki obljublja, da se bo boril do zadnjega Ukrajinca. Dokler bo ta osebek vodil Ukrajino, bo samo jok in stok in škripanje z zobmi. Temu človeku ni mar za človeške žrtve, ne svoje ne tuje. Najraje bi ves svet pahnil v vojno.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
No, to je pa zelo taktizerski odnos. Turški droni BARYAKTAR - so zelo dobri in uničujejo Putin vojsko. L.r. Janez KK
rasputin
Pisec omeni vse mogoče udeležence v sirski državljanski vojni, samo glavnega kurjača ne omeni: Amerike oziroma Obame oziroma Clintonove. Rusija je bila udeležena v sirski vojni na povabilo predsednika Asada. Drugi so se pa sami povabili, nekateri zato, da bi nasportovali Asadu in Rusiji, nekateri pa zato, da bi nasprotovali Ameriki.
Friderik
A seveda, glavni kurjač, piroman te požgane države, ki je pred tem funkcionirala in v njej ni bilo večjih napetosti, tudi medverskih ne, so bile ZDA. Zakaj že? Mislim, da tega niti sami američani več ne vedo dobro. Morda jim brki predsednika niso bili všeč.
rasputin
Mislim, da je bil glavni Ameriški cilj vojne v Siriji zamenjava režima s pro-ameriškim marionetnim režimom, ki bi Rusiji odvzel edino pomorsko vojaško oporišče, ki ga ima v tujini, to je v Tartusu v Siriji. Vzporedni cilj je bil verjetno spraviti čim več migrantov v Evropo. Pa še kakšna usluga Izraelu je bila posredi in seveda prevlada na Bližnjem vzhodu, strateško pomembnem zaradi nafte.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.