Brez vzgojnih posledic jo je odnesla tudi dijakinja, ki na avtobusu ni hotela nositi maske

Na začetku 2. vala je v javnosti, pa tudi v politiki, odmeval primer dekleta, ki si na avtobusu kljub opozorilu šoferja ni hotela nadeti maske, nato pa se je nedostojno vedla do voznika in ignorirala policijska navodila.
Okrajno sodišče v Celju je postopek zoper (ob incidentu še) mladoletnico zdaj ustavilo, ker je, podobno kot nedavno višje sodišče v Kopru, presodilo, da kršitev pravil o uporabi mask v nobenem predpisu ni določena kot prekršek, poroča POP TV.
Kot je takrat na družabnem omrežju in za Radio 1 svojo videnje zgodbe predstavila dijakinja, na avtobus ni želela z masko, ker te ne nosi nikjer in se že od samega začetka "bori, da dihamo svobodno". Že takrat je trdila, da kazni ne more dobiti, ker odloki in priporočila niso zakon, a so jo policisti vseeno, "ker ni nosila maske," na silo zvlekli iz avtobusa, vrgli na tla in uklenili.
Kot so incident takrat opisali v podjetju Nomago in na policiji, je dijakinja ob vstopu na avtobus verbalno napadla voznika, ki jo je pozval k uporabi zaščitne maske. Potnica se po pojasnilu podjetja ni umirila niti po prihodu policistov in je bila tudi do njiju verbalno nasilna. Osebnega dokumenta ni želela pokazati, prav tako ni želela upoštevati navodil policistov.
Ker se je upirala postopku in ni upoštevala ukazov policistov (in ne zaradi nenošenja maske), sta jo policista vklenila. Posebna komisija je kasneje ugotovila, da je bila uklenitev v skladu s predpisi.
Zdravstveni inšpektorat RS ji je v obdolžilnem predlogu očital neuporabo zaščitne maske in s tem kršitev po 14. točki prvega odstavka 57. člena Zakona o nalezljivih boleznih.
Osemnajstletnica se je na sodišču zagovarjala z molkom. V pisnem zagovoru je izpodbijala ukrep obveznega nošenja zaščitnih mask in na široko obrazložila, zakaj je odlok protiustaven in nezakonit ter zakaj je nepravilno nošenje zaščitnih mask škodljivo. Predlagala je, da sodišče odloči, da kršiteljica ni storila očitanega prekrška in postopek ustavi oz. da postopek prekine in sproži pobudo za oceno ustavnosti.
S tem se je strinjalo tudi sodišče, in ker kršitev pravil o uporabi mask v nobenem predpisu ni določena kot prekršek, postopek zoper mladoletnico (dogodek se je zgodil 2 dni pred njenim 18. rojstnim dnem) ustavilo, stroški ustavljenega postopka pa bremenijo proračun.
Kot je še poročal POP TV, dijakinja in njen odvetnik napovedujeta odškodninsko tožbo proti državi ter razmišljata o kazenskih ovadbah odgovornih.
Okrajno sodišče v Celju je postopek zoper (ob incidentu še) mladoletnico zdaj ustavilo, ker je, podobno kot nedavno višje sodišče v Kopru, presodilo, da kršitev pravil o uporabi mask v nobenem predpisu ni določena kot prekršek, poroča POP TV.

Kot je takrat na družabnem omrežju in za Radio 1 svojo videnje zgodbe predstavila dijakinja, na avtobus ni želela z masko, ker te ne nosi nikjer in se že od samega začetka "bori, da dihamo svobodno". Že takrat je trdila, da kazni ne more dobiti, ker odloki in priporočila niso zakon, a so jo policisti vseeno, "ker ni nosila maske," na silo zvlekli iz avtobusa, vrgli na tla in uklenili.
Kot so incident takrat opisali v podjetju Nomago in na policiji, je dijakinja ob vstopu na avtobus verbalno napadla voznika, ki jo je pozval k uporabi zaščitne maske. Potnica se po pojasnilu podjetja ni umirila niti po prihodu policistov in je bila tudi do njiju verbalno nasilna. Osebnega dokumenta ni želela pokazati, prav tako ni želela upoštevati navodil policistov.
Ker se je upirala postopku in ni upoštevala ukazov policistov (in ne zaradi nenošenja maske), sta jo policista vklenila. Posebna komisija je kasneje ugotovila, da je bila uklenitev v skladu s predpisi.
Zdravstveni inšpektorat RS ji je v obdolžilnem predlogu očital neuporabo zaščitne maske in s tem kršitev po 14. točki prvega odstavka 57. člena Zakona o nalezljivih boleznih.
Osemnajstletnica se je na sodišču zagovarjala z molkom. V pisnem zagovoru je izpodbijala ukrep obveznega nošenja zaščitnih mask in na široko obrazložila, zakaj je odlok protiustaven in nezakonit ter zakaj je nepravilno nošenje zaščitnih mask škodljivo. Predlagala je, da sodišče odloči, da kršiteljica ni storila očitanega prekrška in postopek ustavi oz. da postopek prekine in sproži pobudo za oceno ustavnosti.
S tem se je strinjalo tudi sodišče, in ker kršitev pravil o uporabi mask v nobenem predpisu ni določena kot prekršek, postopek zoper mladoletnico (dogodek se je zgodil 2 dni pred njenim 18. rojstnim dnem) ustavilo, stroški ustavljenega postopka pa bremenijo proračun.
Kot je še poročal POP TV, dijakinja in njen odvetnik napovedujeta odškodninsko tožbo proti državi ter razmišljata o kazenskih ovadbah odgovornih.
Zadnje objave

Vrnil se je v Očetovo hišo
22. 4. 2025 ob 12:56

Kako je (tudi) Ustavno sodišče RS čistilo »janšiste« na RTV Slovenija
22. 4. 2025 ob 9:00

Fantastično smo se imeli
22. 4. 2025 ob 6:00

Hans Christian Andersen (3/7): »Ali vas ni nič sram, da tepete nedolžne otroke?«
21. 4. 2025 ob 18:54

Umrl je papež Frančišek
21. 4. 2025 ob 15:15

Pozabljeni Slovenci: izumitelj France Rode
21. 4. 2025 ob 12:00

Velikonočni ponedeljek je dan za pot v »Emavs«
21. 4. 2025 ob 9:00
Ekskluzivno za naročnike

Kako je (tudi) Ustavno sodišče RS čistilo »janšiste« na RTV Slovenija
22. 4. 2025 ob 9:00

Fantastično smo se imeli
22. 4. 2025 ob 6:00

Hans Christian Andersen (3/7): »Ali vas ni nič sram, da tepete nedolžne otroke?«
21. 4. 2025 ob 18:54
Prihajajoči dogodki
APR
23
Dan odprtih vrat v Grajskem vinogradu
12:00 - 18:00
APR
23
APR
24
Izredni koncert: Bakalina Velika
20:00 - 22:00
APR
25
Viva la pasta!
11:00 - 21:00
Video objave

[VIDEO] Vroča tema - dr. Janez Šušteršič: »Padec finančnih trgov je koristen«
16. 4. 2025 ob 20:38
Izbor urednika

Ivanka Slak: »Lojzetu sem hvaležna za vsak trenutek!«
20. 4. 2025 ob 12:00

Pridobitve, koristi ter trdni gospodarski in politični temelji EU
17. 4. 2025 ob 6:00

[VIDEO] Vroča tema - dr. Janez Šušteršič: »Padec finančnih trgov je koristen«
16. 4. 2025 ob 20:38
28 komentarjev
Friderik
In potem se sodišča čudijo, da med institucijami, ki jim državljani zaupajo, tako nizko kotirajo. Če še tega ne vedo, da se zakonodaja vedno interpretira v korist splošnega dobra, v javno korist, v našem primeru v korist javnega zdravja, kaj jim je po tem sploh jasno? In če še tega ne vedo, da je potrebno javno nesramno vedenje kaznovati, kaj jim še ostane? Črkobralstvo! Temu so rekli rimljani "sumum ius, suma iniuria". Pri čemer je oškodovanec vsak, ki ga sebičnež in nesramnež vsaj potemcialno ogrozi.
Ni prijetno živeti v taki državi.
Kraševka
Dobro ste povedali. Ko zmagujejo NASILNEŽI, ki jih sodniki oproščajo, se človek vpraša: "Čemu so sploh namenjena SODIŠČA?"
STAJERKA2021
Tipičen primer o sposobnosti našega sodstva.
Vsak lahko krši vse. Kakšno sporočilo je to državljanom? Seveda, ne velja za vse enako. "Naši" imajo vedno prednost in lahko počnejo kar jih je volja. Ostali pa moramo spoštovati ukrepe, ker za nas se ti postopki ne bi končali tako ugodno.
Levičarji štitijo svoje!
Občasni
39. člen ZNB med drugim govori:
"2. prepove oziroma omeji gibanje prebivalstva na okuženih ali neposredno ogroženih območjih"
Na primeru mask imamo lahko zelo preprosto vprašanje: Ali je omejitev gibanja lahko določena tudi preko izvajanja zaščitnih ukrepov? Torej če oseba ne nosi maske s tem krši sprejete zaščitne ukrepe, ki omejujejo gibanje brez mask npr. znotraj javnih prostorov. Kar se lahko kaznuje po 57. členu ZNB: "14. če ravna v nasprotju s prvim odstavkom 39. člena tega zakona."
Moje mnenje je, da bi sodišča lahko brez težav že sedaj zavzela tovrstno stališče, ker nenazadnje gre za omejitev na podlagi spoštovanja zaščitnih ukrepov. S trenutno zavzetim stališčem so nam vsem naredili ogromno medvedjo uslugo, saj so epidemije nepredvidljive in vsega ne moremo zapisati v zakon. Tako lahko sedaj in v bodoče brez težav izpodbijamo katerekoli ukrepe, ki ne bojo dobesedno zapisani v ZNB ter se ob tem sklicujemo na ti dve razsodbi.
Seveda je tudi možnost, da bi črtali vse točke znotraj 39. člena in enostavno zaključili prvi odstavek z "lahko Vlada Republike Slovenije odredi ukrepe za preprečevanje širjenja nalezljivih bolezni.". A bo za kaj takega pač potrebno večje število glasov v DZ, kot jih trenutno premore vlada.
Trenutno smo pač v najslabši možni situaciji, ko je sodišče zavzelo stališče s katerim lahko vsakdo krši zaščitne ukrepe, ki niso dobesedno predpisani s tem zakonom (pa jih rajši ne bom našteval, ker bi kdo utegnil dobiti ideje). Naivni prebivalci pa skačejo na razsodbo kot sladkosned na čokolado, češ da bi moralo v ZNB izrecno pisati nekaj o maskah.
Kraševka
Res s tem, ko sodišča dovolijo ANARHIJO, kjer se ukrepov ne upoštevajo, škodujejo državi in vsem državljanom. Lahko rečemo, da zaradi takih razsodb, se bo epidemija še nadalje PROSTO ŠIRILA.
lavrict
Sodniki so lahko črkobralski - kot recimo enkratno tihotapljenje migrantov niso prevozi - ali primer v članku, lahko pa tudi niso - JJ in Patria
Vse je odvisno od političnega ozadja. Da sodniki odgovarjajo samo sodnikom in jih tudi predlaga sodni svet, je ponovna zanka,ki preprečuje vsakršno reformo. Kljub temu mislim, da je dijakinja dobila lekcijo iz vzgoje. Lisice na rokah si bo zapomnila. Škoda,da niso raje uklenili njene mame. Ona je tista,ki vzgojo resnično potrebuje.
Kraševka
Res je.
Ljubljana
Za konec še tole, ne prvič.
Ugrabitelji države-komunisti- se norčujejo ! Sodišča delajo kar ukaže globoka država.
Vlada ima zvezane roke. Tega ni nikjer v EU ! Sodišča v SLO so total v službi rdečkarjev !
No, pa ne samo sodišča, pa ne bom spet našteval kdo še vse.
Kakšne bedarije zgoraj pišejo plačanci. Neki groko- budala na kvadrat.
Ne samo on. Eni itak .
APMMB2
Epidemija izzveneva.
Ko ni bilo cepiva je bila edina obramba preventiva in sicer osebna zaščita, maske, pranje rok, in seveda čim večja omejitev gibanja.
Formalno so te ukrepe objavljali mediji, vlada pa jih je uveljavljala z odloki zato, da bi se čim prej uveljavili in zajezili širjenje epidemije.
Ukrepi so bili zelo podobni ukrepom v drugih državah. Bili so obvezni in predpisane so bile kazni, tako kot v drugih državah.
Za Slovenijo pa je specifično to, da so se ukrepom upirali mediji, ki so naravnost spodbujali državljane, da jih kršijo,kar je nenavadno za nekoga, ki se sam predstavlja kot oblast.
Še bolj nenavadno pa je, da se tudi prava, etablirana oblast, to je sodstvo zoperstavlja vladi, torej izvršni veji oblasti.
Kljub temu, da se je izkazalo, da so bili ukrepi koristni in nujni, si sodna veja oblasti dovoli ukrepe zasmehovati in si prizadeva obvezne kazni prikazati kot prisilo in smoljubje vlade.
To predstavlja razpad sistema, konec demokracije.
Demokracija ni le skupek pravic, temveč je tudi skupek obvez in celo prisile. Ja, v izjemnih siituacijah je prisila obvezna in se jo uveljavlja tudi s kaznimi!!!!
V kolikor iz utrjene demokratične trojne vladavine ena veja izstopi, demokracije ni več. Nastopi anarhija.
Ko sodišča oproščajo prestopnike in se jim celo opravičujejo, izvršilne oblasti več nimamo.
Ko se nek direktorček upira vladi in ji ne da podatkov za sklenitev pogodbe in postane mednarodni junak, potem je konec demokracije.
Ko je za rušenje vlade možno uporabiti vsa sredstva, tudi laži, grobe laži, potem demokracije več ni.
In do sem smo prišli.
Vlada ni več na Grgorčičevi, je na Kolodvorski.
Ne sprašujmo se več, kdo jo je izvolil, vprašajmo se, kdo jo je postavil?
Kraševka
APMMB2, zelo dobro ste povedali. Verjetno je Slovenija edina država, kjer je Nacionalka vspodbujala NEREDE proti UKREPOM vlade. Sin TOŽILCA, je organizator protestov proti vladi in proti upoštevanju ukrepov. Sedaj pa še sodišče da znak, da UKREPOV - zaščite proti virusu, ni potrebni upoštevati. To je nerazumljivo, da sodišče dela proti ZAŠČITI ŽIVLJENJ ! Takih sodnikov druge države nimajo. Še na Kubi bi in v Venezueli - bilo drugače. Moralo bi veljati: "Prvo zdravje, za tem politika"!
Jože Kržič
Se absolutno ne strinjam. Za mene so naši koprski in celjski sodniki v zadevni razsodbi popolni črkobralski kreteni - s Terškom vred. Samo malo zdravorazumske logike: če bi morali z zakoni predpisati, česa vse ni dovoljeno početi (korona gor ali dol), potem bi lahko imeli na milijone zakonov.
Potem pa ni čudno, da pridemo do situacije, ko ravnatelji šol vijejo roke in čakajo na navodila ministrstva, kako kakšen preventivni ukrep speljati, namesto da bi oni sami to samoiniciativno uredili in dali še kakšno pobudo ministrstvu. Kam plovemo?
Kraševka
Dobro povedano.
IgorP
PCT pravilo, se opravičujem!
GroKo
"Pravice in obveznosti državljanov ter drugih oseb lahko državni zbor določa SAMO Z ZAKONOM." (87. člen Ustave RS)
V nobenem zakonu ni opredeljena obveznost nošenja maske. Tudi ne v Zakonu o nalezljivih boleznih. Zakon bi moral vsebovati vsaj pooblastilo vladi, da lahko ob epidemiji nalezljive bolezni določi obveznost nošenja mask. Da pa zakon tega ne vsebuje, pač ni odgovorno sodišče, mar ne? Gre za odgovornost Državnega zbora kot zakonodajalca in vlade kot glavne predlagateljice zakonov! Osnove pravne države.
Seveda je vsaj moralna in solidarnostna dolžnost državljanov, da v epidemiji Covid19 nosimo maske in s tem zaščitimo sebe in druge. Ampak globe za nenošenje mask pač v pravni državi ni mogoče izstaviti zaradi neupoštevanja moralne dolžnosti.
Srž problema je v tem delu komentarja gospoda Čakša: "četudi se z njo (pozicijo sodišč namreč) ne strinja, bi morala vlada poskrbeti, da sankcioniranje nespoštovanja ukrepov dobi pravno podlago, ki bo na naših sodiščih pila vodo." To je naloga vlade. Da Državnemu zboru predlaga spremembo Zakona o nalezljivih boleznih, ki bo vladi omogočila, da v epidemiji z odlokom predpiše nošnjo mask. Podobno kot to zakon že predvideva za omejitev gibanja.
Zakaj pri vseh spremembah zakonov, vključno z Zakonom o nalezljivih boleznih, vlada takšne zakonske spremembe (ki bi zagotovo dobila tudi podporo opozicije!) vlada takšne spremembe zakonodaje ni predlagala in zakaj o tem niti sedaj ne razmišlja, pa mi ostaja uganka. Ker odgovornosti za sprejemanje ZAKONOV ne morejo prevaliti na sodišča.
Jože Kržič
Čisto hipotetično: Se poščiješ v javnem prostoru, pokličejo policijo in te oglobijo. Te bodo sodniki oprostili, ker z zakonom ni določeno, da tega ne smeš početi na javnih prostorih? Za tisto nevzgojeno smrkljo v Celju pa bi bila res bolj na mestu kakšna batina in odstranitev.
AlojzZ
Gospod iz Kopra, ne bodite vulgarni in ne menjajte teme. Reciva, da je tisti dekle povzročilo težave od nič do petim (desetim?!) ljudem. Sedaj se pa vprašajva, koliko ljudem je težave povzročil Janez kot premier, ker očitno na zna demokratično vladati v pravni državi. To slednje je veliko večji problem kot tisto dekle.
helena_3
Se strinjam, Kapodistrias. Potuha je najboljši pripomoček na poti v zavoženo življenjsko pot, pa naj bo to s strani staršev ali sodišča. Zraslo bo še eno neodgovorno bitje, ki bo znalo samo nergati in protestirati - se upirati, pač. Ki ne bo vedelo, da je treba biti v življenju tudi solidaren z drugimi, empatičen. Ker jo tega niso naučili starši. Sodišče je pa to s svojo odločitvijo podprlo. Za bruhat.
Kraševka
AlojzZ, ste pristaš anarhije. Če je Mladoletnica znervirala ŠOFERJA, da je ta moral poklicati policijo, je ta mladenka vredna KAZNI. Šofer je odgovoren za življenja vseh na avtobusu. In kdor napada, tudi če le besedno" ŠOFERJA, dejansko škodi vsem potnikom na avtobusu. VARMOST živlljen je na prvem mestu. In če bi sodnik bil pošten, bi pošteno razsodil. AVTOBUS je javno prevozno sredstvo in si ne more vsak ANARHIST privoščiti na njem, da dela kar hoče. Šofer je skrbel za zdravje vseh in je prav, da je mladenko hotel naučiti, da naj upošteva pravila. Kam pa pridemo, če vsem dovolimo RAZGRAJANJE? Zgleda, da sodišča bolj podpirajo uničujočo ANARHIJO, kot pravila obnašanja.
Kraševka
Helena, tudi jaz tako mislim.
slovenc sm
Kapodistras, kar ste napisali je povsem točno. Ni naloga zakona, da opredeljuje posamezne ukrepe ampak je to naloga vlade. Vlada potem sprejema uredbe in odloke s katerimi zagotavlja izvajanje zakona.
slovenc sm
Za prvostopenjska sodišča v Sloveniji je že potrjeno, da večino (torej več kot 50%) svojih razsodb potem razveljavijo ali spremenijo. To pa samo pomeni, da je njihova strokovna vrednost zelo nizka. Upravičeno se je torej vprašati, zakaj v sodni inštanci nihče ne ukrepa.
IgorP
Kapodistrias in Helena Vidva bi verjetno še kaj hujšega kot batino naredila, ker ni po vajino oz. Janezovo!
IgorP
Dajte si zabiti v glavo, da odloki niso zakon! Tudi to s PCR pravili za notranje prostore v lokalih, bo na ustavnem sodišču padlo v vodo! Diskriminacije ne sme biti!
slovenc sm
G. Igor, glavo imamo za razmišljanje, ne pa zabijanje. Naslednje, kar bi bilo dobro, da razumete, so pravniška pojmovanja. Torej za urejanje nekega področja se sprejme zakon. V zakonu pa potem z odredbami in odloki bolj natančno predpisujete posamezne dele zakona. Vlada sprejema odloke in uredbe glede širjenja koronavirusa na osnovi zakona o nalezljivih boleznih. Glede diskriminacije vas pa lahko peljem na Dunaj in vam bodo tam razložili, kaj lahko počnete in kaj ne. Prvič vam policaj obrazloži zakaj ste kaznovani in kaj morate narediti, da zadostite trenutnim ukrepom. Če ste pa še naprej pametni, pa takoj lisice in marica. Enako v Nemčiji. Pametujete pa lahko potem v priporu in na sodišču.
AlojzZ
Poglejmo zadevo tako, kot je: "Janez & pajdaši niso pravilno naredili domače nsloge."
slovenc sm
Prosimo za obrazložitev, kje vlada ni naredila domače naloge. Me res zanima.
Ljubljana
Vsak komentar je odveč. Ugrabitelji države- komunisti- so povsem podredili vsa sodišča svoji borbi za oblast ( pa ni važno, komu komunisti vladajo, lahko tudi opicam, važno je da so na oblasti). Vlada dela čudeže ob sabotažah v javnem sektorju ! Tudi RTV štejem v javni sektor , se razume...Kako bi šele bila SLo uspešna s tako odlično vlado, če bi se ljudje vedli normalno, spoštovali zakone in ukrepe. Mislim, da bi bili zanesljivo najboljši v Evropi !! Kotv prvem valu epidemije, ko so se komunisti še tresli za svoje riti.
Ker so vedeli kakšno stanje so pustili za seboj. Ko pa so videli uspehe vlade, pa so se ustrašili...ker pač tudi tretja Janševa vlada ne sme biti uspešna. Že uspešni prvi dve sta bili strašljivi za komuniste.
Uporabljam izraze ki povedo bistvo.
Komunist v SLO danes - tip, ki ima strašne privilegije, zelo malo dela, laže, za svoje nedelo ima 3 krat previsoke dohodke, izhaja iz družin z večinoma sramotno preteklostjo, briga se samo zase, država in državljani so zanj manj vredni kot nič.
Kraševka
To je res.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.