Milan Brglez se je zavil v molk: Najprej se je na POP TV voditeljici Petri Krčmar glede nepodpore resoluciji Evropskega parlamenta zlagal, da fašizma ni obsodil, ker ga v njej »preprosto ni«. Nato je naš medij obtožil manipulacije.
Ko pa smo ga soočili z dejstvi, ki dokazujejo, da je zavajal, ni več odgovoril. Glede tega, kako si razlagati njegovo postopanje v tem primeru, smo se obrnili na Brglezovega nekdanjega tesnega sodelavca, Mira Cerarja.
Predsedniški kandidat dr. Milan Brglez je na soočenju 7. oktobra na POP TV izjavil, da fašizma kot poslanec ni obsodil, ker ga »v zadnji resoluciji preprosto ni«. Govora je bilo o Resoluciji o pomenu evropskega zgodovinskega spomina za prihodnost Evrope, ki jo je Evropski parlament z veliko večino sprejel septembra 2019, tudi z vsemi glasovi slovenskih evropskih poslancev, z izjemo enega – Milana Brgleza.
Ko smo njegove navedbe preverili, smo ugotovili, da to, kar govori, dr. Milan Brglez ne drži. Fašizem v resoluciji je. Naveden je tako v resoluciji iz leta 2009 kot tisti iz leta 2019. Torej se je Milan Brglez voditeljici Petri Krčmar zlagal, ko je trdil, da fašizma ni. Zadevo smo povzeli v našem članku z dne 08. 10. 2022.
Kot odziv na članek je Milan Brglez še isti dan objavil tvit, v katerem nas je obtožil manipulacije in mešanja hrušk in jabolk:
Ko Brgleza ujameš na laži, se zavije v molk
Ker nas je dr. Milan Brglez obtožil manipulacije in mešanja hrušk in jabolk, smo mu poslali novinarsko vprašanje v zvezi z njegovo objavo na Twitterju. Prosili smo ga, da naj nam pojasni, kje v resolucijah iz 2009 in 2019 fašizem ni omenjen. Dobili smo odgovor, da je bil »mišljen fašizem na Primorskem« in sicer, da ta fašizem ni omenjen v točki J resolucije iz leta 2009.
Brglezovo pojasnilo z dne 10. 10. 2022:
“Resolucija 2019 se nanaša (tudi) na Resolucijo 2009 (alinea 9; povezava spodaj), ki pa omenja le fašizem v Grčiji, na Portugalskem in v Španiji, ne pa v Italiji, kar bi bilo za Slovenijo pomembno in logično, saj je bil to prvi totalitarizem na slovenskih tleh. Od tod tolmačenje, da fašizma, s katerim smo mi imeli prvi izkušnje v Evropi, v obravnavani resoluciji ni opmenjenega. Nobenega mednarodnopravnega dokumenta se ne sme in ne more brati na način, da bi brali samo en člen (vzet iz konteksta)."
Ob preverjanju resolucije iz leta 2009 smo ugotovili, da je fašizem v točki K, točka J resolucije 2009, kateri Brglez očita, da je pozabila na »primorski fašizem«, pa je namenjena fašizmom v Evropi po II. svetovni vojni, kot so jih doživljali v Španiji, Portugalskem in Grčiji. V teh treh državah so imeli prve sodobne volitve komaj v 70-ih letih.
Točka J, ki omenja fašizme in komunizem po II. svetovni vojni (podčrtano s strani avtorja):
»ker je bil proces evropskega združevanja uspešen in je naposled pripeljal do Evropske unije, ki združuje države srednje in vzhodne Evrope, ki so živele pod komunističnimi režimi od konca druge svetovne vojne do zgodnjih devetdesetih let, in ker je pred tem pristop Grčije, Španije in Portugalske, ki so trpele pod dolgotrajnimi fašističnimi režimi, pomagal utrditi demokracijo v južnem delu Evrope,«
Ko smo gospoda Brgleza ponovno pozvali naj pojasni, na kakšni osnovi trdi, da fašizem, ki so ga doživljali na Primorskem, spada v fašizme po drugi svetovni vojni, odgovora nismo več prejeli.
Miro Cerar o Brglezu in njegovi preračunljivosti
Dr. Miro Cerar kot premier (vir foto: vlada.si)
Ker od dr. Milana Brgleza več kot teden dni nismo prejeli odgovora, smo za komentar njegovega ravnanja, oziroma predstavljenih stališč zaprosili njegovega nekdanjega političnega sodelavca v Stranki Mira Cerarja, dr. Mira Cerarja.
Odgovor nekdanjega predsednika vlade, zdaj rednega profesorja na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani, objavljamo v celoti.
»Ob vašem vprašanju o dr. Milanu Brglezu naj najprej spomnim, da sem sredi septembra na klic in vprašanje novinarke Siol.net o njem na kratko že podal svoje mnenje. Kljub temu, da sem bil do Brgleza kritičen, nisem želel podrobneje pojasnjevati njegovega načina političnega delovanja v času, ko sem mu kot predsednik SMC in premier zaupal pomembne strankarske in državne funkcije. Kljub temu, da sem iz Brglezovih javnih odzivov na mojo izjavo razbral, da ga je zapustil večji del političnega spomina in da mojo izjavo celo manipulativno izrablja v svojo korist, se na to nisem želel odzvati, ker ne želim na ta način posegati v predvolilno tekmo. Zagotovo bo prišel primernejši čas, da širše pojasnim, kako je dr. Brglez večkrat izneveril moje zaupanje in škodoval lastni stranki ter celo oviral dogovor o levosredinski vladni koaliciji po volitvah 2018. Zato bom tudi na vaše vprašanje odgovoril bolj na splošno.
Načelno menim, da vsakdo, ki je demokrat, takšno resolucijo, kot je resolucija Evropskega parlamenta o pomenu evropskega zgodovinskega spomina za prihodnost Evrope iz leta 2019, enostavno mora izrecno podpreti. Tudi če zanemarim dejstvo, da se dr. Brglez očitno res »moti«, ko navaja da resolucija ne obsoja tudi fašizma – zavračanje delovanja in zločinov (tudi) fašističnih režimov je namreč izrecno omenjeno v 10. in 20. točki resolucije – , je dejstvo, da ta resolucija načelno obsoja vse totalitarne in avtoritarne režime in njihove zločine, kar je vsekakor treba podpreti. Če ob tem kak evropski poslanec meni, da resolucija kakega antihumanega in zločinskega -izma ne obsoja dovolj izrecno ali intenzivno, jo lahko še vedno podpre in nato v javni izjavi ali z javnim zapisom doda svoje »pritrdilno ločeno mnenje«, v katerem obsodi še vse tisto, kar v resoluciji morebiti ni obsojeno v zadostnem obsegu. Če se nekdo podpisu takšne resolucije raje v celoti izogne, pa je mogoče domnevati, da za tem stoji bodisi politična preračunljivost bodisi ideološko prepričanje, ki ima do kakega od totalitarizmov prizanesljiv odnos.«
KOMENTAR: Gostujoči avtor
Z Brglezom levi pol dobi, kar že ima: predsednika, ki zaradi osebne preračunljivosti ne bo sposoben obsoditi napačnih ravnanj.
S tem, ko Brglez kot eden redkih evropskih poslancev ni bil sposoben obsoditi fašizma, je pokazal, da je osebna preračunljivost pri njem pred vrednotami, ki jih zagovarja njegova politična opcija. Tudi iz odgovora Mira Cerarja je moč razbrati, da Brgleza vodi preračunljivost.
Resolucijo, ki obsoja fašizem in druge evropske totalitarizme, je denimo podprla tudi Tanja Fajon, predsednica stranke, katere član je Brglez.
Če odmislimo, da fašizma ni obsodila oseba, ki po političnemu pedigreju velja za naslednika partizanskega boja, imamo tu še en problem. Znano je, da so levi in levo-sredinski volivci trenutnemu predsedniku Borutu Pahorju najbolj zamerili to, da zaradi osebne preračunljivosti (ugajati vsem) ni znal biti kritičen do Janeza Janše. Sedaj pa imajo kandidata, ki iz osebne preračunljivosti ni znal obsoditi fašizma in se je pri iskanju izgovorov celo neposrečeno zlagal, da tega ni storil, ker fašizma v resoluciji »ni bilo«.
Na levi se bije hud boj med Natašo Pirc Musar in Milanom Brglezom. Če recimo lahko zamižimo na eno oko, da Nataša Pirc Musar ni znala obsoditi podjetja v davčnih oazah in poslovnih strategij njenega moža, ker je pač še vedno njen življenjski sopotnik, pa nikakor ne moremo mižati, ko Brglez ne zna obsoditi fašizma in pri iskanju izgovorov zavaja z neresničnimi navedbami.
Kakšnega predsednika si resnično želi večina, pa bomo delno izvedeli prihajajočo nedeljo.
Avtor prispevka je Andrej Černe.
Zelo zoprn tip, v vsakem oziru.
Volili ga bodo njemu podobni. Boste lahko ugotovili strukturo folka okoli vas...
Mislim da ne bo prisel v drugi.krog.
Finale bo Logar Musar...
Tu je seveda Logar dalec boljsi in super predsednik, a smo spet pri folku...
Je dovolj ljudi ki jim je kaj do mednarodnega ugleda drzave?
Potem lahko zmaga samo Logar...
Ce pa bi rajsi tudi v predsedniski palaci imeli
Tako stalo kot je v drzavnem zboru potem je s Slovenijo konec...ze tako smo blizu...
Tečni ste s temi -izmi na domovini. Že lep čas jih ni več, edino vi paranoiki jih vidite povsod...
MEFISTO
20. 10. 2022 22:49:250
Komun - izem še obstaja.
Se spomniš, da je Kučan dejal, da se je s komunizmo opijal z maminim mleko?
Si morda videl ali opazil, da je mleko izpljunil?
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
21. 10. 2022 00:16:300
Ste opazili, da je troglavi rdeči zmajček "rasPutin" že izobesil BELO ZASTAVO.
Samo pojokava še. Janez KK
slovenc sm
21. 10. 2022 11:08:030
Kako jih ni, ko pa stalno v medijih beremo o fašiszmih, janšizmih, .... in to s strani leve politične opcije. Dajte se levičarji že enkrat zmenit ali zdaj -izmi so ali niso. Očitno jih izrabljate samo v politične namene, ko pa vas kdo vpraša konkretno, se pa začnejo izgovori.
Vsaka poteza tov. Brgleza je bila, je in bo ena sama preračunljivost.
To, da se je o taki Resoluciji, ki je odmevala med vsemi evropskimi poslanci, posebej pa še slovenskimi parlamentarci odmevala in bil celo dvakrat zanikovana v slovenskem parlamentu in se je kot politik ne more spomniti, je dokaz več, da kot levi intelektualec ni zmožen ali pomnjenja (kratka pamet) ali pa preprosto lažira vsako izjavo. To lažiranje v različnih okoljih pa mu ne gre prav dobro od rok, kar se vidi iz nastavkov blebetanja. Ko začne blebetati se vidi da laže.
Še današnje soočenje mu ni šlo dobro skupaj in njegova žena je prav trpela ob njem!
Imeti takega predsednika je sramota za državo, še posebej če je članica EU, kar pa on podzavestno ne bo in ni nikoli sprejel, razen tega, da želi imeti dobro plačo, ker si misli, da jo zasluži in da mu slovenski narod to dolguje prav zaradi njegove topoumnosti.
Ma ste naivni; od fašista in komunista Brgleza pričakujete, da bo obsodil fašizem in komunizem?!
Kraševka
20. 10. 2022 22:31:590
Imate prav.
Brgles izhaja prav iz temeljev fašizma in komunizma, ki so mu do sedaj prinašali visoke položaje in denarne koristi. Tudi na soočenjih se vidi, da ljubi komunistični enopartijski sistem.
Če se ti temelji zrušijo, bo padel tudi Brgles.
Peter Klepec
21. 10. 2022 13:49:020
Nihce od slovenskih tranzicijskih oblastnikov ne more obsoditi komunizma. Ker bi si s tem izpodbili temelj svojega obstoja. Ker bi morali obsoditi celo revolucijo, matematicno logicno. Ce obsodis komunizem, obsodis tudi revolucijo, ki so jo komunisti izvedli. In potem ni vec dalec do diskreditacije cele NOB. Ni mogoce lociti NOB od revolucije, to je eno in isto.
Obsodba komunizma, tako kot pise v resoluciji, je za SLO Pandorina skrinjica. Cim jo odpres, pridejo ven duhovi, ki te unicijo.
jozo
21. 10. 2022 18:13:140
Brglez je tipičen levičarski fašist.On bi za svojo rit prodal tudi mamo.
Meni je FDV DR. Brglez izjemno antipatičen - kot oseba.
In zaradi zgoraj orisanega SLEPOMIŠENJA okrog ITALIJANSKEGA FAŠIZMA IN STALINISTIČNEGA PARTIZANSTVA.
Ena zadnjih stvari, ki jih mi Slovenci rabimo in ena prvih, ki jih nikakor NE RABIMO
- je,
da bi imeli predsednika naše države R. Slovenije, ki bi imel tako
ZAVESTNO PRISTRANSKI POGLED na našo, slovensko zgodovino.
Sploh pa : ali ni bili dovolj teh "PREDSEDNIKOV - TOVARIŠEV" ?
Glas - NE - pri FDV dr. B.. !
L.r.
vztrajnik Odbora 2014,Janez Kepic-Kern, 70 let, ex OK knjižničar v LJ, nečlan strank in neformalnih združenj, nenaročen, od nikogar plačan – osebni zapis, nealkoholik sem, nekaznovan.
13 komentarjev
Ljubljana
Zelo zoprn tip, v vsakem oziru.
Volili ga bodo njemu podobni. Boste lahko ugotovili strukturo folka okoli vas...
Mislim da ne bo prisel v drugi.krog.
Finale bo Logar Musar...
Tu je seveda Logar dalec boljsi in super predsednik, a smo spet pri folku...
Je dovolj ljudi ki jim je kaj do mednarodnega ugleda drzave?
Potem lahko zmaga samo Logar...
Ce pa bi rajsi tudi v predsedniski palaci imeli
Tako stalo kot je v drzavnem zboru potem je s Slovenijo konec...ze tako smo blizu...
Exlevak
Poleg polnega nahrbtnika,ki ga nosi Brglez,je kot potencialni PD še izrazito antipatičen,tako po načinu komunikacije,kot tudi nasploh...
korosec.france
Brglez je navadna komunistična podla, zvotljena in zelo potuhnjena, nevarna vrhunska Baraba.
debela_berta
Tečni ste s temi -izmi na domovini. Že lep čas jih ni več, edino vi paranoiki jih vidite povsod...
MEFISTO
Komun - izem še obstaja. Se spomniš, da je Kučan dejal, da se je s komunizmo opijal z maminim mleko? Si morda videl ali opazil, da je mleko izpljunil?
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Ste opazili, da je troglavi rdeči zmajček "rasPutin" že izobesil BELO ZASTAVO. Samo pojokava še. Janez KK
slovenc sm
Kako jih ni, ko pa stalno v medijih beremo o fašiszmih, janšizmih, .... in to s strani leve politične opcije. Dajte se levičarji že enkrat zmenit ali zdaj -izmi so ali niso. Očitno jih izrabljate samo v politične namene, ko pa vas kdo vpraša konkretno, se pa začnejo izgovori.
mihec
Vsaka poteza tov. Brgleza je bila, je in bo ena sama preračunljivost.
To, da se je o taki Resoluciji, ki je odmevala med vsemi evropskimi poslanci, posebej pa še slovenskimi parlamentarci odmevala in bil celo dvakrat zanikovana v slovenskem parlamentu in se je kot politik ne more spomniti, je dokaz več, da kot levi intelektualec ni zmožen ali pomnjenja (kratka pamet) ali pa preprosto lažira vsako izjavo. To lažiranje v različnih okoljih pa mu ne gre prav dobro od rok, kar se vidi iz nastavkov blebetanja. Ko začne blebetati se vidi da laže.
Še današnje soočenje mu ni šlo dobro skupaj in njegova žena je prav trpela ob njem!
Imeti takega predsednika je sramota za državo, še posebej če je članica EU, kar pa on podzavestno ne bo in ni nikoli sprejel, razen tega, da želi imeti dobro plačo, ker si misli, da jo zasluži in da mu slovenski narod to dolguje prav zaradi njegove topoumnosti.
ales
Ma ste naivni; od fašista in komunista Brgleza pričakujete, da bo obsodil fašizem in komunizem?!
Kraševka
Imate prav. Brgles izhaja prav iz temeljev fašizma in komunizma, ki so mu do sedaj prinašali visoke položaje in denarne koristi. Tudi na soočenjih se vidi, da ljubi komunistični enopartijski sistem. Če se ti temelji zrušijo, bo padel tudi Brgles.
Peter Klepec
Nihce od slovenskih tranzicijskih oblastnikov ne more obsoditi komunizma. Ker bi si s tem izpodbili temelj svojega obstoja. Ker bi morali obsoditi celo revolucijo, matematicno logicno. Ce obsodis komunizem, obsodis tudi revolucijo, ki so jo komunisti izvedli. In potem ni vec dalec do diskreditacije cele NOB. Ni mogoce lociti NOB od revolucije, to je eno in isto. Obsodba komunizma, tako kot pise v resoluciji, je za SLO Pandorina skrinjica. Cim jo odpres, pridejo ven duhovi, ki te unicijo.
jozo
Brglez je tipičen levičarski fašist.On bi za svojo rit prodal tudi mamo.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Meni je FDV DR. Brglez izjemno antipatičen - kot oseba.
In zaradi zgoraj orisanega SLEPOMIŠENJA okrog ITALIJANSKEGA FAŠIZMA IN STALINISTIČNEGA PARTIZANSTVA.
Ena zadnjih stvari, ki jih mi Slovenci rabimo in ena prvih, ki jih nikakor NE RABIMO
- je,
da bi imeli predsednika naše države R. Slovenije, ki bi imel tako
ZAVESTNO PRISTRANSKI POGLED na našo, slovensko zgodovino.
Sploh pa : ali ni bili dovolj teh "PREDSEDNIKOV - TOVARIŠEV" ?
Glas - NE - pri FDV dr. B.. !
L.r.
vztrajnik Odbora 2014,Janez Kepic-Kern, 70 let, ex OK knjižničar v LJ, nečlan strank in neformalnih združenj, nenaročen, od nikogar plačan – osebni zapis, nealkoholik sem, nekaznovan.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.