Odločil sem se, da naredim neko serijo o ljudeh, ki jih imam za velikane slovenske osamosvojitve. – Janša je že zelo zgodaj izstopal s svojim razumevanjem vojaškega vprašanja na drugačen način, kot je bilo uradno. – Jugoslovanska tajna služba je bila sestavljena iz republiških tajnih služb po modelu Udbe, poleg tega sta bili še dve pokrajinski Udbi – v Vojvodini in na Kosovu. – Takrat smo bili indoktrinirani, malo smo poznali zgodovino, nismo poznali zločinov revolucije med vojno, predvsem pa povojnih umorov, montiranih procesov.
Gost Vroče teme je bil Igor Omerza, pisatelj, raziskovalec arhivov nekdanje tajne politične policije Udba in kolumnist, ki je tik pred božičem v tisk poslal že svojo šesto knjigo iz serije Osamosvojitelji in UDBA: Janez Janša - Kaplar. Doslej so iz tega niza izšle knjige: Ciril Žebot - Peter (prvi del), Igor Bavčar - Deviacija, France Bučar - Tikveš, Jože Pučnik - Psevdomarksist in Franc Jeza - Separatist. Nova knjiga ima 428 strani.
Knjiga je bogato ilustrirana s fotografijami in faksimili arhivskih dokumentov. »Sem in tja v knjigi zaidem tudi na partijske sestanke ali v pravosodni sistem Jugoslovanske ljudske armade. Tudi KOS – ponarodelo ime za tajno politično policijo jugoslovanske armade – ima svoje mesto v tej knjigi,« obljublja Omerza.
Sicer pa je večina v knjigi 'nastopajočih' dokumentov novih, nekaj pa je tudi takih, ki so bili v njegovih številnih knjigah o Udbi že objavljeni. Temu se po svojih besedah ni mogel izogniti, če je hotel podati celovito sliko o odnosu Udbe do Janeza Janše. Knjigo bo uradno predstavil 12. januarja 2026 na Gospodarskem razstavišču.
Razkriva pa doslej tudi neznane tajne dokumente, v katerih nastopa Janez Janša, prvič že leta 1983, zadnjič pa še leta 1990. Udbaši so mu dodelili kodno ime Kaplar, kar nekako ustreza temu, da se je veliko ukvarjal z vojaškimi vprašanji. Bil je ena izmed najpomembnejših kosti v grlu nedemokratičnega režima in ga je vojaški vrh Juge dvakrat skušal zapreti; enkrat se mu je, s pomočjo slovenskih komunističnih politikov in njihove zasebne tajne politične policije (Udbe), to tudi posrečilo.
Kako so nastali naslovi vseh teh knjig, ki so že izdane? Zdaj je tu vaša nova knjiga Janez Janša - Kaplar. Kaj pomenijo te oznake? Ste to poimenovali poljubno ali to izhaja iz arhivov?
Prvič: poleg knjig o teh velikanih sem napisal še ogromno drugih knjig o Udbi, kjer se prav tako pojavljajo kodna imena. To, kar sledi za imenom in priimkom, je namreč kodno ime. Po teh imenih je Udba označevala ljudi, ki jih tukaj omenjate oziroma o katerih sem napisal knjige. Odločil sem se, da naredim neko serijo – če bom imel dovolj dokumentov za posameznike – o ljudeh, ki jih imam za velikane slovenske osamosvojitve. Do zdaj sem napisal šest knjig o tem, ki ste jih že omenili. Aprila pa prihaja še ena: je že zlektorirana, tako da bo kmalu postavljena in dana v tisk. 7. aprila, ob 80-letnici Dimitrija Rupla, prihaja še knjiga o njem. Zanj je Udba uporabljala kodno ime Negativ.
7. aprila, ob 80-letnici Dimitrija Rupla, prihaja še knjiga o njem. Zanj je Udba uporabljala kodno ime Negativ.
Ampak ta kodna imena niso neko naključje – Negativ, zakaj?
Verjetno zato, ker je bil »negativen« za sistem, v katerem smo živeli – socialistični sistem od leta 1945 do 1990. Psevdomarksist – pri Pučniku je zanimivo: on je bil v bistvu marksist, zelo zagrizen, potem pa so ga zaradi njegovih pisnih izdelkov zaprli, saj je zahteval demokratično družbo, kjer bi lahko vsak človek govoril, kar bi hotel. Dali so ga v skupino »psevdomarksistov«, torej tistih, ki so nekako napol marksisti ali »nepravi marksisti« v svojem pojmovanju režima, kako naj bi izgledal marksizem.
Knjiga o Janezu Janši - Kaplarju – od kod po vašem mnenju izhaja to poimenovanje?
Janša je že zelo zgodaj izstopal s svojim razumevanjem vojaškega vprašanja na drugačen način, kot je bilo uradno. Študiral je ljudsko obrambo in je zanimivo celo šel v vode mirovništva ter zagovarjanja civilnega služenja vojaškega roka. Imel se je za nekega eksperta za vojaška vprašanja. Verjetno so mu zato udbovci dali ime Kaplar, saj je to naziv za nižji častniški čin v avstro-ogrski vojski.
Kdaj je, sodeč po vaših raziskovanjih, jugoslovanska tajna služba začela prepoznavati ljudi, ki so nevarni režimu, sistemu in ki bi lahko približali Slovenijo osamosvojitvi? Spremljati so jih začeli mnogo let pred osamosvojitvijo, torej so že precej prej čutili, kam bi lahko zadeva šla.
Jugoslovanska tajna služba je bila sestavljena iz republiških tajnih služb po modelu Udbe, poleg tega sta bili še dve pokrajinski Udbi – v Vojvodini in na Kosovu. Slovenska Udba je spremljala tiste osamosvojitelje, ki jih je locirala kot osamosvojitelje, in seveda tudi emigrante – ne samo tiste, ki so razmišljali o osamosvojitvi, ampak tudi tiste, ki so razmišljali o demokratizaciji. Ko so nekoga prepoznali, da gre po tej poti, so ga začeli zelo pazljivo spremljati. Recimo Franc Miklavčič je zaradi tega tudi končal v zaporu: pri njem so leta 1976 našli dnevnike. Dali so mu kodno ime Privesek. V dnevnikih je zelo natančno opisoval, kako si predstavlja samostojnost Slovenije. Obsojen je bil torej zaradi dnevnikov. Tega še v nacistični Nemčiji Gestapo ni mogel narediti – da bi zasebni dnevnik predal na sodišče kot dokazni material. Dnevnik je stvar, ki mora biti »širjena«, če hočeš nekoga obtožiti. Tukaj pa so ga obtožili zaradi njegove misli – celo če je to pisal v dnevnik in tega ni širil. To je unikat: slovensko sodstvo je zaradi tega obsodilo Franca Miklavčiča, ker so udbovci našli njegov zasebni dnevnik, ki ga nikomur ni kazal, v katerem opisuje, kako bi bila videti samostojna Slovenija.
Slovensko sodstvo je obsodilo Franca Miklavčiča, ker so udbovci našli njegov zasebni dnevnik, v katerem opisuje, kako bi bila videti samostojna Slovenija.
Foto: Jaka Krenker / Domovina
Prvi tajni dokument Udbe, v katerem je omenjeno ime Janeza Janše, pa je datiran v leto 1983. Zakaj?
Takrat se je začelo: Janša je bil poklicni član predsedstva Zveze slovenske mladine in je bil zadolžen za vojaško področje. Bil je zadolžen, da pripravijo programsko konferenco mladine »Splošni ljudski odpor« in podobno.
Govorimo o idejah modernizacije, demokratizacije?
V bistvu o drugačnem pristopu do vojske – bolj kot neka ljudska vojska, ne pa kot profesionalna oborožena sila. Vojska je v tem videla nevarnost za svoj status in je temu ostro nasprotovala. Temu je sledila slovenska politika: obstajal je Komite za SLO, zelo močna politična institucija, vodil ga je predsednik Zveze komunistov Andrej Marinc. Zahtevali so popravke – popravljali so in popravljali, tako da je bil režim zadovoljen. Janša pa je dobil strašno »črno piko« in takrat ga začnejo spremljati udbovci.
Kako kot nekdo, ki je raziskoval tudi zgodovino Janeza Janše, gledate na očitke, ki jih še danes uporablja levi politični pol za diskreditacijo Janše, češ da gre za preoblečenega komunista, ki je bil nekoč »trd na liniji«?
Mladinec je bil tam v Jajcu. Ampak Janšo poznam, mislim, da od leta 1982 ali 1983, in moram reči: odkar ga poznam, je bil kritičen do režima, v katerem smo živeli. Zato je bil že »vržen na cesto«, potem je bil dvakrat vojaško preganjan, enkrat so ga celo zaprli. Tako da je na »majavih nogah« očitati mu, da je preoblečen komunist, saj je že v času režima zelo ostro nastopal proti nedemokratičnemu režimu.
Če si želel biti politično aktiven v tistih časih, na začetku 80. let, drugače ni šlo.
Verjetno je kot mlad vstopil v Zvezo komunistov – tako kot sem jaz vstopil kot mlad. Takrat smo bili indoktrinirani, malo smo poznali zgodovino, nismo poznali zločinov revolucije med vojno, predvsem pa povojnih – stalinizma, povojnih umorov, montiranih procesov. Tega nismo vedeli. Janšev oče je bil žrtev tega, pa mu tega ni povedal. Vladala je neka zarota molka – ne samo navzven, tudi znotraj družin. Starši niso hoteli obremenjevati otrok, da jih ne bi »onemogočili« v razvoju. Če bi mi takrat vedeli, kaj se je dogajalo po vojni, bi se verjetno drugače obnašali do režima.
Starši niso hoteli obremenjevati otrok, da jih ne bi »onemogočili« v razvoju. Če bi mi takrat vedeli, kaj se je dogajalo po vojni, bi se verjetno drugače obnašali do režima.
O izpovedi svojega očeta je Janša kasneje večkrat javno spregovoril.
Da – v nekaj oddajah sem gledal, tudi na Planetu je to zelo podrobno opisal.
Pravite, da so spremljali ljudi, kot so Igor Bavčar, France Bučar, Jože Pučnik, Janez Janša. Kdo so bili tisti, ki so jih spremljali?
Uporabljali so različne metode. Eno so bili neposredni zasledovalci, ki so ljudem sledili, npr. kam hodijo. Potem so bili najpomembnejši sodelavci, ki so bili »vtkani« v družbo, kjer so se ti ljudje gibali, in so poročali, kaj se dogaja. Recimo okoli Janeza Janše je bil zelo aktiven Janez Juvan, s kodnim imenom Janičar – sodelavec Udbe. Verjetno jih je bilo še veliko več. Problem je v tem, da določena kodna imena preberem, pa ne vem, kdo stoji za njimi. Imeti moraš kar nekaj dokumentacije, da lahko ugotoviš, kdo stoji za kodnim imenom, ker Udba uporablja kodna imena zato, da – če bi prišlo do vdora v dokumentacijo – ne bi bilo jasno, kdo so ti ljudje.
Kako pa je nekdo sploh postal sodelavec Udbe?
Na več načinov. Lahko so ga izsiljevali – če je bil npr. homoseksualec, so ga lahko na ta način dobili. Ali so vedeli za kakšna kriminalna dejanja. Predvsem so grozili. Ogromno ljudi so dobili v zaporu: obljubili so jim boljšo obravnavo, skrajšanje kazni ali celo izpustitev. Potem so bili nekateri idejni – verjeli so v idejo, da branijo režim, »dober režim«, in so šli med sodelavce. Nekateri pa so bili plačani. Zunanji sodelavci ali tujci, ki so delali za Udbo, so bili večinoma plačani, prav tako tudi Slovenci. Recimo pisatelj Jože Javoršek – kodno ime Pijavec – je zasledoval Kocbeka, Pahorja, kulturno sfero, pisal ogromno poročil in je bil za to plačan. V takem primeru govorimo o sodelavcih. To niso obveščevalci. Obveščevalci so tisti, ki branijo državo. Sodelavci so pa tisti, ki branijo režim. Tajna politična policija ni obveščevalna služba, ampak služba, ki brani režim. Danes imamo v demokratičnem svetu obveščevalne službe, ki branijo ustavne vrednote pred nasilnimi zrušitvami, terorizmom in podobno. Udba pa ni bila takšna. Udba je bila zasebna tajna politična policija peščice komunističnih voditeljev, ki so branili svojo oblast.
Večkrat ste v svojem raziskovanju opozorili, da je bila sodelavka Udbe tudi zdajšnja slovenska evropska komisarka Marta Kos. Ona je to medijem večkrat zanikala.
Vedno, ne večkrat.
Vedno in večkrat.
Dejstva so taka, da je v evidenci pod šifro registriranega vira v tem »Udbanetu«, ki je zdaj uradni dokument – centralna evidenca, kot se uradno reče – uradni dokument v Arhivu Slovenije. Poleg tega je Požareport objavil pričevanje nekoga, da so na njihov naslov prihajala njena poročila, ko je bila v Nemčiji. Ko je bila na zaslišanju v Sloveniji za svojo funkcijo komisarke, jo je Mahnič vprašal, ali pozna Stojana Celina, ki jo je imel na povezavi, kot sledi iz zapisanega v Požareportu. Ona na to vprašanje sploh ni odgovorila.
Kritiki vam bodo rekli, da je bil tudi Lojze Peterle na seznamu kot občasni vir.
To pomeni, da je bil neregistriran vir. Neregistriran vir – o tem pišem v svojih knjigah zelo natančno, Temna in svetla stran Dela – pa ni nujno vedel, da je sploh delal za Udbo. Tebe so npr. poklicali zaradi potnega lista na upravno enoto in te je tam zaslišal udbovec. Potem je poročal, kaj si govoril. Imaš pa neregistrirane vire, za katere vem, da so zavestno poročali. Recimo Mitja Gorjup: Udbi je pregledal vse pisalne stroje vseh novinarjev v »Črni vdovi«, torej v stolpnici Dela. On je bil neregistrirani vir, ampak je bil zame kapitalni ovaduh. Potem so pa ljudje – neregistrirani viri, novinarji – ki so se upirali. Jaz iz dokumentov vidim, da so se upirali poročanju Udbe, pa so bili vseeno vodeni kot neregistrirani viri.
Torej obstaja možnost, da se je nekdo znašel na seznamu kot sodelavec, čeprav o tem ni imel pojma?
Ne, ne. Če si bil pod šifro registriran vir ali sodelavec, potem si za to vedel: imel si kodno ime in si vedel, da delaš za Udbo. Če si bil neregistriran vir oziroma če si bil neregistriran sodelavec, pa ni nujno, da si vedel. Iz dokumentacije je treba videti, ali je določen človek vedel, da dela za Udbo, ali ni vedel. V svojih knjigah navajam primere neregistriranih sodelavcev, ki niso vedeli, da so delali za Udbo, ali pa so temu celo nasprotovali. Imamo pa tudi neregistrirane vire, ki so vedeli in so bili še kako vpeti v to, da so poročali Udbi.
Če si bil pod šifro registriran vir ali sodelavec, potem si za to vedel: imel si kodno ime in si vedel, da delaš za Udbo. Če si bil neregistriran vir oziroma če si bil neregistriran sodelavec, pa ni nujno, da si vedel.
Foto: Jaka Krenker / Domovina
Čeprav imate papirje, je marsikdo še vedno prepričan, da razlagate pravljice, da ni bilo tako.
Ja, objavil sem že skoraj 30 knjig. Vse moje knjige temeljijo na dokumentih. Vse, kar napišem, moje zgodbe, ki jih pišem, so politični trilerji, ampak to niso izmišljeni politični trilerji, ampak trilerji na osnovi dokumentacije. Življenje piše take zgodbe, ki si jih včasih težko izmisli tudi najbolj bujna pisateljska fantazija.
Kako ste prišli do teh dokumentov?
Arhiv je bil od leta 2006 odprt: na pobudo Janševe vlade je parlament sprejel, da se odprejo arhivi Udbe, partije, SZDL, mladine in tako naprej – vseh teh družbenopolitičnih organizacij. Od takrat je arhiv odprt in v parlamentu ni bilo veliko nasprotovanja. Potem ko sem leta 2010 napisal knjigo o Kocbeku in Udbi, se je pa začelo. Takrat so hoteli – ne vem, ti »strici iz ozadja« in podobno – to spet zapirati.
Koliko dokumentov je po vaši oceni sploh ostalo nedotaknjenih v teh arhivih, koliko jih je bilo uničenih?
Ocenjujem, da je okoli 20 odstotkov uničenih. Sreča pa je, da je Udba delala dokumentacijo v več kopijah. Kako je to potekalo? Imeli smo 13 centrov Službe državne varnosti v Sloveniji, po vseh večjih mestih. Ti so vsak dan poročali oddelkom Udbe v centrali v Ljubljani. Dokumenti iz teh centrov so šli na tri naslove: prvi oddelek – notranji, drugi oddelek – zunanji in analitski oddelek. Dokumentacija se je zbirala, analizirala, potem so delali še skrčene dokumente za politično vodstvo – praktično vsak dan. Veliko tega so pošiljali tudi v Beograd. Na tej osnovi se je gradilo. Tako je nastajala informativna baza vseh teh podatkov, ki se je zbirala v Ljubljani. Potem so uničevali na primer dokumente iz prvega oddelka, ampak v drugem oddelku je nekaj ostalo, ker je bilo razposlano po kopijah. Zato imamo neke stvari ohranjene. Največ 10 do 20 odstotkov, bi rekel.
Menite, da bomo vse to, česar zdaj ne moremo izvedeti, ker so ti arhivi nekdanje tajne službe v Beogradu, kdaj lahko izvedeli?
Ko je Cerarjeva vlada zapirala kulturno poglavje približevanja Srbije Evropi, sem večkrat in javno zahteval, da naj zahtevajo vso udbovsko arhivsko dokumentacijo, ki je šla iz Ljubljane v Beograd; pa celotno dokumentacijo zvezne Udbe kot skupne službe vseh republik nekdanje Jugoslavije; in arhiv KOS-a ljubljanske armade, ki je zajemal večinoma Slovenijo. Da se to vrne oziroma da se skenira – ni noben problem, če se skenira in originali ostanejo Srbiji, Sloveniji pa se dajo kopije. Drugače, gospodje, ne bomo podpisali vašega pristopa – tega ne bomo »odkljukali«.
Življenje piše take zgodbe, ki si jih včasih težko izmisli tudi najbolj bujna pisateljska fantazija.
Foto: Jaka Krenker / Domovina
Vrniva se h knjigi Janez Janša - Kaplar. Pravite, da je bila prva obtožnica proti njemu spisana že leta 1985. Govorimo o času pred afero JBTZ.
Mislili so, da so se Janše znebili, ko so ga vrgli iz mladine. Zmotili so se. On je začel pisati o vojski v reviji Mladina. Leta 1985 je vojska objavila, da bo maja velika parada. To je sprožilo veliko ogorčenja, predvsem v krogih okoli tednika Mladina. Mladina je izšla z eno številko »Parada«, kjer je Janša napisal štiri članke. V enem izmed njih je razkril, da bo vojska skrajšala vojaški rok. To je bila vojaška skrivnost. On je to verjetno videl kot funkcionar, ki se je ukvarjal z vojaškimi vprašanji – mogoče je te dokumente videl takrat, ko je bil še v vodstvu mladine. Obtožili so ga izdaje vojaške skrivnosti. Iz obtožnice pa se vidi tudi, da so mu očitali še druge članke oziroma javni, kritičen odnos do Jugoslovanske ljudske armade. In zaradi tega so proti njemu začeli preiskavo. Takrat se je pa zgodilo: vodstvo mladine se je zbudilo. Igor Bavčar je zahteval, Andrej Brvar je podprl in sprejeli so sklep, da protestirajo proti takemu obračunu z nekom, ki v javnosti piše o vojski. Bojan Korzika, urednik tednika Mladina, je to hotel objaviti. Seveda je Udba ugotovila in ga je poklical Car. Tako ga opisujem; Korzika mi je to natančno povedal. Opisujem dialog, ki je potekal med javnim tožilcem Carjem in Bojanom Korziko, kako mu grozi, da tega ne sme objaviti. Korzika sprva ni objavil. Potem je še enkrat hotel objaviti in takrat je Car rekel, da je obtožnica umaknjena. Korzika mu je dejal: »Mi lahko to daste pisno?« In je rekel: »Ja.« Šel je do tožilca in potem so na tožilstvu – oziroma tajnica – napisali, da je obtožnica umaknjena. Ta pritisk je torej povzročil umik obtožnice. Potem pa sem našel še zapis generala Kranjca, ki je bil takrat šef KOS-a ljubljanske armade, da je bil zraven, ko je Andrej Marinc, šef slovenskih komunistov, klical generala Višnića, poveljnika 9. armade, in ga prosil, da umaknejo obtožnico proti Janši. Očitno je bila to posledica pritiskov mladinske organizacije in tednika Mladina.
V knjigi pišete, da je bil to pravzaprav …
... prvi primer, ko je nek politični organ napadel armado. Še nikoli v zgodovini socialistične Jugoslavije ni noben uradni politični organ napadel Jugoslovanske ljudske armade. Takrat je bilo to neverjetno dejanje.
Igor Omerza v podkastu spregovori tudi o vlogi Udbe v času afere JBTZ in osamosvajanja. Celoten pogovor je dostopen na spletnem portalu Domovine in na YouTube kanalu.
No, gospod Gregor,
Moj portal je in bo zgrajen izključno iz mojega
osebnega denarja.
Gradi ga moja pogodbena sodelavka dipl.ing . LTR...
bo dokončan DO marca...2026.
Glede Vaših teh. nasvetov - bi se raje pogovoril z Vami na 4 oči,
če ste res IKT poznavalec.
Z MNENJI NIKOGAR NETANGIRANEGA O MOJEM PORTALU
- SE NIČ NE OBREMENJUJEM:
VEM ZA PRECEJ TEHNIČNO - ŠE KAR PORTALOV,
KI PA NIMAJO NOBENE IZVIRNE
ALI POZNAVALSKE VSEBINE,
Na
NOBENEM OD TEH. KAR ok SLO PORTALOV - TRENUTNO
- SPLOH
ni nič o sedanjem odstranjevanju
SPORNEGA D. Trumpa - Z OBLASTI.
Edini,
KI KAJ O TEM NAPIŠEM, tu na Domovini
- SEM - JAZ Janez KK.
NA MOJEM
Sloveniana PORTALU PA IMATE ŽE ZDAJ SOLIDEN POSNETEK
himne katoliški vrlih Orlov - IZ LETA 1909.
Na
KATEREM OD "NAPREDNIH" PORTALOV - kaj takega,
KOT JE SOLIDEN KLAVIRSKI POSNETEK KLASIČNE SLOVENSKE - himne
Bratom Orlom - H. Sattnerja iz daljnega 1909. leta
slovensko, zgodovinsko pomembno kulturnega - najdete?
Dobronamerne nasvete cenim.
Skratka,
kar na moje kontaktne podate se mi polno predstavljeni
oglasite,
pa se bova . kaj pogovoila.
Lepe pozdrave.
L.r. Janez KK, LJ.
Bogdaj - nam vsem en v redu dan.
No,
o vrlem, skromnem in tudi osebno zelo poštenem, osrednjem našem vedno pro-slovenskem katoliškem politiku dr. A. Korošcu
- tu ne bi veliko pisal.
Njegova številna pozitivna, do Slovenije in do naših prednikov - vedno dobronamerna sela in prizadevanja - pričajo
... sama po sebi.
Seveda od 1940 pokojni dr. Korošec - ni bil
nič "kriv",
da je bila naša Slovenija in da so bili naši predniki locirani na prostor naše Slovenije,, z Nemci, Italijani, Madžari ...
kot nedobronamernimi oz. do Slovenije in Slovencev -
zlonamernmi sosedi..... .
Zlasti je bila pomembna dr. Koroščeva ustanovitev
proslovenske ŠTAJERSKE Slovenske KMEČKE ZVEZE (1907), z odličnimi AO poslanci kot je bil profesor dr. Karel Verstovšek (umrl 1923), ki se je nato povezala s centralo SLS v LJ,
ki jo je po smrti dr. Kreka .. leta 1917 - prevzel in razvil dr. Korošec, do faze priprave avtonomne Slovenje - pred 2. vojno,
2. VOJNE, KI JE DR. KOROŠEC NI ZAKRIVIL, NTI JE NI MOGEL - PREPREČITI JO.
Torej: volilni MEGA-USPEH dr. Korošca z 78% volilci za dr. Koroščevo SLS-JRZ stranko je pomembno zgod. dejstvo.
Nasilja EX YU IM ŽAL TUDI SLO STALIN KOMUNISTOV, TUI GB POLITIKE1945
... pa ni izvajal dr. Korošec - pač pa brutalna
STALIN, TITO-KARDELJ - KOM. PARTIJA, JNA-KNOJ, OZNA ...
z oporo v GB SPORNI POLITIKI - tistega časa.
za razrast fašizma v Italiji in nacizma v Nemčiji ter
KOM-STALINIZMA v SZ Rusiji
seveda - NIKAKOR NI BIL "KRIV" vrli Slovenec dr. Korošec,
tudi za SRBSKI ROJALIZEM Srbov - ne.
Torej:
vrli štajerski Slovenec, neumorno v dobro Slovenije in Slovencev aktivni dr. Anton Korošec je pomemben del naše
slovenske zgodovine.
V moji knjigi pripravljani s kar velikim mojim trudom
dr. Korošec - seveda bo. Korektno prikazan.
l.r.
Janez Kepic-Kern, 73 let, od 1978-2015 kar v redu LJ splošni knjižničar, nečlan slo strank in neformalnih združb,
nenaroče, nič plačan, le osebni zapis.
p.s.
spošt. gospod Mefisto - tudi e-papir
"prenese - vse".
Da bo imel Vaše "ZASEBNO MNENJE" Oo pomembnem, velikem Slovencu dr. A. Korošcu - kaj JAVNE TEŽE - se boste morali navaditi pisati PRAVE, ZNANSTVEMO ZGOD. DKUMENTIRANE RECENZIRANE KNJIGE - pod Vašim pravim osebnim imenm, ne pa pod precej neresnim vzdevkom kot je "Mefisto".
Mar ne ?
MEFISTO
13. 01. 2026 15:48:350
Spošovani JK-K, kje je bila Koroščeva SLS, ko je bilo Slovencem najtežje in nahuje? Celo njena naslednica se je v zadnjih desetletjih izpridila in neuspešno išče svoj prostor pod soncem. Če je dr Korošec res naredil kaj dobrega za Slovence, je to anuliral s tem, ko jih je spravil v objem srednjeveškega bizantinskega Balkana.
Vse dobro vam želi Mefisto!
FRANC MIKLAVČIČ - uradno:
"Leta 1976 je bil aretiran zaradi članka, v katerem je zahteval obravnavo prikrivanih povojnih pobojev okrog 12.000 domobrancev."
Torej je bil to glavni razlog; razkrivanje povojnih pobojev zločinske oblasti, ki pa jo, zelo očitno, zagovarjajo tudi današnji nasledniki te zblojene ideologije.
Vendar ti današnji se ne zavedajo, in tudi ne zmorejo prepoznati zgodovinskih dejstev, da bolj ko bodo lagali, tudi skozi MSM (predvsem RTV SLO), kar je -mimogrede - dejansko omejevanje oz. nadzorovanje svobode govora, prej jih bo pobralo z družbenega življenja in jih zagreblo na smetišče zgodovine. Pa tega ne obžalujem, Nasprotno, res je že skrajni čas!
Seveda so slovenski komunisti vedeli vse o zaroti proti Janši, saj so sami aktivno sodelovali v njej. Brez sodelovanja slovenskih komunistov Janše niti zaprli ne bi.
Mimogrede, o vrlem Slovencu s Štajerske
dr. Antonu KOROŠCU - suverenem PREDS. MEDVOJNE
IZJEMNO USPEŠNE IN DOBRO ORGANIZIRANE
klasične slovenske katoliške stranke SLS - ima
lahko kdorkoliže - vsekakor pa manj javno pomemben -
od dr. Korošca lahko - kakršnokoliže mnenje.
A negativno mnenje o njem do dr. Korošca - ne more biti - pravično.
Še v dec. 1938
je dr. Korošec dobil kar 78% VOLILNO PDPORO
tedanjih Slovencev.
O TAKŠNI PODPORI LAHKO SEDANJE STRANKE - LE SANJAJO.
Pomagali so mu prizadevni, avtonomistični...
in izkušeni Orli dr. Kreka, tedaj pokojnega.
Več o vrlem dr. K. IN O OSTALIH - BO V MOJI KNJIGI.
l. r. Janez KK, LJ
MEFISTO
12. 01. 2026 22:09:040
Dr. Anton Korošec je, če že ne edini, vseskakor pa najbolj kriv, da smo se po prvi svetovni vojni znašli v balkanski Jugoslavij, da smo z dunajskega parketa prišli pod svinjske trgovce in da smo morali do leta 1991 plesati kolo, ko nam je v srcih igral dunakjski valček. To, da je leta 1938 Koroščeva SLS na volitvah zmagala z 78%, je poplnoma nepoemembno, saj se je že tri leta pozneje izkazalo, da je šlo za popolnoma nesposobno in dezorientirano kupčevalsko stranko, ki so jo celo malo številni polpismeni in nepismeni komunisti postavili izven zakona.
No, dr. Korošec (1872-1940) zanesljivo - bo v knjigi
pomembnih javno delujočih Slovencev,
tak - kot je pač bil.
l.r. Janez KK, ex ok knjižničar
p.s.
kdor bo knjigo kupil jo pač bo,
ostalim pa bo na voljo v knjižnicah,
recenzirana s strani
naših mlajših akad. zgodovinarjev
MEFISTO
12. 01. 2026 20:40:260
Spoštovani, dobesedno ste obljubiili: "- albub podob cca 300 podb
javno aktivnih POZITIVNIH Slovencev OD LETA 1400 - 1945".
Dr. Anton Korošec je naredil toliko hudih napak, da ga res ne moremo obkrožiti z avreolo. Žal mi je, če bom moral prihraniti denar za tako zanimivo knjigo.
No, gospod Mefisto - z menoj
se Vam ni treba - nič obremenjevati, vsak in
tudi jaz -razmišlja - po svoje,
ker pač - vsak ima svojo - gčavo.
Pomena preteklosti - se jaz osebno - močno zavedam: letos bomres izdal vsaj dve knjfi-----.
- POZABLJENI SLOVENCI - albub podob cca 300 podb
javno aktivnih POZITIVNIH Slovencev OD LETA 1400 - 1945
ter
KNJIGO O t.i. Orlih, tudi o njih nadaljevalcih
katol. mladinskih zvezah ZFO, ZDK (1906-1941).
Tudi moj e-portal SLOVENIANA je že odprt delno,
marca 2026 - bo pa polno odprt.
S portalom bom pa pač: razvijal kvalitetna slovenska strokovna
in kulturno poučna društva, na način dr. Kreka...
kolikor bo v mojih močeh
in v močeh mojih ok sodelavcev,
ki jih zlahka pridobivam - tudi nove.
Ta društva ravno bodo namenjena prenosu kvalitet preteklosti
- na mlade.
Mladi Slovenci bodo tudi morali poskrbeti - za nove Slovence,
saj od nas, ki smo stari 70, 80 let
novih otrok in novih Slovencev - več ne bo.
Toliko zaenkrat.
L.r. Janez KK, Lj, 73 let, nečlan strank.
p.s.
moj začetno odprti e-portal
je na internetu pod: sloveniana.si
MEFISTO
12. 01. 2026 18:56:080
Če med pozitivnimi pozabljenimi Slovenci ne bo dr. Antona Korošca, bom tudi jaz z veseljem kupil napovedano domoznansko knjigo.
Gregor
13. 01. 2026 10:26:580
@MEFISTO v bidtvu se deloma strinjam, ampak tudi nekritična redstavitev zvodovinske osebnosti, je korak k temu, da se o zgodovini pred 41 sploh začne govorit. Slovenska desnica je bila tako takrat, kot sedaj polna slabih potez in potem (tradicionalno) sledi jokcanje, kako se ni nič dalo... čisto legitimno je vprašanje, česa je bila desnica sploh sposobna v letih 41-45. Tradicionalno so nas vedno podredili nekim ....
Gregor
13. 01. 2026 14:26:250
Ps: @JKK sem šel gledat vaš portal, nisem bral ampak podpiram vsako tako dejavnost le, portal je obupen v smislu tehnike in oblike. Videti je nekaj na tehnologiji iz 1990. Naučite se uporabljat WordPress.com in mogoče raje postavite tam in svojo domeno preusmerite tja (mogoče dodatnih 15.€ letno). Bo lepše, bolj berljivo... če pa boste pri olikovanju uporabili kakega mlajšega (upam, da ne brezplaĉni) in ChatGPT, ima portal celo potencial. Odvisno seveda od kvalitege besedil in uporabe CAPS Lock. LP
Slovenski ljudje so strasno nevedni .
Tako malo vedo o zgodovini svoje drzave, o osamosvojitvi, da o drugi vojni ali prvi sploh ne pisem.
Jan Macarol je na X objavil daljso zelk poenostavljeno recimo polpreteklo zgodovino.
Nekaj kar bi vsi nad 50.let morali vedeti.
A ljudje so navduseni, kako super, ucna ura itd...ok. za mlajse zgoscen zapis.zelo dobrodosel. Hvala Macarolu.
Za vse ki vendar beremo ali spremljamo kaka.omizja, intervjuje ipd, pa nic novega.
Nekaj kar pac vemo ze dolgo.
Je pa en dodatek avtorja ostanek iz.yugokomunizma..
Si zavaruje hrbet in verodostojnost in pove da je iz partizanske druzine.
Povsem odvec. Al pa Macarol.vendar.misli da v domobranskih druzinah pa lazemo ?
Kupil bom vsaj 3 knjige o kljucnem cloveku slovenske osamosvojitve, pregledaln in nato podaril druzinam mojih otrok...
G.Omerza zasluzi izjemno spostovanje za svoje naporno delo, sedenje za dolumenti, raziskovanje.
Mu ne bi bilo treba !
Enako bi lahko g.Jansa pustil malovreden slovenski folk naj ga udbomafija pomendra.
A na vsakih nekaj stotisoc ljudi se pojavijo taki borci za resnico in ljudi.
Ali se.sploh zavedate kaj ta dva cloveka naredita v korist Slovenije ?
Za razliko od psihopatskih laznivcev in parazitov v vladi in vodilnih v podsistenih !
Preprican sem da ne veste !
Spoštovani JK-K, kdor ne pozna preteklosti, se mu lahko zgodi, da ga bodo tudi v prihodnost vodili udbovci, ponosni nasledniki zločinske
komunostične partije in drugi ekstremni podaniki rdeče zvezde. Da je treba preteklost pustiti v nemar, nas poslijuje post komunistična levica, ki že ve, zakaj in vi ji naivno ali pa nenaivno nasedate. Prijateljsko vam svetujem, da trikrat premislite preden objavite svoje večkrat površno artikulirane komentarje, v katerih prevečkrat skačete iz ekstrema v ekstrem, ne da bi se zavedali, da nimate prav.
Eh zarota. JLA je imela prav, Čeprav sem nekoč glasoval proti njej, mi je danes jasno, da nam bi bilo vsem bolje, če bi takrat JLA bila doslednejša in ga zadržala za več časa. Slovenci, danes niti približno ne bi bili tako sprti, kot smo sprti zdaj.
MEFISTO
12. 01. 2026 16:47:590
Rado, kako naj ne bi bili sprti, če pa še vedno hočete imeti najbolj prav rdečekožci, kakršen si ti, ki nam hočete znova ukrasti prihodnost.
stanko
12. 01. 2026 16:51:000
Bolnik!
Peter Klepec
12. 01. 2026 17:00:030
Rado, Slovenci so sprti od 40ih naprej; zaradi revolucije.
In ta najhuje se pride.
Igor Ferluga
13. 01. 2026 00:09:270
Nasprotno, Rado. Vodilni komunisti in udbovci bi morali dobiti rdeci karton glede političnega udejstvovanja vsaj za nekaj časa in Kucana in tovarisijo bi morali prepustiti penziji in ukvarjanju z vnuki, totalitarne napise kot je Naš Tito prepustiti naravi, da jih preraste in potem bi to slovensko sprtost res polagoma lahko če že ne zgladili pa vsaj omilili. Jugoslavije je konec, komunizma je konec. Zdaj gre za Slovenijo in demokracijo. Kdor tega ne sprejema, ne more biti drugega kot vir konflikta.
Rado
13. 01. 2026 10:22:210
"Nasprotno, Rado. Vodilni komunisti in udbovci bi morali dobiti rdeci karton glede političnega udejstvovanja vsaj za nekaj časa in Kucana in tovarisijo bi morali prepustiti penziji in ukvarjanju z vnuki," - - Igor tole bi šlo, če bi imeli diktaturo. Pa je nimamo. Vsi ti ljudje so politično vplivni zaradi volilcev. Volilci so tisti, ki jim dajejo legitimnost. Torej je domobransko gledanje na svet, manjšinjsko. (hvala bogu).
Peter Klepec
13. 01. 2026 13:07:320
Re:… domobransko gledanje na svet, manjšinjsko.
V SLO mogoce, ce pa to isto vprasate 500 milijonov drugih Evropejcev, je pa slika bistveno druga. Tam vidijo komuniste, ki so ubijali zato, da so prisli in ostali na oblasti. In ker vedo, da vi ne mislite tako, vas imajo za barbara, zaradi kakrsnih se je nedavno zgodila Srebrenica.
Igor Ferluga
13. 01. 2026 14:10:350
Domobranstvo, Rado, je drugo vprasanje. Ni ti treba biti desnicar ( lahko si, lahko nisi), da si demokrat, domoljub in ne sprejemaš pobijanja civilov in ujetnikov.
Gregor
13. 01. 2026 14:35:110
@Peter Klepec na vašo žalost ne bo držalo. Srebrenica se je zgodila zaradi tradicije nekaznovanna množičnih pobojev in kriminala... Srbi so enostavno verjeli, otrjujejo tudi sami, da se v jugi lahko pobija nasprotnike. Domobranci so torej posledica, simptom in ne osnovno dejanje.
Bogdaj - lep dan - nam vsem.
Delovanje vrlega gospoda Omerze - je seveda - zelo POZITIVNO.
VENDAR
VSE TO - O ČEMER DOKUMENTIRANO PIŠE - JE - PRETEKLOST.
Mi Slovenci nedvomno moramo biti
bolj pozorni - NA NAŠO SLOVENSKO PRIHODNOST.
Le z veliko sedanjega in prihodnjega truda
bomo Slovenci čez cca 100 let - sploh še obstajali.
Mar ne ?
L.r. Janez KK, LJ, 73 let, nečlan strank itd..
p.s.
no - včeraj je meni žal premier G. napovedal kar javno
v Dražgošah - "proti-janšistično fronto",
bi se spodobilo, če bi kdo iz vodstev slo parlamentarnih strank
- javno pozval žal premierja G. - k pojasnilu
njega sporne izjave.
26 komentarjev
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
No, gospod Gregor,
Moj portal je in bo zgrajen izključno iz mojega
osebnega denarja.
Gradi ga moja pogodbena sodelavka dipl.ing . LTR...
bo dokončan DO marca...2026.
Glede Vaših teh. nasvetov - bi se raje pogovoril z Vami na 4 oči,
če ste res IKT poznavalec.
Z MNENJI NIKOGAR NETANGIRANEGA O MOJEM PORTALU
- SE NIČ NE OBREMENJUJEM:
VEM ZA PRECEJ TEHNIČNO - ŠE KAR PORTALOV,
KI PA NIMAJO NOBENE IZVIRNE
ALI POZNAVALSKE VSEBINE,
Na
NOBENEM OD TEH. KAR ok SLO PORTALOV - TRENUTNO
- SPLOH
ni nič o sedanjem odstranjevanju
SPORNEGA D. Trumpa - Z OBLASTI.
Edini,
KI KAJ O TEM NAPIŠEM, tu na Domovini
- SEM - JAZ Janez KK.
NA MOJEM
Sloveniana PORTALU PA IMATE ŽE ZDAJ SOLIDEN POSNETEK
himne katoliški vrlih Orlov - IZ LETA 1909.
Na
KATEREM OD "NAPREDNIH" PORTALOV - kaj takega,
KOT JE SOLIDEN KLAVIRSKI POSNETEK KLASIČNE SLOVENSKE - himne
Bratom Orlom - H. Sattnerja iz daljnega 1909. leta
slovensko, zgodovinsko pomembno kulturnega - najdete?
Dobronamerne nasvete cenim.
Skratka,
kar na moje kontaktne podate se mi polno predstavljeni
oglasite,
pa se bova . kaj pogovoila.
Lepe pozdrave.
L.r. Janez KK, LJ.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Bogdaj - nam vsem en v redu dan.
No,
o vrlem, skromnem in tudi osebno zelo poštenem, osrednjem našem vedno pro-slovenskem katoliškem politiku dr. A. Korošcu
- tu ne bi veliko pisal.
Njegova številna pozitivna, do Slovenije in do naših prednikov - vedno dobronamerna sela in prizadevanja - pričajo
... sama po sebi.
Seveda od 1940 pokojni dr. Korošec - ni bil
nič "kriv",
da je bila naša Slovenija in da so bili naši predniki locirani na prostor naše Slovenije,, z Nemci, Italijani, Madžari ...
kot nedobronamernimi oz. do Slovenije in Slovencev -
zlonamernmi sosedi..... .
Zlasti je bila pomembna dr. Koroščeva ustanovitev
proslovenske ŠTAJERSKE Slovenske KMEČKE ZVEZE (1907), z odličnimi AO poslanci kot je bil profesor dr. Karel Verstovšek (umrl 1923), ki se je nato povezala s centralo SLS v LJ,
ki jo je po smrti dr. Kreka .. leta 1917 - prevzel in razvil dr. Korošec, do faze priprave avtonomne Slovenje - pred 2. vojno,
2. VOJNE, KI JE DR. KOROŠEC NI ZAKRIVIL, NTI JE NI MOGEL - PREPREČITI JO.
Torej: volilni MEGA-USPEH dr. Korošca z 78% volilci za dr. Koroščevo SLS-JRZ stranko je pomembno zgod. dejstvo.
Nasilja EX YU IM ŽAL TUDI SLO STALIN KOMUNISTOV, TUI GB POLITIKE1945
... pa ni izvajal dr. Korošec - pač pa brutalna
STALIN, TITO-KARDELJ - KOM. PARTIJA, JNA-KNOJ, OZNA ...
z oporo v GB SPORNI POLITIKI - tistega časa.
za razrast fašizma v Italiji in nacizma v Nemčiji ter
KOM-STALINIZMA v SZ Rusiji
seveda - NIKAKOR NI BIL "KRIV" vrli Slovenec dr. Korošec,
tudi za SRBSKI ROJALIZEM Srbov - ne.
Torej:
vrli štajerski Slovenec, neumorno v dobro Slovenije in Slovencev aktivni dr. Anton Korošec je pomemben del naše
slovenske zgodovine.
V moji knjigi pripravljani s kar velikim mojim trudom
dr. Korošec - seveda bo. Korektno prikazan.
l.r.
Janez Kepic-Kern, 73 let, od 1978-2015 kar v redu LJ splošni knjižničar, nečlan slo strank in neformalnih združb,
nenaroče, nič plačan, le osebni zapis.
p.s.
spošt. gospod Mefisto - tudi e-papir
"prenese - vse".
Da bo imel Vaše "ZASEBNO MNENJE" Oo pomembnem, velikem Slovencu dr. A. Korošcu - kaj JAVNE TEŽE - se boste morali navaditi pisati PRAVE, ZNANSTVEMO ZGOD. DKUMENTIRANE RECENZIRANE KNJIGE - pod Vašim pravim osebnim imenm, ne pa pod precej neresnim vzdevkom kot je "Mefisto".
Mar ne ?
MEFISTO
Spošovani JK-K, kje je bila Koroščeva SLS, ko je bilo Slovencem najtežje in nahuje? Celo njena naslednica se je v zadnjih desetletjih izpridila in neuspešno išče svoj prostor pod soncem. Če je dr Korošec res naredil kaj dobrega za Slovence, je to anuliral s tem, ko jih je spravil v objem srednjeveškega bizantinskega Balkana. Vse dobro vam želi Mefisto!
P. Kos
FRANC MIKLAVČIČ - uradno:
"Leta 1976 je bil aretiran zaradi članka, v katerem je zahteval obravnavo prikrivanih povojnih pobojev okrog 12.000 domobrancev."
Torej je bil to glavni razlog; razkrivanje povojnih pobojev zločinske oblasti, ki pa jo, zelo očitno, zagovarjajo tudi današnji nasledniki te zblojene ideologije.
Vendar ti današnji se ne zavedajo, in tudi ne zmorejo prepoznati zgodovinskih dejstev, da bolj ko bodo lagali, tudi skozi MSM (predvsem RTV SLO), kar je -mimogrede - dejansko omejevanje oz. nadzorovanje svobode govora, prej jih bo pobralo z družbenega življenja in jih zagreblo na smetišče zgodovine. Pa tega ne obžalujem, Nasprotno, res je že skrajni čas!
Andrej Muren
Seveda so slovenski komunisti vedeli vse o zaroti proti Janši, saj so sami aktivno sodelovali v njej. Brez sodelovanja slovenskih komunistov Janše niti zaprli ne bi.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Mimogrede, o vrlem Slovencu s Štajerske
dr. Antonu KOROŠCU - suverenem PREDS. MEDVOJNE
IZJEMNO USPEŠNE IN DOBRO ORGANIZIRANE
klasične slovenske katoliške stranke SLS - ima
lahko kdorkoliže - vsekakor pa manj javno pomemben -
od dr. Korošca lahko - kakršnokoliže mnenje.
A negativno mnenje o njem do dr. Korošca - ne more biti - pravično.
Še v dec. 1938
je dr. Korošec dobil kar 78% VOLILNO PDPORO
tedanjih Slovencev.
O TAKŠNI PODPORI LAHKO SEDANJE STRANKE - LE SANJAJO.
Pomagali so mu prizadevni, avtonomistični...
in izkušeni Orli dr. Kreka, tedaj pokojnega.
Več o vrlem dr. K. IN O OSTALIH - BO V MOJI KNJIGI.
l. r. Janez KK, LJ
MEFISTO
Dr. Anton Korošec je, če že ne edini, vseskakor pa najbolj kriv, da smo se po prvi svetovni vojni znašli v balkanski Jugoslavij, da smo z dunajskega parketa prišli pod svinjske trgovce in da smo morali do leta 1991 plesati kolo, ko nam je v srcih igral dunakjski valček. To, da je leta 1938 Koroščeva SLS na volitvah zmagala z 78%, je poplnoma nepoemembno, saj se je že tri leta pozneje izkazalo, da je šlo za popolnoma nesposobno in dezorientirano kupčevalsko stranko, ki so jo celo malo številni polpismeni in nepismeni komunisti postavili izven zakona.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
No, dr. Korošec (1872-1940) zanesljivo - bo v knjigi
pomembnih javno delujočih Slovencev,
tak - kot je pač bil.
l.r. Janez KK, ex ok knjižničar
p.s.
kdor bo knjigo kupil jo pač bo,
ostalim pa bo na voljo v knjižnicah,
recenzirana s strani
naših mlajših akad. zgodovinarjev
MEFISTO
Spoštovani, dobesedno ste obljubiili: "- albub podob cca 300 podb javno aktivnih POZITIVNIH Slovencev OD LETA 1400 - 1945". Dr. Anton Korošec je naredil toliko hudih napak, da ga res ne moremo obkrožiti z avreolo. Žal mi je, če bom moral prihraniti denar za tako zanimivo knjigo.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
No, gospod Mefisto - z menoj
se Vam ni treba - nič obremenjevati, vsak in
tudi jaz -razmišlja - po svoje,
ker pač - vsak ima svojo - gčavo.
Pomena preteklosti - se jaz osebno - močno zavedam: letos bomres izdal vsaj dve knjfi-----.
- POZABLJENI SLOVENCI - albub podob cca 300 podb
javno aktivnih POZITIVNIH Slovencev OD LETA 1400 - 1945
ter
KNJIGO O t.i. Orlih, tudi o njih nadaljevalcih
katol. mladinskih zvezah ZFO, ZDK (1906-1941).
Tudi moj e-portal SLOVENIANA je že odprt delno,
marca 2026 - bo pa polno odprt.
S portalom bom pa pač: razvijal kvalitetna slovenska strokovna
in kulturno poučna društva, na način dr. Kreka...
kolikor bo v mojih močeh
in v močeh mojih ok sodelavcev,
ki jih zlahka pridobivam - tudi nove.
Ta društva ravno bodo namenjena prenosu kvalitet preteklosti
- na mlade.
Mladi Slovenci bodo tudi morali poskrbeti - za nove Slovence,
saj od nas, ki smo stari 70, 80 let
novih otrok in novih Slovencev - več ne bo.
Toliko zaenkrat.
L.r. Janez KK, Lj, 73 let, nečlan strank.
p.s.
moj začetno odprti e-portal
je na internetu pod: sloveniana.si
MEFISTO
Če med pozitivnimi pozabljenimi Slovenci ne bo dr. Antona Korošca, bom tudi jaz z veseljem kupil napovedano domoznansko knjigo.
Gregor
@MEFISTO v bidtvu se deloma strinjam, ampak tudi nekritična redstavitev zvodovinske osebnosti, je korak k temu, da se o zgodovini pred 41 sploh začne govorit. Slovenska desnica je bila tako takrat, kot sedaj polna slabih potez in potem (tradicionalno) sledi jokcanje, kako se ni nič dalo... čisto legitimno je vprašanje, česa je bila desnica sploh sposobna v letih 41-45. Tradicionalno so nas vedno podredili nekim ....
Gregor
Ps: @JKK sem šel gledat vaš portal, nisem bral ampak podpiram vsako tako dejavnost le, portal je obupen v smislu tehnike in oblike. Videti je nekaj na tehnologiji iz 1990. Naučite se uporabljat WordPress.com in mogoče raje postavite tam in svojo domeno preusmerite tja (mogoče dodatnih 15.€ letno). Bo lepše, bolj berljivo... če pa boste pri olikovanju uporabili kakega mlajšega (upam, da ne brezplaĉni) in ChatGPT, ima portal celo potencial. Odvisno seveda od kvalitege besedil in uporabe CAPS Lock. LP
Ljubljana
Slovenski ljudje so strasno nevedni .
Tako malo vedo o zgodovini svoje drzave, o osamosvojitvi, da o drugi vojni ali prvi sploh ne pisem.
Jan Macarol je na X objavil daljso zelk poenostavljeno recimo polpreteklo zgodovino.
Nekaj kar bi vsi nad 50.let morali vedeti.
A ljudje so navduseni, kako super, ucna ura itd...ok. za mlajse zgoscen zapis.zelo dobrodosel. Hvala Macarolu.
Za vse ki vendar beremo ali spremljamo kaka.omizja, intervjuje ipd, pa nic novega.
Nekaj kar pac vemo ze dolgo.
Je pa en dodatek avtorja ostanek iz.yugokomunizma..
Si zavaruje hrbet in verodostojnost in pove da je iz partizanske druzine.
Povsem odvec. Al pa Macarol.vendar.misli da v domobranskih druzinah pa lazemo ?
Ljubljana
Kupil bom vsaj 3 knjige o kljucnem cloveku slovenske osamosvojitve, pregledaln in nato podaril druzinam mojih otrok...
G.Omerza zasluzi izjemno spostovanje za svoje naporno delo, sedenje za dolumenti, raziskovanje.
Mu ne bi bilo treba !
Enako bi lahko g.Jansa pustil malovreden slovenski folk naj ga udbomafija pomendra.
A na vsakih nekaj stotisoc ljudi se pojavijo taki borci za resnico in ljudi.
Ali se.sploh zavedate kaj ta dva cloveka naredita v korist Slovenije ?
Za razliko od psihopatskih laznivcev in parazitov v vladi in vodilnih v podsistenih !
Preprican sem da ne veste !
MEFISTO
Spoštovani JK-K, kdor ne pozna preteklosti, se mu lahko zgodi, da ga bodo tudi v prihodnost vodili udbovci, ponosni nasledniki zločinske
komunostične partije in drugi ekstremni podaniki rdeče zvezde. Da je treba preteklost pustiti v nemar, nas poslijuje post komunistična levica, ki že ve, zakaj in vi ji naivno ali pa nenaivno nasedate. Prijateljsko vam svetujem, da trikrat premislite preden objavite svoje večkrat površno artikulirane komentarje, v katerih prevečkrat skačete iz ekstrema v ekstrem, ne da bi se zavedali, da nimate prav.
Rado
Eh zarota. JLA je imela prav, Čeprav sem nekoč glasoval proti njej, mi je danes jasno, da nam bi bilo vsem bolje, če bi takrat JLA bila doslednejša in ga zadržala za več časa. Slovenci, danes niti približno ne bi bili tako sprti, kot smo sprti zdaj.
MEFISTO
Rado, kako naj ne bi bili sprti, če pa še vedno hočete imeti najbolj prav rdečekožci, kakršen si ti, ki nam hočete znova ukrasti prihodnost.
stanko
Bolnik!
Peter Klepec
Rado, Slovenci so sprti od 40ih naprej; zaradi revolucije. In ta najhuje se pride.
Igor Ferluga
Nasprotno, Rado. Vodilni komunisti in udbovci bi morali dobiti rdeci karton glede političnega udejstvovanja vsaj za nekaj časa in Kucana in tovarisijo bi morali prepustiti penziji in ukvarjanju z vnuki, totalitarne napise kot je Naš Tito prepustiti naravi, da jih preraste in potem bi to slovensko sprtost res polagoma lahko če že ne zgladili pa vsaj omilili. Jugoslavije je konec, komunizma je konec. Zdaj gre za Slovenijo in demokracijo. Kdor tega ne sprejema, ne more biti drugega kot vir konflikta.
Rado
"Nasprotno, Rado. Vodilni komunisti in udbovci bi morali dobiti rdeci karton glede političnega udejstvovanja vsaj za nekaj časa in Kucana in tovarisijo bi morali prepustiti penziji in ukvarjanju z vnuki," - - Igor tole bi šlo, če bi imeli diktaturo. Pa je nimamo. Vsi ti ljudje so politično vplivni zaradi volilcev. Volilci so tisti, ki jim dajejo legitimnost. Torej je domobransko gledanje na svet, manjšinjsko. (hvala bogu).
Peter Klepec
Re:… domobransko gledanje na svet, manjšinjsko. V SLO mogoce, ce pa to isto vprasate 500 milijonov drugih Evropejcev, je pa slika bistveno druga. Tam vidijo komuniste, ki so ubijali zato, da so prisli in ostali na oblasti. In ker vedo, da vi ne mislite tako, vas imajo za barbara, zaradi kakrsnih se je nedavno zgodila Srebrenica.
Igor Ferluga
Domobranstvo, Rado, je drugo vprasanje. Ni ti treba biti desnicar ( lahko si, lahko nisi), da si demokrat, domoljub in ne sprejemaš pobijanja civilov in ujetnikov.
Gregor
@Peter Klepec na vašo žalost ne bo držalo. Srebrenica se je zgodila zaradi tradicije nekaznovanna množičnih pobojev in kriminala... Srbi so enostavno verjeli, otrjujejo tudi sami, da se v jugi lahko pobija nasprotnike. Domobranci so torej posledica, simptom in ne osnovno dejanje.
Janez Kepic-Kern, SLOVENIANA
Bogdaj - lep dan - nam vsem.
Delovanje vrlega gospoda Omerze - je seveda - zelo POZITIVNO.
VENDAR
VSE TO - O ČEMER DOKUMENTIRANO PIŠE - JE - PRETEKLOST.
Mi Slovenci nedvomno moramo biti
bolj pozorni - NA NAŠO SLOVENSKO PRIHODNOST.
Le z veliko sedanjega in prihodnjega truda
bomo Slovenci čez cca 100 let - sploh še obstajali.
Mar ne ?
L.r. Janez KK, LJ, 73 let, nečlan strank itd..
p.s.
no - včeraj je meni žal premier G. napovedal kar javno
v Dražgošah - "proti-janšistično fronto",
bi se spodobilo, če bi kdo iz vodstev slo parlamentarnih strank
- javno pozval žal premierja G. - k pojasnilu
njega sporne izjave.
Komentiraj
Za objavo komentarja se morate prijaviti.