Velika medgeneracijska nesolidarnost pri Covidu: So mladi brezbrižni ali enostavno nimajo pravih informacij?

Spoštovanje ukrepov za preprečevanje širjenje koronavirusa je pomembno pogojeno z občutkom lastne ogroženosti, lahko sklepamo po rezultatih ankete med več kot tisoč bralci regionalnih portalov Celje.info in Kozjansko.info.
Odnos mladih do koronavirusne situacije je namreč izrazito drugačen od mnogo bolj odgovornega postopanja starejših, kažejo odgovori različnih starostnih skupin.
To verjetno priča o splošno razširjeni družbeni nesolidarnosti, ki je najbrž posledica družbene individualizacije in egocentričnosti, katerim smo priča v zadnjih letih, ugotavljamo v komentarju uredništva. A morda so vzroki tudi drugje.
V prejšnjem članku smo na podlagi naše ankete ugotavljali, da so razlike pri odnosu do koronavirusne situacije politično pogojene - volivci leve opozicije manj spoštujejo ukrepe, jih za virus manj skrbi, v večjem deležu menijo, da so zaščitni ukrepi prestrogi in skoraj večinsko zavračajo aplikacijo #OstaniZdrav.
A še bolj kot to se odnos do koronavirusa spreminja glede na starost anketirancev, kaže križanje rezultatov s petimi starostnimi kategorijami sodelujočih.
Kot je razvidno iz spodnjega grafa, zaskrbljenost nad okužbo s COVID-19 občutno narašča s starostjo anketirancev:
Podobno je tudi pri vprašanju glede izogibanja manjšim zasebnim druženjem kot so obiski, praznovanja in podobno:
Kaj pa sprejeti ukrepi vlade za omejitev koronavirusa? Da so prestrogi, meni skoraj dve tretjine mladoletnih sodelujočih, več kot polovica tistih med 18 in 30 let, 40 odstotkov tistih med 31 in 50 let, manj kot četrtina tistih med 50 in 65 let ter zgolj še 15 % starejših od 65 let.
Skoraj polovica slednjih meni, da so sprejeti vladni ukrepi premalo strogi.
Podobna razmerja so tudi glede uporabe COVID aplikacije. V največjem deležu jo uporabljajo starejši od 65 let, čeprav jih skoraj petina sploh nima pametnega telefona.
Razlike pri starostnih skupinah pa so očitne tudi, ko gre za zaupanje Janševi vladi, da obvladuje situacijo s koronavirusom. Najvišje, več kot 50 % zaupanje ima ravno med najstarejšima skupinama sodelujočih v anketi.
Odnos mladih do koronavirusne situacije je namreč izrazito drugačen od mnogo bolj odgovornega postopanja starejših, kažejo odgovori različnih starostnih skupin.
To verjetno priča o splošno razširjeni družbeni nesolidarnosti, ki je najbrž posledica družbene individualizacije in egocentričnosti, katerim smo priča v zadnjih letih, ugotavljamo v komentarju uredništva. A morda so vzroki tudi drugje.
V prejšnjem članku smo na podlagi naše ankete ugotavljali, da so razlike pri odnosu do koronavirusne situacije politično pogojene - volivci leve opozicije manj spoštujejo ukrepe, jih za virus manj skrbi, v večjem deležu menijo, da so zaščitni ukrepi prestrogi in skoraj večinsko zavračajo aplikacijo #OstaniZdrav.
A še bolj kot to se odnos do koronavirusa spreminja glede na starost anketirancev, kaže križanje rezultatov s petimi starostnimi kategorijami sodelujočih.
Kot je razvidno iz spodnjega grafa, zaskrbljenost nad okužbo s COVID-19 občutno narašča s starostjo anketirancev:

Podobno je tudi pri vprašanju glede izogibanja manjšim zasebnim druženjem kot so obiski, praznovanja in podobno:

Kaj pa sprejeti ukrepi vlade za omejitev koronavirusa? Da so prestrogi, meni skoraj dve tretjine mladoletnih sodelujočih, več kot polovica tistih med 18 in 30 let, 40 odstotkov tistih med 31 in 50 let, manj kot četrtina tistih med 50 in 65 let ter zgolj še 15 % starejših od 65 let.
Skoraj polovica slednjih meni, da so sprejeti vladni ukrepi premalo strogi.

Podobna razmerja so tudi glede uporabe COVID aplikacije. V največjem deležu jo uporabljajo starejši od 65 let, čeprav jih skoraj petina sploh nima pametnega telefona.

Razlike pri starostnih skupinah pa so očitne tudi, ko gre za zaupanje Janševi vladi, da obvladuje situacijo s koronavirusom. Najvišje, več kot 50 % zaupanje ima ravno med najstarejšima skupinama sodelujočih v anketi.

Preberite še, kaj smo ugotovili v anketi med našimi bralci, kjer smo raziskovali, ali so volilci desnice in levice različno zaskrbljeni glede Covid-19 in ali različno spoštujejo ukrepe: Volilci leve opozicije bolj brezskrbni glede okužb, ukrepe spoštujejo manj.
Spet nedelja, spet v službi. Vsakodnevno se dogajajo reorganizacije. Selitev oddelkov, širjenje covid postelj, vpoklic sester in specializantov.
Stopnja kolegialnosti in sodelovanja je neverjetna. Sem ponosen na svoje sodelavce. Prihajajo težki tedni, ampak skupaj zmoremo! 💪
— Federico V. Potočnik (@FVPotocnik) October 18, 2020
Zadnje objave

[Gledali smo] Zadnja večerja – Z duhovno in teološko globino
20. 4. 2025 ob 17:00

Kultura se začne s spoštljivim odnosom do pokojnih
20. 4. 2025 ob 15:00

Ivanka Slak: »Lojzetu sem hvaležna za vsak trenutek!«
20. 4. 2025 ob 12:00

Velikonočna slana torta
20. 4. 2025 ob 9:00

Zlo, krivda, bolezen, trpljenje in smrt v našem življenju nimajo zadnje besede
20. 4. 2025 ob 6:00

Federico V. Potočnik: Iz zatiranja ne more nastati boljši zdravstveni sistem
19. 4. 2025 ob 19:00

Velika sobota - iz žalosti v veselje
19. 4. 2025 ob 16:13
Ekskluzivno za naročnike

[Gledali smo] Zadnja večerja – Z duhovno in teološko globino
20. 4. 2025 ob 17:00

Velikonočna slana torta
20. 4. 2025 ob 9:00
Prihajajoči dogodki
APR
23
APR
24
Izredni koncert: Bakalina Velika
20:00 - 22:00
APR
25
Viva la pasta!
11:00 - 21:00
MAJ
12
MAJ
15
Predavanje: Čarobni svet razumevanja ADHD
17:00 - 18:00
Video objave

[VIDEO] Vroča tema - dr. Janez Šušteršič: »Padec finančnih trgov je koristen«
16. 4. 2025 ob 20:38
Izbor urednika

Pridobitve, koristi ter trdni gospodarski in politični temelji EU
17. 4. 2025 ob 6:00

[VIDEO] Vroča tema - dr. Janez Šušteršič: »Padec finančnih trgov je koristen«
16. 4. 2025 ob 20:38

Nova - 196. številka tednika Domovina
16. 4. 2025 ob 6:10

Domovina 196: Umetna oploditev lezbijk je norost
16. 4. 2025 ob 6:00
24 komentarjev
piklo
Odgovornost predsednika vlade je zelo velika, ne more pa biti kriv prav za vse kar gre v državi narobe! Kako more kdo sploh tako razmišljati!? Edino relevantno vpraša nje je ali sem jaz kot posameznik naredil vse, da s samo zaščitnim vedenjem ne ogrožam tudi drugih!? Gantar mi deluje megleno, ne morem pa vedeti koliko dela v zakulisju. Vsekakor mu zamerim "jurševanje", za državo škodljivo, polomija!! JJ pa se zaveda, da je DeSUS s pajčevino pripet na koalicijo in mora verjetno previdno igrati šah.
Rajko Podgoršek
Shalotka - moraš razumeti, da so v strukturah državne uprave tisti, ki aktivno delajo proti delovanju vlade in jo sabotirajo. Različne ravni državne uprave. Tako kot je vse zastavljeno Janša še kar solidno slalomira. Ko bo prva priložnost bo potrebno začeti z obsežnimi reformami, da se te stare naveze razmontira. to bo koristilo delovanju vseh naslednjih vlad - državna uprava mora biti agilna, uradniki morajo prevzemati osebno odgovornost za svoja dejanja.
Kraševka
Rokc, dobro ste povedali. Še kar dobro "vozi slalom" Janša, ob tem, da ga od prvega dne napada RTV, kolesarji - in kar je nedopustno še marsikateri državni uradnih-aktivist Levice. Ni lahko vladati, vendar kdor ima trdno "hrbtenico", bo na dolgi rok tudi uspel. Je pa tudi velik problem, poleg rednega sodstva, tudi UPRAVNO SODIŠČE, ki poseže v odločbe vlade. Ko je vladala Levica, so lahko menjali marsikateri KADER. Sedaj pa Upravno sodišče, skoraj vse razveljavi, kot ( glede RTV, policije...) po tekočem traku.
obrambapes
Težko je seveda vladati in Janša seveda dobro vozi ta slalom, a sedaj ko gre za zdravje in posledično tudi gospodaratvo bi moral udariti po mizi. Ne pa da so sedaj ti protestniki in kolesarji neke izjeme. Že kar nekaj časa velja prepoved združevanja, najprej 100 potem 50... pa se oni kar še zbirajo in protestirajo in iz tistih ki ukrepe spoštujem, delajo budale. Noben jim sicer v normalnih časih tega ne bi smel prepovedovati, pravico imajo izražati svoje nestrinjanje na miren in kulturen način, s kakšno stvarjo bi se človek celo strinjal, a sedaj so pač taki časi. Če so jih lahko na Češkem razgnali s solzicem in vodnimi topovi, naj jih pa še Slovenija. Obe sta tisti 'neubogljivi' vzhodni državi ki jih je potrebno držati na kratkem, medtem ko seveda na zahodu lahko delajo mirno take in podobne svinjarije pa nikome ništa. Če bi jih na zahodu razgnali bi še razumel, kao mi tega ne smemo spet bodo Janšo tožarili kakšen diktator je,... Ampak če so lahko na Češkem pa nikome ništa potem lahko tudi pri nas, kaj?
piklo
Štajerka, zaupaj, da se bo rešitev v zadevi Covid našla! Vsak dan znova me prijatelj, ki ima stike s človekom na ministrstvu, obvešča kako vlada neumorno dela. Ne prilivajmo olja levičarski zlobnežem, ki samo čakajo kje bodo našli napako pri trenutni vladajoči ekipi! Verjamem v moč duhovne podpore. Včerajšnji predsednikov govor me je opogumil in navdušil. Jaz vem, da Janša nikoli ne sadi rožic, kar pa pove, ima težo. Škoda, ker ljudje ne uvidijo, da smo v varnih rokah!
debela_berta
številke rastejo, ministrstvo pa dela in janševe roke so varne?! ob tisoč obolelih na dan?!
Drobno
Hmm, v varnih rokah... Hmmm... Verjamem, da si naši državni voditelji vsaj večinoma iskreno in zelo prizadevajo in jih v tem podpiram. V varnih rokah pa v teh časih ni nihče. Žal.
STAJERKA2021
Shalotka, sama popolnoma zaupam vladi, vendar pogrešam malo več komunikacije predsednika JJ. Res pa je, če nekdo na polno dela, se nima časa sončiti v soju žarometov. Ta čas ima samo opozicija, ki nima drugega dela, kot razdor, napadanje in spotikanje. Verjamem ti, da gredo stvari v pravo smer!
BARBARA RAKUN
Štajerka, zelo ti dam prav o čemer razmišljaš. Človeka, ki razmišlja s svojo glavo, veliko bere, tudi tujo literaturo, imajo takoja za upornika, levičarja. Kaj bodo tudi v Sloveniji plombirali stanovanja, tako kot so to počeli na Kitajskem. ?
Uh nikoli se politika ni brigala za stare in bolne, sedaj so jih pa polna usta. Skrb za starejše? Nikakor. Če bi jim šlo za življenja starejših, upokojencev, bi se drugače do zdaj obnašali. To leti tako na leve in desne. Dosti imam te ideologije.
Še enega politika do zdaj od začetka govorjenja o koronavirusu nisem slišala, da bi spodbujal ljudi k zdravemu načinu življenja, da se več gibajo, da so več zunaj. Zakaj ne? Skrb za lastno zdravje je na prvem mestu. Zakaj ne podražijo alkohola, cigaret? Aja, imajo profit od tega.
Ali morda vsak dan štejejo umrle od raka in ostalih bolezni? Zakaj ne? Aja, tega več ni ker je samo korona.
Pa samo razmišljam s svojo glavo, nisem komunistka, nisem levičarka, nisem desničarka, fašistka, rada bi povedala, da rada živim, spoštujem ukrepe, ne bom pa pristala na to, da bo nekdo, ki mu je samo do lastnih ugodnosti, govoril, da so prvo življenja.
Verjemite mi, ko bodo začeli še z breplačnim cepljenjem za gripo, takrat se bodo povečale smrti.
In še o mladih. Mladi bodo največja kolateralna škoda te korone. Še začeli niso živet, pa nimajo enakih možnosti do šolanja, živijo v nevzdržnih razmerah doma, mladi zgubljajo službe. Ne prosim vse v isti koš metat, tisti ki tam protestirajo na Trgu republike so drugi mladi, kot pa ti, ki jih jaz poznam, ki si prizadevajo delati, vzgajati svoje otroke.
Pa zdaj ne morejo normalno živeti.
Ja nekdo bo moral delati kajne da? Drugače se bo vse zrušilo.
STAJERKA2021
Barbara, točno tako. Če pogledamo na trenutno situacijo, se mi zdi, kot da se res približuje konec sveta, vsaj takšnega kot smo ga poznali. Mladina nima privzgojenih nobenih vrednot, vsi so na en način potrošniško podivjali. Vsi bi vse imeli, za čim manj ali pa nič dela. To se preprosto ne izide. Nobenega spoštovanja do nobenega. Anarhija prevzema svoje mesto, res pa je, da ko pade prvi strel, je povratek nemogoč. Takrat se začne nekaj, kar je težko umiriti. Tako stanje, posebej v tem obdobju epidemije, si res ne želimo. Levica bi lahko umirila svojo napadalno retorko in pozvala svoje "hlapce na terenu", naj za božjo voljo ostanejo doma. Da se virus umiri. To pričakujem. Strnite vrste, salamenska opozicija in pomagajte vladi, ne da jo rušite. VOLIVCI SI BODO TO VAŠO AGRESIJO ZAPOMNILI! VI, OPOZICIJA, STE KRIVCI ZA TRENUTNO SITUACIJO. IN NEHAJTE BAJATI, KAJ BI VSE MORALA VLADA; ZAKAJ ZA HUDIČA TEGA NISTE NAREDILI, KO STE BILI V VLADI!
viktorh
Žal, očitno gre pomanjkanje družinske vzgoje, spoštovanja organov oblasti in pomanjkljiv izobraževalni sistem.
STAJERKA2021
Tudi vlada, s tistim predlogom za okužene starostnike, da jih preseli kar v neko staro odsluženo telovadnico, ni pridobila na naklonjenosti.
V tem poletnih mesecih ni bilo, ali vsaj po trenutni situaciji, zelo malo narejenega na tem, da bi se uredile "COVID BOLNIŠNICE". Sedaj se to počne na vrat na nos. Le kaj so delali poleti?
Nabavljenih je bilo 400 ventilatorjev, sedaj pa v zdravstvu ocenjujejo, da je pa 50 zgornja meja zmogljivosti.
1. Naj mi prosim nekdo razloži, ZAKAJ JE 400 VENTILATORJEV KUPLJENIH IN NE UPORABLJENIH?
2. Zakaj se preko poletja ni delalo na prekvalifikacijah med medicinskimi sestrami, da bi osvojile znanje, ki je potrebno pri upravljanju ventilatorjev? ZAKAJ?
3. Zaokrožila je vest, da bi naj bil državni projekt, da bi naše medicinske sestre bile poslane v na primer Bangladeš, kot pomoč. Ker je tam boljše plačilo. Kakšno pomoč neki, če jih doma primanjkuje.
V glavnem, včasih več res ne vem, ali je to v tej krizi sploh možno, da bi namesto spotikanja strnili vrste.
obrambapes
>>V glavnem, včasih več res ne vem, ali je to v tej krizi sploh možno, da bi namesto spotikanja strnili vrste. Ne, to pa v Sloveniji ni možno. Ker smo narod, ki namesto v svojih uspehih bolj uživa in išče potrditev v zaje**vanju drugih. Od tega jih veliko živi. To so tisti, ki so v svojem življenju zgube, zafrustrirani in nič niso dosegli in jim je to (kot bi Kirschner v Umetnost egoizma rekel) oblika 'nadomestne zadovoljitve' To se vidi povsod, ne samo v medosebnih odnosih. Recimo v teh 'pametnih' rondojih, ki jih nikjer ampak res nikjer v Evropi nimajo. Pri nas očitno nekdo uživa v zafrkavanju voznikov. Ali pa recimo primer moje sodelavke, ki je padla s kolesom pa ji pride policaj v bolnico napisat kazen ker ni prilagodila hitrosti razmeram na kolesarski stezi (in s tem seveda ogrožala zgolj sebe). In podobno. Ja saj če je država taka, ni čudno da so tudi ljudje. Država rabi take ljudi, ki se med sabo je*ejo v glavo, so skregani, ... kajti takim je lažje vladati. Kar se pa same vlade tiče pa kolikor so se v prvem valu res izkazali pa mislim, da so sedaj kar nekaj napak naredili. Napake, ki jih vidim jaz pa so: - prepozno zaprtje meje s Hrvaško - snetje mask maja in junija - nezaščita starostnikov v domovih - prepočasno sprožanje ukrepov glede na vedno hujšo situacijo. Noben seveda ne zahteva ponovnega lockdowna a ukrepi kot so sedaj bi morali veljati že vsaj kak mesec nazaj. Prepočasno! Potem se pa lockdownu morda res ne bomo mogli izogniti.
helena_3
Ej, Štajerka! Mogoče bi pa minister Gantar vedel odgovor na tvoje vprašanje. Zakaj je imelo rušenje Pivčeve prednost pred zagotovitvijo novih zdravstvenih kapacitet...
Gregor
Draga gospa ŠTAJERKA To vprašanje morate nasloviti na Gantarja, ki je za to daleč najbolj odgovoren. A če vprašate mene, se je Gantar raje ukvarjal z Erjavcem, ki mu je moral priskrbeti stolček Pivčeve.... Za to ni Covid bolnišnic.
Kraševka
To je res pomembno vprašanje. Gantar naj se malo poglobi sam v sebe in ugotovi, kdo je povzročil Sloveniji večjo škodo, ali Pivčeva, ali Gantar, ki kot minister za zdravstvo, se je predvsem bavil s svojo stranko.
STAJERKA2021
Simon, se strinjam z vsem. Ugotavljam, da smo Slovenci sebi največji sovražniki. Na žalost!
STAJERKA2021
Helena, se strinjam. Sicer pa je Gantar za zdravstvenega ministra - ena velika napaka. Bil je že minister in je po nekaj mesecih odjokcal. Sedaj pa tudi ni kaj slišati, za neke velike učinke.
STAJERKA2021
Gregor, se strinjam. Vrnitev rusofila Erjavca, pa mogoče res lahko zamaje vlado. Nikoli ne veš, s čim izsiljujejo poslance. Res pa je Pivčeva bila premočna osebnost v političnem prostoru. Na Požareportu je članek, ki povezuje neizvolitev Erbežnika za ustavnega sodnika, ker bi naj bila v odzadju cela vrsta izsiljevanj. Če je to res, sploh vlade ne rabimo. Zamenjati vse, samo ne vemo, kdo bi se hotel iti še politiko, če visi vedno Demoklejev meč nad sabo.
Friderik
V komentarju uredništva ( predzadnji odstavek) je nakazana pravilna diagnoza. "Ali pa je morda...." Vzgojili smo celo generacijo narcisov. Narcis je namreč tisti, ki je zaljubljen v svojo lastno podobo. Podobo sebe, ki si jo je ustvaril sam s pomočjo družbenih omrežij in družbe na splošno...., ki mu ni nikdar postavila pavilnih mej. Tak nima rad sebe in svojih bližnjih, rad ima svojo podobo, portret, karikaturo sebe.
piklo
Že dolgo je med mladimi v navadi, da se ob srečanju ali ob slovesu med seboj poljubljajo ( dekleta!). Ponavadi si vzklikajo "Uživaj!", " Mej se!", po trgovinah pa nam prodajalke voščijo "Lep dan!"
Sliši se prijazno, vidi se ljubko, pa me eno in drugo že od nekdaj moti. S čim bo ta mladina nadomestila te intimne geste v času epidemije!? Če gre za iskreno naklonjenost med osebami, potem bo vzdržnost edini pravi odgovor. Bodo (bomo!) zmogli ostati vzdržni v teh časih novodobne kuge, saj stvar ostaja resna kljub zanikanju mnogih!? Svoboda je velika vrednota, v polnosti pa jo lahko živim samo z občutkom svobode za vse.
Na šoli kjer sem delala, smo dijake vzgajali k solidarnosti in medsebojni pomoči. Odziv je bil dober. Mladi ljudje morajo biti pravilno nagovor jeni, potem sami v sebi občutijo zadovoljstvo ko se presežejo.
Ob vstopu v leto 2020 smo si kot je običajno zaželeli zdravja in sreče, ne sluteč, da bo to leto tako zelo drugačno od prejšnjih. Za uresničenje teh želja moramo storiti mnogo več kot smo doslej! Zatajiti sebe, upoštevati navodila, odložiti užitek... Mladim polagam na srce, storite to, ne bo vam žal! Iz izkušnje vem, da ima odrekanje za dobro sočloveka velik smisel! Moj ego izgine in nadomesti ga občutek, zelo podoben sreči!
debela_berta
Kaj pa bi morala mladina po tvojem govoriti ob slovesu, bog s tabo, in križ na čelo odhajajočemu naredit?! še tako simpatična prijaznost kot sta objem, poljub in 'uživaj' te motijo?!?
piklo
Sancta simplicitas, Berta!
debela_berta
A pa razumeš ti dve latinski besedi?
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.