Je za v cerkev primerno prav vse, tudi "Hej brigade" in "Na juriš"?
V baziliki Kraljice Svetogorske na Sveti Gori nad Solkanom je pater Bogdan Knavs s somaševalci prejšnjo soboto, kot že vse od leta 2013, daroval mašo za partizane in vse žrtve druge svetovne vojne.
Gre za dogodek, ki je v širši javnosti predstavljen kot "vključujoč dogodek", občudovanja vreden korak k strpnosti in preseganju delitev v slovenskem narodu.
"S strpnostjo in razumevanjem zmoremo," je v tem duhu na Facebooku pred dnevi zapisal p. Knavs, v preteklih pridigah pa govoril o zakramentu sprave in evharistični daritvi ljubezni.
Pa vendar je letos p. Knavs naredil še korak dlje in k prepevanju v cerkvi povabil partizanski pevski zbor iz Ljubljane. Pod Marijinim oltarjem so tako doneli refreni najbolj udarnih partizanskih pesmi, kot je "Udari, navali, usekaj, izpali, na juriš, o-hej, partizan," ter "Na slovenskem smo mi gospodar" iz Borove "Hej brigade".
Čeprav gre Knavsovo prizadevanje za preseganje razdorov in spravo pozdraviti, pa je na mestu tudi vprašanje, ali je ob sklicevanju na tovrstne plemenite namene vendarle dovoljeno prav vse ali obstajajo kakšne meje, ki preprečujejo, da slovesnost izgubi svoj osnovni namen ali se celo spreobrne v svoje nasprotje.
Kot pišemo v komentarju uredništva, nas je na Domovini presenetilo, da se p. Knavs, kljub našim dobrim namenom in njegovemu slovesu širokega človeka, o tem z nami ni želel pogovarjati.
V pridigi je p. Knavs govoril o zgledu Abrahama
Pri uvodu v mašo za partizane je p. Knavs poudaril, da so se zbrali skupaj, da bi počastili žrtve za slovenski jezik, zemljo in svobodo.
V pridigi je govoril o zgledu Abrahama, ki je živel iz pravičnosti in vere, se pravi iz ljubezni. Podobo Abrahama je primerjal s fanti in možmi, ki so se zaradi pravičnosti bili pripravljeni žrtvovati in dati življenje, da bi Slovenci dosegli svojo pravico in zaživeli svobodno s svojim jezikom, knjigo, pesmijo in v pravičnejši družbi.
Človekova dolžnost je, kot je poudaril Knavs, da se je pripravljen za prijatelja in za sočloveka v stiski žrtvovati, kajti ob sreči drugega bo srečen tudi sam. To evangelijsko vodilo so po njegovo morda nezavedno uresničili partizani in drugi borci, ki so se bili pripravljeni žrtvovati in podariti svoje življenje, da bi prihodnji rodovi bili srečni na svoji zemlji, s svojim jezikom in pesmijo ter sedaj tudi s svojo državo.
K vzdušju je svoje prispeval tudi partizanski pevski zbor, ki ga je pater Knavs povabil k Slovesnosti. Pri maši so izvedli mašo Vinka Vodopivca "Missa in honorem S. Vincent Martyris", po sami maši pa še kantato Radovana Gobca z naslovom "Hej, Partizan", skupaj s komornim simfoničnim orkestrom in solisti.
https://twitter.com/AndreaBellavit/status/1449406523369824258?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1449406523369824258%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fzurnal24.si%2Fslovenija%2Fv-cerkvi-na-sveti-gori-nad-solkanom-odmevale-partizanske-pesmi-374961
(tvit s pesmijo "Na juriš" je bil s strani avtorja profila naknadno izbrisan)
Dogodek je s člankom in video izsekom prepevanja "Hej brigade" obeležil tudi ruski portal tass.ru, češ da je bila maša darovana tudi za sovjetske vojake, padle v 2. svetovni vojni.
A prav udarni partizanski napevi, ki so bili del slovesnosti, so zmotili nekatere, ki so prepričani, da ravno vse pač ne sodi v cerkev, še posebej pa ne pesmi, ki po svoji vsebini in sporočilnosti nimajo nič skupnega s strpnostjo, razumevanjem in preseganjem razlik med narodom.
O tovrstnih pomislekih ter da bi izvedeli več o samem programu in repertoarju partizanskega zbora, ki je prepeval v baziliki Kraljice Svetogorske, smo se želeli pogovoriti tudi s p. Knavsom. A nas je po telefonu, čeprav smo poudarili, da se nam njegove maše za partizane ne zdijo v ničemer sporne, na hitro odpravil.
O podrobnosti dogodka pa ni želel spregovoriti tudi na naše poizvedovanje po e-pošti, temveč je zgolj zapisal, da so bili ljudje nad izvedbo zbora in spremljajočega komornega orkestra ter solistov in Marka Erzarja "ganjeni in prevzeti". Ter dodal, da obžaluje, da nas ni bilo pri maši in na koncertu, saj bi tako lahko poročali kot priče veličastnega dogodka.
Dr. Podbersič: šov in cenena predstava za javnost
Za naš portal pa je dogodek komentiral zgodovinar prof. dr. Renato Podbersič s Fakultete za humanistiko v Novi Gorici. Pravi, da ob omembi maše na Sveti Gori ni ostal ravnodušen, saj so Primorci, še posebej Goričani, čustveno povezani s tem krajem.
Poudarja, da se je kljub nekaterim primorskim specifikam, npr. veliki naklonjenosti do partizanov, že med vojno in po njej, odvila ista "revolucionarna pravičnost" kot v osrednji Sloveniji. Dejstvo, da je partizanski boj organizirala in v nadaljevanju monopolno obvladovala komunistična partija, je po Podbersiču vodilo v napoved in delno s prehajanjem v t.i. drugo fazo revolucije tudi že v uresničevanje revolucionarnega prevzema oblasti z značilnostmi sovjetskega sistema.
Ob letošnji, menda tradicionalni t.i. partizanski maši na Sv. Gori, je prišel do zaključka, da je šlo za šov nekaterih, zelo ceneno predstavo za javnost in za izrabo plemenitih misli in namenov tistih, vključno duhovnikov in vernikov, ki so se omenjene maše »za partizane in vse, ki so v vihri 2. svetovne vojne žrtvovali svoja življenja za slovenski jezik, pesem in svobodo« udeležili v iskrenem upanju za mir vseh pokojnih in molili za narodno spravo.
Zadnje objave
Vsebina vrečke ministrstva za kulturni boj
25. 4. 2026 ob 6:00
Robert Golob ne opravlja niti tekočih poslov več
24. 4. 2026 ob 22:47
Prenova tržnice dobila zeleno luč, obeta se upravni spor
24. 4. 2026 ob 16:40
Evropski parlament potrdil drastičen načrt za deportacije, levica na nogah
24. 4. 2026 ob 15:35
Desnosredinske stranke ocenjujejo, da so predlagani ukrepi slabi
24. 4. 2026 ob 15:30
Ekskluzivno za naročnike
Vsebina vrečke ministrstva za kulturni boj
25. 4. 2026 ob 6:00
Kanal C0: ko varnostniki postanejo nevarni
24. 4. 2026 ob 12:01
Prihajajoči dogodki
MAJ
01
Mučenci med Slovenci – 26
19:00 - 20:33
MAJ
16
MAJ
17
Pohod za življenje 2026: Koper
12:00 - 14:00
Video objave
Izbor urednika
Domovina št. 248: S kanalizacijo in nasiljem proti zdravju v Ljubljani
22. 4. 2026 ob 6:10
Domovina št. 247: Šolski sistem ustvarja družbo
15. 4. 2026 ob 6:10
Domovina št. 246: Inovacije se redko rodijo v coni udobja
8. 4. 2026 ob 6:16
Domovina št. 245: Droni so postali orodje upanja
1. 4. 2026 ob 6:10
Domovina št. 244: Volitve 2026 – Slovenija je izbrala
25. 3. 2026 ob 6:10
76 komentarjev
Saso
Prepričan sem, da take maše ni za komentirat in še manj dejanja duhovnikov, ki to počnejo in dovoljujejo. Mogoče sem prestar in premalo dementen, da bi to razumel.
Zelo dobro razumem zakaj je tako velik osip vernikov, vedno manjše število obiska pri mašah in zakaj primanjkuje duhovnikov. Tudi razumem zakaj bodo prav kmalu k nam prišli oznanjat vero misijonarji.
Sam nimam zamer in tudi sodil ne bom. Bo to počel nekdo drug, zagotovo pa se bom Svete gore (kljub temu da sem rad šel tja) in podobnih dogodkov izogibal. So še druga svetišča, ki si zaslužijo večjo pozornost, ne povzročajo razdiralnosti in ponujajo to kar na Sveti gori izginja, naprimer Porčinj.
BARBARA RAKUN
https://4d.rtvslo.si/arhiv/tuji-filmi/174815732
Tole vam poklanjam vsem v ogled,potem boste mogoče obmolknili,ker zame v cerkvi večjega zločina ni kot je zloraba otrok.
Torej ko Kraševka, Ula, Štajerka in ostali udrihate po komunističnem nasilju,ki se dogaja,ne pozabite udrihati tudi po vsem nasilju ki se dogaja se vedno se vedno! za cerkvenimi zidovi.
Iz vaših pisanj se vidi da ste starejša generacija,ki čuti zamere do vsega kar ni po vaše.
[email protected]
Hvala, Barbara, sem si ogledala tale film in sem se kar zgrozila, kaj vse se je dogajalo. In Cerkev je to dopuščala, čeprav so vedeli, da je bil tisti duhovnik pedofil. Zlorabil je več otrok. To se je dogajalo pri skavtih in v temnici. Na juriš in Hej brigade ni nič v primerjavi s tem.
piklo
Barbara, ne mešajte hrušk in jabolk! Vsi, ki pišemo komentarje na temo Knavs in koncert na Sveti gori,razumemo vaše zgražanje nad dogodki v Cerkvi in se vam soglasno pridružujemo! Nedopustno, grozljivo! Ne moremo pa tehtati in primerjati pojave! Kar je slabo, je potrebno kritizirati in se zadevi v praksi odpovedati!
nejo
Sodeloval sem pri mnogih televizijskih prenosih ali snemanjih koncertov v cerkvah. Pri koncertih je producent na prošnjo cerkvenih ljudi vedno izročil seznam del, ki bodo izvajana. Neprimernih skladb niso dovolili izvajati. Je pa po večini šlo za sakralna dela, s katerimi ni bilo nobenih problemov.
Nekajkrat pa sem bil priča povsem privatnemu orglanju v dveh cerkvah. Celo tako, da je organist sam, s predhodnim dovoljenjem, vzel ključe cerkve. Organisti so bili resni ljudje in niso izvajali neprimernih skladb.
Na raznih romanjih v organizaciji Truda smo v marsikateri cerkvi po Evropi zapeli naše, slovenske cerkvene pesmi. Slučajno občinstvo je navdušeno poslušalo in ploskalo.
Nekoč pa smo na enem takih romanj v južni Italiji v San Giovanni Rotondo v romarski cerkvi patra Pia poslušali zbor ruskih pravoslavnih bogoslovcev. Enkratno petje!
Partizanske pesmi pa ne sodijo v slovenske cerkve! Ugovori gor ali dol, te pesmi ne sodijo v cerkve!
Andrej Kaligarič
številni od zgornjih komentarjev (morda, samo morda) veliko bolj povejo o svojih avtorjih kot o p. Knavsu. Javno izražanje morebitnega nestrinjanja, včasih tudi ostra kritika, podajanje predlogov za izboljšave so seveda povsem na mestu in so ne le dobrodošli, celo nujno potrebni. Sprašujem pa se če tisti, ki se tako agresivno pridušajo, zgražajo nad redovnikom sploh celovito poznajo njegovo dosedanje delo, recimo na humanitarnem področju in glede zavzemanja za pravičnost spregledanih in zapostavljenih, poleg prizadevanj za narodno spravo? Kaj ste pa vi, najognjevitejši kritiki, razen morebitnega bentenja glede vseh teh zadev v svojem življenju naredili?
Če bi se mi vsi denimo, v vseh teh letih, toliko javno zgražali nad zlorabami v slovenski RKC (spolnimi, duhovnimi, finančnimi) in nad njihovim prikrivanjem, kot to nekateri nadvse rado počnejo glede tematike partizanov in domobrancev, bi omenjene zlorabe že zdavnaj bile stvar preteklosti. Če bi mi kazali dejavno usmiljenje do sočloveka na socialnem robu s ravno tolikšno intenzivnostjo ali tako aktivno, konstruktivno in odločno zahtevali od politikov boljšo strukturno podporo družinam in rodnosti, in če bi mi tudi vsak zase in vsi skupaj sami in tudi v praksi resnično spremenili svoje prioritete in delovanje, bi tudi na teh področjih v družbi čez čas gotovo prišlo do večjih ugodnih premikov.
A je to zgražanje še en od mnogih brezplodnih primerov "precejanja komarjev in požiranja kamel"? Zakaj oz. čemu to počenjate?
Kraševka
Kaligarič, kako opravičujete Knavsa. Komunisti še vedno ČASTIJO ZLOČIN. Del teh je tudi PARTIZANSKI PEVSKI ZBOR. Partizani - Katoliki, ki jih je bilo 95%, so peli domoljubne in narodne pesmi. Zakaj današnji PARTIZANSKI-Pevski zbor teh ne poje? Častiti ZLOČINCE ne privede do sprave, ampak do ZAMEGLJEVANJA, da ljudje ne bi ločili - prav od narobe. In prav slednje se je zgodilo na Sv. Gori. Pravite, da pater naredi marsikaj dobrega. Ali ima zaradi tega pravico OSKRUNITI svetišče?
korosec.france
Hvala lepa, Kraševka. Bog ti bo povrnil za razpihovanje teke megle.Za jasnino! ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sam nisem znal izluščiti iz Andrejeve godlje, ker se bere neverjetno, kot da nekdo o katerem nimam pojma, da je žrtvval veliko , da je sploh pater, da je karitativen, da je usmiljen, da je človekoljub, da je storil to in to, da dela na projektu narodne sprave, ne vem kaj - mene to sploh ne zanima, saj ne gonimo sodnega postopka na sodišču, saj nikogar ne dajemo pod giljotino, ne razčiščujemo njegovega življenja in nj. usode. Pišemo, protestiramo in se zgražamo o eni sami stvari in ta naj se razčisti. Domovina je jasno zapisala, da ni pristal na dialog, intervju, karkoli, Halo??? Si to predstavljate? Ker, da je pater usmiljena dušica in znan podpornik in dajalec ubogim pa lahko dela kar se mu zahoče, a ja ? Dajte no, Andrej Kaligarič, pa kaj še? ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Mora biti to en specialen pater katoliške Cerkve, če so ga posadili med ruske generale v prvo vrsto med državno proslavo 9.Maja , na dan zmage na Trgu Republike, morda 10 let nazaj.Med kalibri, ki so bili tam od Kučana navzdol bi sodil tja kak škof, ne, poslali so "ubogega patrčka", med generale in vso Kučanovo elito - seveda si privošči to kar si...ko dela za ekumenizem med slovensko partijo in ruskimi kriminalnimi oblastmi, kajti nas ne bo zdraven, kot nas ne bo več zdraven pri vršiški kapeli dokler bo Rusijo tlačil despot, najbogatejši tat in korupter med Zemljani, pa naj se križa še tako na široko , da se mu bodo roke nategnile... Kraševka, Boglonej! Naj živi TIGRova in Vojkova Primorska svobodnih in enakopravnih ljudi brez madeža krvi bratov in sester na komunističnih lopovskih tacah!
piklo
Vse kar je p. Knavs doslej naredil na humanitarnem področju, je hvalevredno. Sprave pa se je lotil tako zelo nerodno, da so rezultati njegovega početja nezaslišani! Kaj ima frančiškanski dukhovnik letati vsako leto v Dražgoše, kjer gromovniki v mikrofon poveličujejo revolucijo in jo častijo še danes!? Oprostite, to je zavržno početje! Pika. Lepo pa je, če je p.Knavsu uspelo posameznika iz teh vrst povabiti v spovednico in tam podeliti odvezo, če so zanjo bili izpolnjeni pogoji! Tudi maše za partizane niso problematične, nasprotno, prav je, da se darujejo! P.Knavs bi morda lahko pomisijonaril tudi pri ljubljanskemu županu in se ponudil, da mašuje za domobrance na Gradu! Zdaj že toliko let dela po svoje za spravo, da bi ljudje radi videli konkretne rezultate! Naivnost ni zelo koristna! Biti naiven ko imaš opravka s komunisti, je pa smrtno nevarno! Govorim iz izkušenj mojih prednikov, pričevalcev in nekaj malega tudi iz lastne izkušnje! Verni ljudje bi morali neprestano moliti za zdravo pamet! V življenju vedno spraševati se kaj je prav in kaj ne! Pa predvsem ravnati boguvšečno, brez napihovanja in pompa, v ponižnosti in z ljubeznijo!
korosec.france
POČENJA KAR POČENJA, KER JE NJIHOV ČLOVEK!
A. Novak
Primer patra Knavsa je zelo zgovoren: partizanski kurat je lahko postal samo tako, da partizane podpira prav v vsem in jim ničesar ne odreče. Take pokorščine ne bi pokazal niti do svojih nadrejenih v frančiškanskem redu.
Kaj pa vem
Kljub vsemu mislim,da je pater Knavs dobronameren,tako nekako kot pokojni škof Rožman.Vsem bi rad ustregel, o politiki pa pojma nima.Ko ga bo levica obrabila,ga bo odvrgla kot je Kocbeka.
korosec.france
DA BO ŠE BOLJ JASNO, GREM V SKRAJNOST IN POZIVAM p. KNAVSA, DA ODGOVORI SAM
TUKAJ NA DOMOVINI IN MU DAM PRILIKO, DA RAZJASNI KAR MORDA(ŠE) NE RAZUMEMO:
Trdim:
Pater KNAVS je iz Sv.Gore naredil podružnico Kučan-Jankovićevih STOŽIC !
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kaj porečete, p.Knavs in razložite Sloveniji, da temu ni tako , oz.pojasnite slovenskemu povprečnemu, neakademskemu povprečnežu, navadni vaški usrani ovci kaj ste hoteli povedati slovenskim ljudem, tako kristjanom, kristjanom partizanom in zarobljenim nevernim partizanom in potomcem vseh naštetih - veva, da živečih partizanov skoraj-skoraj ni nikjer več (vem samo še za enega). Pa reciva, da poveste tistim, ki imajo rento po njih in na debelo koristijo še njihove penzije, čeprav so oni že zdavnaj v Večnosti.
Bi se dalo, kajti zakuhali ste vražjo župo, ki jo morate ohladiti, sicer se spokajte sami brez dekreta dol s Sv.Gore .
Hvala.
pozdrav
Grozno!!!
Zdaj pa se bo še cerkev oklenila nasilja in ga promovirala v svetih skupnih hramih - cerkvah!
Cerkve so bile vedno sveti duhovni hram, kamor so naši predniki prihajali z najplemenitejšimi željami, prošnjami in zahvalami.
Cerkveni prostori so sveti prostori, kamor ne sodi promoviranje nasilja in nasilne politike!!!
To je mnogo huje kot trgovanje v cerkvenih prostorih iz Kristusovih časov, kar je Kristus z vso odločnostjo obsodil in pregnal!
Knavs se naj opraviči vsem slovenskim kristjanom in prepusti svoj položaj tistemu, ki bo promoviral plemenito sožitje, ne pa nasilje!!!
To odločno zahtevamo!!!
To je mnogo huje kot pa trgovanje v cerkevnih prostorih
korosec.france
Zelo krasno zapisano. Največji srma pa naj bo koprsko škofijo, ki, kakor nima pojma, kaj dela zblojeni in načrtni Knavs, sram naj bo koprskega škofa , ki zadeve do danes sploh še ni obsodil! Če glasogovornik škofije samo milo pokaže s prstom na Knausove šefe, je to en navaden pocast smrdljiv drek ! Kristjani gledamo in razumemo Sv.Goro za slovensko zadevo in ne za samo Primorsko ali za frančiškansko, ni šanse, Sv.Gora je pojem, svetinja, srčika, simbol slovenstva in najbolj pocasto pri zadevi je, da se ne oglasi šef Frančiškanov in niti nadškof Zore, je to še toliko bolj obupno , prav perverzno nedostojanstveno, podmuklo umikanje in hinavska tišina! Brutalno zapostavljanje, trmasto ignoriranje in še marsikaj drugega slabega! OBUPNO !
obrambapes
Pa dobro, kaj zdaj zapenjate ob enega fratra. Če je Bog res vsemogočen in če verjamete vanj, bo že znal presoditi, kaj je dobro in kaj ne. Pravični bodo nagrajeni, ostali pa pogubljeni.
Stvar je podobna kot pri Mariji s podgano, gorečem strunjanskem križu, ... pa pri homoseksualcih ... To so vse take minorne stvari, ki nobenemu ne škodijo. Bog bo sodil!
Walter
To je čista provokacija ki so jo levousmerjeni ekstremisti plasirali ?
Skrajna leva opozicija,SD,SAB,LMS in LEVICA so preko izdajalca ki igra vlogo za obe strani uspel,da so se izvajale borbene pesmi.
Normalni tudi niso pevci ki so izvajali provokacije oz. borbene pesmi v cerkvi.
Vse to pa je zelo nevarno za Slovenijo saj je poleg drugih zadev,kdo je levi in kdo je desni v RS in seveda lahko pride tudi do državljanske vojne v RS ?
biljan
Kraševka, naslov pesmi je Vstajenje Primorske! V kvazi izvedbi himne Primorske pa se začne kitica, ob kateri vstanejo, Vstala Primorska ... To je unikatno, da najprej poslušaš pol pesmi, potem pa vstaneš, kot ob himni. Dejansko je bila himna Primorske Bazovica. To me spominja na državni svet, ko so prisotni sede poslušali recitacijo Prešernove Zdravljice v izvedbi zdravljičarja Toneta Kuntnerja, ob začetku 7. kitice pa so vstali !!! Menda eminentni Slovenci iz domovine in zamejstva, ki ne ločijo pesmi, od Premrlove himne Slovenije.
Kugy
Slovenci se ne delimo na partizane in domobrance. Nasprotno, delimo se na tiste, ki so sprejeli komunizem ( zaradi prepričanija, iz koristi, zaradi strahu) in tisti ,ki smo ostali zvesti tradiciji naših očetov in krščanstvu, predvsem pa demokratični ureditvi in repuliki.
Primorci smo imeli izkušnjo Fašizma, ki nas je prripravil na komunizem.Določen del naroda je samo zamenjal oblastnike in vso folkloro, ki je spadala zdraven. Tisti, ki niso sprejeli fašizma tudi komunizma niso.
Spadam v tako družino, ki je v vojnem času bila pomemben del protifasističnega in partizanskega upora.
Seveda je družina po vojni, zaradi svoje drže, postala reakcija in drugorazredna.
Prva maša leta 2013 je po dolgih letih omogočila tako navadnim kot pomembnim kom.funkcionarjem legalen obisk svete maše. Marsi komu je bilo ob tem hudo in doživljali so pravo katarzo nesmiselnosti njihove preteklosti.
Vendar partija ostaja. Težko bi sodil tovarišu Krpanu poštenih namenov. Je pa užival tudi sam, saj je bil krščansko vzgojen, partizanstva verjetno sploh videl ni, je pa verski fanatizem po vojni kmalu zamenjal za komunistično, skojevsko gonjo proti drugorazrednim.
Pesmi ki so jih peli partizani med vojno, nimajo nobene zveze z pesmimi povojnega komunističnega norenja. Te pesmi so bile politična propaganda boljševizma, največkrat prekopirane od njih, ki jih je zelo dobro priredil oče današnjega ministra Simonitija.
Partizanski pevski zbor je na Sveti gori s temi pesmimi žalil primorski upor, tudi mojo družino in mojega očeta in mamo. Žalil je njihovo pokončno držo in ponos. In to v svetem hramu, ki je bil narodu vedno v uteho že stoletja.
Oče mi je dejal. Ko je bilo najbolj hudo smo zapeli Buči buči morje Adrijansko .
Trobec Franc
Ljudje so bili ganjeni in prevzeti,kaj pa živi JEZUS v tabernaklju???Učil je in jim rekel:"Ali ni pisano:Moja hiša naj se imenuje hiša molitve za vse narode,vi pa ste iz nje naredili..........
[email protected]
Prav je, da se darujejo svete maše za padle partizane in za vse padle in umrle v vojni. Partizani so bili skoraj vsi verni, imeli so vse zakramente, izhajali so iz vernih družin. Predvsem Primorci so se borili za osvoboditev izpod fašizma, ki jih je zatiral in ki je prepovedal slovenski jezik. Večina se jih je borila za pravičnejši in lepši svet.
To, da so peli v cerkvi partizanske pesmi pa se mi ne zdi primerno. V cerkev spada cerkveno petje in nič drugega, čeprav je zadnje čase moderno, da se cerkvah prireja vse vrste koncertov, enkrat se je v cerkvi odvijala celo modna revija in so takratnega župnika tudi kazensko premestili.
Slovenci smo strašno razdvojen narod. Še vedno se delimo na partizane in domobrance, čeprav je od konca 2. svetovne vojne minilo več kot 70 let.
Verjamem, da je pater Bogdan Knavs želel le dobro...
debela_berta
Ja delimo se pa zaradi neodomobrancev, ki ne priznajo napak njihovih pradedov! Lej ga zlomka!!!
AlojzZ
Ja delimo se pa zaradi neopartizanov, ki ne priznajo napak njihovih dedov! Lej ga zlomka!!!
korosec.france
Nihče ni protestiral in bentil ob prejšnjih Knavsovih sv.mašah. Glasimo se in protestiramo in terjamo odgovornost , ker je šla zadeva daleč čez rob. Vse je jasno precizirano zakaj se deremo, punca. Ne posplošuj in ne mešaj hrušk in jabuk.
omega
Pater Knaus, da je želel samo dobro?! Morda celo res, a je naredil slabo, potrdil se je izrekdaje "pot v pekel tlakovana z dobrimi nameni". Vemo, da je bilo partizansko moštvo večinsko verno, vsaj ob vstopu v partizanske vrste. Vemo pa tudi, da so komandanti in zlasti komisarji bili vsi komunisti in kot taki že načeloma sovražniki vere. Mašo za partizane, je mogoče vsaj deloma razumeti. Nikakor pa ni mogoče razumeti, da s strani patra povabljeni partizanski pevski zbor v cerkvi poje revolucionarne pesmi polne nasilau in sovraštva. Res primanjkuje duhovnikov in redovnikov, a slovenska RKC z odstranitvijo tega patra ne bo nič izgubila. Ta človek pljuva na slovenske mučenike od Grozdeta in dolge vrste mučenih in umorjenih duhovnikov, redovnikov in aktivnih vernikov RKC
korosec.france
Res ti je zaotekla tudi betica! Od skisanih nabreklih možganov, trot trotasti lažnjivi!
korosec.france
Še tretje sporočilo, prosim:
Svoji 94.letni odhajajoči v OF revoluciji zelo prizadeti materi se teh novic in peklenske norosti patra Knavsa in , verjetno, drugače to sploh ne gre, podporniki in predpostavljenimi , niti slučajno ne upam predstaviti, ker se ji bo v zolzah zrolalo.
Kajti, če bi se to zgodilo, bi moral potem osebno do Knavsa in ga privlečli za lase do nje, da bi jo potolažil. Tega pa ljubi Bog ne daj!
(seveda odgovarjam za vsako besedo in piko, hvala)
Nobenega pleteničenja, gospodje, na čistino z zadevami, subito!
korosec.france
Po branju vseh komentarjev tukajle, dodajam zaradi boljše jasnosti še tale podatek: Ko pišem o svoji materi , sem smrtno resen in smrtno zateven do celovitosti odgovornosti do početja p. Knavsa in njegovih predpostavljenih. Sem skrajno in smrtno resen, ker gre za smrtno resne zadeve. Da bo še malo bolj jasno o čem in zakaj sem tako strog in terjam odgovornosti z zelo krutimi besedami in stavki, bom dodal še tole. Moja mati, še pri vsej pameti pri svoji visoki starosti, skrajno in nedoumljivo pobožna in tolerantna, razumska do strahot vojne in do revolucije, bi vsem na tem spletu lahko povedala, da je pred par leti pokopala svojega moža, mojega očeta, ki je bil 3 leta partizan, mulc pri 17.letih je bil mobiliziran potem, ko so mu Italijani požgali do tal rodni dom in vse kar spada zdraven, da je bilo 8 ljudi tako izpostavljeno strahoti pogina in tako dalje in tako dalje AMPAK, to, da Knavs v cerkev pripelje "Na juriš", "Hej brigade" in podobne maxime OF revolucije pa je Satanovo delo. TU NI DEBATE, NI TOLERANCE.Amen! Satan je vstopil javno z vsem pompom in zdaj odkrito na veliko deluje iz Svete gore. Satana je treba izgnat ven, takoj! Sveto goro je treba posvetiti na novo, g.škof Primorski ! Če se motim naj vse pojasni, prosim, ur.eksorcist Cerkve da temu ni tako. Kaj porečete, prosim, g.P.Vrabec, je res ali ni res, lahko preverite zadevo konkretno, prosim? Lahko pričakujemo Vaš odgovor, prosim? Tako mi, Bog pomagaj.
korosec.france
TOLE, NA SVETI GORI JE SATANIZEM PAR EXCELLANCE
Ne bom tratil časa in pametoval, upam, da se oglasijo kronane primorske akademske glave z visoko cenjenim in spoštovanim g. Podberšičem in , recimo, kar urednikom Mamićem na čelu
in samo še povem, da je moje skromno pričakovanje, da se naredi poračun in skrunjenje Sv.Gore počisti na vse načine in , da se cerkev POSVETI NA NOVO.
Prosim , preberite še tole strašljivko spodaj.
Ali se komu sanja koliko Slovenk in Slovencev iz obmejnih vasi so komunisti skurili v Solkanski apnenici in koliko pepela nedolžno pobitih je vzidanega in zabetoniranega v stavbe Nove Gorice - ali kdo ve kaj to pomeni, se tega kdo zaveda ?
ČE NE, SE ZAČNITE ZBUJATI SLOVENSKI ŠKOFJE. PROSIM !
Iz NOVE 24 pa tole : Hribouc • 7 minutes ago
SOLKANSKI AUSCHWITZ POD SV.GORO - ZDAJ ŠE SATANIZEM NA SV:GORI ?
Satan zmaguje ?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Krščanski pater, baje Frančiškan, SKRUNI SVETO GORO SLOVENCEV z neslutenim Satanizmom!
SLOVENSKA ŠKOFOVSKA KONFERENCA, KAM SMO ZAŠLI ? KAM TO PELJE? TERJAM ODGOVOR!
VATIKANSKI NUNCIJ, KAM JE ZAŠLA RKC SLOVENIJE?
Dopustili so nekaznovanje Brezjanske Matere Božje s podgano.
Dopustili so dvakraten zažig strunjanskega križa.
Dopuščajo pričujoči barbarizem p. Knavsa in njegovih šefov!
KAJ ŠE NI DOVOLJ ZLOČINSTVA, pater KNAVS ?
Kaj še ni dovolj SATANIZMA NA SLOVENSKEM, pater ! KNAVS ????
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Morda, ker Slovenci nismo razčistili satanističnega komunističnega zločinstva v SOLKANU SAMEM, se nam odvija še na slavni Božji poti ! ?
SLOVENSKLI AUSCHWITZ - SOLKANSKA APNENICA - MNOŽIČNO ZLOČINSTVO NA SLOVENSKEM
IN ZDAJ ŠE PATER ??? FRANČIŠKAN, KNAVS Z ESKALACIJO NESLUTENIH RAZSEŽNOSTI ?
KAJ ŠE, SLOVENSKI ŠKOFJE ?
Boste ukrepali hitro ali bomo morali pritisniti ? Tega , te zadeve ne bomo spustili mimo in bomo pozivali k uporu, neposlušnosti in k finančni nepodpori, da se ne pogajamo predolgo, tole ne pelje nikamor več ! NIKAMOR, ja v Pekel, to pa ja! Samo, da jaz skačem z tega vlaka!
debela_berta
Se tebi morebiti sanja, koliko Slovencev je življenjem izgubilo zaradi tipa, ki se je pisal Korošec??
korosec.france
Si ti debela samo v rit ali ti je zatekla tudi betica?
Kaj pa vem
Pater Knavs zgodovino pozna zelo slabo,še manj pa čutenja ljudi,ki so trpeli pod partizanskim terorjem.Pojma nima koliko rožnih vencev je bilo zmoljeno za vse, prav za vse.Saj ne vemo,kaj se plete v glavi,tako žrtve kot rablja.Ne bi bilo slabo,če bi se g.Knavs udeležil kakšne spominske maše s kulturno prireditvijo npr.v Rovtah,ali pa v Šentjoštu,kjer je partizanom uspel vrhunski dosežek-v enem tednu so ustvarili 50-z besedo-petdeset sirot.
Kraševka
Samo dopolnim, da to ni bil partizanski teror, ampak KOMUNISTIČNI TEROR, zaradi katerega so trpeli tidi verni partizani. Krščanski socialist, Janko Premrl Vojko, pa je bil celo ubit, ker ni hotel sprejeti PARTIJSKE KNJIŽECE. Preberite knjigo, Jankove sestre Rade Premrl - žene Borisa Pahorja.
MEFISTO
Med partizanskim in komunističnim terorjem je enačaj. Ni prvega brez drugega in obratno. Recimo, da so bili verni in mnogi drugi partizani v tej revolucionarni komunistični predstavi le statisti in nič več ter nič manj.
Kaj pa vem
Kraševka,se strinjam z vami.Ponavadi uporabim besedo komunisti,ali pa komunistični partizani.Razmere med vojno so bile v različnih okupacijskih conah neprimerljive.Sprva so ljudje"gošarje" podpirali.Prav v Ljubljanski pokrajini so bili partizani(komunisti) največje zverine.Kljub temu je trajalo leto in pol,da so nastale prve vaške straže.Knjiga Jožeta Možine Slovenski razkol o tem veliko pove.Tudi njegov oče je bil eden izmed tistih partizanov,ki jim povojna kalvarija ni bila prihranjena.
korosec.france
BERITE, VI IZ KOPRSKE IN IZ LJUBLJANSKE ŠKOFIJE-KAM RINE SATANIZEM ???
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
https://nova24tv.si/lokalno/video-skandal-na-sveti-gori-nad-solkanom-pri-sveti-masi-odmevali-bojni-partizanski-napevi-ljubljanskega-partizanskega-zbora/
Lustrator šrauf • 2 hours ago
Odlično, ni kaj dodati. Če ne bo reakcije z vrha koprske škofije, bomo verniki primorani zahtevati ostro lustracijo vsaj v cerkvi - vse ima svoje meje!
Hribouc Lustrator • 3 minutes ago
To bo nujno opraviti.
Od Zoreta navzdol spucati te Judeže!
Začeti takoj z nedajanje1
•m denarja!
Avatar
mks51 • 4 hours ago • edited
Banda mafijoz je povsod, to ni več SLOVENIJA .
To ni katoliška vera, Jezus je pravilno ocenil,(ali bom še našel vero na zemlji)
čez 20 let bo vse vzel hudič, ki danes paradira na SVETI GORI.
Žal, slovenski narod pohabljen kot tale partizanski zbor .
---------------------------------------------
Hribouc • 20 minutes ago
Ta ni normalen.
Škoda vsake minute razprave.
Gnus in pravi satanizem!
Žaljenje komunističnih žrtev po vsej Sloveniji.
Žaljenje vseh desettisočev svojcev žrtev.
Žalitev zdrave slovenske pameti, ki točno ve kje so meje.
Še posebej je to skrunitev in žalitev vseh primorskih žrtev komunizma med katerimi še posebno veliko slovenskih pokončnih duhovnikov, žrtev, in italjanskega fašizma in slovensakega komunizma !
TO JE NEZASLIŠANO !
Nič ne bi rekel, da zapojejo neko "Glej na oknu obrazek bled", itd, če že - ampak tole je planilo daleč čez rob.V bistvu ruske krvave boljševiške melodije v preobleki slovenskega morilskega komunizma...
A je ta KNAVS še pri tapravi, a ga bo treba res zbrcat ali bomo zbrcali kakega višjega, zdaj je pa dost!
NADŠKOF LJUBLJANSKI, ZORE, PO KOLIKO SO TEPKE V TVOJI ČEDALJE VEČJI ŠTACUNI ?
Kdo je iz Ljubljane premestil Knavsa nazaj na Sveto goro Slovencev ?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ŠKOF KOPRSKI, A TI JE JASNO KAJ SE DOGAJA (pišem jezno, ker je nemogoče, da bi ne vedel...prosim prepričaj me o tem, da ni tako!)
ZAHTEVAM JASNO POJASNILO !
A smo resnično že tako daleč, da se bomo morali Kristjani bati svojih zblojenih duhovnikov ?
Kaj pa vem
S svojo jezo ste se spravil na njihov nivo!Ne zaslužijo si tega.Pater Knavs je naiven,je kot Kocbek,ki so ga izpljunili takoj,ko niso več potrebovali "koristne budale".
piklo
Popolnoma razumem občutke Franceta Korošca. V bistvu ima zelo prav in tudi pravico ima, razburiti se! Sama sem se precej oddaljila od rednega obiskovanja cerkve, ker sem svoj čas od preblizu videla kaj in kako se stvari dogajajo. Živim pa vse bolj poglobljeno versko življenje in resnično v molitvi izročam vse te brate in sestre, ki me zelo ne prepričajo, da sledijo Kristusu. Tudi sama menim, v primeru Knavsa, da bi moral nadškof Zore udariti po mizi! In dobrodušni Bizjak tudi!!
Rajko Podgoršek
Za dodati bi bilo tudi, da je tale "event" pokazal, da je nadvse žalostno, da imajo očitno danes v Cerkvi na Slovenskem svoje nadrejene samo nekateri baje 'rigidni' duhovniki, ki se zato vedno znova znajdejo pod drobnogledom, medtem ko je ostala večina duhovnikov očitno povsem brez škofijskega nadzora in vpogleda vseh nadrejenih, ter počnejo karkoli jim pride na misel, četudi je izven vseh Cerkvenih okvirov (dogmatičnih, liturgičnih, pastoralnih, itd.).
vane
Drugič naj pridejo kar s puškami in mitraljezi ter titovkami in transparenti "ubij Janšo". Škof Bizjak in metropolit Zore pa jih bosta blagoslovila.
Friderik
Nisem vedel, da imajo tudi duhovniki in redovniki svojo face book stran. Bog ve, kaj tam pišejo? Jaz sicer nimam FB, zato ne morem preveriti tega najnovejšega "duhovnega" trenda. Se mi pa zdi to preprosto odbito.
Friderik
To ni nič drugega, kot zloraba Cerkve v politične namene. In se potem cerkev še čudi, da je vsak dan bolj prazna? Res ne znajo ponuditi več duhovnosti, kot prepevanje borbenih pesmi zoper lastni narod?
Če je biti ganjen in navdušen cilj maše, potem grem lahko v nedeljo tudi na nogometno tekmo in bom tam tudi ganjen in navdušen. Bi lahko tudi kaj bolj inteligentnega povedal v svojo obrambo. Ne vem, ali ta človek nima svojih nadrejenih, ki imajo več pameti.?
piklo
V ljubljanski frančiškanski cerkvi na Tromostovju najdeš aktivne sodelavce pri bogoslužju, ki so odkrito socialistično revolucionarno nastrojeni. Cerkvena pevka se pred pevsko vajo udeleži shoda, kjer tulijo "Ubi, Janšu" in pri maši brez slabe vesti pristopi k obhajilu. Njena prijateljica bruha ogenj zoper Janšo, tudi kolesari ob petkih, ampak je nedeljska kristjana. Nekateri patri v Knavsovem ravnanju ne vidijo nič spornega, celo podpirajo ga! Mislim, da živimo v res zmešanem času! Zdi se, kot da doslej nismo znali prav moliti! Prosimo Svetega Duha, da nas obišče, prežari in znova povabi k izviru Žive vode! Zahrepenimo po belem prtu krstnih milosti, zakaj nikoli nismo dovolj čuječi! Ne vemo ne ure, ne dneva!!
vane
Kje pa je policija? Neprijavljen komunistični shod bi morala razgnati, vodstvo frančiškanskega samostana in škofa Bizjaka pa aretirati.
Kaj pa vem
Žal mi je g.Knavsa,ki je dobronameren,na koncu bo odvržen kot je bil Kocbek.SD in njihova združba rabijo tudi glasove katoličanov,ker pa jim ni nič sveto,izrabijo naivnega g. Knavsa.Primorski partizani so res posebni.Na tem področju so do vojne že 20 let trpeli zaradi fašizma.Fašisti so izseljevali in zapirali zavedne Slovence,komunisti sploh niso upali odkrito pokazati pravih barv.V polhograjskih hribih in na Dolenjskem je bilo povsem drugače,partizani so takoj na začetku pokazali prave barve.Pobijali so zavedne,verne,politično aktivne desno usmerjene ljudi.Tega jim na Primorskem ni bilo treba,ker so to krvavo delo zanje že pred tem opravili fašisti.
Kraševka
Primorska je res bila prva - z bojem proti Fašizmu. Zato so duhovniki vspodbujali mlade fante, naj gredo v partizane. Primorski duhovniki so prirejali PARTIZANSKE maše, toda petje v cerkvi je bilo vedno CERKVENO. Cerkvene pesmi so bile zborovske in tudi - ljudsko cerkven petje, ki so ga partizani obvladali. Ti, ki so peli sedaj na Sv. Gori, pa sem prepričana, da ne znaja niti ene CERKVENE pesmi. To je le del propagande, za bližajoče se volitve, kjer upajo, da bo zmagala Levica. In potem bodo lahko CERKVE tudi prazne, kajti Levica jih ne bo polnila.
debela_berta
Kaplan v Breginjskem kotu leta 1946 ni hotel narediti maše za padle domačine-partizane. Sovaščani so ga skoraj živega odrli. Evo kraševka, tu imaš primer 'poštenih' primorskih duhovnikov...
marija_pokrivac
Ni težava maša. Težava so Hej brigade v cerkvi.
Kraševka
Največkrat je bilo obratno. Ko so duhovniki CERKVENO opavali partizane, so bili navadno kaznovani. V Cerknem so znanega duhovnika - Piščanca celo ubili in vrgli v Brezno na Lajšak, ker je pomagal pokopavati mlade partizane, ko je bil NEMŠKI NAPAD na tamkajpšnjo PARTIJSKO ŠOLO. Ja, Komunisti in VOS, so ubili DUHOVNIKA in KAPLANA, pa še 13 vernih Cerkljanov. Vseh 15 je bilo vernih in so podpirali partizane. Fišer pa je po vojni obsodil duhovnika Medveščka, ker je ob brezno postavil KRIŽ.
marija_pokrivac
Pesmi, ki so jih peli po maši, v cerkveni prostor ne sodijo. To je zame zloraba. Lahko bi jih peli zunaj ali pa v kakšni dvorani. Preveč trpljenja je ostalo za temi "osvoboditelji", in veliko nesvobode so izborili. Še danes jo čutimo. Žal! Sprava oz. kar koli so že hoteli doseči, se ne dosega z prizadejanjem bolečine vsem ki so v režimu trpeli.
Hribarjev Rafko
S takšnimi dogodki pride do desakralizacije svetišč.
Eno takšno lovsko je pred leti ušpičil tudi Dunajski kardinal:
Maševal je za lgbtxy 'company' , po maši pa so imeli še 'dobrodelni' koncert za reševanje težav te skupine.
Seveda je lgbtxy nato škofijo stisnil v kot v stilu tradicionalne humanitarne povezovalnosti... In zadeva se sedaj dogaja vsako leto:
Bogoskrunski deatmetal satanistični koncert. V Dunajski stolnici!
Seveda sedaj je odvisno, če bodo patri na Sveti Gori uspeli postaviti trdne meje:
Knavsova maša za partizane JA, zloraba svetišča in zakramenta za opravičevanje zločincev pa odločno NE !!!
- Nekaj nam mora biti jasno. Zelo jasno:
Pomembno je, da za kakršnekoli sovražnike Boga in vsega Božjega molimo. Nikdar pa z njimi v španovijo! Nikdar!
Ker so brutalni in nas bodo uničili in si prilastili vse, kar nam je sveto!
Mi njim roko, oni nas z macolo.
Naj zaradi naše naivnosti ne prihaja do bogoskrunstev!!!!!!
edii
Aki je to ta isti PATER. ki je že na Trh Kraljih na Pohorju delal podobno sv... ?
edii
sem malo pogooglal ja.. leta 2015... tudi na stajersko je prisel delati zagago...ko preberem se par zadetkov in da je predvolilno leto je stvar jasna......samo eno je vprasanje pravo: KDAJ BO KOD DUHOVNIK ODPUŠČEN, skupaj z svojim predstojnikom ?
helena_3
Mislim, da za v svetišče (=cerkev) ni primerno prav vse. Sploh pa ne slavljenje nasilja (udari, navali...)
Ampak kazanje s prstom na sedanjega papeža, na slovenske škofe in na 2. Vatikanski koncil, sploh pa obtožbe na pamet, zame tudi ni primerno. Spominja me na judovske farizeje in pismouke, ki so pred Pilatom kar tekmovali v izmišljanju Jezusove krivde.
Kje je temelj vernosti? V družinah, ob prebiranju Sv.Pisma, družinski molitvi. Pomembno je, da starši in stari starši ne izgubimo kompasa.
Strinjam se s Shalotko: maše za umrle partizane so potrebne. Tudi za take, ki so podlegli komunistični propagandi.
Vse več ljudi pa ve za nečloveško komunistično nasilje in ga obsoja. Nisem prepričana, da ga odobrava in s svojimi mašami propagira pater Knavs.
Odkar vem za komunistične zločine, mi partizanske pesmi niso več lepe. Tudi tiste lirične ne, ki smo jih včasih radi zapeli - n.pr. Počiva jezero v tihoti... Skoraj gotovo to, da mi te pesmi niso več lepe, ni prav. A mi v spomin pridejo človeške tragedije, ki jih je povzročil komunizem, in o katerih govorijo pričevalci. Tudi starejši ljudje iz mojega kraja v času, ko se o tem še ni smelo govoriti.
Če ne bi brala na Domovini, še vedela ne bi, da je ta maša potekala. Nobene škode ne bi bilo, če ne bi vedela.
Da ponovim: Cerkev je posvečen kraj, kamor ne sodijo dejavnosti, ki nimajo namena moliti k Bogu in ga slaviti. Ampak vsak od nas bo za sebe ob koncu življenja odgovor dajal - navodila so nam znana iz Evangelija. Zgražanje ne pripomore k dobremu. Tako jaz mislim.
Kraševka
Helena Podobno razmišljam, kot vi. Vem pa, da smo pred 20 leti imeli nek koncert v cerkvi. Toda, preden je župnik dovolil nastop, je zahteval, da mu damo naslov pesmi, ki jih bo on posredoval ŠKOFU. Kajti šele, ko škof nekaj odobri, lahku župnik odpre vrata za določen nastop. Verjetno je škof Jurij to odobril. Po pripovedi mame, vem, da so bile partoizanske maše po vsej Primorski. Toda v cerkvi so vedno peli cerkvene pesmi. Ni dolgo tega, ko sem se pogovarjala s 96-letnim nekdanjim partizanom. Povedal mi je, da mu je prav domači župnik svetoval, da gre v partizane. Rekel je do so večkrat imeli partizanske maše po vsem Krasu, kjer je on v cerkvi tudi orglal. Imel je staro cerkveno pesmarico, ki so mu jo v partizanih zmaknili. Zelo jo pogreša, ker so bile te pesmi zelo lepe, posebno se spominja pesmi, ki je pela, "Kako lepo na nebu zvezde žarijo". Po vojni zaradi službe ni smel v cerkev. Zasedal je mnoge pomembne položaje. Toda sedaj v starosti, se mu spomini vračajo na ORGLANJE in petje cerkvenih pesmi in NIČ na posvetne FUNKCIJE, ki jih je zasedal. Imam občutek, da se je vernim partizanom delala KRIVICA, ker če bi šli v cerkev, kljub temu, da so se borili za SVOBODO, bi zgubili DELOVNO MESTO. Tudi proslav ZZB se moj sogovoenik ne udeležuje, ker ve, da si nekateri s tem - delajo z njimi le predvolilno kampanjo. Tisti, ki sedaj poje PARTIZANSKE pesmi, ni bil nikoli partizan. Vprašanje je, če so bili njegovi starši in dedje. V tem PARTIZANSKEM zboru, so pretežno volilci Levice. Nekaj jih tudi poznam in vem, da k maši nikoli ne hodijo. V cerkvi, kot tudi nedavno na Sv. Gori - LOVIJO VOLILCE. To ni sprava, ampak prikrito nadaljevanje Revolucije.
debela_berta
Uff, helenca in kraševka, če bi poznali vse cerkvene zločine, tudi cerkvenih pesmi ne bi marali in bi se jih sramovali. 2000 let cerkvenih blamaž, umorov, iztrebljanj celotnih ljudstev, genocidov in pedofilije... Kako lahko potemtakem poješ 'češčena si marija'??
Kraševka
Cekrev je stara 2000 let in je obstala, ker sloni na pravih temeljih. Tisti ki to zlorabljajo, pa so ODPADNIKI in nimajo kake večje veljave. Ali si mislite, da bi Titov način vladanja - ŽIVEL 2000 let? Koliko ŽRTEV bi bilo?
Dramo Vajs
Kaj je primerno in kaj ne::
https://youtu.be/Xm0bdodcLHk
AlojzZ
Z rdečimi smo v edinosti do greha oziroma slavljenja satana. Pesem Hej brigade pa po mojem mnenju slavi satana. Cerkev je pa Sveti prostor in tja ta pesem in še kaj drugega ne sodi
AMEN@
MR
To najbrž ni težava za cerkveno hierarhijo. So pa za njih težava katoliške maše po starodavnem obredu.
Rajko Podgoršek
Mislim, da se patru Knavsu dela krivico. P. Knavs samo sledi zadnji pobudi sinodalne Cerkve. Omenjeni dogodek namreč lahko interpretiramo kot zelo lep začetek sinodalne poti v škofiji Koper, s katerim je p. Knavs želel posebej prisluhniti tamkajšnjim vernikom, da sinoda torej ne bo le zborovanje škofov, ampak pot celotne Cerkve na Primorskem.
Z omenjenim dogodkom je p. Knavs šel na obrobje, do tistih, ki pogosto v cerkev ne stopijo, da začutimo in slišimo tudi njihova mnenja, ki so za Cerkev 21. stoletja pomembna ('Udari, navali, usekaj, izpali').
Poleg zelo pomembnega sinodalnega pristopa menim, da je p. Knavs obenem zelo lepo sledil t.i. ''Duhu'' II. Vatikanskega koncila, ki še vedno kliče po moderni oz. drugačni Cerkvi (kot je bila tista zastarela ''tridentinska'' v kateri so delovali primorski Čedermaci). P. Knavs je z omenjeno izvedbo dogodka torej sledil tudi željam trenutnega papeža, ki je ob odprtju sinode dejal: ''Ni potrebno narediti druge Cerkve, potrebno je narediti Cerkev, ki bo drugačna'' Če zaključimo, dogodek na Sv. Gori nam daje lepo možnost razmišljanja drugačne Cerkve, ki v polnosti živi sinodalnost v skladu z večnim duhom II. Vatikanskega koncila.
SARCASM OFF
P.S. Vseeno upajmo, da se bomo glede zadnje izvedbe omenjenega dogodka vsi skupaj zamislili, kakšno Cerkev dejansko želimo in kam lahko razvoj dogodkov vodi (kot že s strani Uredništva lepo omenjeni anglikanski primer).
korosec.france
Zmešan si ko kurji drek! Več besed je res škoda.
Kajtimara
odličen komentar g. Rokc. podpišem. ste gledali tole? <a href="https://youtu.be/zI83IORz9Ng" target="_blank" rel="noopener nofollow ugc">https://youtu.be/zI83IORz9Ng</a>
Rajko Podgoršek
..... - Oremus Prjatli je odličen katoliški avtor z odličnimi katoliškimi vsebinami. Toplo priporočam!
piklo
Rokc, zelo sem razočarana! Vedno sem z veseljem brala tvoje komentarje.Tokrat pa sekaš mimo, da bolj ne bi mogel! V tem primeru zagovarjati p.Knavsa, je nedopustno! Strinjam se s tem, da moramo narediti Cerkev bolj evangeljsko, a daleč od tega, da bi jo naredili " drugačno"! Papež Frančišek je sumljivo moderen! Ni čudno, da so neverni tako navdušeni nad njim! Kristus nas , jasno, vse vabi na svojo pot, ampak, POZOR, nikogar brez " vozniškega izpita"!! Krščanska drža v življenju ni sladkobna romantika in objemčkanje vsakega z vsakim, ampak trdno stališče in nenehno spraševanje ALi RAVNAM PRAV?? Kako je lahko človek, ki je bil udeleženec koncerta na Sveti gori GANJEN, na volitvah pa bo volil ponosne naslednike klavcev!??Verjetno so le ti ganjeni tudi, ko Fajonka polaga venec komandantu Stanetu!? Patra Knavsa poznam.Pa še nekatere druge gospode iz redovne skupnosti frančiškanov.Nekaj skupnega imajo, nedvoumno! Silen talent za oznanjevanje " božjega kraljestva" simpatizerjem komunistov in socialistov, ki še danes obvladujejo vse inštitucije v drobovju! To pa ni hec, za delati kariero na tem svetu ali biti vsaj prepoznaven!! Za to gre! Meni pa to ni nič všeč!
Rajko Podgoršek
Draga Shalotka, prišlo je verjetno do neljubega sporazuma. Spregledali ste sarkazem v mojem komentarju ('sarcasm off'), kar pomeni, da je napisano bilo mišljeno da se z ironijo in (črnim) humorjem pokaže, kam peljejo razmere v Cerkvi na Slovenskem. Ravno s namernim pretiravanjem v tekstu sem želel pokazati na izjemno težko situacijo. Včasih nam v težkih trenutkih ostane samo še humor, očitno mi tukaj ni uspelo :) lep dan :)
piklo
Barbara, ne mešajte hrušk in jabolk! Vsi, ki pišemo komentarje na temo Knavs in koncert na Sveti gori,razumemo vaše zgražanje nad dogodki v Cerkvi in se vam soglasno pridružujemo! Nedopustno, grozljivo! Ne moremo pa tehtati in primerjati pojave! Kar je slabo, je potrebno kritizirati in se zadevi v praksi odpovedati!
biljan
Zakaj niso zapeli tudi pesmi Moja domovina in še nekaj njej podobnih domoljubnih pesmi? Saj so se pravi borci vendar borili za svojo domovino in ne za kasnejšo sovjetsko republiko LRS, SRS Slovenijo, po volji članov Titove KPJ.
Kaj pa vem
Pesem Moja domovina je zelo lepa domoljubna pesem,sama vem zanjo šele nekaj let.Na neki prireditvi sem začudena ugotovila,da so jo znali zapeti skoraj vsi.Ima zelo lepo domoljubno besedilo,ne vidim prav nobenega razloga za njeno prepoved.Ko sem jo slišala prvič ,mi je prišlo na misel-to pesem lahko pojejo le prijazni ljudje.
nejo
Bil sem na vseh mašah v Kočevskem Rogu, razen lani. Na koncu - po kulturnem programu - se vedno zapoje domobransko himno Moja domovina. Ta pesem bi morala biti slovenska himna! Pred 30 leti se je tudi razpravljalo o tem, ker pa so "borci" bili povsem zaripli od besa, s tem ni bilo nič.
piklo
S kakšno pravico p.Bogdan Knavs zlorablja cerkveni prostor za " veličastno vzdušje " v baziliki na Sveti gori, saj ima dogodek en sam namen, nasititi lačni ego narcističnega frančiškana!? Prav je, da se darujejo maše za partizane, saj so še kako potrebni odrešenja! Zlasti tisti, ki so aktivno pobijali sobrate za dosego revolucionarnega cilja!
Mnogo bolj aktualno bi bilo povabiti k maši sedanje "ponosne naslednike komunizma", ki s ponovno zvijačo prodajajo svojo agendo , ki z evangelijem nima nič skupnega! Imate možnost pomisijonariti TUKAJ in ZDAJ, če vaš žene skrb za božje kraljestvo! Pa tudi želja, da se zapišete v zgodovino, se vam bi tako izpolnila!
Kraševka
Če je bilo mišljeno to dejanje, kot sprava, bi morale odmevati tudi DOMOLJUBNE pesmi, ki so jih prepevali Domobranci, skupaj z "Lepa naša domovina". Ker tega ni bilo, je GVARDJAN na Sv. gori, pljunil na vse Kristjane, tako Partizane, kot Domobrance in verne Kristjane, ki so pod Revolucionarji-komunisti veliko pretrpeli. Sama izhajam iz partizanske družine, ki ni odobravala Revolucije, niti POBOJEV drugačemislečih. Veliko zavednih PARTIZANOV, so pobili že med vojno Komunisti. Tudi Krščanskega socialista - Janka Premrla Vojka, so ustrelili Komunisti, zato ker je bil Kristjan. Premrl je bil veren in ko je gledal z Nebes, se je ob tem KLAVSOVEM dogodku, v grobu obračal. Pater - Knavs, od darov katerih, se VZDRŽUJE RKC, ali od Komunistov, ali Kristjanov? Žalostno, da predstojnik bazilike ne pozna ZGODOVINE in celo pomaga, da Levica dela predvolilno kampanjo tudi po cerkvah. Ali je čudno, da so CERKVE vedno bolj prazne?
Kaj pa vem
Na domu moje mame so spočetka podpirali partizane,ko se je začela morija povsem nedolžnih ljudi,pa ne več.Italijani so jim vse požgali,pa ne samo njim,požgane je bilo nekako pol vasi.Spisek, katere hiše je treba požgati so Italijani dobili od terenca,člana OF.Se ne čudim da se Jugoslavija ni trudila za odprtje Italijanskih arhivov. G.Knavsu bi rada povedala da na vseh spominskih slovesnostih molimo za žrtve in povzročitelje. Mnogi med njimi so bili zavedeni(vsi vsekakor ne) mladi ljudje,dostikrat še najstniki.Mnogi med njimi so imeli uničena življenja,ko so se zavedli kaj so storili.
Gregor
Naslednjič bo v <b>spravno in vkljčujočo mašo povabil še sataniste </b> in boto lahko ti robantili po svojih merilih...
piklo
Rokc, preprosto, oprosti! Spregledala, ne dojela! Zmolim tudi kesanje!
korosec.france
Koliko Vas je, predragi v Gospodu, bralo dokumentarne podatke iz knjig, kjer je izkazano koliko tisočev duhovnikov je infiltrirano bilo v rusko Cerkev samo zato, da so izvajali programe za dosego ciljev KPSZ, Lenina in Stalina in ostalih Satanistov-generiranih z židovskim denarjem Rockefelerja in z denarjem nemških industrijalcem in nj.Zimmermanom na čelu, ki je organiziral prevoz Lenina in nj.30 Boljševikov iz Švice v diplomatskem vlaku do Finske in St.Petresburga, da so tam s 100 tedanjimi milijon izvedli Oktobrsko revolucijo in obrnili svet na glavo ? Kdo je rekel ali dokazal, da takih "duhovnikov" v RKC ni bilo in, da jih ni več ????????????? Zakaj se Knavs obnaša tako revolucionarno, arogantno in ošabno - in zakaj so njegovi šefi taki jajčarji, da se ne pokažejo javno z izjavami, čeprav je izvedena huda skrunitev RKC, Sv.Gore in katoliške vere ? Zakaj ne ukrepajo ? MU BODO ZDAJ DALI ŠE KONCERT V KOPRSKI STOLNICI Z NOVIMI ORGLAMI IN Z NASTOPOM KOMBINATK IN PINKA TOMAŽIČA ? Zahtevam ukrepanje, sicer bomo ukrepali kmalu verniki sami!
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.